Rządy coraz częściej ingerują w Internecie

26.10.2011 15:11, aktual.: 27.10.2011 16:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rządy poszczególnych państw domagają się ujawniania coraz więcej wiadomości od firmy Google. Ukazał się właśnie raport Transparency Report, który pokazuje, co chcą o nas wiedzieć nasze władze.

Google uruchomił Transparency Report rok temu, aby informować o danych, jakie zdobywają władze poszczególnych krajów w Internecie. Firma z Mountain View musi często dzielić się z rządami poufnymi informacjami, które zbiera na temat użytkowników. Aby jednak zachować maksymalną przejrzystość, informuje również internautów o żądaniach wysuwanych przez władze. Na przykład polski rząd w ostatnim półroczu zwrócił się do twórcy najpopularniejszej wyszukiwarki z 3 prośbami. Dotyczyły one usunięcia konkretnych materiałów z Sieci. Prośby dotyczyły wyszukiwania, serwisu YouTube i Bloggera.

Dla porównania rząd USA w tym samym czasie zwrócił się aż z 92 prośbami do Google’a. W sumie zażądano usunięcia ponad 750 materiałów z Internetu, podczas gdy polskie władze chciały, aby firma skasowała ich jedynie 72. Znacznie poważniej wyglądają prośby o ujawnienie informacji na temat poszczególnych użytkowników Internetu. Polskie władze w ostatnim czasie chciały uzyskać informacje na temat 319 internautów i ich kont, a także wystosowały prośby o ujawnienie danych dotyczących 266 osób. W USA są to dużo większe liczby - prawie 6 tys. żądań dotyczących danych osobowych i 11 tys. w sprawie kont użytkowników.

Google informuje, że zainteresowanie Internetem ze strony władz ciągle wzrasta. Stąd też coraz częstsze prośby o ujawnianie danych na temat internautów. Zdaniem firmy najlepszym rozwiązaniem byłyby zmiany w prawie dotyczące prywatności. Kiedy jednak władze wezmą się do nowelizowania ustaw, jak będzie wyglądała prywatność internautów?

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (27)
Zobacz także