Microsoft pracuje nad śledzeniem aktywności graczy

Gracz
Gracz
Źródło zdjęć: © GETTY | Chesnot
Oskar Ziomek

04.01.2023 08:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Microsoft chce monitorować graczy, by lepiej zrozumieć, jak się zachowują - wynika z opublikowanego niedawno wniosku patentowego. Taka analiza teoretycznie może się przydać zarówno samym użytkownikom, jak i deweloperom, którzy wykorzystają zebrane dane, by ulepszyć swoje gry.

O szczegółach pisze serwis Game Rant. Z udostępnionego fragmentu wniosku patentowego wynika, że Microsoft chce stworzyć zaawansowany system badający zdarzenia i zachowanie użytkowników podczas grania - nie tylko na komputerze z Windowsem, ale także na urządzeniach mobilnych i konsolach. Śledzenie miałoby obejmować m.in. takie statystyki jak częstotliwość pauzowania rozgrywki, wchodzenia do menu czy szybkość kończenia kolejnych poziomów.

System ma być na tyle sprytny, by wychwytywać przy tym błędy w grach, zagrożenia dla użytkowników i inne "nieprzewidziane" zdarzenia. Do analizy mają być wykorzystywane dane z kontrolerów oraz obraz i dźwięk. Microsoft deklaruje, że całość nie będzie miała negatywnego wpływu na wydajność komputera czy konsoli, bo ma bazować na obliczeniach w chmurze.

Pomysł na system śledzenia graczy
Pomysł na system śledzenia graczy© Game Rant, Microsoft

Na tę chwilę trudno powiedzieć kiedy i w jakiej formie system zostanie zrealizowany. Nie jest też jasne, czy miałby być kolejnym elementem istniejącej już telemetrii w ramach usług dla graczy (i być np. jedną z funkcji Xbox Game Bar w przypadku Windowsa), czy też być odrębnym systemem lub działać "pod spodem", bez większej kontroli przez użytkownika. Dalsze etapy rozwoju rzucą na ten projekt jaśniejsze światło.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (73)