PKO Bank Polski planuje przerwę. "Ważne transakcje zrób wcześniej"
Bank PKO BP informuje o zaplanowanych pracach technicznych, które mogą spowodować utrudnienia w korzystaniu z aplikacji mobilnych i serwisów internetowych. Nietypowo działania będą realizowane w tygodniu, a nie w weekend. Bank radzi, aby ważne transakcje zrealizować wcześniej.
W najbliższą noc z wtorku na środę (21-22 października) od 00:00 do 03:00, klienci banku PKO BP mogą napotkać trudności w dostępie do aplikacji mobilnych oraz serwisów internetowych. To efekt zaplanowanych prac serwisowych, które bank musi przeprowadzić, aby zapewnić dalszą, lepszą jakość obsługi.
PKO Bank Polski podaje, że utrudnienia mogą dotyczyć korzystania z aplikacji IKO, iPKO biznes oraz PKO Junior, jak również z serwisów iPKO oraz iPKO biznes. Bank zaznacza, że płatności kartami płatniczymi będą funkcjonować bez zakłóceń, dzięki czemu klienci nadal będą mogli dokonywać transakcji w sklepach czy punktach usługowych.
PKO BP apeluje w konsekwencji do klientów o zaplanowanie wszelkich ważnych transakcji na wcześniejsze godziny lub inny dzień. To działanie pozwoli uniknąć stresu i ewentualnych komplikacji związanych z brakiem dostępu do wybranych usług bankowych. Chociaż przelewy standardowe i tak nie są realizowane w tych godzinach, trzeba pamiętać o utrudnieniach w praktyce Blika czy przelewów natychmiastowych.
PKO BP oczywiście przeprasza za niedogodności związane z pracami i można zakładać, że są one niezbędne dla poprawy jakości usług. Co do zasady tego rodzaju prace techniczne - choć najczęściej realizowane w weekendy - mają na celu nie tylko aktualizację systemów, ale także wdrożenie nowych funkcjonalności, które docelowo mogą pomóc klientom wygodniej korzystać z systemów bankowości.
Inwestowanie w infrastrukturę technologiczną i regularne serwisowanie systemów to nieodłączna część działalności każdego banku. Dzięki temu klienci mogą cieszyć się stabilnością i bezpieczeństwem swoich finansów. Takie działania, mimo że czasem uciążliwe, są krokami w kierunku bardziej nowoczesnej i efektywnej obsługi klienta.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl