Jurek Owsiak nie trafił do szpitala. Nie daj się nabrać na ten przekręt

Jurek Owsiak nie trafił do szpitala. Nie daj się nabrać na ten przekręt30.01.2022 17:22
Jurek Owsiak nie trafił do szpitala. Nie daj się nabrać na ten przekręt
Źródło zdjęć: © WOŚP | Lukasz Widziszowski

CERT Polska ostrzega w swoich mediach społecznościowych przed oszustwem, którego celem jest przejęcie kont użytkowników serwisu Facebook. Przestępcy wykorzystują w nim wizerunek Jurka Owsiaka, który rzekomo miał trafić do szpitala.

"Wchodziłeś na strony z informacjami na temat rzekomego wypadku Jurka Owsiaka? Uważaj, możesz utracić dostęp do swojego konta w serwisie Facebook" – ostrzega CERT Polska w komunikacie opublikowanym na Facebooku i Twitterze.

Zespół ekspertów od cyberbezpieczeństwa zaobserwował nowy wariant oszustwa, którego celem jest przejęcie kont użytkowników serwisu Facebook. Tym razem przestępcy w dniu finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wykorzystują wizerunek Jurka Owsiaka.

Oszuści publikują m.in. na Facebooku fałszywą wiadomość dotyczącą wypadku samochodowego, do którego miało dojść w drodze do Warszawskiego Sztabu WOŚP. Jako jednego z poszkodowanych wskazują założyciela i prezesa fundacji – Jurka Owsiaka. Mowa jest także o dwóch osobach, które zginęły w wypadku.

Cyberprzestępcy poniżej kłamliwej informacji zamieścili odnośnik, który złudnie ma prowadzić do nagrania z wypadku. "Po kliknięciu w link, ofierze wyświetlana jest fałszywa prośba o podanie danych logowania do Facebooka. W przypadku podania danych, atakujący wykorzystają przejęte konto do dalszego publikowania fałszywych wpisów lub wyłudzania środków finansowych" – wyjaśnia CERT.

W przypadku podania swoich danych logowania na fałszywym panelu Facebooka CERT zaleca podjęcie następujących kroków:

  • zmiana hasła oraz włączenie uwierzytelniania dwuetapowego,
  • wylogowanie wszystkich aktywnych sesji na koncie,
  • sprawdzenie, czy nie zostały podpięte do konta nieznane aplikacje.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)