Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Przeglądarka internetowa na co dzień

Zaczynając przygodę z internetem nie interesowało mnie jakiej przeglądarki będę używał, nie wiedziałem nawet, że istnieją inne niż Internet Explorer. Jednak teraz wiedząc co jest najlepsze opowiem wam od początku jak to było.

Najpierw interesując się jedynie grami miałem Internet Explorer, gdy jakaś gra mi nie zadziałała po namowie kolegów przeżuciem się na Firefox-a. Czasami używałem też Opery. Po Operze przyszła pora na Safari. Ta przeglądarka nie przypadła mi do gustu. Po pewnym czasie zacząłem interesować się bardziej wszystkim co z komputerami związane. Gdy została wydana przeglądarka Chrome zaraz się na nią przeżuciem. Miała wszystko czego chciałem stabilność, szybkość, prostota, dużo miejsca na prezentowanie strony.

Teraz gdy wiem już czego chcę przedstawię wam jakim skaraniem dla webmasterów jest Internet Explorer.

Otóż ludzie jak na złość pozostają przy Internet Explorer 6, a webmasterzy muszą dopasować taką stronię do tej starej wersji przeglądarki. Nawet najnowsza wersja Internet Explorer-a pokazuje błędnie stronę, która na innych przeglądarkach wyświetlana jest prawidłowo. Ja nie wiem jak ludzie mogą z tego korzystać. Sam mam małą stronkę (czasami coś mi padnie) i wiem, że programowanie pod Internet Explorer-a jest strasznie męczące i pracochłonne. Przecież pisanie kodu nie kiedy nawet połowy strony pod jedną przeglądarkę jest tak wkurzające, że czasami nawet mi się odechciewa w ogóle robienia i prace stają.

Nie namawiam nikogo do zmiany przeglądarki no chyba, że używasz Internet Explorer 6 w takim wypadku zrób to jak najszybciej. Każdy niech sobie używa przeglądarki wedle uznania ale ja powiem od razu Internet Explorer będzie najgorszym wyborem. Oby Microsoft narzucił automatyczną aktualizację swojej przeglądarki, bo tylko taki wariant jest najlepszy przy tak dużej liczbie użytkowników korzystających z Internet Explorer 6. Gdy tak się stanie będę mógł odetchnąć ja (webmaster amator) i wszyscy webmasterzy. Mam nadzieję, że moje przeżycie nawróci chociaż jednego Internet Explorer-owca. A jeżeli ktoś chce wiedzieć to ja osobiście polecam Google Chrome

Komentarze

0 nowych
Kpc21   10 #1 04.01.2010 23:02

"Oby Microsoft narzucił automatyczną aktualizację swojej przeglądarki"
Raczej wątpliwe. Przy IE6/IE7 przez jakiś czas nowa wersja była w aktualizacjach automatycznych, ale jako nieobowiązkowa. Potem ją wywalili. Teraz chyba nie będzie inaczej.

StawikPiast   11 #2 04.01.2010 23:28

Przeciez IE8 od dawna jest juz w aktualizacjach krytycznych (a nie obowiazkowych, bo takich nie ma), czyli jest automatycznie proponowania. Jednak to ze jest proponowana nie znaczy ze musi byc zainstalowana. Do tego masa piratow bojaca sie odpalic WU i dalej siedza na IE6. No i jeszcze specjalisci od pieciu bolesci zalecajacy wylaczenie WU. Poki W7 nie bedzie dominowal na rynu, dputy bedzie dzialal IE6.

ulth   4 #3 05.01.2010 00:13

"przeżuciem"
popraw jak możesz ;-)

Banan   10 #4 05.01.2010 07:28

@ulth

Dzięki poprawiłem. Poprawiona wersja czeka na akceptacje ;)

  #5 05.01.2010 07:37

Do użytku domowego zgodzę się, że IE można by zmienić na inną przeglądarkę. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w firmach gdzie funkcjonuje AD. Pozdrawiam

tfl   8 #6 05.01.2010 08:34

@Mr_Mischievous

Niby dlaczego?

