Krita 3.3.0 z API zdarzeń na WIndowsie, gotowa na Surface Pen
29.09.2017 13:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Krita zyskała obsługę API zdarzeń Windowsa 8,co oznacza, że można w niej korzystać z piórka dołączonego do komputerów Surface i podobnych bez dodatkowych kombinacji. ustawienia rysika znajdziecie w tym samym miejscu, co parametry tabletów Wacoma.
Ponadto na Windowsie rozwiązane zostaną liczne problemy ze sterownikami czipów Intela i Direct3D. System wyświetlania przyspieszonego sprzętowo został tak przepisany, by zamiast OpenGL-a Krita korzystała z warstwy tłumaczącej Angle, pośredniczącej w komunikacji z Direct3D. Przy okazji naprawiony został błąd z wyświetlaniem kursora próbnika kolorów, gdy akceleracja sprzętowa nie jest włączona.
Pomniejsze zmiany obejmują poprawki wyświetlania na ekranach HiDPI, nadawanie tytułu obrazom tworzonym ze schowka, poprawione ładowanie presetów pędzli przy uruchamianiu GMIC-a, lepszą komunikację przy zarządzaniu warstwami i inne miejsce dla jego przechowywania (Krita teraz szuka folderu z „gmic” w nazwie), a także nową wersję na Windowsie i Linuksie. Ponadto, jeśli zdarzy się, że strony pobrane z Internetu obrazy zostaną zapisane z rozszerzeniem PNG, a będą skompresowane przez JPG, Krita nie będzie miała z nimi problemu – od tej wersji najpierw zagląda do nagłówków pliku, by stwierdzić, z jakim plikiem ma do czynienia.
Zmieniły się także różne szczegóły obsługi plików PNG. 16- i 32-bitowe zmiennoprzecinkowe obrazy zostaną przy zapisywaniu przekonwertowane na 16-bitowe, kodowane liczbami całkowitymi. Ponadto można zapisywać PNG z kanałem alfa nawet jeśli na obrazie nie ma przezroczystych pikseli.
Warto też wspomnieć, że na systemie macOS poprawiona została współpraca z tabletami graficznymi i rysikami. oznacza to koniec problemów z prostymi odcinkami przy rysowaniu okręgów.