Chrome na drugim miejscu jeszcze w tym roku?

30.09.2011 12:01, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Jeśli obecne trendy się utrzymają, przeglądarka Google Chrome może jeszcze w tym roku stać się drugą pod względem popularności, prześcigając Firefoksa.

Według danych firmy StatCounter, we wrześniu pierwsze miejsce zajmował Internet Explorer z wynikiem na poziomie 41,66%. Wygląda na to, że spadek popularności tej przeglądarki został zahamowany, w stosunku do sierpnia straciła ona tylko 0,23 punktu procentowego. W tym czasie Firefox spadł z 27,49% na 26,79%. Natomiast popularność Chrome ciągle rośnie, we wrześniu wzrost wyniósł 0,44 pp, do poziomu 23,6%. Ciekawe są zmiany procentowe w okresie od początku roku. W tym czasie udział IE spadł o 9% wartości ze stycznia, a Firefoksa o 13%. Rozpatrując zmianę bezwzględną, wyniosła ona w obu przypadkach po 4 punkty procentowe. Te 8 punktów prawie w całości przejął Chrome, rosnąc z 15,68% na 23,6%. Oznacza to wzrost popularności tej przeglądarki aż o 50%. Ekstrapolując te dane widać, że jeszcze w grudniu Chrome przegoni Firefoksa w udziale w rynku przeglądarek.

Oczywiście przyszłość bywa trudna do przewidzenia, szczególnie, że dane ze StatCounter różnią się np. od statystyk z NetApplications. Według tej drugiej firmy, różnica między Firefoksem i Chrome jest większa i przegonienie Firefoksa przez Chrome wypadnie gdzieś w połowie 2012 roku. Niemniej trendy spadków/wzrostów popularności trzech głównych przeglądarek są dosyć stałe i można z dużą pewnością spodziewać się zajęcia drugiego miejsca przez Chrome w ciągu kilku miesięcy.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (72)  

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 30.09.2011 12:05#1

I gdzie są ci wszyscy którzy nie wierzyli w tą przeglądarkę kiedy google ogłosił po raz pierwszy jej wydanie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adi84 | 30.09.2011 12:10#2

Myślę, że chrome może zawdzięczać takie wyniki zarówno jej działaniu jak i polityce google dodając instalatory do np instalacji skype ccleanera itd. Wielu użytkowników instalując program klika dalej nie zważając co dzieje się po instalacji. A po instalcji ma domyślną przeglądarkę Chrome. Troszeczkę nie fair, ale tak już jest w marketingu, ze sprzedać trzeba produkt. A formy sprzedaży są już mało istotne. Gratulacje za wynik i powodzenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 30.09.2011 12:10#3

Co tu się dziwić, na samych DP 3 reklamy Chroma na jednej stronie, z góry, z dołu i z boku.. dobrze, że nie ma po środku ekranu w 3D, chociaż pewnie nad tym pracujecie ;)

A potem od razu ustawia się na domyślną, wrzuca permanentnie rezydujący Updater do systemu, do Firefoksa, dorzuca wpisy do Harmonogramu, zaśmieca dysk kolejnymi aktualizacjami.. No i często jest dystrybuowana jak malware, coraz więcej programów dołącza Chroma.. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
margo.net | 30.09.2011 12:12#4

Lubię G. Chrome, ale ostatnio zawiodłam się przy pracy z moim kontem eBGŻ - po prostu Chrome nie pokazuje mi konkretnej operacji w PDF aby można było ją np. wydrukować. IE 8, 9 czy Opera sobie z tym radzi. Szkoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 30.09.2011 12:15#5

Nie dziwie się. Sam ostatnio przesiadłem się z FF, po kilkunastu latach, na Chrome, gdyż FF łapał przy większej ilości kart zawias.
Go Go Chrome! ;P

Avatar
Canvasss (niezalogowany) | 30.09.2011 12:17#6

Firefox 7 dostał kopa na ktorego czekałem :) Pełnoekranowa animacja canvasa pod FF6 dawała mi 30 klatek pod Chrome 60. Wersja FF7 daje mi ponad 100 skok potężny wiem że to dane mało precyzyjne ale dają pojecie o przyspieszeniu rysowania animacji w canvasach ponad 3-krotnie :) Tylko tak dalej !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 30.09.2011 12:21#7