@Bananiontko

Oczywiscie zgadzam sie, ze IE6 to jest straszny ****, ale jako "webmaster amator" musisz zdac sobie sprawe, ze przegladarki z rodziny IE uzywa ponad 60% uzytkownikow internetu. I nie bardzo jest nad czym sie rozwodzic. Chcesz pisac strony www, pisz tez pod ie.

misiek440v2   7 #7 05.01.2010 11:32

tfl to zależy do kogo kierujesz stronę. Z moich statystyk na dwóch stronach wynika że ie7 ma aż 23% a reszta Firefox. jakieś 4% to reszta przeglądarek

  #8 05.01.2010 12:43

Nie należy pisać “programował przeglądarkę”, tylko: tworzyć strony pod. ;-)

  #9 05.01.2010 12:44

Ja postanowiłem rzucić w użytkowników IE6/7/8(i pewnie wcześniejszych) błotem. Moja strona po prostu nie działa na tej przeglądarce. Niestety, do tej pory nie wyświetlam żadnej informacji z wyjaśnieniem(może czas to zrobić).

tfl   8 #10 05.01.2010 13:26

@ misiek440v2

Casualuser uzywa przegladarki IE. Nawet na dobrychprogramach byla o tym niedawno informacja. Do tego dochodzi lokalizacja (strony polskie sa najczesciej ogladane przez FF), tematyka itd. Jednak piszac strone nie mozna sie oprzec tylko na tym, ze strona jest po polsku, wiec bedzie jej uzywal uzytkownik FF, albo strona zawiare addiny do chroma, wiec bedzie to przegladarka chrome.

Za to sie wlasnie placi webmasterom, zeby pisali css i js pod wiekszosc przegladarek. I tutaj apele, placze i blogi nic nie dadza.

PolishNetwork   5 #11 05.01.2010 15:14

Trochę idotyczne jest blokowanie dostępu do strony użytkownikom jakiejkolwiek wersji Internet Explorer'a... I tak na tym traci administrator, więc wybór do niego należy. Internet Explorer w wersji 8 jest o wiele stabilniejszy i kompatybilny niż poprzednie wersje, także z nim jest mniej problemów. Jeżeli chodzi o pisanie długiego kodu, żeby strona poprawniej się wyświetlała na IE, jeżeli jesteście administratorami stron o tematyce IT lub podobnej, to zapewne 90% z odwiedzających to użytkownicy Firefox'a, także nie załamujcie się. Pozdrawiam.

  #12 05.01.2010 15:46

PolishNetwork | 05.01.2010 15:14
Nie nazwałbym stworzenia strony zgodnie ze standardami (w jaki sposób traci na tym administrator?) blokowaniem dostępu użytkownikom jakiejkolwiek wersji Internet Explorer'a.

MaRa   8 #13 05.01.2010 16:56

Wyraźne info na stronie, że wymaga minimum IE7 (albo IE8) lub innych przeglądarek (Opera, Firefox, Safari), wraz z linkami. I sprawa załatwiona.
A zawsze znajdzie się ktoś, kto zechce używać choćby IE4 z Windowsa 98. Jego problem, niech się dostosuje.

  #14 05.01.2010 17:00

błędy są ale nie mam czasu przeczytałem i tyle nie będę wytykał również polecam Google Chrome! :D w IE8 jest funkcja widok zgodności i wtedy strony są poprawnie wyświetlane :) chociaż sam nigdy jej nie użyłem :D (nie było potrzeby) i używam IE8 tylko z tego powodu,że jest "konpatybilny" z paskiem nortona 2010 :) i tam jest funkcja karty i dane logowania która jest SUPER! raz wpisujesz JEDNO hasło do sejfu tożsamości i aplikacja sama ci wpisuje dane możesz ustawić,że przy każdej prośbie o hasło się zapyta o hasło sejfu ale to głupie i nie potrzebne jest ;) google chrome ma też dużo luk w zabezpieczeniach raz miałem przez nią reinstalkę! O_o a może to był wirus? xD nie wiem :P nie mogę żyć bez kart w przeglądarce … :)

