Spotify ma tworzyć sprzęt muzyczny, chce zdefiniować nową kategorię

Spotify ma tworzyć sprzęt muzyczny, chce zdefiniować nową kategorię

Spotify ma tworzyć sprzęt muzyczny, chce zdefiniować nową kategorię
24.04.2017 20:23

Spotify oraz inne muzyczne serwisy streamingowe znacząco wpłynęły na rynek muzyczny. Niektórzy twierdzą, że zdefiniowały go na nowo, dając łatwy, tani i legalny dostęp do ogromnych bibliotek muzycznych. Teraz Spotify chce zdefiniować nową kategorię sprzętu muzycznego.

Zarząd Spotify nie ma powodów do narzekania – usługa może pochwalić się ponad 50 mln abonentów, z czego 10 mln przybyło w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. To ogromny wzrost, który pokazuje jak zmieniło się nasze podejście do serwisów streamingowych, które w dobie szybkich łączy internetowych stają się najwygodniejszym sposobem dostępu do muzyki, seriali i filmów. Te 50 mln subskrypcji to dopiero początek rozrostu Spotify, firma chce wejść w nową kategorię i zacząć produkować sprzęt.

Spotify miało poszukiwać ludzi specjalizujących się w projektowaniu sprzętu audio. Pojawiło się ogłoszenie, które zostało już usunięte, ale z niego możemy wywnioskować jakie plany ma szwedzka firma. Przede wszystkim zadaniem sprzętu będzie dostarczenie biblioteki Spotify, co jest oczywiste, a więc musi być on stale podłączony do Internetu. Ponadto, ma on zdefiniować nową kategorię, tak, jak zrobił to Pebble Watch czy Amazon Echo.

Czy pierwsze urządzenie Spotify będzie podobne? Możliwe.
Czy pierwsze urządzenie Spotify będzie podobne? Możliwe.

Niestety, obecnie wiemy o przyszłym urządzeniu Spotify niewiele ponad to. Może to być sprzęt przypominający Amazon Echo, ale także mogą to być słuchawki. Dobrym rozwiązaniem byłoby oddzielenie tego typu urządzeń od aplikacji na smartfonie i uczynienie ich samodzielnymi. W końcu zwykły głośnik Bluetooth nie miałby sensu, taki przecież możemy już kupić, podłączyć go przez Bluetooth do smartfona i odtwarzać muzykę z aplikacji.

Możliwe, że ambitne plany zdefiniowania nowej kategorii, przyniosą coś naprawdę interesującego. Niekoniecznie musi być to sprzęt, który zostanie kupiony przez miliony osób, firma może przecież celować w określoną niszę, np. audiofilską, tym bardziej, że główny dochód będzie pochodził ze świadczenia muzycznego serwisu streamingowego. Prawdopodobnie na ogłoszenie planów przez Spotify przyjdzie nam poczekać, nie mówiąc już o pierwszym sprzęcie.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (38)