Też z własnej nie przymuszonej woli zainstalowałem Chrome, ostatnio używam częściej niż Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 30.09.2011 12:31#8

Jeszcze nie użyłem jej i tak zostanie :) Jestem z tego dumny. W Operze nie mam problemu z jednocześnie otwartymi 50 kartami posegregowanymi i pogrupowanymi w odpowiedni sposób. No i Opera Unite :)

Avatar
fifi1908 (niezalogowany) | 30.09.2011 12:37#9

nic dziwnego że przegoni skoro pakują instalke gdzie się tylko da, ja u siostry na lapku już trzy razy odinstalowywałem Chroma :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 30.09.2011 12:44#10

przestałem czytać po Ekstrapolując.. jakim trzeba być człowiekiem aby używać takiego słownictwa??...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 30.09.2011 12:47#11

@Kamil™

Lol, a przy Firefoxie pisałeś o Operze, że to niżowa przeglądarka, dlatego nie ma o niej tylu newsów co o Firefoxie, a za chwilę piszesz, że za mało jest o Firefoxie ;D No, ale się nie dziw, to niżowa przeglądarka ;)

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 30.09.2011 12:49#12

@Stefan

Ja nie napisałem, że mało się pisze o Firefoksie, tylko piszę o znaczącym wzroście udziałów Chroma i przyczynach tego stanu rzeczy, ale chyba nie zrozumiałeś o czym napisałem i do czego piłem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 30.09.2011 12:51#13

@gulczkwas

Ostatnio narzekano na niski poziom tytułow newsów i poziom treści, więc teraz będziemy ekstrapolować, dywagować i konstatować :>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zdzislavo | 30.09.2011 12:52#14

@Kamil™:
Fakt, ostatnio każdy nowy program, który instaluję, oferuje mi dodatkowo zainstalowanie Google Chrome, Google Toolbar i oczywiście ustawienie Google jako strony startowej w pozostałych przeglądarkach. Google ma po prostu dobry marketing, więc zyskuje.
Szczerze mówiąc nie interesuje mnie jaka przeglądarka wygrywa w rankingach - pod warunkiem, że jest ona w pełni zgodna ze standardami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 30.09.2011 12:55#15

Skoro Chrome ma taką tendencję wzrostową, to może i IE kiedyś przegoni.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zord | 30.09.2011 12:56#16

ciekawe czy te statystyki odzwierciedlają rzeczywistość nie zapominajmy że w wersji 13 wprowadzono Instant Pages czyli przeglądarka sama odwiedza strony bez naszego udziału...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 30.09.2011 12:59#17

Chrome jest reklamowany na potęgę, w reklamach i na stronie głównej google, takie coś ma absolutną siłę przebicia, nie jest ważne jaka jest ta przeglądarka, czy działa dobrze czy nie, przy takiej reklamie pozycja nr 1 to tylko kwestia czasu i to jest perfidne zagranie google, bo większość tą przeglądarkę wybiera przez reklamę, a nie wybiera świadomie.

M$ musiał dać okno wyboru przeglądarki, google to monopolista z wyszukiwarką, powinni tej firmie zabronić reklamowania własnych produktów na stronie głównej i nie tylko, bo to jest manipulacja opinią.

Pomyślcie sobie gdyby na google była non stop reklama jakiejś partii wyborczej, na głównej stronie, na ban wygrana w kieszeni, ale to jest nieuczciwe.

Co prawda google zyskuje na starych ie i przynajmniej ludzie się pozbywają tego badziewia, ale i tak mi takie podejście się nie podoba.

Ludzie krzyczą jak to ff się promuje numerkami, to teraz macie prawdę jak promuje się chrome, najniższym, najbardziej perfidnym sposobem jakim się da.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 30.09.2011 13:00#18

@zord

"nie zapominajmy że w wersji 13 wprowadzono Instant Pages czyli przeglądarka sama odwiedza strony bez naszego udziału..."
heh, fajnie to brzmi, ale fakt

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
neXt___ | 30.09.2011 13:08#19

@DonM$, bzdura, jeśli chodzi o ten tekst z reklamowaniem partii. Trzeba by być skończonym idiotą, aby swoje poglądy polityczne budować na reklamach, a nie faktycznym działaniu.

