Microsoft, DHL i Amazon, czyli ulubione marki oszustów. Jest nowy raport

Microsoft, DHL i Amazon, czyli ulubione marki oszustów. Jest nowy raport

Oszustwo internetowe
Oszustwo internetowe
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
19.07.2021 14:06

Blisko połowa wszystkich prób wyłudzenia danych było dokonywanych podczas podszywania się pod Microsoft. Popularne były także firmy kurierskie czy sklepy internetowe. Zamawiamy dużo i nie uważamy, gdy klikamy w otrzymywane odnośniki.

To trzeci kwartał z rzędu, kiedy Microsoft jest firmą, pod którą najchętniej podszywają się cyberprzestępcy. Przestępcy podszywają się pod giganta z Redmond w 45 proc. wszystkich ataków phishingowych. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Check Point Research.

- Przestępcy liczą na brak czujności i błąd ludzki zarówno podczas zakupów internetowych jak i odczytywania e-maili. Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do zachowania ostrożności podczas ujawniania swoich danych oraz otwierania załączników czy linków z e-maili, które rzekomo pochodzą od firm takich jak Amazon, Microsoft czy DHL - komentuje Wojciech Głażewski, dyrektor Check Point Software w Polsce.

Wzrost popularności zakupów internetowych jest powodem, dla którego przestępcy chętnie podszywają się pod firmy kurierskie i sklepy internetowe. Microsoft, DHL I Amazon to firmy, które zdecydowanie są "ulubionymi" markami przestępców. Pozostałe marki spośród najczęściej wykorzystywanych do phishingu są za nimi daleko w tyle.

- Cyberprzestępcy nieustannie ponawiają próby kradzieży danych osobowych i logowania, podszywając się pod wiodące marki. W okresie poprzedzającym Amazon Prime Day zarejestrowano ponad 2300 nowych domen nawiązujących do marki Amazon - powiedział Omer Dembinsky, kierownik grupy ds. badań danych w Check Point Software.

Marki najczęściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych:

Najczęściej wykorzystywane marki w atakach phishingowych
Najczęściej wykorzystywane marki w atakach phishingowych© Materiały prasowe

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)