Microsoft, DHL i Amazon, czyli ulubione marki oszustów. Jest nowy raport

Oszustwo internetowe
Oszustwo internetowe
Źródło zdjęć: © Unsplash.com

19.07.2021 14:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Blisko połowa wszystkich prób wyłudzenia danych było dokonywanych podczas podszywania się pod Microsoft. Popularne były także firmy kurierskie czy sklepy internetowe. Zamawiamy dużo i nie uważamy, gdy klikamy w otrzymywane odnośniki.

To trzeci kwartał z rzędu, kiedy Microsoft jest firmą, pod którą najchętniej podszywają się cyberprzestępcy. Przestępcy podszywają się pod giganta z Redmond w 45 proc. wszystkich ataków phishingowych. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Check Point Research.

- Przestępcy liczą na brak czujności i błąd ludzki zarówno podczas zakupów internetowych jak i odczytywania e-maili. Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do zachowania ostrożności podczas ujawniania swoich danych oraz otwierania załączników czy linków z e-maili, które rzekomo pochodzą od firm takich jak Amazon, Microsoft czy DHL - komentuje Wojciech Głażewski, dyrektor Check Point Software w Polsce.

Wzrost popularności zakupów internetowych jest powodem, dla którego przestępcy chętnie podszywają się pod firmy kurierskie i sklepy internetowe. Microsoft, DHL I Amazon to firmy, które zdecydowanie są "ulubionymi" markami przestępców. Pozostałe marki spośród najczęściej wykorzystywanych do phishingu są za nimi daleko w tyle.

- Cyberprzestępcy nieustannie ponawiają próby kradzieży danych osobowych i logowania, podszywając się pod wiodące marki. W okresie poprzedzającym Amazon Prime Day zarejestrowano ponad 2300 nowych domen nawiązujących do marki Amazon - powiedział Omer Dembinsky, kierownik grupy ds. badań danych w Check Point Software.

Marki najczęściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych:

Najczęściej wykorzystywane marki w atakach phishingowych
Najczęściej wykorzystywane marki w atakach phishingowych© Materiały prasowe

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)
Zobacz także