Błąd w Snow Leopard kasuje dane użytkowników

12.10.2009 12:05, Autor: Maciej Kluk, Kategoria: News
NewsImage

W sieci pojawia się coraz więcej komentarzy użytkowników, którzy stracili swoje dane w wyniku błędu w działaniu Snow Leoparda. Zagrożeni są wszyscy, którzy wykonali upgrade z poprzedniego systemu operacyjnego Apple'a.

O sprawie poinformował portal iTWire. Na forach dyskusyjnych Apple'a rośnie liczba wpisów dotyczących znikających danych. Wszyscy, których dotyczy ten poważny bug korzystali systemu operacyjnego Snow Leopard. Błąd związany jest z działaniem profili użytkownika, a dokładniej z celowym lub przypadkowym zalogowaniem się na konto dla gości. Pokrzywdzeni opisują, iż podczas powrotu na swój główny profil wygląda on tak jak w dniu pierwszego uruchomienia systemu. Niestety bezpowrotnie znikają też wszelkie zapisane na nim dane. Jak informuje Neowin, szanse na ich przywrócenie mają wyłącznie użytkownicy robiący kopie zapasowe na oddzielnych nośnikach.

Nie wiadomo jaka jest dokładna skala problemu, ale wygląda na to, iż potencjalnie zagrożeni są wszyscy użytkownicy, którzy zrobili upgrade z wcześniejszego systemu - Leopard. Ponadto, okazało się że pierwsze wpisy na temat tego błędu pojawiły się już niedługo po udostępnieniu systemu Snow Leopard. Pomimo tego na oficjalnych forach ciągle nie ma odzewu ze strony pracowników Apple’a.

Do czasu zlikwidowania błędu przez twórców systemu sugeruje się użytkownikom zrezygnowanie z konta dla gości. Jeśli jest ono potrzebne zaleca się je wyłączyć i uruchomić ponownie. Innym rozwiązaniem jest stworzenie zwykłego profilu z włączonymi elementami ochrony rodzicielskiej.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (70)  

Avatar
morfeusz (niezalogowany) | 12.10.2009 12:24#1

Kolejny dowód na to, że nie ma programu idealnego, więc nie ma potrzeby kłócić się co lepsze Windows ,Linux,mac OS bo wszystkie są dziurawe.

Avatar
PiotreQ (niezalogowany) | 12.10.2009 12:25#2

Kiedyś lubiłem tą firmę, była synonimem jakości i czegoś takiego nieokreślonego, trudno to wytłumaczyć... Dzisiaj upadli niżej niż Microsoft. Coraz większy chłam za większe pieniądze... żal...

Avatar
irwin (niezalogowany) | 12.10.2009 12:42#3

Kiedyś narzekali na WHS a teraz Apple podpadlo żal mi was...

Avatar
dsp32bit (niezalogowany) | 12.10.2009 12:54#4

no cóż zdarza sie najlepszym XD

Avatar
se7en (niezalogowany) | 12.10.2009 12:55#5

Żeby tylko takie problemy...
Check this:

http://www.myapple.pl/mac-os-10-6-snow-leopard/113891-snow-leopard-i-blueconnect...

http://www.myapple.pl/mac-os-10-6-snow-leopard/118348-leo-snow-w-64bit-nie-widzi...

http://www.myapple.pl/mac-os-10-6-snow-leopard/116897-problem-z-usypianiem-i-zam...

http://www.myapple.pl/mac-os-10-6-snow-leopard/118094-uwaga-bialy-imac-c2d-20-ei...

Jednak tak często tu bezzasadnie krytykowany Windows jest najlepszym systemem!
I przestańcie się makowcy irytować i tupać nóżkami, właśnie przez takie "niespodzianki" nie zmieni się kilku procentowy udział Mac-a w systemach.
To potwierdza dlaczego ludzie wolą i lubią Windowsa, dlatego ma ponad 90% udział :-D

Avatar
JoNnY_0208 (niezalogowany) | 12.10.2009 12:56#6

To prawda upadli tak nisko... ŻAL
Teraz mogą iść mieszkać pod mostem :P heh
Apple dla mnie synonim SYFU :)
pozdro ;)
ps. Ale niech każdy używa to co lubi :)

