Spotify dostępne jest w dwóch podstawowych planach: premium oraz darmowym, w którym użytkownicy godzą się na reklamy oraz pewne ograniczenia. Firma chce oczywiście zarabiać na obu grupach użytkowników, ale okazuje się, że do aż 2 mln darmowych kont nie docierały reklamy.

bEUZXQSt

Firma Spotify poinformowała, że podczas ostatniego badania odkryła, że 2 mln użytkowników bezpłatnej wersji usługi wykorzystuje aplikacje blokujące reklamy. Oczyszczają one Spotify z reklam, sprawiając, że interfejs wygląda jak w wersji płatnej. Wspomniana liczba stanowi 1,3% wszystkich użytkowników.

Spotify już wcześniej podjęło walkę z użytkownikami, którzy próbowali ominąć reklamy. Wybrani użytkownicy sięgali po nieautoryzowane aplikacje, które zostały zaprojektowane przede wszystkim w celu ominięcia ograniczeń, w tym reklam dodawanych między utworami. Szwedzi podjęli decyzję o blokowaniu nieautoryzowanych klientów usługi.

W związku z wykrytym procederem, firma zmniejszyła podawaną liczbę aktywnych użytkowników. Wyniosła ona 157 mln (wcześniej 159 mln) pod koniec 2017 roku, w tym 71 mln to klienci korzystający z konta premium. Konkurencyjne Apple Music ma obecnie 38 mln użytkowników.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Komentarze (107)
bEUZXQTr