IBRIS: Co drugi Polak korzysta z platform streamingowych

Badanie IBRiS ujawnia, że niemal połowa Polaków korzysta z platform streamingowych, takich jak Netflix, HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime Video. Młodzi dorośli dominują wśród użytkowników, podczas gdy starsze pokolenia pozostają w tyle.

Z platform streamingowych korzysta co drugi Polak
Z platform streamingowych korzysta co drugi Polak
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Z badania przeprowadzonego przez IBRiS dla Polskiej Agencji Prasowej wynika, że 46,1 proc. Polaków korzysta z platform streamingowych dostępnych w kraju. Wśród nich 4,7 proc. ogląda filmy codziennie, a 13,3 proc. kilka razy w tygodniu. Platformy takie jak Netflix, HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime Video cieszą się największą popularnością wśród młodych dorosłych.

Wiek jako kluczowy czynnik

Kobiety częściej niż mężczyźni deklarują brak zainteresowania streamingiem (56,7 proc. kobiet vs. 46,3 proc. mężczyzn). Z kolei mężczyźni częściej korzystają z tych serwisów codziennie (8,1 proc. mężczyzn vs. 1,6 proc. kobiet) oraz kilka razy w tygodniu (17,2 proc. mężczyzn vs. 9,8 proc. kobiet).

Największą grupą użytkowników są młodzi dorośli w wieku 18-29 lat, z których 53,4 proc. korzysta z platform kilka razy w miesiącu, a 23 proc. kilka razy w tygodniu. Wraz z wiekiem maleje zainteresowanie streamingiem – w grupie 40-49 lat 33,1 proc. nie korzysta z tych serwisów, a w grupie 50-59 lat aż 80,3 proc. nie ogląda treści online.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wpływ wykształcenia na korzystanie z platform

Osoby z wyższym wykształceniem częściej korzystają z platform streamingowych. W tej grupie 23,6 proc. ogląda filmy kilka razy w miesiącu, a 21,9 proc. kilka razy w tygodniu. Wśród osób z wykształceniem podstawowym i zawodowym aż 68,9 proc. nie korzysta z tych serwisów.

Kamil Smogorzewski z IBRiS podkreśla, że rynek platform streamingowych w Polsce ma duży potencjał wzrostu, zwłaszcza wśród starszych grup wiekowych i osób z niższym wykształceniem. Ponad połowa Polaków, która nie korzysta z tych serwisów, stanowi niewykorzystaną bazę odbiorców. Wyzwanie dla dostawców to dostosowanie oferty do potrzeb starszych pokoleń, co może obejmować uproszczenie interfejsów czy edukację cyfrową.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI na reprezentatywnej grupie 1070 dorosłych Polaków w dniach 27-28 czerwca 2025 roku. Wyniki te pokazują, że choć streaming zyskuje na popularności, wciąż istnieje wiele możliwości rozwoju w tym sektorze.

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (23)