Z ciekawości przeglądałem statcounter i okazało się, że FF ma naprawdę wysoką popularność w krajach trzeciego świata, więc nie dziwie się, że można tutaj spotkać tylu fanbojów ;]

Avatar
efonafv (niezalogowany) | 30.09.2011 13:14#20

@DonM$
Jeśli to troll to przeprowadzony perfekcyjnie - jeśli nie:

Czy Ty jesteś nie poważny? Firmie zabraniasz reklamowania WŁASNEGO produktu na ICH WŁASNYCH stronach + tradycyjne kupowane banery w innych serwisach? TEPSie zabronisz reklamowania neostrady na ich własnym serwisie?
To że ciężko pracowali na swój status i stworzyli jedną z najlepszych wyszukiwarek w Internecie, dzięki czemu wylądowali jako strona domowa milionów użytkowników - to tylko i wyłącznie ich sukces.
A gdyby się userom nie podobał chrome, to klikaliby w tę ikonkę, której używali dotychczas.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ronii | 30.09.2011 13:31#21

Zna ktoś jakiś sposób albo wtyczkę żeby ukryć w Google Chrome pasek adresu jak w FF dzięki wtyczce LessChrome HD7? Wiem że przeglądarka daje możliwość ale znikają ikony, a tego nie chce.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 30.09.2011 13:40#22

Niech przegania, jako wieloletniemu Userowi Lisa jest mi to absolutnie obojętne, może samej Mozilli taki stan rzeczy wyjdzie na dobrze.

Próbowałem kilkukrotnie przesiąść się na Chrome, bezskutecznie, ta przeglądarka jest dla mnie absolutnie niefunkcjonalna, czasem trzeba coś poświęcić... Kwestia przyzwyczajenia jak widać :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 30.09.2011 13:41#23

@Kamil™

Tylko, że pisanie o czym, a umieszczanie danej reklamy na portalu, to chyba nie jest znacząca różnica, jeżeli chodzi o reklamę - jest tylko taka, że zamiast 3 banerów reklamujących Chrome za którą DP dostają kasę, mamy też dwa wpisy na stronę o Chrome, za free = 5 reklam ;p

Mnie, osobiście tam wisi, czego ile jest... ale mimo wszystko nie ma co się dziwić firmie zajmujących się głównie reklamą, że potrafi rozreklamować swój produkt, trzeba się jakoś przebić,...

Firefox miało też swoje chwile, bowiem swego czasu był mocno reklamowany w sieci - dużo "stron" mu poświęcano - niestety nie umieli tego wykorzystać,... A wypuszczenie słabego produktu - który się nie przyjął u nowych użytkowników skutkuje spadkiem - dziura musi się załatać i wiele osób idzie po Chrome - Proste ;)

Avatar
Chrome rulez (niezalogowany) | 30.09.2011 13:48#24

Nie dziwię się ta przeglądara jest piekielnie szybka, ma świetny minimalistyczny interfejs dzięki któremu możemy w pełni skupić się na danej stronie na której jesteśmy właśnie a przy tym ma ogrom możliwości.

Chrome Web Store daje prawdziwy ogrom nowych możliwości - https://chrome.google.com/webstore

Avatar
Harry78 (niezalogowany) | 30.09.2011 13:55#25

Ogólnie jest tak i nikt nie zaprzeczy że jak ktoś używał do tej pory innej przeglądarki i w końcu się przełamie i zainstaluje Chrome to w 99% jest tak zachwycony że już nie chce wracać do starej przeglądarki.

Zresztą u mnie było tak samo, przez lata byłem fanem FF, ale po zainstalowaniu Chrome stwierdziłem krótko - do FF już nie wracam :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kintoki | 30.09.2011 13:57#26

Reklamy robią swoje...

Avatar
@ Kintoki (niezalogowany) | 30.09.2011 14:03#27

"Reklamy robią swoje..."

A ja myślę że to niezawodność stabilność i przede wszystkim niesamowita szybkość Chrome robią swoje. To po prostu obecnie najlepszy produkt na rynku. Sama reklama by tu nic nie dała gdyby okazywało się że Chrome jest słabszy niż dotychczas używana przeglądarka...

