Zmieniasz telefon lub numer? Credit Agricole ma kilka porad

Zmieniasz telefon lub numer? Credit Agricole ma kilka porad

Credit Agricole
Credit Agricole
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
Oskar Ziomek
21.07.2023 14:56, aktualizacja: 21.07.2023 15:44

Credit Agricole przypomina klientom, jak zachować bezpieczeństwo w przypadku chęci zmiany smartfonu, zgubienia go lub potrzeby oddania do serwisu. Bank podkreśla, że klienci mogą w każdej z tych sytuacji skontaktować się z pracownikiem banku, by zaktualizować dane.

Credit Agricole powołuje się na badanie Kantar, z którego wynika, że Polacy zmieniają telefon komórkowy średnio co dwa lata. W dobie używania na co dzień uwierzytelniania transakcji bankowych w urządzeniu mobilnym, zachowanie bezpieczeństwa stanowi pewne wyzwanie - zmiana numeru pociąga za sobą konieczność zaktualizowania informacji o numerze w banku, zaś wymiana smartfonu wiąże się z późniejszą instalacją aplikacji mobilnej bankowości w nowym urządzeniu.

Credit Agricole przypomina, że ze względów bezpieczeństwa numer telefonu do autoryzacji operacji można zmienić w przypadku tego banku telefonicznie lub w placówce banku - nie zaś w samej aplikacji mobilnej czy serwisie bankowości internetowej. W przypadku zmiany telefonu, dotychczasowe zaufane urządzenie trzeba ręcznie usunąć z listy sprzętów w bankowości elektronicznej, a nowe aktywować, pobierając aplikację z zaufanego źródła i przechodząc proces aktywacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia, na którym jest zainstalowana aplikacja bankowa, w pierwszej kolejności należy zgłosić to zdarzenie na policję. Kolejno zaloguj się do swojego serwisu bankowego i usuń ten sprzęt z listy zaufanych urządzeń" - tłumaczy Michał Czurabski, ekspert Credit Agricole. "W CA24 Mobile funkcję tę znajdziesz w ustawieniach, w zakładce Urządzenia. Aplikację możesz zainstalować i aktywować na dowolnym innym urządzeniu" - dodaje.

W przypadku oddawania telefonu do serwisu, Credit Agricole proponuje natomiast zgrać dane, a następnie po prostu przywrócić telefon do ustawień fabrycznych, by w praktyce usunąć za jednym razem wszystkie aplikacje i dane. Naturalnie zakłada przy tym, że urządzenie jest na tyle sprawne, że da się je obsługiwać.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)