Klienci PKO BP przeprowadzili miliony rozmów. Tam nie ma pracowników

Rozmowa z botem
Rozmowa z botem
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

11.04.2023 13:14, aktual.: 11.04.2023 14:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Klienci PKO Banku Polskiego mają już do dyspozycji 17 botów konwersacyjnych, wykorzystujących sztuczną inteligencję. Rozmawiali z nimi już ponad 20 mln razy na bankowych infoliniach, a całkowity czas trwania tych konwersacji to ponad 273 tys. godzin.

Sam asystent głosowy IKO ma już ponad 1 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim ponad 3 mln razy. Bank stale rozbudowuje swoje rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i wymagania klientów.

Aplikacja mobilna IKO

Asystent głosowy IKO cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników aplikacji mobilnej IKO. Od ponad dwóch lat oferuje on swobodną komunikację w języku naturalnym, a jego zaawansowane technologie pozwalają na realizację ponad 120 poleceń. Obecnie korzysta z niego już 1 mln użytkowników, a liczba ta stale rośnie. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym, który powstał w PKO Banku Polskim.

Od momentu uruchomienia Asystenta głosowego IKO, przeprowadzono już 3 mln rozmów z klientami, a obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. 8,6 mln wypowiedzi użytkowników zostało odnotowanych w tym narzędziu, które na początku rozumiało 70, a obecnie 320 tematów rozmów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mnogość opcji asystenta

Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Możliwe jest sprawdzenie wydatków i oszczędności w wybranej walucie, na wybranym koncie i w okresie od obecnego miesiąca, poprzedniego miesiąca, ostatnich 3 miesięcy, 6 miesięcy do ostatniego roku. Wyniki są prezentowane w postaci wykresów i podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Klienci mogą też poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie.

Użytkownicy aplikacji IKO od początku tego roku mają możliwość skorzystania z Asystenta głosowego, który umożliwia dokładne kontrolowanie stanu finansów. Pozwala on na podsumowanie wydatków kartą w podziale na 6 kategorii i 29 podkategorii.

Zapytaj asystenta na co wydajesz wypłatę

Przykładowo, jeśli chcemy sprawdzić wydatki z kategorii "Zakupy", wystarczy zapytać "Ile wydaję na zakupy?" lub bardziej szczegółowo np.: "Ile wydaję na żywność?", "Ile wydaję na ubrania?", "Ile wydaję na zakupy w Internecie?". Ponad 300 tys. użytkowników już skorzystało z tej funkcji.

Asystent oferuje także inne usługi, takie jak przelewy, sprawdzanie stanu konta, doładowanie telefonu, płatności BLIKIEM czy zmiana limitów transakcyjnych na karcie. Aby skorzystać z Asystenta, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w najnowszej wersji aplikacji. Dostępny jest on dla użytkowników smartfonów z systemem operacyjnym Android i iOS.

źródło: informacja prasowa

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (20)
Zobacz także