DeaDBeef 0.4.2 - niewielki odtwarzacz muzyczny na Linuksa

18.10.2010 14:25, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Ukazała się wersja 0.4.2 niewielkiego odtwarzacza muzycznego dla Linuksa, DeaDBeef.

DeaDBeef jest odtwarzaczem muzycznym dla Linuksa obsługującym najpopularniejsze formaty plików jak na przykład MP3, OGG, FLAC, WAV, FLAC, M4A, MPC, TTA. Charakteryzuje się minimalistycznym interfejsem, pozwalającym na dostęp do najważniejszych funkcji. Określany jest czasami jako foobar2000 dla Linuksa. Program umożliwia obsługę metadanych czy tworzenie list odtwarzania za pomocą komendy przenieś-upuść. Kolejne funkcje aplikacji DeadBeef to między innymi korektor dźwięku, możliwość tworzenia grup w ramach list odtwarzania, obsługa strumieni radiowych czy dodatków (na przykład scrobbling do Last.fm). Program został dostosowany zarówno do środowiska GNOME jak i KDE.

Najnowsza wersja programu wzbogacona została o odtwarzanie plików MIDI dzięki WildMidi. Pojawił się także kodek TTA korzystający z bliblioteki TTAv1, obsługa okładek albumów otagowanych za pomocą APEv2, nowe ikony, a także rozszerzono współpracę z serwisem Last.fm. Wprowadzono obsługę plików w formacie MusePack. DeadBeef może też zapamiętywać miejsce pauzy w wybranym utworze po ponownym uruchomieniu aplikacji. Pełna lista zmian dostępna jest na stronach producenta.

DeaDBeef 0.4.2 można pobrać z naszego vortalu. Aplikacja dostępna jest w dziale PROGRAMY -> Multimedia -> Odtwarzacze plików audio i wideo.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (81)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 14:41#1

Jak zwykle program dla Linuksa i dziadostwo. I jak słuchać dobrej muzyki na słuchawkach wAC3 Dolby Digital, czy w DTS z 5 czy 7 kanałowym dźwiękiem?, to dziś podstawa!.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pHarel | 18.10.2010 14:49#2

Co Ci w nim nie pasuje? Osobiście wole ten odtwarzacz niż amaroka z kde czy RB z gnoma.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 14:50#3

@Radek USA.

Nie czaję Cię koleżko. Siedzisz na Windzie i narzekasz na Linuksa? Podstawa to dobre stereo. Reszta to fajerwerki stworzone głównie na rzecz efektów filmowych. Poza tym każda podstawa ma swoich zwolenników. Nigdy nie ma tak iż wszyscy idą ku temu samemu. Radziu. Czytając Cię przynajmniej zaczynam rozumieć dlaczego Polacy radzą innym Polakom by trzymali się z dala od Polonii. Pozdrawiam :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 18.10.2010 14:54#4

ja wolę exaile ;) nie wiem czemu ale polubiłem exaile ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 18.10.2010 14:58#5

Radek USA.@

News dotyczy programu DeaDBeef. Skoro nie masz nic do powiedzenia na ten temat to przynajmniej shut up i nie trolluj!

Testował ktoś ten program? Szukam jakiejś lekkiej alternatywy dla Amaroka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 15:03#6

Łozo

Program powinien być do wszystkich możliwości.
Zgoda, nie każdy musi mieć dobry sprzęt, dobre słuchawki i słuchać dobrej muzyki. Ja osobiście słucham tylko muzykę na słuchawkach i z dźwiękiem wielokanałowym. Nie lubię słuchać muzyki, by słuchała ja również cała okolica.

Co do Polonii w USA takiej nigdy nie było i nie ma, to mit od wielu lat. Ta cala Polonia to dziadki na emeryturach, nie mające co robić z czasem, pozakładały sobie 1001 różnych partyjek niby wielka Polonia, od której stroni dzisiejsze pokolenie. Członków ma w tych organizacjach, tylko sami Prezesi. To tak jak kółko osiedlowe w Polsce. Ja na szczęście mieszkam z dala od całego tego zgiełku.

Avatar
jarodebian (niezalogowany) | 18.10.2010 15:07#7

@Radek USA:

Ech, kolejny troll narzekający na coś co też jest w Linuksie...

@trux:

DeaDBeef wydaje mi się przeładowany. Wypróbuj Audacious (wygląda jak Winamp). Ja na nim słucham muzyki :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 15:07#8

trux.
Nie troluje tylko uzasadniam dlaczego jeszcze nie czas na zakładanie linuksa. Jak zwyle to nie jest program dla ludzi którzy cos potrzebują profesionalnego. Tylko dla dzieci którzy cos z ściągli w mp3.