Avatar
cephei (niezalogowany) | 12.10.2009 12:57#7

a teraz będzie wojna apple kontra reszta świata, ale i tak skończy sie na tym, że wszystkiemu winien Microsoft bo vista i IE8 jest do kitu, a najlepszy to ten linux bo mi tak kolega powiedział bo nikt go nie ma w klasie tylko ja :P...a nie bo windows bo ma to co ma i nikt nie ma tego co ma on :P

pozdrawiam tych myślących

Avatar
golo73 (niezalogowany) | 12.10.2009 13:04#8

@morfeusz
Masz całkowitą rację! Jak mówił Dostojewski "ideał jest równie rzeczywisty, jak rzeczywistość". Niestety wszystko co tworzą ludzie zawsze będzie nacechowane pewną niedoskonałością. I naprawdę szkoda kłótni na to, który system lepszy-gorszy!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pl4cek | 12.10.2009 13:06#9

To na pewno taki nowy ficzer. Chodzi o ochronę danych użytkowników przed ich przechwyceniem czy coś... Naprawdę duża wpadka;/

Avatar
mm (niezalogowany) | 12.10.2009 13:09#10

współczuję. Na prawdę. Nie chciałbym przeżyć takiego rozczarowania. A co jak ktoś jeszcze ma zgromadzone dane biznesowe? Proces?

Avatar
szczery (niezalogowany) | 12.10.2009 13:12#11

Jaki komputer, taki system. Ktoś kupując tego typu zabaweczki musi się z tym liczyć. Kiedyś komputery tej firmy faktycznie były synonimem jakości, ale to jest od pewnego czasu lekko mówiąc nieaktualne. Bardzo często bywam w studiach reklamowych, wydawnictwach itp. Tam kiedyś maci czuły się jak ryba w wodzie, dzisiaj większość już o nich zapomniała i o czymś to świadczy...

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 12.10.2009 13:18#12

Ufff, całe szczęście, że nigdy nie używałem konta gościa! Gdybym stracił wszystkie prace, pozostałaby mi chyba ucieczka w Bieszczady :-)
@PiotreQ
Przestań ****** - jakie "coraz większe pieniądze"?! Nawet jeśli uważasz, że to chłam, to upgrade za 129 zł nie jest kwotą wygórowaną.
A wytłumaczyć to stosunkowo łatwo - wszystko jest coraz bardziej rozbudowane i, co za tym idzie, skomplikowane. A więc możliwości przeoczenia błędu rosną lawinowo w każdym systemie. Bez większych błędów i usterek może być chyba jedynie DOS i hulajnoga. Dzisiejsze systemy nie mają szans na to, aby były idealne.
Kasowanie danych? Bardzo poważna wpadka. Ale chłam to z pewnością nie jest.

Avatar
Wladomir (niezalogowany) | 12.10.2009 13:21#13

@PiotreQ
Piszesz, że Apple upadło teraz niżej niż Microsoft. Czyli że niby M$ to dno, a jabłko poniżej tego poziomu. Ok, tylko dlaczego korzystasz z oprogramowania Microsoftu? Nie widzę, byś pisał coś o Linuksie, więc widczonie jest on lepszy - dlaczego więc nie korzystasz z niego?

Avatar
Wladomir (niezalogowany) | 12.10.2009 13:21#14

@PiotreQ
Piszesz, że Apple upadło teraz niżej niż Microsoft. Czyli że niby M$ to dno, a jabłko poniżej tego poziomu. Ok, tylko dlaczego korzystasz z oprogramowania Microsoftu? Nie widzę, byś pisał coś o Linuksie, więc widczonie jest on lepszy - dlaczego więc nie korzystasz z niego?

Avatar
Wladomir (niezalogowany) | 12.10.2009 13:21#15

@PiotreQ
Piszesz, że Apple upadło teraz niżej niż Microsoft. Czyli że niby M$ to dno, a jabłko poniżej tego poziomu. Ok, tylko dlaczego korzystasz z oprogramowania Microsoftu? Nie widzę, byś pisał coś o Linuksie, więc widczonie jest on lepszy - dlaczego więc nie korzystasz z niego?

