Steam Audio z obsługą AMD TrueAudio Next – akustyczna złożoność i imersja w VR
Dziś firmy AMD i Valve ogłosiły współpracę mającą na celu wprowadzić obsługę technologii AMD TrueAudio Next (TAN) w ramach pakietu Steam Audio, dzięki czemu treści VR będą mogły nabrać odpowiedniej złożoności i szczegółowości w warstwie dźwiękowej, a jednocześnie znacząco przyspieszyć przetwarzanie audio podnosząc ogólną sprawność działania systemu.
07.02.2018 10:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Technologia TAN ma dwie wysoko-poziomowe funkcje, które maksymalizują wydajność:AMD Resource Reservation: umożliwia deweloperom zarezerwowanie części bloków obliczeniowych układu graficznego wyłącznie na rzecz przetwarzania dźwięku. Programiści mogą przeznaczyć na to 20-25% jednostek graficznych układu, które mogą być włączane lub wyłączane na bazie aktualnej sceny.
GPU compute Convolution Algorithms: umożliwia deweloperom zwiększenie złożoności i szczegółowości warstwy dźwiękowej w grach i aplikacjach VR poprzez wykorzystanie techniki skłębiania się pogłosu. Technika ta może modelować szeroki zestaw zjawisk akustycznych, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększa poczucie obecności w wirtualnym świecie, co jest konieczne do uzyskania wrażenia pełnej imersji.
TrueAudio Next now integrated with Steam Audio
Ta funkcjonalność to szereg korzyści dla deweloperów, ponieważ w rezultacie umożliwiają uzyskanie lepszej wydajności i bardziej wciągających doznań:Większa złożoność audytorium: daje programistom opcję zwiększenia liczby źródeł dźwięku, zastosowania ustawień Ambisonic (audio sferyczne) dla uzyskania efektów odbić dźwięku, charakterystyki impulsowej i więcej.
Zwolnienie zasobów procesora: przenosi obliczenia techniki skłębiania z procesora na układ graficzny zmniejszając ilość czasu, jaką procesor spędza na przetwarzaniu dźwięku i tym samym pozwalając go wykorzystać na innych polach, jak symulacje fizyczne czy sztuczna inteligencja.
Zmniejszone/Wyeliminowane niepożądane błędy dźwiękowe: renderowanie złożonej sceny nie spowoduje już spowolnienia w przetwarzaniu dźwięku, co uchroni system przed wynikającymi z tego błędami.Całkowita płynność: zapobiega nagłym spadkom płynności animacji czy wręcz zacięciom, ponieważ przetwarzanie audio nie koliduje z przetwarzaniem grafiki czy procesora.
Po więcej informacji na temat TAN i tej nowej integracji, a także o tym, jak uruchomić TAN w ramach Steam Audio przy wykorzystaniu rozszerzeń dla takich silników jak Unity, FMOD, Unreal Engine 4 czy C API, zapraszamy na ten blog.