Wiedźmin 3 na prezentacji Microsoftu, 25 milionów dolarów na promocję gry

11.06.2013 17:41, aktual.: 12.06.2013 11:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

„Wiedźmin 3: Dziki Gon” został już potwierdzony na PlayStation 4 i na PC, wersja dla Xbox One pozostawała tajemnicą. Jednak Geralt z Rivii zagościł także na wczorajszej prezentacji Microsoftu na targach E3 — lepszej promocji finalnej części trylogii CD Projekt RED nie mógł sobie wymarzyć. Zagraniczne serwisy chwalą oprawę graficzną i muzykę, ciekawość budzi system walki i możliwość wydawania komend głosowych, jeśli zdecydujemy się na korzystanie z Kinecta. Wizerunek bohatera wymyślonego przez Andrzeja Sapkowskiego gości w mediach branżowych nie tylko nad Wisłą.

The Witcher 3: Wild Hunt - Debut Gameplay Trailer

Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED, twierdzi, że chociaż wydanie kolejnej części „Wiedźmina” na nową konsolę Microsoftu było oczywistym posunięciem, studio nie mogło tego potwierdzić przed oficjalną premierą platformy. W momencie, kiedy konsola nie jest ogłoszona, to nie można mówić, że się produkuje grę na nią. Natomiast my z tą technologią jesteśmy obeznani, mamy już dostęp do niej od zeszłego roku, od dość dawna pracujemy na tej technologii nowej generacji — dodał.

Kiciński zdradził, że wyprodukowanie gry kosztowało ponad 45 milionów złotych i liczy na to, że „Wiedźmin 3” zarobił wielokrotnie więcej niż cokolwiek, co do tej pory zrobiła jego firma. Dlatego też producent nie będzie żałować funduszy na promocję. Budżet jeszcze nie został zamknięty, ale wiemy już, że na działania mające przysporzyć grze popularności i zachęcać do jej kupna przeznaczonych zostanie około 25 milionów dolarów (80 milionów złotych) — prawie dwa razy więcej niż kosztowała produkcja. Jest to poziom światowy i z pewnością „Wiedźmin 3” jest najdroższą grą wyprodukowaną w Polsce, ale jeszcze nie jest to szczyt. Rekordowe budżety promocyjne są jeszcze większe, my też bardzo mocno stawiamy na PR, który jest stosunkowo niskokosztowy [...] Gracze nas bardzo lubią, lubią nasze produkty, także oprócz zysków czysto marketingowych jest też bardzo duża fala dobrego PR-u — mówił Kiciński.

Poprzednie dwie części gry, której bohaterem jest Geralt z Rivii, zostały przyjęte bardzo ciepło. Łącznie sprzedało się ponad 5 milionów ich egzemplarzy. Trzecia część ukaże się w przyszłym roku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (50)