Przecież każdy ma swoje przyzwyczajenie i to zazwyczaj dość mocne bo wieloletnie i skoro ludzie są w stanie je porzucić dla Chrome przesiadając się na stałe na niego to chyba coś znaczy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 30.09.2011 14:10#28

@Stefan

"Firefox miało też swoje chwile, bowiem swego czasu był mocno reklamowany w sieci - dużo "stron" mu poświęcano - niestety nie umieli tego wykorzystać,... A wypuszczenie słabego produktu - który się nie przyjął u nowych użytkowników skutkuje spadkiem - dziura musi się załatać i wiele osób idzie po Chrome - Proste"

Nom, opis pasuje do Opery, tyle że w tym przypadku nie ma z czego spadać za bardzo:)

Najlepiej by było, gdyby F Ch IE O miały chociaż po 20% a reszta do podziału na klony hehe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 30.09.2011 14:21#29

Mój poprzedni komentarz zabrzmiał zbyt negatywnie, jeśli chodzi o Operę a tego nie chciałem.
Jednak jak dla mnie Ch jest zbyt inwazyjnym programem, mimo iż dobrym.

Mozilla i Opera nie mają zapędów do panowania nad światem w przeciwieństwie do Google, a same produkty tych firm nie nękają systemu niechcianymi updaterami, nie syfią na dysku, dają duży zakres własnych ustawień itd.
Nie liczyłbym też, że Chromowi będzie rosnąć w nieskończoność. Nigdy nie dogodzi się wszystkim i zawsze część będzie wolała F Operę czy IE. Z tym, że z kolei większość ludzi nie czyta w co klika ani co instaluje, ba nawet nie kojarzą potem, że używają innej przeglądarki:D (wiem po znajomych:) po instalacji jakiegoś programu i domyślnym ustawieniu Chroma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zord | 30.09.2011 14:36#30

@Harry78 to chyba nalezę do tego 1% który nie był zachwycony po instalacji
program zachowuje się jak typowy backdoor sama instalacja bez downloadera klikasz i no właśnie nie wiadomo co się dzieje podobno zostało to tak zrobione żeby użytkownik mógł zainstalować bez prawa administratora...
instalacja z downloaderem updater cały czas chodzi w tle i nie wiadomo tak na prawdę robi poza aktualizacją a po odinstalowaniu Chrome nadal zostaje w systemie
A jak już zainstalujemy to dopiero zaczynaja się problemy folder z programem rośnie rośnie i rośnie końca tego nie widać u znajomych po kilku miesiącach zajmował kilka gigabajtów częste aktualizacje i pozostawianie starych wersji robi swoje
Teraz przyjrzyjmy się Web Store wszystko fajnie aplikacje są ale po kiego trzeba się logować w firefoxie wchodzę na strone z dodatkami i instaluje w operze to samo czyli Chrome trzeba mieć w pakiecie z kontem Google chora sytuacja

Avatar
@ zord (niezalogowany) | 30.09.2011 14:46#31

@ zord

Automatyczne updaty w Chrome to najlepsza rzecz jaka mogła się przytrafić przeglądarkom.

To jest super rozwiązanie to ciągu kilku dni wszystkie ok. 200mln osób na świecie którzy używają tej przeglądarki mają nowa wersję z poprawkami bezpieczeństwa itd.

Dzięki temu Chrome jest tak bezpieczny nikomu już się nawet nie opłaca próbować łamać bardzo mocne zabezpieczenia jakie ona ma bo Google w razie czemu puszcza szybki update i miesiące poświęcone no łamanie zabezpieczeń idą na marne :)

Tak już doszliśmy do kolejnego aspektu którym Chrome zmiata swoją konkurencję - bezpieczeństwo.

Teraz inne producenci przeglądarki marzą żeby takie auto-updatey skopiować od Chrome, ale FF ma jedną podstawową przeszkode która to niemal uniemożliwia - brak kompatybilności dodatków z nowymi wersjami FF.