Avatar
a-i (niezalogowany) | 18.10.2010 15:22#9

Program do pobrania z " Odtwarzacze plików audio i wideo" są to źródła ciekawe ile osób poradzi sobie z kompilacją ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
minkam | 18.10.2010 15:26#10

Ja preferuję audacious....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 15:31#11

Łozio!.
Ja ci mowie ze podstawa to dobre Dolby z kilkukanałowym dźwiękiem. Zakładasz dobre słuchawki, importujesz dobra muzykę w AC3 z 5,6,7 kanałowym dźwiękiem i jesteś jak w niebie.

http://img222.imageshack.us/i/clip1f.jpg/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XYZed | 18.10.2010 15:31#12

@trux " Szukam jakiejś lekkiej alternatywy dla Amaroka"
Mi jak na razie najbardzie podoba się Clementine. Zarówno jako alternatywa Foobara (poza tym świetnie obsługuje Last.FM): http://code.google.com/p/clementine-player/
Co do samego programu "DeaDBeef", to kompletnie mi się nie podoba jego filozofia. Nie wystarczy otwierać playlisty w kartach, by od razu takie coś nazywać alternatywą dla Foobara.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XYZed | 18.10.2010 15:31#13

@trux " Szukam jakiejś lekkiej alternatywy dla Amaroka"
Mi jak na razie najbardzie podoba się Clementine. Zarówno jako alternatywa Foobara (poza tym świetnie obsługuje Last.FM): http://code.google.com/p/clementine-player/
Co do samego programu "DeaDBeef", to kompletnie mi się nie podoba jego filozofia. Nie wystarczy otwierać playlisty w kartach, by od razu takie coś nazywać alternatywą dla Foobara.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 18.10.2010 15:35#14

jarodebian @
Audaciousa używam do odsłuchania pojedynczych plików.
Amarok się sprawdza przy dużych zbiorach, ale jest trochę za ciężki.

Radek USA.
Od ponad pięciu lat mam GNU/Linuksa, a ty mi mówisz że jeszcze nie czas... System mi działa tak jak ja tego oczekuję, nie mam najmniejszych problemów.
Wybacz, ale ja nie potrzebuję multimedialnego i markietingowo - jedynie słusznego systemu jakim jest Windows.
Masz jakiś problem z tym, że inni potrafią używać GNU/Linuksa?

W USA bardzo popularni są psychoanalitycy, może znalazł byś pomoc u któregoś z nich?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 18.10.2010 15:42#15

XYZed@
Przetestuję Clementine :)
DeaDBeef zainstalowałem i nie przypadł mi do gustu.

Avatar
marcin_JP (niezalogowany) | 18.10.2010 15:44#16

Nie rozumiem:
Radek USA napisał, że ten program nie wykorzystuje możliwości sprzętu w stu procentach. Tymczasem wy bronicie program i Linuksa jakby wszystko było w nim idealne.

Radek USA: "nie działa mi, a mam wypas słuchawki!"
Reszta: "nie każdy jest bogaty! mi wystarczą słuchawki tesco i one działają więc jest git system dla każdego!"

To ma być system dla każdego? Chyba dla każdego biednego i ascety... Nie wciskajcie kitu, że jest dla każdego i będzie spokój. Jeżeli ktoś ma niewygórowane oczekiwania w stosunku do swojego sprzętu - niech sobie używa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzonasek | 18.10.2010 15:48#17

@Radek USA. to troll nie odpisujcie mu, znam tego usera i juz kiedys tu trollowal po czym mod wywalil caly watek.

Avatar
ŁukaszMS (niezalogowany) | 18.10.2010 15:50#18

Hej dzieciaki ... linux i jego aplikacje to badziew i namiastka tego co oferuje MSwin.
Rozumiem ze jak nrak kasy na laptop z legalnym MS to jako zamiennik za free macie te distro badziewne i bawicie sie w speców od lina :D

Avatar
garulf (niezalogowany) | 18.10.2010 15:50#19

Używam deadbeef pod Ubuntu od jakiegos czasu na zmiane z rhythmboksem. Jest podobny do windowsowego foobar (używam pod WinXP) choć nie tak funkcjonalny jak oryginał. Jeśli ktoś lubi lekkość to może być dobry wybór. Z lekkich odtwarzaczy warto tez wypróbować również audaciousa, sonata, decibel, xnoise czy pogo. Te dwa prawdopodobnie nie są jeszcze dostępne w oficjalnych repozytoriach Ubuntu, trzeba je dodać ręcznie i sobie zainstalować. Ciekaw jestem czy ich paczki są już dostępne w repos Sid'a. Może ktoś wie i używa?

Avatar
Kotek Miau (niezalogowany) | 18.10.2010 15:51#20

Mam pytanie...
Do wielbicieli Linuksa !

Chcę złożyć komputer ;)
Procesor: i7-980X
Pamięć: 8 GB
Dysk : 2 TB

Jaką dystrybucję systemu polecacie ?

Pozdrawiam ^^
Miau

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 15:52#21

trux
Czy ty nie zauważasz ze są ludzie inni, którzy cos potrzebują profesjonalnego. Dlaczego pod Windows są programy profesjonalne a pod linuksa ich nie ma?. Nie interesujesz mnie TY i co inni używają, ja potrzebuje profesjonalnych programów których linuksiarze nie tworza dla profesionalistow. Związku z tym ja nie mogę zakładać sobie linuksa by oglądać zielona tapetę z numerkiem 9 Mint. I mam przez to prawo do krytyki.