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 12.10.2009 13:29#16

Jak tylko pojawi się w sprzedaży, zamierzam na domowym kompie zrobić upgrade z Windows Vista do Windows 7. Ciekawe, jakie w tym przypadku pojawią się niespodzianki! :-)

Avatar
re (niezalogowany) | 12.10.2009 13:52#17

wyjdzie poprawka 10.6.2 i problem się skończy, jak na razie nie mam tego problemu,
robię sobie kopię zapasową danych i się tym nie przejmuję
co do systemów każdy jest bardziej lub więcej problematyczny
tylko bardzie chodzi o to który ma więcej
OSX mimo tej wpadki ma ich dużo mniej.
Używam windowsa i OSX

Avatar
os (niezalogowany) | 12.10.2009 13:55#18

a taki amerykański był..

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 12.10.2009 14:02#19

Zawsze po instalacji wyłączam konto gościa... wiec mnie problem nie dotyczy :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
HarryTruman | 12.10.2009 14:30#20

Gdyby Apple się zajęło tym, w czym było kiedyś dobre, to pewnie nie byłoby takich problemów. Teraz tylko iPhone i iPody. Komputery to drugoplanowa zabawka...

Sam mam iMaca ze Snow Leo i od kilku ładnych lat używam komputerów ze stajni Apple i trochę załamują fakty, że firma zaczyna mieć w poważaniu użytkowników ich systemu.

Avatar
psst (niezalogowany) | 12.10.2009 14:55#21

Brawo zwolennicy Mac-a :-) Jesteście na serwisie, czy szukacie kopii zapasowych ha, ha ?
Takiej WTOPY MS nie miał nigdy, różne dane się działy, ale dane użytkowników były bezpieczne.
Apple wydał upgrade nieprzetestowany, dziwi tym bardziej, że były sygnały o tym fatalnym błędzie... i kto teraz odpowie jak komuś wetnie dane w firmie ?!?
Ale nic tam, grunt to mieć zgniłe jabłko na stole, ha, ha.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 12.10.2009 15:01#22

Co jak co, ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych to Microsoftowi takie wpadki nigdy się nie zdarzały.

Avatar
olo (niezalogowany) | 12.10.2009 15:09#23

Cóż mogę napisać HAHAHAHAHA....

Avatar
C. (niezalogowany) | 12.10.2009 15:46#24

@ Maciek: "Przestań ****** - jakie "coraz większe pieniądze"?! Nawet jeśli uważasz, że to chłam, to upgrade za 129 zł nie jest kwotą wygórowaną."

Wg. mnie ten upgrade jest kwota bardzo wygorowana - Windows dostarcza Service Pack'i za free a nie za ~$30
Ten upgrade do Snow Leopard'a to dokladnie taki sam SP jak w przypadku Windows XP czy Vista.
XP mialo 3 SP, Vista ma 2, placic za kazdy ~$30... fajna polityka Apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 12.10.2009 16:05#26

To już drugi raz, jak Mac OS X "oferuje" utratę danych, poprzednio przy użyciu Time Machine. Nie pozostaje nic innego jak przypomnieć wszystkim zachłyśniętym alternatywami dla Windows, że z większą bazą użytkowników idzie w parze większa odpowiedzialność za klienta i większe niebezpieczeństwo, że coś popsuje sporej grupie ludzi krew.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
leinkain | 12.10.2009 16:27#27

Jeśli ktoś posiada ważne/potrzebne rzeczy , to wie (powinien wiedzieć) że przed każdą aktualizacja (nową instalcja) robi się kopie tego.

Wiem nie powinień być taki błąd. Ale to jest maszyna (rzecz martwa) a wiadomo jak z tym jest. tutaj pomimo wszystkiego powinno być się ostrożnym!


Pozdrawiam.

Avatar
adamp (niezalogowany) | 12.10.2009 16:49#28

Drżyjcie a to dopiero początek znajdowania bugów i rożnego rodzaju dziur w systemach apple komputery appla zyskują popularnosc w stanach jak tak dalej pójdzie powstaną wirusy i znajdowane będzie coraz więcej dziur jeszcze użytkownicy tych systemów zatęsknią za tańszymi i według mnie lepszymi rozwiązaniami niż te przepłacone pecety ze stajni appla.

