Telewizja do lamusa?

Telewizja do lamusa?08.12.2004 18:07
Redakcja

Jak wynika z najnowszych analiz firmy Nielsen/NetRatings, doEuropy dotarł trend rozpoznany już wcześniej w USA: rosnącapopularność łącz szerokopasmowych sprawia, że Internauci corazmniej czasu poświęcają telewizji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Europie nastąpiła prawdziwaeksplozja szybkiego Internetu - o ile przed rokiem liczba osób zdostępem do łącz szerokopasmowych wyniosła na naszym kontynencie 34mln, to teraz szacuje się ją już na 54 mln. Jest to przeszło połowaInternautów w Europie. Popularność Internetu odbiera jednak"klientów" telewizji. Co czwarty użytkownik Internetu spędza nakontaktach z siecią czas wcześniej spędzany przed odbiornikiemtelewizyjnym. Według Nielsen/NetRatings, w wypadku posiadaczydostępu szerokopasmowego te wskaźniki są jeszcze wyższe. Nowe możliwości, jakie otwierają się przed posiadaczami szybkichłącz - dostęp nie tylko do stron WWW, ale i do szerokiej gamytreści multimedialnych - sprawiają, że Internauci zmieniają sposóbspędzania wolnego czasu. Aż 40% ankietowanych właścicieli łączszerokopasmowych przyznało, że mniej czasu spędza na oglądaniutelewizji. Te dane w połączeniu z informacją, że w ciągunajbliższych 5 lat liczba szybkich łącz ma ulec podwojeniu każąprzypuszczać, że "hierarchia" na rynku mediów już wkrótce ulegniezmianie. Można spodziewać się spadku wartości rynku reklamtelewizyjnych - reklamodawcy przesuną większą część nakładów doInternetu. Negatywne wpływy odczują zapewne także inne media, jakradio czy prasa.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)