Chrome własnie został tak pomyślany od początku że żeby updatey nie kolidowały z dodatkami do przeglądarki. Swoją drogą to dodatki też się automatycznie w tle aktualizują i nie ma tych upierdliwych powiadomień jak w FF, piękna sprawa :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tate master | 30.09.2011 14:47#32

Trzeba być tępym aby świadomie zainstalować coś co wpycha jakieś łajna do autostartu i harmonogramu zadań. Do testów nadaje się jedynie chromium w zipie ,ale nie do normalnego użytku, gdzie normalna historia, gdzie możliwość większej konfiguracji ala opera:config i możliwość dostosowywania interfejsu, gdzie porządny adblock który zawsze blokuje a nie że trzeba strony odświeżać, gdzie skórki które zmienią cały interfejs i buttony a nie tylko kolor?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zord | 30.09.2011 15:03#33

"Automatyczne updaty w Chrome to najlepsza rzecz jaka mogła się przytrafić przeglądarkom."

rzeczywiście w innych przeglądarkach tego nie ma...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tate master | 30.09.2011 15:08#34

@ @zorde
Hahahaha jakoś opera i pseudoprzeglądarka też mają automatyczne aktualízacje i nie wciskają syfu.
Dodam że posiadając 4 browsery do testów aktualizuje je ręcznie, chromiuma w zipie nawet kilka razy dziennie, fajfuskafoxa nightly codzień i operę zawsźe jak jest nowy snapshot.
Wszystko ściągam z ftp bez zabaw w auto aktualizację . Więc można mieć zawsze aktualne bez śmieci i bez autoaktualizacji

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rocanon | 30.09.2011 15:17#35

Po wielu latach używania FF przeszedłem na Chrome. Bez emocji i bez sentymentów. W tej chwili jest to dla mnie wygodniejsze. FF ostatnio potrafił mi się zawiesić na dobre 30-40 sekund, co dawniej się nie zdarzało. Nie podobał mi się tez cyrk z comiesięczną aktualizacją i zmianą numerka, po której nie działały dodatki i motywy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zord | 30.09.2011 15:31#36

może pochwalicie się ile zajmuje wasz katalog z programem ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zdzislavo | 30.09.2011 15:39#37

@ @ Kintoki (niezalogowany) | 30.09.2011 14:03
"To po prostu obecnie najlepszy produkt na rynku."

"Najlepszy" jest pojęciem względnym. Każdy ma inne potrzeby, a syntetyczne testy nie odzwierciedlają np. wygody czy łatwości użytkowania. Dla Ciebie najlepsza jest przeglądarka X, a dla kogoś innego może to być przeglądarka Y.

Jeśli ktoś lubi jeździć Oplem, to przekonywanie go do zalet Mercedesa nic nie da. Dyskusje o tym, która przeglądarka jest najlepsza, są tak samo bez sensu.

Avatar
Camis786 (niezalogowany) | 30.09.2011 16:10#38

@zord

~260mb

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 30.09.2011 16:26#39

Przed przesiadką Z FF na Chroma powstrzymuje mnie:

1. dodatki - lepiej działają i wyglądają na FF
2. Większa możliwość dostosowania interfejsu do swoich potrzeb.

Pierwsze bym przeżył, ale drugie wymagałoby zmiany przyzwyczajeń, a tego nie chce robić - jest mi po prostu z FF wygodnie.

Avatar
Mariusz2 (niezalogowany) | 30.09.2011 16:35#40

Ja i tak wolę Firefoxa :)
Wersja 8 jest rewelacyjna

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 30.09.2011 17:00#41

@Gallus Anonimus
"też się automatycznie w tle aktualizują i nie ma tych upierdliwych powiadomień jak w FF,"
Jesteś daleko z tyłu z wiadomościami na temat Fx.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 30.09.2011 17:08#42

@tate master
"Trzeba być tępym aby świadomie zainstalować coś co wpycha jakieś łajna do autostartu i harmonogramu zadań. "
Trzeba być "tempym" by używać czegoś, co robi wpisy nie wiadomo gdzie, tu masz wszystko jasne, autostart - chcesz to wyłączasz, harmonogram zadań tak samo, z możliwością zmienienia częstości albo też całkowitego zablokowania, jak nie potrafisz korzystać z tych narzędzi, to nie korzystaj, nie nasza sprawa twoja znajomość systemu z którego korzystasz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 30.09.2011 17:10#43

@zord
O kurde, ponad 700MB :D

Avatar
TheDJ (niezalogowany) | 30.09.2011 17:43#44

Mimo wszystko zostanę przy Firefoxie. Nie mam zaufania do Google.