Avatar
pawelrk (niezalogowany) | 12.10.2009 16:57#29

Prawda z generacji na generacje systemy jak i sprzęt appla stają się coraz gorsze i bardziej awaryjne sam używałem swego czasu mac'a na G4 i przyznam że przeszedłem na laptopa z win xpi ubunciakiem. Coraz więcej się mówi o poważnych lukach w mac osx i co gorsza o coraz słabszej jakości sprzętu za który płaci się bardzo duże pieniądze większe nisz jest on sam wart. szczery PiotreQ

Avatar
bit (niezalogowany) | 12.10.2009 17:01#30

Przecież to jest śmieszne. Strugają parę maszyn na krzyż i nie stać ich na to aby pożądnie przetestować system. Jak potrzebują testera to chętnie podejmę u nich pracę, zwłaszcza że mam doświadczenie w testowaniu oprogramowania.

Avatar
adj1 (niezalogowany) | 12.10.2009 17:12#31

"c" TO nie był SP ; / ;/
To jest nowa wersja systemu, i w porównaniu z Winda dużoooooo tańsza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sebol.m | 12.10.2009 17:22#32

Nie wiedziałem że Mac OS ma taką kontrole nad plikami użytkownika. W Windows nawet jak usunę profil pliki zostają. Jako że zazwyczaj używam windowa nawet nigdy bym nie pomyślał że coś takiego jest w ogóle możliwe.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 12.10.2009 17:29#33

Taaaaki tam malenki bledzik - utrata wszystkich danych :O
I co mi z tego, ze daja upgrade taniej jak moze to doprowadzic do utraty danych wartych grube tysiace? Fanboy'ow i tak to nie zrazi zapewne i sobie to po swojemu jakos wytlumacza :D

Avatar
C. (niezalogowany) | 12.10.2009 17:53#34

adj1 - Snow Leopard jest service pack'iem dla Leopard'a,
http://smarterware.org/3071/fine-ill-say-it-snow-leopard-is-ultimately-a-service...
Firma apple i apple's fanboys twierdza inaczej, bo w porownaniu z MS ktory SP daje za free wypadli by kiepsko z tymi ~$30...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klisza | 12.10.2009 18:18#35

xxxxmarekxxxx - nie zapominaj, że mac os jest systemem dedykowanym pod konkretną konfigurację, a konfiguracji komputerów z windowsem na dysku jest tyle, że nie sposób to przetestować. Stąd m. in. logo kompatybilności - wtedy brak problemów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marvin972 | 12.10.2009 18:33#36

zgadzam się z morfeuszem

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 12.10.2009 18:34#37

oczywiście utrata danych to wielki problem, ale jego źródło jak sądzę jest w podejściu apple, nie można nic robić na nie swoim systemie i nie swoim sprzęcie bez wiedzy właściciela - apple, windows i linux nie usunie katalogu użytkownika jeżeli się o to nie poprosi, windows i linux nie założy takiego samego konta itd itd, problem to podejście, nie błąd systemu, logując się "jako ktoś" system nie ma prawa "grzebać" w miejscach zbędnych i sprawdzać sobie "coś" oraz uznawać własne działanie za słuszne - zgroza, licencja apple zawsze była mega bandycka (ms to pikuś), a teraz są efekty, ktoś napisał, że sprzęt to nie szajs, może i nie, za takie pieniądze, składam PC z nutą serwerową i też będę miał super sprzęt, łaski nie robią

wolę jak się sypie system, ba, wolał bym win/lin instalować klnąc codziennie, niż gdyby mi system wywalił firmę w kosmos (tak mam kopie zapasowe, nawet dwie, czyli dane są w trzech miejscach, i żaden z używanych systemów (win/lin) nigdy mi z nimi nic nie zrobił

Avatar
Amiga fan (niezalogowany) | 12.10.2009 18:57#38

Tak się kończy zdrada ppc i przejście na intela :)

Avatar
berdys (niezalogowany) | 12.10.2009 19:10#39

adj1* nie chce byc zlosliwy, ale cena adekwatna do jakosci ;)

