Koniec kupowania muzyki w Spotify
04.01.2013 16:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Spotify, popularny serwis oferujący strumieniowe przesyłanie muzyki, zablokował możliwość kupowania poszczególnych utworów. Zmiany dotyczą wszystkich użytkowników niezależnie od typu konta, jakiego używali. W krótkim oświadczeniu Spotify podkreśliło, że likwidacja ten funkcji jest częścią większego planu uproszczenia działania usługi i wprowadzenia nowych opcji. Firma nie wyklucza też, że kiedyś powróci do sprzedawania muzyki.
Osoby, które wcześniej kupiły muzykę, nie zostały na lodzie — wciąż mogą pobrać ją z serwisu, ale tylko wyznaczoną przez wydawcę ilość razy (zazwyczaj około 3-5). Spotify honoruje także opłacony, niewykorzystany transfer, którego można używać do czasu wygaśnięcia terminu ważności. Trzecia możliwość to ściąganie muzyki z wykorzystaniem kart prezentowych, o ile tylko nie mają wyczerpanego limitu pobrań. Użytkownicy, którzy nie łapią się do żadnego z powyższych kryteriów, ale mimo to chcą zapisać ulubione kawałki na dysku, mogą wykupić abonament na konto Premium, które oferuje taką możliwość.
Wciąż natomiast niewiele wiadomo o działalności Spotify na terenie naszego kraju. Przemysław Pluta, szef polskiego oddziału firmy, ogranicza się do stwierdzenia, że według planów usługa powinna ruszyć w przyszłym miesiącu. Tajemnicą owiany jest także koszt abonamentu. Europejska cena 9,99 euro miesięcznie za konto Premium wydaje się zbyt wysoka dla naszego rynku i niewykluczone, że zostanie ona dostosowana do oferty konkurencji.