Margo ja mam swoją stronkę również i podaj mi w jaki sposób ff1 przewyższa ff3 ? :)
ja casualem nie jestem Fire Fox nie używam nie pasuje mi :( może to dlatego bo nie ma funkcji clear font czy coś takiego i litery są "kanciaste" co mnie drażni :P


Zakańczam swoje długie wywody krótkim POZDRAWIAM :P

  #15 05.01.2010 18:25

Co za laikowaty wpis zupełnie nic nie przedstawiający, chyba tylko to że autor sobie zainstalował chrome. Ja jest wierny IE aktualnie korzystam z wersji 8 z dodatkiem IEPro blokowanie reklam i pogoda na pasku czego więcej trzeba. Aha i laptop podczas serfowania na baterii pracuję jakieś 5 min więcej na IE w porównaniu do ff, mierzyłem kiedyś stoperem

  #16 05.01.2010 19:01

Napiszę tak: może i zamysł Twój był dobry... ale wykonanie dramatycznej jakości. Błędy ortograficzne, braki przecinków. Nieład w tekście... Trudno się to czyta.

Grzesiek1   4 #17 05.01.2010 19:05

Dlatego ja już na swoich stronach stosuje blokadę że z pod IE6 na stronę nie wejdziesz, bo nawet jak strona na niej jako tako działa to wiem że i tak zawsze z tą przeglądarką wychodzą jakieś kłopoty więc od razu wywala monit o tym że używasz zbyt starej wersji przeglądarki.
Zastosowałem to m.in na zarobki.net, jak ktoś chce to może wziąść odpalić sobie IETester i zobaczyć jak strona wygląda pod starszymi wersjami IE

deepone   10 #18 05.01.2010 19:57

@tfl w środowisku AD jest wiele funkcji, które działają automatycznie na IE, a na Firefoxie niestety nie, przykładowy obieg dokumentów bazujący na Sharepoint - w przypadku IE uwierzytelnienie użytkownika następuje automatycznie - zalogował się do Windows i w przypadku otwierania stron z aplikacjami Sharepointa sprawdzane są jedynie co może robić a czego nie może, lub czy wogóle może korzystać z danego elementu.
W przypadku AD jest także możliwa konfiguracja przeglądarki z poziomu GPO, czego w przypadków alternatywnych przeglądarek nie ma. Nie wyobrażam sobie konfigurowania 400 stanowisk roboczych, aby każdemu zmienić linka do strony firmowej, lub dodać linka, czy zmienić ustawienia zabezpieczeń ręcznie - w przypadku FF, Chrome, Safara i całej reszty musiałbym to zrobić ręcznie albo półautomatycznie pisząc skrypty i dodając jest do skryptów logowania.
Wiele też aplikacji nie będzie działać na innych przeglądarkach niż IE, przykładowo przejdź się do szpitala zrobić zdjęcie jakieś zdjęcie TK, wybierz tylko szpital który nagrywa te zdjęcia na CD/DVD a nie robi wersji "na papierze", włóż tę płytkę w domu i zobaczysz, że często nie będziesz w stanie obejrzeć zdjęć odrazu a w niektórych przypadkach wogóle poprzez oprogramowanie nagrane razem ze zdjęciami na płytce - ponieważ zostało zrobione w postaci apletów ActiveX. Na dodatek może się okazać, że jedyna opcja uruchomienia takiej płytki jest w przypadku posiadania IE6 i dlatego często firmy nie migrują przeglądarek do IE7/8 ze względu na specyficzne oprogramowanie jakie używają. Często w przypadku firm nie ma możliwości dostania ulepszenia do nowszej wersji programu działającego pod przeglądarką IE7/8, a ceny potrafią nawet oscylować w granicach 1mln złotych za takie udogodnienie jak poprawna praca w IE7 lub IE8.

