Jurek Owsiak nie trafił do szpitala. Nie daj się nabrać na ten przekręt

Jurek Owsiak nie trafił do szpitala. Nie daj się nabrać na ten przekręt

Jurek Owsiak nie trafił do szpitala. Nie daj się nabrać na ten przekręt
Źródło zdjęć: © WOŚP | Lukasz Widziszowski
Konrad Siwik
30.01.2022 17:22, aktualizacja: 30.01.2022 17:36

CERT Polska ostrzega w swoich mediach społecznościowych przed oszustwem, którego celem jest przejęcie kont użytkowników serwisu Facebook. Przestępcy wykorzystują w nim wizerunek Jurka Owsiaka, który rzekomo miał trafić do szpitala.

"Wchodziłeś na strony z informacjami na temat rzekomego wypadku Jurka Owsiaka? Uważaj, możesz utracić dostęp do swojego konta w serwisie Facebook" – ostrzega CERT Polska w komunikacie opublikowanym na Facebooku i Twitterze.

Zespół ekspertów od cyberbezpieczeństwa zaobserwował nowy wariant oszustwa, którego celem jest przejęcie kont użytkowników serwisu Facebook. Tym razem przestępcy w dniu finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wykorzystują wizerunek Jurka Owsiaka.

Oszuści publikują m.in. na Facebooku fałszywą wiadomość dotyczącą wypadku samochodowego, do którego miało dojść w drodze do Warszawskiego Sztabu WOŚP. Jako jednego z poszkodowanych wskazują założyciela i prezesa fundacji – Jurka Owsiaka. Mowa jest także o dwóch osobach, które zginęły w wypadku.

Cyberprzestępcy poniżej kłamliwej informacji zamieścili odnośnik, który złudnie ma prowadzić do nagrania z wypadku. "Po kliknięciu w link, ofierze wyświetlana jest fałszywa prośba o podanie danych logowania do Facebooka. W przypadku podania danych, atakujący wykorzystają przejęte konto do dalszego publikowania fałszywych wpisów lub wyłudzania środków finansowych" – wyjaśnia CERT.

W przypadku podania swoich danych logowania na fałszywym panelu Facebooka CERT zaleca podjęcie następujących kroków:

  • zmiana hasła oraz włączenie uwierzytelniania dwuetapowego,
  • wylogowanie wszystkich aktywnych sesji na koncie,
  • sprawdzenie, czy nie zostały podpięte do konta nieznane aplikacje.

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)