Google nie oszczędzi nawet VR: prace nad reklamami już w toku

Google nie oszczędzi nawet VR: prace nad reklamami już w toku

Google nie oszczędzi nawet VR: prace nad reklamami już w toku
Jan Mentel
29.06.2017 21:28

Rynek VR ma ogromny potencjał reklamowy i Google doskonale o tym wie. Dlatego też pracownicy firmy w ramach inkubatora Area 120 starać się będą opracować format, który wprowadzi reklamy do VR. Z kolei zdaniem Google głównym powodem powstania projektu Advr jest pomoc deweloperem zebrać fundusze na tworzenie aplikacji.

Koncept zaprezentowany w animowanym GIF-ie przedstawia sześcian. Poprzez zawieszenie wzroku na obiekcie bądź stuknięcie w niego, uruchomimy odtwarzacz. Jeżeli chcemy przerwać wyświetlanie reklamy, należy wzrok skierować na prawy dolny róg, gdzie umieszczony jest przycisk Close Add. Odtwarzacz się wtedy zwinie, a my powrócimy do widoku głównego aplikacji.

Zgodnie z założeniami Google, przedstawione projekty mają być przede wszystkim proste dla deweloperów do implementacji, łatwe do dostosowania, oraz mają działać w sposób nieinwazyjny dla użytkowników. Aplikacje można testować na Google Cardboard, Daydream oraz na okularach Samsung Gear.

International Data Corporation twierdzi, że rynek VR urośnie dziesięciokrotnie w najbliższych 4 latach. Dlatego inne firmy jakiś czas temu przystąpiły do przygotowań. W zeszłym roku startup Minkonet z Korei Południowej rozwinął platformę, dzięki której możliwe jest umieszczenie reklam 3D w grach.

Projekt Advr jest częścią inkubatora Area 120, który pozwala pracownikom Google przeznaczyć 20% swojego czasu pracy na poboczne projekty, które nie są bezpośrednio związane z ich głównymi obowiązkami. Pracownicy aplikują na wybrane projekty, a firma, wybierając najlepsze pomysły, do współpracy zaprasza kilka zespołów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)