Apple przyznaje się do problemów z baterią, obiecuje poprawkę

03.11.2011 13:06, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Apple przyznał, że w systemie iOS 5 na iPhone'ach występuje błąd, którego skutkiem w niektórych przypadkach jest znaczne skrócenie czasu pracy smartfona na baterii.

Praktycznie od dnia premiery iOS 5 w połowie października na forach dyskusyjnych Apple pojawiały się wątki dotyczące problemu z żywotnością baterii. Wielu użytkowników zgłaszało, że po zainstalowaniu najnowszego systemu iPhone potrafił całkowicie rozładować się po kilku godzinach normalnego użytkowania i nawet przez noc, będąc w stanie uśpienia, zużywał znaczną część akumulatora. Pomimo że z drugiej strony większość użytkowników nie potwierdzało tego stanu rzeczy, szybko stało się jasne, że jednak u sporej grupy posiadaczy iPhone'a problem jest realny i bardzo dotkliwy.

Apple wydał właśnie deweloperom wersję beta systemu iOS 5.0.1, który między innymi zawiera poprawki rozwiązujące problem z baterią. Aktualizacja powinna pojawić się publicznie w ciągu najbliższych tygodni — miejmy nadzieję, że zakończy problemy z rozładowującym się akumulatorem. Ciekawostką jest jednak fakt, że w aktualizacji znajdą się też inne zmiany. Najważniejszą jest powrót gestów wielodotykowych do iPada 1. Gesty te pojawiły się na tablecie Apple pierwszej generacji w becie iOS 5 w połowie 2011 roku, ale przed wydaniem finalnej wersji w październiku zostały usunięte i obecnie tylko posiadacze iPada 2 mogą ich używać. Nietrudno się domyślić, że wywołało to falę krytyki. Po instalacji iOS 5.0.1 to ma się zmienić. Oprócz tego nowa wersja systemu rozwiąże mniej uciążliwe problemy z synchronizacją dokumentów z iCloud czy rozpoznawaniem mowy z wykorzystaniem australijskiego akcentu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (25)  

Avatar
iMarqs (niezalogowany) | 03.11.2011 14:10#1

Problem z systemem iOS 5.0 istotny. Przez 6h w stanie czuwania bateria traci 30%. Leczy gdy mam WiFi wyłączone to tylko 1%.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 03.11.2011 14:35#2

Apple przyznaje się? A planował to przemilczeć i wmawiać że wszystko jest iOK?

Avatar
tekilla (niezalogowany) | 03.11.2011 15:00#3

Apple naprawdę jest innowacyjne! Żeby wprowadzić nową wersję systemu, która ogranicza funkcjonalność sprzętu... emejzing :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DawidDS4 | 03.11.2011 15:19#4

Tak, to do niech rzeczywiście niepodobne. Tak po prostu się przyznać? Przecież to błąd użytkownika ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 03.11.2011 15:50#5

Widać brak Stave'a zmienił nieco politykę, a może pr chcą poprawić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
qwerty0101 | 03.11.2011 16:11#6

Śmierć Jobsa daje firmie apple duży plus. Gdyby żył steve to by wciskał ludziom kit, że źle użytkują telefon (tak jak problem z zasięgiem).

Avatar
twitcher (niezalogowany) | 03.11.2011 17:09#7

Legendarna juz jakosc produktow firmy Apple wciaz jak widze na tym samym poziomie. Ale fanboye i tak kupia - co by to nie bylo.

Avatar
Mały szpaner z bardzo małym gadżetem (niezalogowany) | 03.11.2011 19:01#8

@ twitcher

Ajfona nie kupuje się dla jego jakości, tylko dla elitarności firmy Apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 03.11.2011 22:09#9

@twitcher, nie będę się wypowiadał o jakości produktów szajsunga, przy nich produkty apple wypadają świetnie ;)

a od czasu przejścia makówek na platformę intel, jakość spadła, choć i tak starają się przywiązywać uwagę do jak najdrobniejszych szczegółów, wpadki się każdemu zdarzają, człowiek jest nieomylny, ale jak będzie poprawka to co się martwić? a poza tym, to problemy z iPhone ciebie nie dotyczą, więc o co chodzi? ;)

a ci fanboye, czyli ludzie, którzy wybierają apple, zazwyczaj wybierają komfort pracy, bo urządzenie ma być dostosowane pod nich, a nie oni do urządzenia (oczywiście mowa o komputerach, bo niestety jest spora grupa ludzi, którzy kupują iPhone tylko po to, żeby się nim lansować...)

