Wi-Fi Calling w Orange i Play teraz także na iPhone'ach

Wi-Fi Calling w Orange i Play teraz także na iPhone'ach
28.03.2017 10:58
Wi-Fi Calling w Orange i Play teraz także na iPhone'ach

Posiadacze iPhone’ów korzystający z sieci Orange i Play mogą już korzystać z nowoczesnej usługi komunikacji głosowej na bazie technologii Wi-Fi Calling. Oznacza to, żefunkcji tej nie obsługuje już tylko Plus (Polkomtel) – T-Mobilewprowadził jąjako pierwszy pod koniec stycznia tego roku.

Wi-Fi Calling to funkcja pozwalająca na przeprowadzenienormalnego głosowego połączenia telefonicznego nie przez siećkomórkową, lecz przez dowolne aktywne połączenie Wi-Fi. W tensposób obsługiwane są zarówno połączenia wychodzące jak iprzychodzące. Rozwiązanie to jest wysoce przydatne wszędzie tam,gdzie sygnał sieci komórkowej jest zbyt słaby, by nawiązaćstabilne połączenie odpowiedniej przepustowości – np. w dużychbiurowcach czy w klubach i restauracjach umiejscowionych wpodziemiach.

Pozwala to też sporo zaoszczędzić podczas wyjazdówzagranicznych – jeśli korzystamy z hotelowego, restauracyjnego czykonferencyjnego Wi-Fi, możemy bez ograniczeń dzwonić do Polski,bez dodatkowych opłat. Gorzej z połączeniami na numeryzagraniczne, tu opłata będzie taka, jakbyśmy dzwonili właśnie zPolski. Zawsze jednak można pomyśleć o skorzystaniu z WhatsAppaczy Vibera…

I nagle boom i nagle bang wificalling na iPhone w PLAY ląduje pic.twitter.com/7DOcLwylCW

— Marcin Gruszka (@RzecznikPlay) 27 marca 2017Użytkownicy iPhone’ów w Orangei Play powinni jużdostać powiadomienia o aktualizacji, pozwalające na korzystanie zWi-Fi Calling. Podstawowym warunkiem jest oczywiście zaktualizowaniesystemu iOS do najnowszej wersji10.3 i posiadanie iPhone’a nie starszego niż 5s lub 5c.Następnie należy włączyć w menu Ustawienia > Telefon funkcjęRozmowy przez Wi-Fi.

Dotknięcie przełączenika wyświetli okno dialogowe, informująceo warunkach usługi, w szczególności korzystaniu z połączeńalarmowych 112. Wyrażenie zgody (przyciskiem Akceptuj) spowodujezmianę wyświetlanej nazwy sieci. W sieci Play, jeśli nie uda sięaktywować usługi, pomóc może wysłanie bezpłatnego SMS-a nanumer 282 o treści START.

Jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych modeli, to obecnie Wi-FiCalling najlepiej wypada w sieci Play – przed wprowadzeniem obsługiiPhone’ów, obsługiwało osiem smartfonów Samsunga (Galaxy S6, S6Edge, S6 Edge+, S7, S7 Edge oraz nowe A3 i A5), cztery LG (G4, XScreen, K8 i K10) oraz jeden Sony (Xperia XZ). T-Mobile oferowałowsparcie dla pięciu smartfonów Samsunga (Galaxy S6, S6 Edge, S7, S7Edge oraz A5) i dwóch Sony (Xperia XZ i X). Orange wspierałojedynie dwa modele Samsunga – Galaxy S7 i S7 Edge.

Niezła fragmentacja.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)