Zajmuje sie filmami, i krece je dobrymi profesionalnymi kamerami, gdzie nawet nie ma jak w HDTV zaimportowac ich do linuksa, poprzez zlacze HDMI.

Niżej zamieściłem mój film robiony w HDTV 1920x1080 z dźwiękiem 7 kanałowym. Pokaz mi program pod linuks bym mógł taki film stworzyć w linuks z podlaczeniem kamery w HDMI zlacze?. Divx i DVD przestało mnie bawić 8 lat temu.

Chicago Part_1
http://www.youtube.com/watch?v=XeQbpX8Uv2E

Chicago Part_1
http://www.youtube.com/watch?v=iSfSEnlWnpA



Avatar
moveover (niezalogowany) | 18.10.2010 15:52#22

@Radek USA
Widzę że nie masz o tym zielonego pojęcia muzyki słucha się w stereo. Poczytaj o tym trochę zanim coś bez sensu napiszesz.

A programik bardzo dobry

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 18.10.2010 16:14#23

marcin_JP@
Przecież Radek z USA. używa profesjonalnego Windowsa.
I to czy GNU/Linux obsługuje: AC3 Dolby Digital, czy w DTS jest w zasadzie dla niego bez różnicy.

ŁukaszMS@
"Hej dzieciaki ... linux i jego aplikacje to badziew i namiastka tego co oferuje MSwin."

Więc co tu robisz trollu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 16:20#24

marcin_JP

Widzę ze kolejny gość który nie rozumie o co chodzi?. Czy to ważne kto jest bogaty, a kto biedny?. Jakoś pod Windows firmy tworzą oprogramowania dla wszystkich użytkowników, bez wyboru. A to już do użytkownika należy co sobie wybierze i czym się zajmuje amatorsko czy profesjonalne. I nie pora komuś zaglądać do kieszeni. Podaj mi nazwę programu w linuks, gdzie zaimportuje film z profesjonalnej kamery ze łączem cyfrowym HDMI z głosem 7 kanałowym. Który linuks sportuje cyfrowa kartę z tym złączem, i posiada driver?, chodzi mi import materiału do programu, a nie o samo wyjście HDMI. Jakoś do Windows potrafią zrobić programy dla wszystkich, a nie dla wybranych osób. Dlatego słusznie krytykuje linuksa, bo ja nie mogę go używać profesjonalnie, gdzie zajmując się filmami Profesjonalnie w rozdzielczości 1920x1080 w HDTV. Divx i DVD przestało mnie bawić 8 lat temu.

moveover

Mówisz jak mój dziadek w Polsce gdzie słucha jeszcze radia mono. Ja zajmuje się bardzo profesjonalną muzyka, i słucham jej profesjonalnie nie na słuchawkach typu wacik. A muzyka w filmie musi być u mnie z dźwiękiem 7 kanałowym i nie w stereo bo to przeżytek. Dziś tylko 5-7 kanałowe dźwięki. Ten film jest kręcony przeze mnie z 7 kanałowym dźwiękiem, niestety na YouTube nie da się zaimportować tego dźwięku. Ale na dysku blu-ray jak najbardziej jest 7 kanałowy.

Chicago Part_1
http://www.youtube.com/watch?v=XeQbpX8Uv2E

Chicago Part_1
http://www.youtube.com/watch?v=iSfSEnlWnpA








AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 16:27#25

moveover

Szkoda z Toba dyskutowac jak twierdzisz ze słucha sie muzyki w Stereo!.
W Stereo sluchalem 15 lat temu. Dzis mój dziadek w Polsce z mono przechodzi własnie na stereo.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 16:27#26

@marcin_JPII

"Radek USA napisał, że ten program nie wykorzystuje możliwości sprzętu w stu procentach. Tymczasem wy bronicie program i Linuksa jakby wszystko było w nim idealne".

To fakt. Bierzemy zły przykład z userów M$, którzy od zawsze sądzą iż to jedyny produkt doskonalszy od dzieł boskich :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
minkam | 18.10.2010 16:32#27

@Kotek Miau

zacznij od ubuntu

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 16:35#28

@Radziu USA.

Uszu jest dwoje. Tylko dwa kanały. Reszta to iluzja :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 18.10.2010 16:38#29

Ją tam wolę mpd, klientów jest kilka do wyboru (zarówno konsolwe jak i z gui). Ją używam gmpc + wtyczkę do panelu xfce.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 18.10.2010 16:39#30

@Kotek Miau
dzieciaku ja mam taki oto komputer: AMD Phenom x4 (4 rdzenie każdy po 2,8 Ghz),pamięć 8Gb, Nvida GTS250 (1Gb pamięci własnej,256mb magistrala),dysk 1Tb. A system operacyjny to zmodyfikowane przeze mnie Ubuntu. Domyślam się że twoim zdaniem Linux nie obsługuje tak
mocnych komputerów i tu się mylisz. Super Komputery są obsługiwane przez właśnie system Linux :) Wpierw dzieciaku przetestuj obojętnie jakie distro Linuksa :) (polecam: ubuntu,fedora,mandriva,mint,pclinuxos,elive gem) a potem się wypowiadaj!!!!!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 16:44#31

Raffael777

Słucham muzykę z dźwiękiem 5 lub 7 kanałowym w odtwarzaczu WinDVD 2010, który tez sportuje filmy w AC3 z ta ilością kanałów. A często słucham zaimportowana muzykę do programu Sony Sound Forge muzykę z 7 kanałowym dźwiękiem. No i oczywiście słuchawki nie mam import Made in Poland z Tesco. Tylko da kwadrofoniczne nie stereofoniczne.

