Koniec kupowania muzyki w Spotify

Strona głównaKoniec kupowania muzyki w Spotify
04.01.2013 16:50
Marcin Paterek
Marcin Paterek

Spotify, popularny serwis oferujący strumieniowe przesyłanie muzyki, zablokował możliwość kupowania poszczególnych utworów. Zmiany dotyczą wszystkich użytkowników niezależnie od typu konta, jakiego używali. W krótkim oświadczeniu Spotify podkreśliło, że likwidacja ten funkcji jest częścią większego planu uproszczenia działania usługi i wprowadzenia nowych opcji. Firma nie wyklucza też, że kiedyś powróci do sprzedawania muzyki.

350034602397689793

Osoby, które wcześniej kupiły muzykę, nie zostały na lodzie — wciąż mogą pobrać ją z serwisu, ale tylko wyznaczoną przez wydawcę ilość razy (zazwyczaj około 3-5). Spotify honoruje także opłacony, niewykorzystany transfer, którego można używać do czasu wygaśnięcia terminu ważności. Trzecia możliwość to ściąganie muzyki z wykorzystaniem kart prezentowych, o ile tylko nie mają wyczerpanego limitu pobrań. Użytkownicy, którzy nie łapią się do żadnego z powyższych kryteriów, ale mimo to chcą zapisać ulubione kawałki na dysku, mogą wykupić abonament na konto Premium, które oferuje taką możliwość.

Wciąż natomiast niewiele wiadomo o działalności Spotify na terenie naszego kraju. Przemysław Pluta, szef polskiego oddziału firmy, ogranicza się do stwierdzenia, że według planów usługa powinna ruszyć w przyszłym miesiącu. Tajemnicą owiany jest także koszt abonamentu. Europejska cena 9,99 euro miesięcznie za konto Premium wydaje się zbyt wysoka dla naszego rynku i niewykluczone, że zostanie ona dostosowana do oferty konkurencji.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)