Mobilne Windows zniknęło z rynku, nie ma już nawet własnej kategorii w raportach

Mobilne Windows zniknęło z rynku, nie ma już nawet własnej kategorii w raportach
03.11.2016 11:17
Mobilne Windows zniknęło z rynku, nie ma już nawet własnej kategorii w raportach

Już nawet bez własnej kategorii – tak szybko odchodzą wzapomnienie mobilne systemy Windows. Ale nie tylko Microsoft makłopoty, coraz gorzej wypada też na rynku Apple. Z nowego raportufirmy Strategy Analytics wynika, że ludzkość coraz bardziejpogrąża się w monopolu Androida. Klienci głosują portfelem,nawet iPhone nie sprzedaje się już tak dobrze jak kiedyś.

W trzecim kwartale 2016 roku na świecie sprzedanych miało byćponad 375 milionów smartfonów. Rok wcześniej w tym samym okresiesprzedało się ich 354 miliony, branża może więc zacierać ręce.O ile oczywiście produkuje smartfony z Androidem, najlepiej wChinach, bo lwią część tego wzrostu przejęli właśnieChińczycy. Wśród sprzedanych urządzeń 328,6 mln stanowiłyurządzenia z zielonym robocikiem, podczas gdy 45,5 mln przypadło naiPhone’a.

350190704661915585

Takie wyniki sprzedaży zaowocowały skurczeniem się udziałówiOS-a do 12,1% i wzrostem udziałów Androida do 87,5%. Tym conajbardziej rzuca się w oczy w przedstawionych wynikach jest jednakzniknięcie kategorii Windows. Mobilne telefony Microsoftu wrzuconodo kategorii Inne, wraz z BlackBerry, Tizenem, Sailfishem i resztądrobnicy. Urządzeniom w tej kategorii Inne pozostało już łącznietylko 0,3% rynku.

350190704662046657

Eksperci z Strategy Analytics podkreślają, że sukces Androidaodbywa się kosztem wszystkich innych platform. Apple straciłoprzede wszystkim ze względu na słabe wyniki w Chinach i Afryce,BlackBerry i mobilne Windows praktycznie zniknęły wskutek*strategicznych przesunięć *producentów,podczas gdy wschodzące platformy, takie jak Tizen, osłabły zasprawą ograniczonego portfolio produktowego i skromnego wsparcia zestrony niezależnych deweloperów.

Nie oznacza to jednak, żeprzyszłość Androida jest tak zielona, jak sam zielony robocik.Strategy Analytics podkreśla, że sytuacja może się zmienić zasprawą gry, jaką Google podjęło ze swoimi sprzętowymipartnerami, wprowadzając na rynek linię smartfonówPixel. Do tej pory najwięksi gracze na rynku smartfonów, naczele z Samsungiem, nie musieli czuć się zagrożeni przez Google’a.Smartfony z serii Nexus nigdy nie były pomyślane jako produktmasowy, raczej jako urządzenia dla deweloperów. Z Pixelami jestzupełnie inaczej, mają one odebrać klientelę tym wszystkichproducentom kosztownych, flagowych smartfonów z Androidem.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (124)