Łozo. Bardzo mi przykro ze pod Twoja szczeche jeszcze nie trafiły sluchawki kwadrofoniczne.

No coz!. Trzeba sie pocieszyc ze sa jeszcze i tacy co mono słuchaja.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 16:59#32

@Radzio USA.

Mimo milionów na koncie i tak pewnie nie stać Cię na porządne Gradusy. Musiałbyś przestać jeść a wtedy kwadrofonię by ... trafił. Nie lansuj się aż tak. Z biedakami nie rozmawiasz. Rozumiemy jednak iż jesteś wart tyle ile zarabiasz. Ni więcej, ni mniej. Echhh... Ci samorządowi społecznicy :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 18.10.2010 17:14#33

łozio.
Czepiam się, bo ponoć linuks jest świetny, tylko ma 1001 programów do kitu. Czepiam się, bo uwierzyłem w te bajery, zmarnowałem czas i pozakładałem kiedyś parę tych i linuksów i programów. Okazało się ze to programy dla dzieci, a nie dla ludzi którzy chcą cos tworzyć. Po za tym linuks ma poważne problemy z driver pod profesjonalny sprzęt, ich po prostu brakuje. Wiec jak linuks ma rywalizować z Windows z programami pod Windows, kiedy jest tylko dla wąskiego grona osób. Powtarzam w kółko, do linuksa jako systemu nie mam nic. Brak w linuksie profesjonalnych programów w których można stworzyć poważne filmy, poważna muzykę, poważną grafikę etc.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 17:17#34

Swoją drogą to tylko mały, badziewny, mierny linuksowy programik a zwrócono na niego uwagę w samych wielkich Stanach ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marcin'82 | 18.10.2010 17:22#35

Niestety mimo wielkich chęci program nie odbiega od szeroko pojętej średniej w grupie odtwarzaczy audio dla linuksa. Przede wszystkim ma bardzo mierny equalizer - pozycja "pream" ma być kompem dla dźwięku a nie kolejnym suwakiem. Poza tym program pracuje dość niestabilnie.
Pożądaną jakość dźwięku stereo udało mi się uzyskać jedynie w odtwarzaczu Audacious w wersji 1.3.2 - obydwa następne wydania już tego nie gwarantują - szkoda.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 17:37#36

@Radeczku USA.

Hmmm... Nie przekonujesz mnie. Posiadam inną wiedzę w tym temacie. Nie kumam kolejnej rzeczy. Co chcesz profesjonalnie tworzyć na odtwarzaczu m.in. MP3? Chcesz profesjonalnie odsłuchiwać muzykę? Gdyby mowa była o dobrym amplitunerze z osprzętem lub mikserze i nagłośnieniu koncertowym to rozumiem. Ale odtwarzacz MP3? Jesteś aż tak zdesperowany? :)

Avatar
moveover (niezalogowany) | 18.10.2010 17:43#37

@Radek USA
Ale mnie rozbawiłeś tym że stereo to przeżytek. No dałeś czadu, wielu audiofili sprzeda teraz swój sprzęt za grube tysiące i kupi sobie słuchawki 7.1 od Creativa :) Mieszkasz w USA to sobie pooglądaj salony Krella, Marka Levinsona, McIntosha może Ci się coś rozjaśni w temacie stereo i faktycznie nie mamy o czym rozmawiać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gryzek1 | 18.10.2010 17:44#38

Koledzy, proponuję nie reagować no to owo, co się zwie "RadekUSA", bo to burak, który che pokazać głupim polaczkom, że on jest gość, bo on jest z USA i przez to wszystko lepiej wie i na wszystkim się zna.
A synek tylko koloruje stare filmy i ma wiedzę o komputerach jak przysłowiowa Pani Jadzia z Urzędu Gminy. Niestety biedny emigrant nie zna na tyle angielskiego, by się naprzykrzać na anglojęzycznych forach.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 17:50#39

@moveover

On by zwiedził wymienione przez Ciebie salony tylko musi najpierw otrzymać wizę do USA co jak powszechnie wiadomo łatwe nie jest :) Nie da się przekonać kogoś z gustem wykreowanym poprzez marketing a nie przez rzeczywistą wartość produktu. Śmiech z takiej argumentacji nie pozwala poprowadzić w miarę poważnej dyskusji :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pHarel | 18.10.2010 17:54#40

o.O teraz zauważyłem że w tej wersji antyradio działa w stereo :D
W poprzedniej tylko w mono leciało.

