Pocztex Mobile - nowa aplikacja do śledzenia paczek w telefonie

Pocztex Mobile - nowa aplikacja do śledzenia paczek w telefonie

Poczta Polska uruchomiła aplikację Pocztex Mobile
Poczta Polska uruchomiła aplikację Pocztex Mobile
Źródło zdjęć: © Getty Images
Oskar Ziomek
16.10.2023 13:32, aktualizacja: 17.10.2023 15:45

Poczta Polska wprowadza nową aplikację Pocztex Mobile, która umożliwia śledzenie przesyłek Pocztex oraz ich obsługę z poziomu smartfonów. To bez wątpienia duże ułatwienie dla klientów, którzy dotychczas mogli śledzić swoje paczki wyłącznie z poziomu strony internetowej.

Aplikacja Pocztex Mobile oferuje użytkownikom dostęp do informacji na temat wszystkich przesyłek Pocztex, które są powiązane z numerem telefonu użytkownika. Obejmuje to przesyłki, które zostały nadane do użytkownika (zakładka "śledź"), jak i te, które sam wysłał (zakładka "nadaj"). Użytkownik ma również możliwość sprawdzenia, gdzie aktualnie znajdują się przesyłki jego bliskich i znajomych. Dodatkowo, w aplikacji można znaleźć informacje o już odebranych przesyłkach (zakładka "archiwum"), które były wcześniej śledzone za pomocą aplikacji.

Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej, podkreśla, że Poczta Polska stara się być jak najbliżej swoich klientów, a większość z nich korzysta z urządzeń mobilnych. "Uruchomienie aplikacji Pocztex Mobile to kolejne ułatwienie dla osób korzystających z usług Poczty Polskiej (...) Teraz dajemy klientom aplikację, dzięki której mogą zarządzać wszystkimi swoimi przesyłkami kurierskimi, obsługiwanymi przez Pocztę Polską. Będziemy ją sukcesywnie rozwijać o nowe funkcjonalności. W ten sposób przeniesiemy usługi pocztowe na urządzenia mobilne, z których korzystamy każdego dnia."

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pocztex Mobile umożliwia również wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, które umożliwiają odbiór i nadanie przesyłek na terenie całego kraju. Aplikacja oferuje także funkcję automatycznego uruchomienia nawigacji, która kieruje użytkownika do wyżej wymienionych miejsc.

Osoby, które mają pytania dotyczące korzystania z aplikacji Pocztex Mobile lub usługi kurierskiej, mogą skorzystać z bazy odpowiedzi (zakładka "pomoc") lub skontaktować się z konsultantami Poczty Polskiej - telefonicznie lub za pośrednictwem maila.

Aby skorzystać z aplikacji, konieczna jest wcześniejsza rejestracja - ustanowienie hasła i loginu, podanie danych kontaktowych, akceptacja regulaminów i logowanie - za pośrednictwem maila hasła lub poprzez konta Google, Apple, Facebook lub Envelo. Jeśli podczas rejestracji użytkownik poda swój numer telefonu, informacje o jego przesyłkach pojawią się w aplikacji automatycznie. W przeciwnym razie, użytkownik może wyszukać przesyłki i nimi zarządzać, wpisując ich numer.

Aplikacja jest bezpłatna i nie zawiera reklam, chyba że użytkownik wyrazi zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych. Brak zgody na otrzymywanie takich komunikatów nie blokuje jednak możliwości korzystania z aplikacji. Dla osób, które pobrały aplikację i założyły konto, ale z różnych powodów nie mają dostępu do telefonu, a chcą korzystać z funkcjonalności Pocztex Mobile, Poczta Polska uruchomiła stronę aplikacja.pocztex.pl. Strona ta ma taką samą funkcjonalność jak aplikacja mobilna i można się do niej zalogować za pomocą tych samych danych.

Poczta Polska planuje rozwijać aplikację Pocztex Mobile. W przyszłości systematycznie będą się w niej pojawiać nowe funkcjonalności, w tym możliwość nadawania przesyłek.

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)