Gratka dla branży reklamowej: Facebook będzie śledził internautów poza Internetem

Strona głównaGratka dla branży reklamowej: Facebook będzie śledził internautów poza Internetem
20.06.2016 13:06
Gratka dla branży reklamowej: Facebook będzie śledził internautów poza Internetem

Do dzisiaj Facebookowi nie udaje się wystarczająco zmonetyzowaćswoich użytkowników, którzy jak wiadomo, są w stosowanym przeznajwiększy serwis społecznościowy świata nie klientami leczproduktami sprzedawanymi reklamodawcom. W Stanach Zjednoczonych zjednego użytkownika firma ma obecnie ok. 10 dolarów kwartalnie, aleśrednio dla całego świata nie przekracza to 3,7 dolara. Trzebawięc szukać innych dróg zarabiania pieniędzy – i w tym celuFacebook gotów jest wyjść poza Internet.

Ruchem w tę stronę jest udostępnienie interfejsu OfflineConversions API. Ma on pozwolić na połączenie systemówzarządzania relacjami z klientami (CRM) z systemem reklamowymFacebooka, tak by zwiększyć skuteczność śledzenia skutkówkampanii reklamowych. Interfejs ten pozwoli ocenić skutecznośćkonwersji, tj. wykryć, którzy internauci po zobaczeniu reklamyproduktu odwiedzili sklep i kupili to, co im zachwalano – a co zatym idzie, ustalić też, którzy na reklamę pozostali obojętni,oraz którzy pojawili się w sklepie, ale zakupu nie dokonali.

Zachęcić użytkowników do odwiedzania sklepów ma nowa usługalokalizacyjna. W reklamie można będzie umieścić informację opołożeniu punktów sprzedaży. Na jej podstawie Facebook pokażeużytkownikowi, gdzie jest najbliższy sklep i wytyczy trasę doniego.

Informacje te pochodzić będą z mechanizmów śledzenialokalizacji użytkowników mobilnego Facebooka, wykorzystującychdane zebrane z GPS, logowań do otwartych sieci Wi-Fi i połączeń zsiecią komórkową. Serwis Marka Zuckerberga zapewnia, żeudostępnione dane będą zanonimizowane, nie będzie można poznaćz nich tożsamości klientów. Samym użytkownikom nie pozwala jednakwyłączyć śledzenia ich aktywności poza Internetem – jeśli niechcą być szpiegowani, to pozostaje im odinstalować klientaFacebooka z telefonu, albo zastosować (na Androidzie z frameworkiemXposed) wtyczkę Xprivacy, pozwalającą na karmienie aplikacjifałszywymi danymi.

Reklamodawcom rozwiązanie Facebooka wydaje się podobać. Jak dotej pory nikomu nie udawało się mierzyć skutecznie efektywnościreklamy w Internecie. Nikt jednak nie posiadał też takiej ilościdanych o użytkownikach, co serwis Zuckerberga, którego aplikacjamobilna zainstalowana jest na ponad 60% używanych dziś na świeciesmartfonów z Androidem. Uzbrojeni w taką wiedzę reklamodawcy będąmogli skuteczniej dobierać strategie reklamowe względem grupdocelowych i obniżyć swój koszt pozyskania nie tylko widzaoglądającego produkty, ale też klienta, który je kupuje.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (42)