Avatar
lokimonster (niezalogowany) | 18.10.2010 17:56#41

Heh wiem że jest kontrola postów ale to tak by się wyładować bo jak się widzi wypowiedzi takich ludzi to aż ręka sięga po cegłę :D

Avatar
mariusz486dx (niezalogowany) | 18.10.2010 18:02#42

świetny program najlepszy na lina, szkoda zę nie ma na winde, choć foobar jest ok

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szuwaks | 18.10.2010 18:04#43

@Radek USA:

"Dziś tylko 5-7 kanałowe dźwięki"

Chłopie cieniutko z tymi kanałami u ciebie...

Ja słucham za pomocą dziewięciokanałowego wzmacniacza, który zapewnia płytkie ujemne sprzężenie zwrotne – czyli bardzo czyste przetwarzanie najwyższych częstotliwości i doskonałą dynamikę wzmacniacza. Stabilne przenoszenie bardzo szerokiego pasma częstotliwości (od 5 Hz do 100 000 Hz) zapewnia doskonałą współpracę z szerokopasmowymi źródłami sygnału jak: Blu-ray Disc, Super Audio CD, czy DVD-Audio.
Zamknięta pętla uziemienia każdego obwodu – zapewnia niemal całkowitą eliminację zakłóceń wynikających z fluktuacji poziomu zerowego.
Wytwarzanie wysokich prądów chwilowych (HICC) – zapewnia pełną kontrolę nad podłączonymi kolumnami głośnikowymi (niwelowanie prądów powrotnych), bez względu na ich faktyczną impedancję (współpracuje z 4?).
By wytwarzanie wysokich prądów chwilowych (HICC) było możliwe PA-MC zawiera kilka bardzo istotnych cech konstrukcyjnych:

-Konstrukcja Push-Pull z trzystopniowym odwróconym układem Darlingtona – można ją znaleźć we wzmacniaczach klasy high-end. To wyjątkowo czuły i trudny do aplikacji układ redukujący zniekształcenia reprodukcji dźwięku przez utrzymywanie stałego napięcia wyjściowego i wzmocnioną reakcję na stany nieustalone na wyjściu wzmacniacza.

Zaawansowana topologia płytek wzmacniaczy – jak to tylko możliwe zredukowano ścieżkę przepływu sygnału w celu zniwelowania zakłócających go interferencji elektromagnetycznych oraz w celu jak najszybszego dostarczenia go na wyjście głośnikowe.

Układ symetryczny – zapewnia identyczność pod względem elektrycznym, strukturalnym, termicznym, wagowym i charakterystyki zakłóceń elektromagnetycznych wszystkich kanałów. Wszelkie zniekształcenia wynikające z różnic warunków pracy poszczególnych wzmacniaczy zostają zminimalizowane.

Wydzielenie wzmacniacza końcowego i umieszczenie go w izolującej od otoczenia obudowie, minimalizuje wpływ zakłóceń pochodzących od odwodów: cyfrowego i wizyjnego, czy też wywoływanych działaniem dużego wyświetlacza. Wszystkie te zaśmiecające brzmienie elementy obecne są w nawet najbardziej zaawansowanych technologicznie wzmacniaczach i amplitunerach A/V.

Więc co mi tu wyjeżdżasz ze swoim quasi 5 czy 7 kanałowym dźwiękiem z WinDVD (sic!).
Ze względu na fakt, że używam Linuksa i śmiem słuchać muzyki z czegoś innego jak WMP czy WinDVD czekam na porcję inwektyw z twojej strony, tylko się postaraj :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 18.10.2010 18:14#44

Radek USA.@

Twój sprzęt może obsługiwać nawet i sto kanałów, ale i tak będzie g**** warty w porównaniu z archaicznym dwu kanałowym wzmacniaczem na lampach i dobrymi kolumnami.
Cyfra analogu nie przebije, chyba że słoń komuś nadepnął na ucho...
Co do HD, to nawet stare polskie filmy mają większą rozdzielczość.

" Podaj mi nazwę programu w linuks, gdzie zaimportuje film z profesjonalnej kamery ze łączem cyfrowym HDMI z głosem 7 kanałowym. Który linuks sportuje cyfrowa kartę z tym złączem, i posiada driver?,"

Bo widocznie to ma działać tylko pod Windą.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 18.10.2010 18:55#45

Przytoczę tutaj słynny Jolkowy stosunek 90% do 1% czyli Winda do Linuksa. Sądzę, że u dużej części tych 90% Linuks zdobywa sporą popularność. Nie jest to popularność pozytywna ale sprawia, że fani Win mówią i piszą więcej o Linuksie niż o Windzie. Nieważne jak. Ważne iż piszą. Ich znajomość Linuksa wzrasta. Argumenty są coraz bardziej porażające ;) Ale wciąż rozmyślają o Linuksie używając Windowsa. To prawdziwy fenomem. Tego chyba jeszcze nie było :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
saturno | 18.10.2010 19:01#46

Nie karmić trolla !!!