Avatar
QNX (niezalogowany) | 12.10.2009 19:25#40


Jeżeli MacOS X jest najdoskonalszym, najbardziej zaawansowanym systemem na świecie; które to stwierdzenie pojawia się co chwila w reklamach a nawet na stronie Apple; a pojawiają się takie żenujące błędy, to strach się bać co można się spodziewać po mniej doskonałych systemach np. Windows Seven, Linux czy BSD ;-)


Avatar
Maciek (niezalogowany) | 12.10.2009 19:44#41

@C.
Snow Leopard to nie jest SP. Skąd ten pomysł? Poprawki w MacOS też są darmowe. I te małe i te duże (czyli SP w terminologii MS), zmieniające wersje systemu po przecinku (10.6 -> 10.6.1).

Avatar
psst (niezalogowany) | 12.10.2009 20:10#42

Ciekawe co zrobią Ci fani jabłka, którym system wywalił w kosmos cenne dane, i to z punktu widzenia osobistego - np. zdjęcia ?!? Czy mają się do kogo poskarżyć ?
ha - taki błąd w systemie praktycznie go dyskwalifikuje - ja bym już mu więcej nie zaufał, a jeżeli nie to po co mi taki komp ...
Wiem, kopie zapasowe, ale z ręką na sercu ile domowych użytkowników robi kopie zapasowe - w szczególności np. zdjęć z ostatnich wakacji ?!? Wiem, że trzeba, ale z drugiej strony nie każdy musi być mega adminem, niektórzy są tylko szarymi klikaczami - co więcej niczym więcej nie chcą być - a to nie jest nic złego (ja nie chcę być kubicą na gokartach, ale to nie oznacza że nie powieniem jeździć samochodem po drogach...)

Avatar
TheDj (niezalogowany) | 12.10.2009 21:12#43

Hah i po co przepłacać jak tu gorsze błędy niż w dużo tańszym Windowsie czy darmowym Linuxie lub BSD :D

Avatar
M$ (niezalogowany) | 12.10.2009 21:23#44

@ se7en
Święta prawda. Tylko ludzie z microsoftu są w stanie napisać porządny OS. W innym firmach pracują sami nieudacznicy. Z całą pewnością dlatego udział Windowsa na desktopach jest tak wysoki.

Avatar
re (niezalogowany) | 12.10.2009 21:24#45

jak nie robią kopii sami sobie kręcą bata, systemy ówczesne są tak niestabilne zawsze może się coś stać
apple dobrze wiedział jak implementował funkcje time machine
i bardzo dobrze
ma maca, mam snow leoparda nie jestem zatwardziały fanatykiem apple, ale doskonale mi się na nim pracuje, mogę sobie użytkować bez obawy równolegle dwa systemy
tak jak pisałem wyjdzie poprawka i naprawią ten błąd
zobaczymy co przyniesie premiera win 7 wszystko się może zdarzyć, luka kuriozalna w sambie to pewnie tylko przedsmak
pozdro

Avatar
normanek (niezalogowany) | 12.10.2009 22:04#46

@psst, ile Ty masz lat?

Avatar
normanek (niezalogowany) | 12.10.2009 22:07#47

BTW: Mi kiedyś podczas instalacji system MS (już nie pamiętam, która to była Winda [albo 95, albo 98 - jak się zastanawiam, choć nie jestem pewien]) załatwił na amen dane na dysku, dlatego pytam o wiek psst. Poducz się, młodzieńcze, w sprawach, w których się wypowiadasz.
Resztę komentarzy dyskretnie przemilczę, ponieważ w dużej mierze nacechowane są dogmatami oraz mnóstwem błędów logicznych...

