Rośnie sprzedaż tabletów - już nie tylko iPady

Wojciech Cybulski

24.11.2011 08:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najnowszy raport NPD Group wskazuje, że na rynku tabletów liczy się już nie tylko Apple - produkty konkurencji stale zyskują na popularności, a ich sprzedaż systematycznie rośnie.

Przez pierwsze 10 miesięcy bieżącego roku tylko w USA do klientów trafiło 1,2 miliona tabletów innych niż iPady. Urządzenia te wygenerowały przychody rzędu 415 milionów dolarów. Wśród producentów tego typu urządzeń dominują firmy z branży komputerowej, takie jak HP czy ASUS. Zaskakuje fakt, że najwięcej - bo aż 17% - tabletów innych niż iPad, zostało sprzedanych przez Hewlett Packard. Przypomnijmy, że 4 miesiące temu HP poinformował, że zaprzestanie produkowania i rozwijania urządzeń z WebOS i równocześnie obniżył ich cenę, by pozbyć się zapasów magazynowych. Obniżka ta sprawiła, że TouchPad nagle stał się bardzo popularnym urządzeniem. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Samsung. Wśród osób kupujących tablet bez logo nadgryzionego jabłka aż 16% zdecydowało się na oferowane przez tego producenta modele Galaxy Tab. Klienci chętnie sięgali także po urządzenia ASUS'a - tablet tego producenta wybrał co dziesiąty kupujący. Takim samym - 9% - udziałem w sprzedaży mogły się natomiast pochwalić dwie firmy, Motorola i Acer.

Z raportu NPD Group wynika, że osoby kupujące tablety przeznaczyły także znaczne środki na zakup akcesoriów dla swoich urządzeń - w szczególności wszelkiej maści pokrowców i folii ochronnych. Łączne przychody branży ze sprzedaży tabletów (z wyłączeniem produktów Apple) i przeznaczonych dla nich dodatków wyniosły w tym roku prawie 0,7 miliarda dolarów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (13)
Zobacz także