Avatar
Chrym (niezalogowany) | 30.09.2011 17:54#45

Ciekawe, czy Chromium też liczą jako Google Chrome.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotrek18l | 30.09.2011 17:59#46

Co wy pier*** z tymi reklamami Chrome. To raczej reklamy firefoxa widzę wszędzie. Na Chrome przesiadłem się już spory kawałek temu nie dlatego, że był reklamowany ale dlatego, że dał potężnego kopa w przeglądaniu stron. Teraz jego przewaga nad firefoxem maleje w tej kwestii, więc może za jakiś czas rozważę powrót do korzeni :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tate master | 30.09.2011 19:08#47

@żulowski
Ty udajesz czy naprawdę nie umiesz myśleć?
Ja umiem to wyłączać, tylko powiedz skąd osoba która zna się na kompach tyle co bronek na ortografi ma wiedzieć że takie gówno zostało mu dodane?
Przecież to zostaje tam nawet po odinstalowaniu chroma. A pozatym trzeba jeszcze ręcznie przenosić folder z dysku c na inny bo nawet instalatora nie zrobili aby ścieżke wybrać.
Skoro lansujesz się na takiego mądrego to zarzuć linkiem do skina z buttonami coś ala crystal onyx bull w operze lub noia 4 w fajfusowaty foxie
PS.tak tak zmieniaj sę tą *częstość*
PPS.co według ciebie robi wpisy niewiadomo gdzie? Bo jakoś żadna inna przeglądarka nie wbija się do autostartu i harmonogramu.


Czekam na ciętą ripostę :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 30.09.2011 19:20#48

#neXt___
"Trzeba by być skończonym idiotą, aby swoje poglądy polityczne budować na reklamach"
Spójrz na politykę w tym kraju i masz odpowiedź.

#efonafv
To dlaczego m$ nie może swojej przeglądarki umieścić w swoim systemie, tepsa to nie monopolista jest wiele alternatyw, patrz windows tez ma wiele alternatyw a został uznany za monopol.

Jak widać nie liczy się czy jest alternatywa tylko ile % używa danego rozwiązania z tego względu google to monopolista i takie praktyki powinny mu być zakazane, tak jak m$ zakazuje się dodawania przeglądarki.

Po za tym to nie jest dla mnie najważniejszy fakt, najważniejsze jest to, że te trolle co w ff czepiają się o numerki, że to niby zabieg marketingowy, jakoś nic nie mówią o tym jak perfidnie google zdobywa popularność dla chrome, a ff się czepiają bo numerkiem się reklamują HIPOKRYCI.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 30.09.2011 21:29#49

@tate master
Że tak powiem "+1" xD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Powerfeniks | 30.09.2011 21:58#50

Ostatnimi czasy mialem w recach laptopa swojej znajomej i zauwazylem ikone googla chroma, wiem ze lepsze jest (czytaj bardziej prywatne mniej szpiegowskie) Firefox/opera/chromium wiec zapytalem czyje to i ze moge zaproponowac cos lepszego, w odpowiedzi uslyszalem "niewiem" chyba siostry, zadajac to pytanie (z czystej ciekawosci poniewaz wiem ze uzywa ie) tej drugiej lasce, wyszlo na jaw ze tego nikt z nich nieinstalowal a pochodzenie programu jest nieznane ;] wnioskuje (LOL) ze zostalo to nieswiadomie zainstalowane z innym programem, i z tad pewnie tez ten wysoki procent uzytkownikow oczywiscie nalezy do tego procederu doliczyc mnogosc reklam na kazdej stronie ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 30.09.2011 22:51#51