ja wole, jeśli coś działa i chodzi normalnie, a nie, żeby trzeba było o to dbać i nie wiadomo co jeszcze robić, żeby jakoś tam działało i chodziło normalnie, jak widać niektórzy lubią problemy ;)

a co do newsa, zawsze, obojętnie co to by nie było, czy system, czy program, jeśli wychodzi wersja x.0 to zazwyczaj są niedoróbki, są jakieś wady i z czasem wydaje się kolejne wersje, żeby je wyeliminować, tak więc obecny problem z bateriami jest tylko przejściowy, choć głupotą było montowanie dwóch rdzeni w 4S, może nerdów to kręci jak jest dużo rdzeni, ale dla mnie to oznacza większy pobór prądu, co przekłada się na krótszą pracę urządzenia, a telefon to urządzenie, które powinno wytrzymywać trochę na baterii, a nie jak niektóre samsungi z androidem, że trzymają po pół dnia i ich użytkownicy mimo wszystko je zachwalają...
to jest "fanboystwo"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 03.11.2011 22:24#10

@klopas
"ludzie, którzy wybierają apple, zazwyczaj wybierają komfort pracy, bo urządzenie ma być dostosowane pod nich, a nie oni do urządzenia"

Aleś pojechał z grubej rury. Właśnie chciałem dostosować jakiegoś Appla do siebie, wpisałem w Ceneo Apple, wybrałem komputery stacjonarne i wow, mam aż 23 produkty do wyboru. Kolejne wow - różnią się od siebie najczęściej pojemnością dysku. Wow, a właściwie powinienem radośnie zakrzyknąć iWow.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 04.11.2011 0:09#11

@klopas
"ludzie, którzy wybierają apple, zazwyczaj wybierają komfort pracy, bo urządzenie ma być dostosowane pod nich, a nie oni do urządzenia"
to ja chcę coś z blu ray dostosuje się apple do moich potrzeb ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 04.11.2011 0:14#12

@WODZU, nie o tej grupie mówimy ;)

mówimy o grupie, która nie patrzy czy procek jest 2,5 czy 2,66GHz, bo oba komputery będą szybko i sprawnie działały, patrzy na to, czy komputer nadaje się do codziennego użytku bez obaw o jakieś problemy, tylko robią co trzeba i system ma im bez żadnych "ale" służyć

ale jeśli nigdy nie używałeś na codzień Mac OS X, to nie masz pojęcia co to znaczy komfort używania systemu, bo ani Windows, ani tym bardziej Linux ci tego nie zaoferuje, OSX jest intuicyjny i prosty w obsłudze, a jednocześnie bardzo funkcjonalny, sporo ludzi, którzy zajmują się profesjonalną pracą z audio/video itp. postawiło na Apple, bo chcą mieć system, z którym nie trzeba walczyć, nie trzeba nic w nim mieszać, żeby chodził dobrze na lata, o Windowsie tego powiedzieć nie można, bo zazwyczaj bez dbania o system zwalnia i wreszcie zaczyna tak mulić, że odechciewa się wszystkiego, z OSX takiego czegoś nie ma

ja wiem, że tutaj to każdy patrzy, żeby kupić lepszy komp byle by CPU miał 100MHz więcej, grafika obsługiwała gry na full detalach i nie wiadomo co jeszcze, ale Apple swoich komputerów nie celuje w takich ludzi

to ma po prostu DZIAŁAĆ!

działać to nie znaczy co jakiś czas używać programów w stylu CCleaner, dbać o rejestr, defragmentować dysk, usuwać zbędne programy, instalować antywirusa, załamywać się widząc BSoD, optymalizować itd itp

działać to znaczy wyciągnąć z pudełka i bez obaw używać


drugą sprawą, są ceny produktów spod znaku jabłka w polsce, porównując do średnich zarobków, niewielu stać na taki luksus jakim jest apple, a że mamy mentalność taką, a nie inną, stąd wszyscy psioczą na te komputery ;)

choć ja kupiłem dokładnie rok temu iBooka G4 (stary, niewspierany model) i gdyby się od niego nie odwrócono, byłby dalej super sprzętem... dałem za niego 700zł wtedy, to chyba niewiele jak za laptopa, a dziś pierwsze modele MacBooka kupimy od ok 1500zł jak nie taniej, iMac alu 24cale z FullHD i GF 8800GS kupimy za ok 3k zł, warto go kupić chociaż na np. rok, bo te sprzęty nie tracą mocno na wartości, nie to co inne laptopy (załóżmy kupię dziś mega wypas laptopa, za pół roku/rok jego wartość spada o połowę, a ceny używanych maków praktycznie stoją w miejscu)

any questions? ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DiamondBack | 04.11.2011 9:03#13

Wyższość jakość produktów Apple nad Samsungiem? Komuś chyba te amajzingi po prostowały zwoje w mózgu ;)
http://applefobia.blox.pl/2011/10/Czym-rozni-sie-Gorilla-Glass-od-szkla-ze.html