Avatar
normanek (niezalogowany) | 12.10.2009 22:31#48

@Nezumi, jaka jest różnica między fanboy'em a zwykłym użytkownikiem? Patrząc na Twoje dogmaty oraz całkowicie pozbawione sensu (ironia?) komentarze, wydaje mi się, że prowadzisz krucjatę na rzecz MS robiąc tylko OT.
Sam wiele razy straciłem dane: czy to przez błędy w oprogramowaniu MS, czy Linuxa, czy BSD, czy... zaraz - przez Mac OS X jeszcze nie straciłem. Ale to nie znaczy, że stracić nie mogę, więc robię regularnie kopie najważniejszych danych.
Do wszystkich idiotów, którzy wypowiadają się, że MS takiej wpadki się nie zdarzają... Zdarzają. Choć pojęcie tego wymaga zrozumienia logiki (aby dowieść, czym jest twierdzenie i co to dowód jednoznaczny oraz warunek niezbędny i wystarczający), co wykracza poza możliwości przeciętnego bądź nawet najlepszego wśród idiotów. ;]

Avatar
Miś (niezalogowany) | 12.10.2009 22:42#49

Fanboye Windowsa marudzą o utracie danych. A co w chwili kiedy instaluję system, ściągam z internetu antywirusa, który i tak mi nie pomoże, bo szybciej powstanie 20MB wirusów niż ja ściągnę 20MB programu i ktoś włamuje mi się na kompa. kasuje mi dane i penetruje cokolwiek tylko może. Ewentualnie wgrywa mi trojana, który nęka moje prywatne dane?? Ja bym się zastanowił czy takiego systemu używać

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 12.10.2009 23:01#50

normanek (niezalogowany)

Z czym masz człowieku problem? Jest poważny bug i tu nie ma co dyskutować.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 13.10.2009 0:45#51

normanek - roznica jest taka, ze funboy nie dopusci do siebie mysli ze jego ukochana firma cos zawalila i bedzie sie staral obrocic kota ogonem, wytlumaczyc jakos pozytywnie nawet najwieksza wpadke, probowac odwrocic uwage krzyczac ze u innych tez sa bledy itd.
Prowadzi to do sytuacji mniej wiecej takich jaka ma miejsce w twoim przypadku - rzucasz sie, krzyczysz, obrazasz - pomimo ze realia pozostaja takie same i w twoim ukochanym sofcie jest blad wielki jak jasna cholera i moze prowadzic do bardzo powaznych a przykrych konsekwencji.

Avatar
normanek (niezalogowany) | 13.10.2009 0:48#52

@glasser, nie kwestionuję istnienia robala w oprogramowaniu. Problem jest w tym, o czym napisałem: w braku logiki w wypowiedziach wielu tu piszących. Wystarczy przeczytać moje komentarze tutaj (i nie tylko - jeśli z tych tego nie wywnioskujesz), by się o tym przekonać.
A jeżeli chodzi Ci o moich "idiotów", to... cóż, potrafię udowodnić przy jednym tylko założeniu (definicji idioty, którą się posługuję), że większość ludzi na świecie jest idiotami - nic na to nie poradzę, nie działając wbrew sobie, że się z tym nie kryję ;]
Wracając do Twoich słów: "jest poważny bug i tu nie ma co dyskutować" - zgodzę się, że tak powinno być, ale nie jest. Więc skoro ktoś sypie dogmatami nie na temat pod artykułem, to dlaczego nie miałbym tego kogoś skorygować?

Avatar
normanek (niezalogowany) | 13.10.2009 0:49#53

@glasser,

P.S. Rewelacyjnie wygląda Twoje "człowieku" przy Twoim awatarze ;]

Avatar
XimoT (niezalogowany) | 13.10.2009 7:39#54

Co jakiś nowy bug w jakimkolwiek systemie, ciągle te same przepychanki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
HarryTruman | 13.10.2009 7:52#55

Żeby już nie było, że Apple takie złe i be a MS nie ma takich problemów... Właśnie wyszło na jaw, że MS też ma problem z utratą danych ale na swoich smartfoneach ;]

Avatar
nie lubie fanboyów (niezalogowany) | 13.10.2009 8:59#56

Cieszcie się wszyscy, którzy nie macie do czynienia z fanboyami w pracy. A co do fanboyów to ja narazie spotykam ich tylko z pod znaku apple. Ja z komputerami apple pracuję od kilku lat i wyraź nie widzę postępujące obniżenie jakości tak sprzętu jak i oprogramowania.

Avatar
gość (niezalogowany) | 13.10.2009 9:04#57

Kto z broniących apple pracuje z os x server? Kto z Was wie ile błędów wprowadził apple za pomocą swoich "modyfikacji" i "super domyślnych konfiguracji" do np takiego postfixa lub spamassassina? To jest dno i porażka.

