Szef Epic Games twierdzi, że to teraz PC-ty będą musiały nadgonić PlayStation 5 Strona główna Aktualności15.05.2020 15:52 Grafika koncepcyjna PlayStation 5, fot. Snoreyn/LetsGoDigital Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Niedawno internet obiegła prezentacja Unreal Engine 5. Jak zapewniał prezes Epic Games, Tim Sweeney, zaprezentowany materiał pochodził prosto z PlayStation 5. CEO Epic przy okazji był pełen superlatyw jeśli chodzi o możliwości dysku SSD konsoli, który nazwał "najlepszym na rynku". Jak się okazuje Epic ściśle współpracuje z Sony w procesie optymalizacji silnika Unreal Engine 5 pod nową generację konsol. Sweeney zapowiada wprost: "czas doczytywania się tekstur i geometrii terenu właśnie dobiegł końca". Oczywiście kluczowym elementem do osiągnięcia takiej wydajności jest dysk SSD. Szef Epic dodał tutaj, że architektura SSD użyta w PS5 jest nie tylko najlepsza jeśli chodzi o konsole, ale daleko poza zasięgiem PC-tów. Co ciekawe, Sweeney uważa, że PlayStation 5 pomoże jednak rozwinąć się rynkowi PC, bo będzie miał nowy punkt odniesienia. Można jednak mieć wątpliwości co do obiektywizmu CEO Epic, skoro firma ta współpracuje również z Sony. Na razie, poza wydajnością IOPS oraz szczegółami na temat algorytmu Kraken – niedużo wiemy o samym dysku SSD w PlayStation 5, który używa szyny PCIe 4.0 i ma pojemność 825 GB. Wiemy jednak, że gry na PlayStation 5 mogą zajmować mniej miejsca przez to, że nie trzeba będzie duplikować danych tekstur (częsty trik, który przyspieszał ich wczytywanie). Co ciekawe, możliwości Unreal Engine 5 chwalił również szef marki Xbox i działu gier Microsoftu, Phil Spencer. Jego kolega Aaron Greenberg z działu marketing wyjawił, że "nie może się doczekać, co ten silnik będzie potrafił na najpotężniejszej konsoli na świecie". Był to subtelny przytyk i odniesienie się do Xbox Series X. Unreal Engine 5 będzie dostępny dla deweloperów w wersji beta na początku 2021 roku, a w finalnej, publicznej formie – pod koniec 2021. Nie wiemy jeszcze jak złożony będzie proces konwertowania gier z Unreal Engine 4 na 5 i trudno przewidzieć, kiedy zobaczymy pierwsze tytuły na UE5. Możliwości Unreal Engine 5, fot. Epic Games Co do PlayStation 5, jeszcze nie widzieliśmy żadnego materiału z rozgrywką z nowej konsoli, którą zaprezentowałoby Sony. Mimo wszystko należy się tego w niedługim czasie spodziewać – choćby w ramach cyklu Summer Game Fest. Sprzęt Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Oto pierwszy monitor HDMI 2.1 gotowy na PS5 i Xbox Series X. Zaciekawi też PC-towców 15 maj 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 46 PlayStation 5: premiera i gry. Sony ma dla graczy świetne wieści 13 maj 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 42 PlayStation 5 pojawi się w 2020 roku, ale... nie dla każdego 16 kwi 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Gaming Biznes 43 PlayStation 5 – specyfikacja techniczna. Podsumowanie konferencji Sony 18 mar 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 161
Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Niedawno internet obiegła prezentacja Unreal Engine 5. Jak zapewniał prezes Epic Games, Tim Sweeney, zaprezentowany materiał pochodził prosto z PlayStation 5. CEO Epic przy okazji był pełen superlatyw jeśli chodzi o możliwości dysku SSD konsoli, który nazwał "najlepszym na rynku". Jak się okazuje Epic ściśle współpracuje z Sony w procesie optymalizacji silnika Unreal Engine 5 pod nową generację konsol. Sweeney zapowiada wprost: "czas doczytywania się tekstur i geometrii terenu właśnie dobiegł końca". Oczywiście kluczowym elementem do osiągnięcia takiej wydajności jest dysk SSD. Szef Epic dodał tutaj, że architektura SSD użyta w PS5 jest nie tylko najlepsza jeśli chodzi o konsole, ale daleko poza zasięgiem PC-tów. Co ciekawe, Sweeney uważa, że PlayStation 5 pomoże jednak rozwinąć się rynkowi PC, bo będzie miał nowy punkt odniesienia. Można jednak mieć wątpliwości co do obiektywizmu CEO Epic, skoro firma ta współpracuje również z Sony. Na razie, poza wydajnością IOPS oraz szczegółami na temat algorytmu Kraken – niedużo wiemy o samym dysku SSD w PlayStation 5, który używa szyny PCIe 4.0 i ma pojemność 825 GB. Wiemy jednak, że gry na PlayStation 5 mogą zajmować mniej miejsca przez to, że nie trzeba będzie duplikować danych tekstur (częsty trik, który przyspieszał ich wczytywanie). Co ciekawe, możliwości Unreal Engine 5 chwalił również szef marki Xbox i działu gier Microsoftu, Phil Spencer. Jego kolega Aaron Greenberg z działu marketing wyjawił, że "nie może się doczekać, co ten silnik będzie potrafił na najpotężniejszej konsoli na świecie". Był to subtelny przytyk i odniesienie się do Xbox Series X. Unreal Engine 5 będzie dostępny dla deweloperów w wersji beta na początku 2021 roku, a w finalnej, publicznej formie – pod koniec 2021. Nie wiemy jeszcze jak złożony będzie proces konwertowania gier z Unreal Engine 4 na 5 i trudno przewidzieć, kiedy zobaczymy pierwsze tytuły na UE5. Możliwości Unreal Engine 5, fot. Epic Games Co do PlayStation 5, jeszcze nie widzieliśmy żadnego materiału z rozgrywką z nowej konsoli, którą zaprezentowałoby Sony. Mimo wszystko należy się tego w niedługim czasie spodziewać – choćby w ramach cyklu Summer Game Fest. Sprzęt Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji