hudl, mały tablet Tesco cieszy się rekordową popularnością – niestety nie w Polsce

hudl, mały tablet Tesco cieszy się rekordową popularnością – niestety nie w Polsce

18.04.2014 15:21

Jesienią zeszłego roku brytyjska sieć handlowa Tesco, podhasłem rewolucja cyfrowa powinna być dla wszystkich, a nie dlaniewielu, zaoferowałaswoim klientom siedmiocalowy, ciekawy pod względem specyfikacjitechnicznej i ceny tablet z Androidem, o enigmatycznej nazwie hudl.Członkowie programu lojalnościowego Tesco mogli go kupić już za60 funtów (tj. ok. 300 zł), więc spodziewano się, że urządzeniejest skazane na sukces. Przewidywania się sprawdziły. Handlowygigant poinformował, że sprzedał już ponad pół miliona hudli.

Dostępny tylko na rynku brytyjskim tablet, konkurencyjny cenowowzględem analogicznych urządzeń z Chin, wyróżnia się na ich tleładną, kolorową obudową, dobrą baterią i przede wszystkimbardzo dobrym wyświetlaczem o rozdzielczości 1440x900 pikseli (243PPI). To bardzo dużo dla urządzeń w tej cenie – wśród7-calowych tabletów wciąż można trafić na urządzenia zwyświetlaczami oferującymi zaledwie 143 PPI. Jednak nie tylkoparametry sprzętowe świadczą na korzyść hudla. Tabletjest bramą do całego zbioru usług Tesco, w tym elektronicznejbankowości, strumieniowania wideo, czy nawet zakupów przez Internet.

Obraz

Sprzedaż w ciągu pół roku ponad pięciuset tysięcy sztukurządzenia nieznanej szerzej marki na brytyjskim rynku, na którym wciągu 2013 roku sprzedano łącznie ok. 12 mln sztuk tabletów, toznaczący sukces, pokazujący, że strategia, jaką pierwszy pokazałamerykański Amazon ze swoimi tabletami Kindle Fire, może sięsprawdzić nie tylko w odniesieniu do Amazonu, ale chyba do każdejdużej sieci handlowej. Sukces ten zachęcił Tesco do dalszychdziałań na rynku tabletów – już w tym roku roku pojawić sięma drugi model hudla, jego specyfikacji sprzętowej niestetynie podano.

Użytkownicy z Polski, którzy chcieliby zaopatrzyć się w tabletz Tesco, mogą znaleźć go np. na brytyjskimeBayu – jest tam sprzedawany w cenie od 80 do 100 funtów(400-500 zł). U nas, np. na Allegro, można za takie pieniądzeznaleźć tablety ze znacznie słabszym procesorem i gorszymwyświetlaczem, nierzadko pozbawione Bluetootha i GPS. Pozostajetylko żałować, że Tesco nie zdecydowało się zaoferować tegourządzenia na rynku polskim, mimo że w kategorii hipermarketyjest u nas liderem.

Nieobecność *hudla *nanaszym rynku jest zastanawiająca szczególnie w kontekścieupowszechnienia się zamówień przez Internet. Do usługi EzakupyTesco ma potencjalnie dostęp 27% mieszkańców naszego kraju, jak toostatnio wyjawił prezes Tesco Polska, Ryszard Tomaszewski. ZarazemTesco coraz bardziej stawia na rozwój własnych marek produktów –sprzedaż takich towarów rosnąć ma o kilka procent rocznie.Zaoferowanie tabletu, pozwalającego m.in. na łatwe zamówieniaelektroniczne w Ezakupach, mogłoby tylko pomóc w przekształceniutej potencjalności w rzeczywistość.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (32)