Trolla który zamiast instalować Linuksa zakłada go.
Założyć to sobie może nogę na nogę, albo rękę na głowę i się podrapać.


DeaDBeef nie kuma .wma >> szkoda

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rocanon | 18.10.2010 19:15#47

A mi się podobały filmy tego Radka, szczególnie ta lalunia w białej kiecce. Czekam na wersję z lektorem.
Jak sobie zainstaluję Windowsa to też będę mógł takie kręcić?
A z odtwarzaczy linuksowych moim zdaniem najwygodniejszy jest audacious, ale fajnie, że ciągle powstają nowe, dzięki temu ludzie mają wybór i nie muszą (jeżeli tego nie chcą) płynąć z prądem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 18.10.2010 19:34#48

Ja polecam MOC. W tym programie jest siła. :)

Avatar
jarodebian (niezalogowany) | 18.10.2010 19:35#49

@ŁukaszMS - i znów trollujesz... Kurde, dźwięk to dźwięk, tak samo jest obsługiwany w Winshicie jak i w Linuksie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 18.10.2010 19:49#50

GDZIE JEST REDAKCJA. TROLL RADZIO R*********A KOLEJNY WĄTEK A WY NIC NIE ROBICIE. MODERATORZY OBUDŹCIE SIĘ I INTERWENIUJCIE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 18.10.2010 19:53#51

@Radek USA
A ty znów p********z jak poparzony o czymś o czym nie masz pojęcia. Ty chyba przeżywasz orgazm jak piszą o Linuksie.
Uwielbiam to stwierdzenie, że nic nie chodzi na Linuksie. Normalnie uwielbiam to

Avatar
Lucky Linux (niezalogowany) | 18.10.2010 19:58#52

@RadekUSA Brak w linuksie profesjonalnych programów w których można stworzyć poważne filmy, poważna muzykę, poważną grafikę etc


Niech sobie Radek poczyta i obejrzy , to może przestanie pisać głupoty o wyższości Mswin.

http://jakilinux.org/aplikacje/linux-napedza-the-spiderwick-chronicles/

http://www.youtube.com/watch?v=M4yCwlDxPtY

http://www.wykop.pl/link/484431/sintel-film-zrobiony-w-calosci-w-darmowym-progra.../

Avatar
obijacz kokosów (niezalogowany) | 18.10.2010 20:46#53

@szuwaks - i pozamiatane :)

@kwirynus - jest flame, jest również nabijanie licznika wejść

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kurtb | 18.10.2010 21:15#54

Radek to typ człowieka któremu IQ wzrosło po wyjeżdzie za granice, dużo ludz tak ma, pewnie tam dostaje po d** to myśli że komuś w Polsce może zaszpanować swoimi wyposinami.

Avatar
enuel (niezalogowany) | 18.10.2010 21:55#55

Co mo mogę powiedzieć o programie.
Dobry jest :D
Mogę polecić z czystym sumieniem. O ile to jeszcze nie jest windowsowy foobar, to o tyle lepszy dla mnie od Rythmboxa i może jeszcze paru, ale wiadomo, każdy lubi coś innego.

Więc, korzystajcie!!

Avatar
amigib2 (niezalogowany) | 18.10.2010 23:11#56

@Tomik 71

Ależ kuma pliki *.wma na tyle na ile obsługuje je ffmpeg,
jeśli u Ciebie nie działa to najwyraźniej nie masz skompilowanej wtyczki ffmpeg

Avatar
Mutiq (niezalogowany) | 19.10.2010 0:42#57

Witam wszystkich! Tak sobie czytam wasze wypowiedzi i ma ubaw po pachy po tym jak zdeptaliście "boskiego Radzia" .Po wypowiedzi szuwaksa,to chyba emigrant zadławił się owsianką ,bo zamilkł i miejmy nadzieję,że na dobre.Jeśli chodzie o systemy,to ja mam preinstalowane 3,na stacjonarnym XP ( syn używa do gier),a na lapku Viste (dla córki i żony) oraz Ubuntu dla mnie.Własnie Vista zmusiła mnie do doinstalowania linuxa.Miałem również wersje testowa win 7 ,suse,mandrive,fedore,ola linux.Najbardziej mi do gustu przypadł ubuntu.Jesli chodzi o widowsa,to też nie jest złym systemem.Zła jest tylko polityka Mikrosoftu,który twierdzi ze jego system jest najlepszy.Nie ma czegos takiego,kazdy system ma swoje plusy i minusy.Nie miałem okazji bawic sie McOs i nie potafie sie wypowiedzieć na jego temat.
Na koniec małe pytanie do Radzia,a mianowicie skoro windows taki zajebisty,to dlaczego główne serwery w Redmond obsługuje linux.pozdrawiam wszystkich.