tfl   8 #19 05.01.2010 20:41

@deepone

Sharepoint, IE oraz AD to faktycznie doskonaly przyklad na to, ze jednak sie IE przydaje.
Dzieki ActiveX (mnie kojarza sie z iframe. Niby kazdy mowi, ze sa zle i niezgodne ze standardami, ale kazdy uzywa) moga dzialac przerozne aplikacje. Ale na przyklad na stronie WorldSpana, ktorego GoRes dziala tylko_i_wylacznie na IE przez dluzszy czas byla taka informacja:
Important information for IE8 users:
Do not install IE8.
Nie bez przyczyny.

A co do gpo... Malo szukales :) FrontMotion to wlasnie konfigurowalny przez gpo FireFox. Safari oczywiscie, by design, nie bedzie dzialal z gpo (chyba, ze znajdzie sie na niego mocny). Chrome... troche za "nowa", ale kto wie, co bedzie wkrotce.

Trudno tez oczekiwac, ze programy napisane pod windows beda dzialac lepiej z windows, niz programy napisane przez tworcow windows :)

tfl   8 #20 05.01.2010 21:02

ps.

10min szukania: network.automatic-ntlm-auth.trusted-uris i ff autentykuje IE. ;]

MaRa   8 #21 05.01.2010 21:42

@deepone - co to musiał być za wypaczony umysł, by wynaleźć przeglądarkę fotografii tylko dla jednej wersji dla Internet Explorera:)
Co do aplikacji firmowych, to nie ma wytłumaczenia, jeden głupi (albo cwany) wymyślił, jeszcze głupszy zasugerował, by zastosować w biznesie. Przecież tak na logikę - nowy Windows ukazuje się co 2..3 lata, nowa przeglądarka podobnie, albo i częściej. Więc tworzenie rozwiązań wymagających tylko jednej wersji przeglądarki i jednej wersji Windowsa to rozwiązanie pozbawione jakichkolwiek perspektyw. To tylko kwestia czasu, aż pojawi się sprzęt nieobsługiwany przez poprzedniego Windowsa, więc trzeba będzie całość wymieniać, a to oznacza ogromne koszty.

WooQash   8 #22 06.01.2010 00:57

Też tworzę sporo stron i powiem jedno co zauważyłem. Na IE6 i niżej strony jak leżą na divach to jest porażka. Pod te starsze przeglądarki tabele się używało, sam pamiętam moje początki to jeśli było na tabelkach to trzymało się kupy wszędzie, lecz teraz zabawy z divami, spanami i cssami zgodnymi ze standardami starsze przeglądarki leżą. Owszem stosuję już od niedawna stosowne info dla posiadaczy IE6, że nie ujrzą strony puki nie zaktualizują przeglądarki. Jeszcze jedno co mnie denerwuje, co zauważyłem dawno temu ale ostatnio rzuciło się w oczy to złe/inne interpretowanie kolorów w IE (wszystkie). Kolory ustalane w HTML/CSS są ok, lecz jeżeli mamy obok tego obrazek np. wygładzony panel to ten kolor z obrazka jest ciemniejszy co dodatkowo wydłuża pracę nad stroną. Wiem, że za to się płaci aby strona działała wszędzie, ale niestety pod IE6 nie mam sił czegokolwiek poprawiać. Czasami jak się wysypie pod IE7 to poprawię. Jeszcze jedno co zauważyłem ;) to moim zdaniem HTML5 i CSS3.0 działają najlepiej pod względem standardów i wyświetlania w poszczególnych przeglądarkach. Pamiętam kiedyś jak na XHTML1.1 miałem problemy z wyśrodkowaniem strony.