@Powerfeniks

Oczywiście, Google wykorzystuje głupotę (sorry ludzie, ale tak jest) ludzi, którzy nie patrzą, tylko klikają "Dalej". Gdyby była tam zaznaczona informacja "zgadzam się na przelanie 100 zł. na konto firmy X" to też masa by się nacięła, czego żywym dowodem jest słynna sprawa pobieraczka.
Gdyby Chrome nie było domyślnie zaznaczone przy instalacji programów, nie przekroczyłaby procenta udziału. Z Czasem może być gorzej: do logowania na Gmaila trzeba będzie oprócz podawania nr telefonu, dodatkowo zainstalować Chrome...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 30.09.2011 23:52#52

Używam Opery... chroma tez(Firefox już nie,prędzej ie9 ale leży sobie tam zbanowany w systemie)Próbowałem Opere wciskać,przy tzw:zrób/napraw mi winde,sami wiecie....tzw,zwykli userzy,gubią się,bo prawda jest taka,ze coś sp...lą. tak czy inaczej...co daje chrom ?automatyczna aktualizacje nie tylko sama siebie ale i podstawowego plug in-Flasha.o kompatybilności rozszerzeń ?...,użytkowcy Fx,i jak " ale nie działa mi to i tamto w fx."..:)Firefox złapał się chyba w sidła...własne
pytanie do wszystkich :) "naprawiaczy kompów "
"... no ma działać i ten internet !,i co dalej firefox...?
...
nie chyba Chrom
wolabym Opereale niech juz bedzie sobie taka "Elite" :)

Avatar
Tresce (niezalogowany) | 01.10.2011 1:42#53

I co żal wam d*** ściska, że producenci oprogramowania jak i sprzętu dodają chroma zamiast opery czy fajerfoksa?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 01.10.2011 10:35#54

@Inventer89 po instalacji Chrome można odznaczyć aby nie był domyślną przeglądarką.

Dziwi mnie to narzekanie co niektórych, że Chrome wyrobiło sobie pozycje dzięki reklamie i bezmózgim internautom. Ja osobiście wiele przeglądarek testowałem i żadna nie przypadła mi do gustu tak ja chrome więc wybaczcie moje negatywne podejście do tego typu opinii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 01.10.2011 10:38#55

Aha druga sprawa jeszcze autoupdate. Również uważam, że Google wprowadziło najlepsze rozwiązanie inne przeglądarki powinny się uczyć.

Avatar
mruczekd (niezalogowany) | 01.10.2011 11:22#56

ja tam zostane przy Firefoxie :) przynajmniej nie instaluje sie z innymi programami i na moim kompie dziala szybciej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
aa.bb | 01.10.2011 12:42#57

chrome sro*..ekhm. jak juz ten silnik to tylko w srware iron. olać marketing. stawiajmy na prywatność!(i szybkość działania ;) )

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 01.10.2011 13:02#58

@valchall
Nie wiem jak ty, ale wolę jak przeglądarka ma wbudowany aktualizator i aktualizuje się dopiero gdy ja tego chcę, a nie jakieś lewe procesy i wpisy w systemie (services, harmonogram, autostart - update.exe).

http://www.srware.net/en/software_srware_iron_chrome_vs_iron.php

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
C-dur | 01.10.2011 13:54#59

Zobaczycie, za jakiś czas liczyły się będą tylko trzy przeglądarki - IE, Chrome i Safari. Reszta (włącznie z Firefoxem) to będzie nisza.

Avatar
CHromol (niezalogowany) | 01.10.2011 14:05#60

Po kiego grzyba instalujecie tego szpiega od Google? Jest przecież Chromium w ZIPie. Działa tak samo i macie święty spokój.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 01.10.2011 17:58#61

@margo.net
Też używam bankowości internetowej BGŻ i mi to nie przeszkadza. To co chcę wydrukować otwieram w PDF i wtedy drukuję.

Avatar
gościówa (niezalogowany) | 01.10.2011 18:51#62

A ja tam wole korzystać z mojej małej Opery...