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 19.10.2010 5:32#58

@a-i
Jak będą umieli czytać,to sobie poradzą,instalacja,oraz dla dociekliwych kompilacja są opisane na stronie projektu,nawet jak dodać repozytorium i zainstalować program z binarek,za pomocą Google znajdziecie stronę nawet po polsku :-)

Avatar
szon (niezalogowany) | 19.10.2010 8:11#59

@Radek USA
Radek daj sobie spokój. Dziś USA nikomu już nie imponuje. Podkreślanie, że jesteś z USA na dzień dzisiejszy to obciach. Jesteśmy niestety świadkami zmierzchu tego mocarstwa. USA jest już własnością Chińczyków.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 19.10.2010 10:51#60

Super program, faktycznie taki foobar2000. Nic dodać nic ująć. Bardzo lekki, i ma wszystko to co potrzebuję. Zdecydowanie (jak dla mnie) lepszy od Rythmboxa, Exaile czy Banshee. Sami spróbujcie ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Crow86 | 19.10.2010 11:38#61

Pytanie do osób obeznanych w temacie: Które odtwarzacze linuxowe poprawnie obsługują tagi ID3 2.4? od dłuższego czasu mam problem ze znalezieniem takiego, który by to potrafił i przy okazji odpowiadał mi pod względem działania i funkcji (brakuje mi pełnego odpowiednika foobara)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gryzek1 | 19.10.2010 11:48#62

@ ŁukaszMS (niezalogowany) | 18.10.2010 23:33
cytat: "/.../a wasze obrażanie od trolli i innych jest rozpaczliwym krzykiem przegranej i porażki waszego linux i aplikacji które do pięt nie dorastają nawet VLC /.../"
Ale dałeś po garach. To niby VLC, to windowsowski program?
Słuchaj synku, RadkaUSA mogę znieść, bo jest w moim wieku i wiem, że na starość mózg już się lasuje, ale ty gimnazjalisto przestań truć głupoty. Używam linuksa, wyłącznie linuksa i w życiu nie obrażałem użytkowników MS Win, ale mendy jak ty wyzywają mnie od głupków, choć mam stopień naukowy. Wiem, że sam stopień o niczym nie świadczy.
Nie podoba się linux, nie komentuj. Taka wiadomość jest dla gości jak ja, którzy używają linuksa i czasami szukają jakiegoś programiku. Podniecaj się jak wydadzą coś na Windowsa, a innych zostaw w spokoju.
PS. Żeby stworzyć coś nowatorskiego potrzeba mądrego człowieka, a nie super komputera, bo komputer to tylko narzędzie. Widziałem górala, który siekiera wystrugał ładną figurkę i artystę po ASP, który frezarką nie mógł wyrzeźbić prostej rzeźby.
Mnie "linux" wystarcza, by pisać książki i artykuły naukowe. Ktoś potrzebuje innego oprogramowania, to go sobie kupuje, jego sprawa, jego pieniądze i jego życie.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 19.10.2010 14:40#63

@Łukasz z M$

Starcie z M$Win? Wygrana M$? Łukaszku. Pamiętaj, że Win to zdrobnienie od Windows. To naprawdę nie oznasza win=zwycięstwo :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marcin'82 | 19.10.2010 15:07#64

@Lukash MS
Jedzie od Ciebie Ramonesem na kilometr. Dlaczego komentujesz coś, o czym nie masz zielonego pojęcia? Testowałeś? Jeśli nie to się nie wypowiadaj, skoro nawet Ubuntu nie umiałeś zainstalować ....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mgr.inz.Player | 19.10.2010 15:44#65

ŁukaszMS (niezalogowany) | 18.10.2010 23:33
"W każdym temacie psy wieszacie i mity bzdury piszecie o wszystkim i zero praktycznej wiedzy o MS co jest faktem a jako 0,0001% użytkowników tego systemu raczej należycie do muzeum i osób które przegrały swoje racje w starciu MSwin."

Skąd masz te 0,0001%? Wygrzebałeś z tylnej części ciała (tej poniżej pasa)?

Ale przypuśćmy, że owe 0,0001% to prawdziwe, rzetelne dane. A teraz sobie policz 0,0001% z kilku miliardów użytkowników komputerów (ludzi na świecie około 6,8 mld).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rocanon | 19.10.2010 15:58#66

@ Radek USA
Tak już zupełnie serio- filmiki rzeczywiście fajne, jest co zobaczyć w tym Chicago.
A Twoje komentarze, że Linux jest do d... są tu nie na miejscu i dlatego spotkały się z takim nieprzyjaznym odzewem. Nie lubisz czegoś- nie używaj i nie przeżywaj.
Większość populacji używa komputera i internetu do obsługi gadu gadu, naszej klasy, youtube itp. Używają kompa żeby przeczytać jakieś newsy, napisać życiorys, obejrzeć zdjęcia. Do tego wszystkiego spokojnie wystarcza którakolwiek z dystrybucji Linuksa.
Ludzie mają wybór, nie muszą kupować M$ Windows 7 za 400 zł, mogą zainstalować za darmo np. Ubuntu.
Chora jest według mnie sytuacjia, kiedy ktoś instaluje pirackiego Photoshopa po to, żeby poprawić czerwone oczy, albo M$ Office Megawypas Version po to,żeby napisać wypracowanie do szkoły.
Mnie osobiście przed zupełnym przejściem na którąś z dystrybucji GNU Linuksa powstrzymuje tylko brak dobrego (wielofunkcyjnego i łatwego) programu do obróbki zdjęć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 19.10.2010 17:55#67