Sorka, że się rozpisałem, ale chciałem wyrazić opinię na ten temat. Pozdrawiam ;)

Ostatni Mohikanin   26 #23 06.01.2010 11:55

Cały ten blog sprowadza się do jednego - nie używaj Internet Explorera. Mam wrażenie, że autor wychował się na IE6, ale "za namową kolegów" przesiadł się na Firefoxa, bo coś tam się nie chciało wyswietlić. Czas odrzucić antymicrosoftowe przesądy i przyjąć do wiadomości, że Internet Explorer wyszedł już w wersji 8, znacznie lepszej i stabilniejszej niż poprzedniczka sprzed dwóch kadencji. Pewnie wspomniani w blogu koledzy z pewnych mało legalnych względów nie mogą zaktualizować IE6 do IE8, dlatego nie znają tej przeglądarki, z której korzystam od samego początku jej istnienia i ciężko byłoby mi się z nią rozstać - tak świetnie się dogadujemy.

Monczkin   14 #24 06.01.2010 12:01

@Ostatni Mohikanin

MS zaprzestał walidacji systemu przy instalacji IE wieki temu.

Pozdrawiam.

Azet   8 #25 06.01.2010 13:20

Na mojej stronie jest informacja, że musisz posiadać Firefoxa żeby ją przeglądać i link do niego :P

Banan   10 #26 06.01.2010 17:43

@tfl

Wiem nie mam wyboru ale pod IE6 nie piszę tylko pod 7 i 8. W 6 i starszych wyświetla się komunikat, że strona może działać niepoprawnie.

@notgnucy

Raczej tak.

@margo.net

Liczę się z innymi użytkownikami, a jeśli nie podoba ci się wpis to po co go czytasz?

@Wezmyr

Piszę jak umiem.

@Ostatni Mohikanin

Mówiłem o czasie jak IE6 był najnowszy.

--------------

Nie miałem dzień kompa i już tyle pytań.

  #27 09.01.2010 11:17

Miliony użytkowników używają IE6 tylko dlatego że nie znają się w ogóle na komputerach i nie obchodzi ich że to jest "przestarzała technologia". IE6 jest domyślnie instalowany w WinXP i użytkownicy nie wiedzą że to jest przeglądarka internetowa tylko że IE6 to właśnie ten cały Internet. A więc internautów można podzielić na 2 grupy: znających się na komputerach i kompletnych amatorów. Ci pierwsi używają nowoczesnych przeglądarek a ci drudzy IE6.
P.S. Proszę nie komentować mojego posta

Aragorn77   9 #28 27.01.2010 06:21

Dla mnie sprawa jest prosta - TO WYBÓR UŻYTKOWNIKA czego używa. Klient Nasz Pan, nie słyszałeś o tym? IE 8 którego używam nie generuje mi ŻADNYCH problemów z wyświetlaniem stron (a przeglądam ich całkiem sporo codziennie - tak prywatnie jak i zawodowo), więc... zmień "hobby" jak Cię IE irytuje. Mnie (jakbyś chciał wiedzieć) irytuje "antyIE-mania". Ludzie instalują FF/Operę/Chrome bo jest "cool", a później nawet nie wiedzą gdzie się cookies czyści. Litości...

  #29 21.02.2010 20:34

a ja mam inny problem. chodzi o to, że gdy wchodzę na nowszą stronę wywala mi komunikat, że posiadam starszą wersję IE i powinienem zainstalować nową. nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że ja mam zainstalowaną najnowszą wersję IE8. korzystam z IE8 a na stronach wyświetla się informacja, że jednak z IE6. czym to może być spowodowane i czy da się coś z tym zrobić?

  #30 20.07.2010 11:37

nie będę komentował komentarzy...
ale IE to po prostu rzenada
spowalnia o połowę ładowanie stron i jedna trzecia z nich nie działa
Firefoks może być ale najlepsze 2 przeglądarki to google chrome i opera 10.60.
Firefoks nie oferuje tyle co one