Avatar
Obserwator_ludzkiej_glupoty (niezalogowany) | 01.10.2011 18:56#63

Hehe, ale ludzie są durni. Przecież Chrome tak zdobywa na popularności, bo w co drugim darmowym programie dorzucają tą przeglądarke. Ludzie ją nieświadomie instalują i tak rodzi się popularność. Gdyby podobnie było z Firefoxem czy tym bardziej Operą, to by nie było tak różowe dla Google.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
aptu | 01.10.2011 20:08#64

Przykład trzech opcji a właściwie ich braku przez które nie jestem w stanie przenieść się na Chrome.
1. Przypiętej karty nie powinno dać się zamknąć, tak to działa w Operze, nie ma takiej opcji ani w Chrome ani w Firefoksie.
2. Możliwość usunięcia przycisku zamykającego kartę ze wszystkich kart. Jest to opcja dla mnie podstawowa, bez której przeglądarka się dla mnie nie liczy. Opera i FX posiadają taką opcję, Chrome oczywiście nie.
3. W Firefoxie i Operze nową kartę mogę otworzyć naciskając środowym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu okna na prawo od ostatniej otworzonej karty. W Chromie nie ma żadnego efektu. Dodatkowo w Operze doubleclick działa tak samo, a w FX i Chrome doubleclick minimalizuje/maksymalizuje okno przeglądarki.

Po przeczytaniu tego http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=50913 już wiem, że Chrome nigdy nie stanie się dla mnie godnym konkurentem Opery czy Firefoksa, nawet jeżeli zdobył by 80% rynku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
$orn | 01.10.2011 21:17#65

Najwyższy czas aby wyprzedził Firefoxa ;]

Avatar
bassrockers (niezalogowany) | 02.10.2011 10:16#66

ja tez przezucilem sie z firefoxa ktory zamiast przyspieszac to w sumie stoi w miejscu. Od wydania 3.6.13 nie widze prawie zadnej roznicy w ladowaniu stron co nie mozna powiedziec o Chrome w ktory strony nawet sie nie laduja tylko pokazuja od razu ;D

Avatar
gdzieś w Polsce (niezalogowany) | 02.10.2011 15:13#67

korzystałem z wielu przeglądarek ale chrome bije wszystkie jest znakomita brawa dla giganta Google

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
joaS13 | 02.10.2011 20:26#68

Uważam, że Google Chrome to dość dobra przeglądarka, ale raczej nie na kompy, które mają tylko 1 GB RAM...

Ona jest w miarę szybka, ale robi się strasznie powolna, jak otwieram na raz kilka zakładek. Usunięcie zbędnych rozszerzeń niewiele pomogło...

Jednak Google Chrome to bardzo dobry produkt, tak samo zresztą jak Pale Moon, Firefox Nightly, SeaMonkey i Opera.

U mnie przeglądarką numer jeden jest Pale Moon, potem Firefox Nightly, Google Chrome, Opera i SeaMonkey.

Zasadniczą wadą Google Chrome jest to, że po każdej jej aktualizacji trzeba ręcznie usuwać folder z jej poprzednią wersją i chrome.old.

Jednak lubię tą przeglądarkę, ale nie ustawię jej jako moją domyślną, od tego mam Pale Moon. :)

Avatar
gregi27 (niezalogowany) | 03.10.2011 15:15#69

przed laty używałem IE (nie było nic innego), gdy wypuścili fire foxa- przesiadłem się od razu- był genialny, ale gdy wypuścili chroma- byłem totalnie zachwycony i ciągle jestem- prostota (prawie asceza) no i szybkość. Chrome jest naprawdę cool... nie używam żadnych dodatków za wyjątkiem wyszukiwania głosem. Podoba mi się... ale jeśli wymyśli ktoś coś lepszego, przesiądę się bez sentymentów. Póki co- Chome Rulez!















Avatar
foksik (niezalogowany) | 04.10.2011 1:50#70

@C-dur
Rozwaliła mnie twoja logika!
Safari zresztą tez :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pgr | 04.10.2011 2:28#71

@djfoxer
Po kilkunastu latach się przesiadłeś z FF na Chrome????
To kiedy zacząłeś go używać? W PRL-u?

Avatar
google-big-spy (niezalogowany) | 04.11.2011 13:54#72

chrome nie jest wcale taka fajna przegladarka na 64bit sie blokuje prze 20 oknach zawiesza, czesto wywala flasha a co najgorsze to automatycznie stara sie wylapac twoje dane z innych sercvisow . a wiec nie wiem czy to takie fajne bo za 2 lata google bedzie mialo dane wszystkich twoich kont

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av