Avatar
tooomekkkk (niezalogowany) | 04.11.2011 12:20#14

Nie rozumiem po co dyskutujecie z @klopas który niestety jest fanatykiem i co kolwiek nie powiecie, nie pokażecie, to i tak na wszystko będzie miał wytłumaczenie. Zresztą same ceny które podaje (1,5k zł za pierwsze modele macbooka!) w ogóle nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości: http://www.ceneo.pl/Laptopy_i_komputery;0112-0;szukaj-macbook.htm ja tutaj najtańszego widzę "OD" 3,5 tysiąca złotych.

apple system owszem mają fajny, ale zamknięty tylko w ich opakowaniu niestety jest niedostępny dla normalnych ludzi, a kupować używane żeby było chociaż taniej w wielu przypadkach nie wchodzi w grę (brak wsparcie, brak gwarancji). Gdyby apple swój system wydało na inne komputery, nie tylko te które oni wypuszczają to prawdopodobnie byłby najpopularniejszym systemem (stabilność, łatwość użycia itp) ale że apple jest niestety zamknięte w puszcze która przeważnie jest 2-3 razy więcej warta niż powinna, to niestety, używać mogą tego systemu jedynie ludzie "wybrani": co posiadają kasę, co są fanatykami. Wole się pomęczyć na windowsie, ale mieć nowy komputer na 3LETNIEJ! gwarancji za 1,5k zł.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 04.11.2011 13:44#15

@klopas "czy komputer nadaje się do codziennego użytku bez obaw o jakieś problemy"
mac defender
"ale jeśli nigdy nie używałeś na codzień Mac OS X, to nie masz pojęcia co to znaczy komfort używania systemu, bo ani Windows, ani tym bardziej Linux ci tego nie zaoferuje"
ja miałem okazję u kolegi przez 2 tyg. i szlak mnie trafiał te odstępy między ikonkami za duże, kliknięcie w X nie zamyka programu tak to bardzo intuicyjne, menu plik edycja rozdzielone od okna programu, przy kopiowaniu zdjęć z aparatu nie mam dostępu do kart sd, brak na stałe gadżetów na pulpicie, przy kilku otwartych oknach findera nie mogłem złapać 1 pliku i wybrać okna findera w jakie je mogłem upuścić...
"załamywać się widząc BSoD" ja też jak zobaczyłem ten w mac os http://osxbook.com/book/bonus/chapter5/panic/images/panic_3.jpg
o cenach już nic nie będę mówił bo leżącego się nie kopie
a o sprzęcie wystarczy poczytać fora abo dowiedzieć sie że z jakością też nie jest tak wesoło

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 04.11.2011 15:48#16

@tooomekkkk mówiłem oczywiście o pierwszych modelach, ich nowych już raczej nie dostaniesz, tylko używane wchodzą w grę

@pciproblem, żeby zainstalować coś takiego jak mac defender trzeba być kompletnym bezmózgiem ;)
właśnie klikanie w X jest dobrym rozwiązaniem, mogę mieć włączone iTunes, Firefoxa i coś jeszcze w tle, tylko kliknę na ikonkę i od razu pokazuje się okienko, nie trzeba czekać aż program się załaduje, dla mnie to plus i brakuje mi tego w linuxie czy windowsie, dla ciebie może i to jest minus, choć kombinacja cmd+q nie jest mi obca i jak chcę wyłączyć to poprostu klikam te 2 klawisze...
gadżety na pulpicie? ani to ładne, ani nic, wystarczy kliknąć F12 i mamy tyle gadżetów ile wejdzie na ekran
menu na górnym pasku to IMO dobra sprawa, przynajmniej nie zapychamy sobie miejsca na pulpicie a w win vista/7 klikanie alt żeby się to pokazało jest bez sensu i wygląda tragicznie
ze zdjęciami nie mam pojęcia o co ci chodzi, ja jakoś normalnie kopiowałem zdjęcia z karty sd
z finderem też nigdy nie miałem problemów, ale mniejsza z tym...

jakbyś zaczynał od Mac OS X to długo by ci zajęło przyzwyczajanie się do winzgrozy czy jakiegoś distra linuxa, w odwrotnym przypadku (przynajmniej u mnie) wystarczył tydzień

a gdyby mac os x był na wszystkie komputery byłby tak samo shitowaty jak windows, babranie się ze sterownikami nie jest ciekawym zajęciem...

przez rok używania OSX nigdy nie pojawił mi się kernel panic (raz na iMacu jak odpięła mi się klawiatura, ale na iBooku nigdy, ani przy terminalu, ani przy normalnej pracy, ani przy używaniu scrackowanych gier :D )


ja wolałbym wydać 1,5k na używany laptop apple niż 1,5k za nowy z gwarancją i być ograniczony do wyboru windows/linux/bsd...