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 13.10.2009 9:21#58

Duża część tych komentarz pokazuje, jak wielu jest małych, zakompleksionych, sfrustrowanych i niezbyt rozumnych użytkowników komputerów, którzy tylko czekają na jakieś potknięcie autorów konkurencyjnych systemów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cichy341 | 13.10.2009 9:50#59

@ smaky "Co jak co, ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych to Microsoftowi takie wpadki nigdy się nie zdarzały."

mylisz się...
w Windows 7 w którejś wersji Windows Media Player kasował pliki mp3 które aktualnie odtwarzał. Oczywiście w wersji RTM zostało to już naprawione ale jednak się to przydarzyło.

Nigdy nie można być pewnym co do bezpieczeństwa danych. Najlepszy sposób: backup systemu i po problemie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cichy341 | 13.10.2009 9:51#60

Znaczy się backup plików :D

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 13.10.2009 10:01#61

@cichy341
Backup plików czy backup systemów - na jedno wychodzi. Od dłuższego czasu używam pod Windows Acronis True Image Home - rewelacyjny program. Wielokrotnie uratował mnie przed utratą danych. Najfajniejsze jest to, że poza odzyskiwaniem konkretnych plików możesz przywrócić cały komputer do stanu jaki był w momencie backupu. Musisz mieć jedynie miejsce na innym nośniku, żeby zapisać na nim obraz dysku podstawowego. Polecam wszystkim.

Avatar
Tom (niezalogowany) | 13.10.2009 11:52#62

..widać wypowiedzi ludzi, któzy sprzęt Apple znają z wystaw, gdy nosy przyciskają do szyby w iSpocie. Używam systemów Apple i MS i wygoda i jakość obsługi systemu z jabłkiem jest dużo większa niż MS. Pomijając fakt, że nie ma systemów idealnych i wolnych od błądów to naprawdę system Snow działa stabilnie i wręcz nie chce sie wierzyc ,że można napisać tak dobry OS.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
3DK | 13.10.2009 12:26#63

Ludzie, nie ma systemu bez wad. Przy milionach linijek kodu podatność na błąd jest bardzo wysoka. Większość z Was nie jest w stanie napisać 300 linijek w C/C++/Java optymalnie i bez błędów a rzuca błotem to na MS, to na Apple.

Uważam, że zarówno Windows 7 jak i Snow Leopard to bardzo dobre systemy. Używam jednak Windows 7, bowiem mam go za darmo z MSDN AA, a za komputera z logo Apple o porównywalnych parametrach do mojego laptopa po prostu na razie nie ma, a ten o zbliżonych (znacznie wolniejsza karta graficzna w tym MACu, tj. stare GF 9600GT) kosztuje ok. 9500 zł wzwyż, czyli ponad dwukrotnie więcej. I jakoś nie przekonuje mnie aktualizacja systemu za niecałe 200 złotych, kiedy na komputer muszę wydać 4-5 tysięcy więcej.

Avatar
FANBOI FANBOJUF (niezalogowany) | 13.10.2009 14:01#64

Microsoft też się ostatnio przyczynił do utraty danych wielu osób: http://www.engadget.com/2009/10/10/t-mobile-we-probably-lost-all-your-sidekick-data/

Avatar
normanek (niezalogowany) | 13.10.2009 15:06#65

@Nezumi, ponoć skończyłeś filozofie i powinieneś znać logikę, dlatego martwi mnie to, co piszesz:
1) Definicja fanboy'a jest bardzo okrojona i nie pasuje do większości przypadków, w których nazywasz kogoś fanboy'em (vide: punkt drugi).
2) Nie jestem Fanboyem ani według Twojej, ani mojej definicji:
- nie zaprzeczyłem, że Apple popełniło błąd (unikam podwójnej negacji, ale liczę na zrozumienie), co mi zarzucasz (dopowiadanie jest podstawą większości błędów logicznych) oraz nie bronię w tym przypadku "mojej ukochanej firmy".
- nie uważam Apple za "moją ukochaną firmę" (po raz wtóry dopowiadanie)
3) Piszę, że u innych też są błędy nie po to, by bronić Apple, ale dlatego, że ktoś PRZEDE MNĄ napisał, że ich nie ma. Nie jest ważne, o czym traktuje artykuł. Dla mnie istotnym jest, że pod jakimkolwiek artykułem padają dogmaty, czy tworzą OT, czy go nie tworzą, i staram się takim ludziom wyjaśnić błąd w ich myśleniu.
4) Radzę Ci wyjść z towarzystwa ludzi, w którym przebywasz, lub zmniejszyć jego na Ciebie wpływ i rozpocząć krytyczne oraz zgodne z logiką myślenie. Unikniesz moich oskarżeń i może nie będziesz się obrażał o to, co napisałem. Myślenie może się też przydać w przyszłości - dlatego unikaj regresu umysłowego... Proszę...

