Microsoft pozwoli deweloperom na natywne reklamy w aplikacjach UWP

Deweloperzy tworzący aplikacje i gry dla Windowsa, zyskali możliwość dowolnego umieszczania w nich slotów na reklamy. Mogą tego dokonać za pomocą najnowszej wersji Microsoft Advertising SDK, 10.0.4. Dzięki temu programiści mogą będą mieli całkowitą swobodę dotyczącą sposobu wyświetlania reklam.

Microsoft pozwoli deweloperom na natywne reklamy w aplikacjach UWP
Mariusz Błoński

Dla deweloperów tworzących pod Windows jest to świetna wiadomość, gdyż natywne reklamy w aplikacjach angażują użytkowników pięciokrotnie bardziej niż tradycyjne banery. Twórcy programów będą mogli więc liczyć na zwiększone wpływy.

Jak wyjaśnia Vivek Mohan z Microsoftu, „Native Ads to bazujący na komponentach format reklamowy, który daje wydawcom możliwość zindywidualizowanych elementów – tytułu, obrazu, logo czy opisu – tak, by całość jak najlepiej wpasowywała się w resztę aplikacji. Pozwala to na użycie własnych fontów, kolorów i animacji tak, by reklama nie przeszkadzała w korzystaniu z aplikacji, a jednocześnie, by zapewniała odpowiedni przychód. Jest to też korzystne dla reklamodawców, gdyż reklama jest ściśle zintegrowana z aplikacją, a użytkownicy mają skłonność do większej interakcji z taką reklamą".

Na razie możliwość korzystania ze slotów Native Ads ograniczono do uczestników programu pilotażowego. Można się do niego zgłaszać pod adresem aiacare@microsoft.com. Koncern z Redmond opublikował też przewodnik, w którym opisano, w jaki sposób można tworzyć sloty reklamowe.

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (87)