a co do tego drop testu, co w szajsungu ma się popsuć, skoro to tandetny plastik (najtańszy z możliwych) ? no, w jedym przebija iPhone, fajnie skrzeczą niedopasowane do siebie elementy, choćby telefon był z części z odzysku, w sumie nie każdy może poskrzeczeć obudową ;)

i tak wiem, że nadal będziecie się męczyć ze swoimi androshitami i winzgrozami, ale mnie to szczególnie nie interesuje, grono sado maso przecież jest olbrzymie ;)

do zatwardziałych fanboyów: proszę zauważyć, że mój komentarz był napisany z nutką ironii, dlatego nie obrażajcie się i nie płaczcie po przeczytaniu ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 04.11.2011 16:21#17

Zaraz, zaraz, klopas, twierdzisz, że w Windowsie i Linuksie nie da się minimalizować okien? :D A może problemem jest to, że nie minimalizują się iksem? Tak czy owak: chciałbym mieć tylko takie problemy przy korzystaniu z softu. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 04.11.2011 18:05#18

@klopas
Wybacz, ale mam wrażenie, że nie pracowałeś na dobrze dobranym, złożonym i wyposażonym w odpowiednie oprogramowanie PCcie. Ja od lat pracuję przy grafice na maszynach dobieranych i składanych przez siebie. Nie mam z nimi żadnych problemów. Trzeba zaznaczyć, że jest to najczęściej sprzęt złożony z podzespołów z górnej półki, a nie z tego co tkwi w marketowych składakach. Pracuje mi się znakomicie. Jeśli porównamy Appla z tanimi PCtami to faktycznie jest to niebo i ziemia. Ale w wyższej klasie PC nie widać już różnicy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 04.11.2011 23:29#19

@Ryan, po kliknięciu X program ma załadowane biblioteki itd. ale żadnego okienka nie ma, minimalizacja to co innego... tyle że jak zminimalizuje okno, ciągnie więcej ram, żre więcej procka, a w laptopie bateryjka idzie ;) zauważcie ile laptopy Apple trzymają na baterii, a ile inne, 7 czy 10h było długi czas w ogóle nie osiągalne dla komputera z windowsem ;)

@WODZU, masz tylko takie wrażenie ;)

mniejsza z tym wszystkim, jak się dorobię na pewno kupię sobie porządny komputer Apple, a co wy zrobicie - to już wasza sprawa ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 05.11.2011 0:01#20

@klopas
"masz tylko takie wrażenie"
Tak, ty zdecydowanie lepiej wiesz co ja odczuwam podczas pracy na komputerze. To że mój komputer działa szybko i sprawnie to tylko wrażenie. Wszystko inne to matrix. Typowe podejście fanboyów Apple. Jak nie mają argumentów to twierdzą że wiedzą lepiej, a innym się tylko wydaje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 05.11.2011 13:11#21

"Wybacz, ale mam wrażenie, że nie pracowałeś na dobrze dobranym, złożonym i wyposażonym w odpowiednie oprogramowanie PCcie."

chodziło mi o tą linijkę... potrafię naprawdę dobrze sobie skonfigurować linuxa czy windowsa, ale nadal będzie czegoś brakowało, a w OSX mamy wszystko out-of-box ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 05.11.2011 14:54#22

@klopas
"...ale nadal będzie czegoś brakowało"

Hmmm, może logo z jabłkiem?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 06.11.2011 10:41#23

hmmm, nie, to nie to, ale odpuszczę już sobię tę dyskusję, bo i tak do niczego nie prowadzi, ja niepotrzebnie zużywam klawiaturę, ty tak samo... a przecież musisz mieć czas na optymalizację swojego windowsa, żeby jakoś to chodziło ;)

Avatar
GJH,K (niezalogowany) | 07.11.2011 8:17#24

@ Wodzu
'Jak nie mają argumentów to twierdzą że wiedzą lepiej, a innym się tylko wydaje'

Taka mentalność nazywa się: Syndrom oblężonej twierdzy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
True_Lukass | 10.11.2011 10:32#25

Eh, jakość bardzo spadła od czasu przejścia na Intela. Oczywiście, i w kompach z PPC były problemy. Ostatnio myślałem nad zmianą peceta w domu rodzinnym (gdzie przebywam rzadko) na używanego MacBooka Pro z pierwszych serii. Po małym searchu się poddałem - przynajmniej trzy pierwsze serie miały wady płyty głównej, a ja nie mam ochoty wydawać kasy na coś, co zdechnie za najdalej rok. Nowsze modele kosztują majątek, a ewentualne wady pewnie się ujawnią wkrótce...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av