Avatar
normanek (niezalogowany) | 13.10.2009 15:15#66

@Nezumi,
i jeszcze jedna rzecz. Słowa kieruję wyjątkowo do Ciebie, ponieważ według mojej definicji jesteś fanboy'em MS.
Bardzo cenię sobie rozwiązania Microsoftu i piszę słowa krytyczne w kierunku Apple (OBIE firmy obrywają za politykę oraz obie firmy chwalę za NIEKTÓRE rozwiązania), ale to, że tego nie widzisz, z jakiegoś nie znanego mi powodu, powoduje, iż z góry zakładasz, że jest inaczej. Przypomnij sobie, czym jest założenie sprowadzone do roli twierdzenia...
Wiele jest w Twoich wypowiedziach dogmatów. Obserwuję Twoje wypowiedzi od dawna i czasami Ci to wytykam. Nie po to, by Cię obrazić czy stanąć po drugiej stronie barykady, ale po to, byś tych cholernych błędów wreszcie nie popełniał... Nic, ale to absolutnie nic, nie mam do Twoich (bądź kogokolwiek innego) preferencji osobistych. Tylko nie wygaduj bzdur w stylu: "człowiek wybierający te rozwiązanie to...", kiedy nawet nie masz dowodu na Twoją tezę lub, co więcej, istnieje jednoznaczny dowód ją obalający. Z resztą: nawet prosta statystyka daje odpowiedź na niedorzeczność Twoich twierdzeń.

Pozdrawiam miło i liczę na zastanowienie się nad moimi słowami.

Avatar
acc (niezalogowany) | 13.10.2009 16:37#67

Abstrahując od tego, który system jest 'najlepsiejszy'.. Zapytam gdzie byli beta testerzy, że taki babol przeszedł do finalnego wydania? Oczywiście wiadomo, że nie ma do końca idealnych systemów. A ms ma nie jedną wpadkę na koncie ale chyba od dawna im się nie zdarzyło żeby tak łatwy do wykrycia błąd przeszedł do finalnego wydania. Zresztą jako przykład porównajcie choćby na jakim etapie prac wykryto ten słynny bug z niszczeniem mp3-jek przez wmp w Win 7 a kiedy ten błąd w Snow Leopardzie. Strach pomyśleć na czym polegają beta testy w rozumieniu Apple.
Zwolenników Apple proszę o spokój ale tej wpadki nie można z czystym sumieniem nazwać inaczej niż lamerstwem ze strony Apple. Zwłaszcza, że to już druga taka wpadka.

Avatar
normanek (niezalogowany) | 13.10.2009 17:52#68

@acc, niestety, to nie wina beta testerów. Jak widzisz, co można przeczytać, winna jest opieszałość Apple...

Avatar
sdj (niezalogowany) | 14.10.2009 20:39#69

It's not a bug, it's a feature
:P

Avatar
MyszuMac (niezalogowany) | 15.12.2009 3:19#70

Nieliczne błedy i odrazu na samo dno....?
.... wole doslownie pare malych bledow w systemie niz caly sfixowany.... bo juz chyba nikt nie pamieta co bylo jak weszla Vista... do dzisaj instalowanie tego systemu to 1 dzien w plecy i 30gb na dysku!!!!.... gdzie os x laduje sie w 1h i w nielicznych przypadkach jakis bug bo na 4 mi znane żaden buga po upgrad'dzie nie zaznal....

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av