@Crow86
Teoretycznie DeaDBeef obsługuje ID3v2.4, bo jest w opcjach obsługa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 19.10.2010 18:54#68

rocanon

Kolego!. Ciężko jest rozmawiać z ludźmi używającymi linuksa, ponieważ oni w większości nic nie tworzą. Używają podstawowych programów jak Gimp, OO, Reader, czy siedzą na Internecie względnie słuchają muzykę, czy ściągnięte marnej jakości filmiki w przeglądarce. Wiec dla nich Linuks to miodzik. Zajmuje się od wielu lat grafika, filmami, i jestem świr w nowościach komputerowych. Praktycznie co kwartał buduje szybszy i lepszy komputer, z coraz lepszych dostępnych podzespołów. Obecnie mam najszybszy 6 rdzeniowiec, najszybsze dwa dyski SSD i 24GB Ram. I niestety w linuks nie jest możliwa dla mnie moja praca. Próbowałem takich programów jak Linux Video Editor Cinelerra, po zaimportowaniu 3 godzinnego materiału na linku z dźwiękiem, po kilku minutach pracy, ciec ścieżek z filmem, program na moim najszybszym chyba w świecie komputerze się powiesił. Nie było rady jak tylko wcisnąć reset, i poszło 40 minut ciężkiej żmudnej pracy z przejściami w filmie i dźwiękiem. Wiec próbowałem robić to w KDEnLive, jakoś poszło do końca z cieciem filmu, z chwila dodatkowego importu różnych dźwięków jako podkładu, zaczął się program wieszać. Wiec postanowiłem robić mniejsze kawałki, udało się częściowo, bo po eksporcie filmu, film zaczął się zacinać w przeglądarce, szarpać obrazem etc. Mało z tego, po zrobieniu tego materiału filmowego w pliku m2ts, okazało się ze nie istnieje możliwość importu tego filmu, do programu Gaupol, który jest jest edytorem napisów do filmów. Próbowałem jeszcze takich programów jak ZS4 Video Editor i PiTiVi, ale w nich nie istnieje możliwość importu obrazu panoramicznego rozdzielczości 1920x1080 z dźwiękiem AC3 5,1. Wiec moje pytanie brzmi, jaki trzeba posiadać komputer by można było tworzyć filmy wysokiej rozdzielczości w Linuks i jakie są jeszcze inne Programy do filmów?. Próbowałem czytać różne jako pomoc fora, ale nie ma tam ludzi zajmujących się profesjonalnie filmami w tych rezolucjach, Divx i DVD tak, ale ja od 8 lat tym się już nie zajmuje. Mam świra na jakość obrazu, czyli musi być już u mnie obraz HDTV 1920x1080 z dźwiękiem 5,1.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Crow86 | 19.10.2010 19:26#69

@tomimaki, dzięki za info, w takim razie jest to znak dla mnie, że warto go przetestować. Z wypowiedzi innych osób pod tym newsem niestety nie można wyciągnąć żadnych wniosków ani opinii na temat tego programu, ponieważ jak zwykle rozgorzała wojna Windows/Linux, sprowokowana przez jednego trolla (sorry, ale jak określić kogoś, kto wypowiada się na temat nie do końca związany z newsem, który w zasadzie nie powinien go obchodzić, skoro skierowany jest do innej grupy docelowej)

Avatar
Whitenegger (niezalogowany) | 19.10.2010 20:58#70

Radek USA. "Dlatego słusznie krytykuje linuksa, bo ja nie mogę go używać profesjonalnie, gdzie zajmując się filmami Profesjonalnie w rozdzielczości 1920x1080 w HDTV."
że niby jak? Profesjonalnie? Obejrzałem filmiki, ręka Ci się strasznie trzęsie jak u alkoholika. A stosuje Waćpan jakieś filltry? Chyba nie. Filmu z chrzcin dziecka u Ciebie bym na pewno nie zamówił, chyba, że zrobiłbyś to nie odpłatnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Razi | 19.10.2010 21:34#71

Potrzebowałbym programu z interfejsem CLI z możliwością wyciszania przez niego, żebym mógł innym programem kontrolować jego pracę. Chodzi o automatyzację szkolnego radiowęzła :)
Sam program jest dobry, ale trochę dla mnie ubogi. Zostaję przy Amaroku 1.4

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Crow86 | 19.10.2010 22:51#72

@Razi przetestuj moc(http://moc.daper.net/) lub mpd (http://mpd.wikia.com/) z klientem CLI (jest ich całkiem sporo, dostępne także są interface webowe, gui pisane w GTK, QT...)

Avatar
JanMarian (niezalogowany) | 20.10.2010 0:34#73

Popieram Radka USA i nie rozumiem, czemu inni po nim jadą. Nie ważne z jakich przyczyn, chłopak po prostu potrzebuje profesjonalnego odtwarzacza do słuchania dźwięku 7.1 i edytowania filmów w HD, a nie znajduje ich w Linuksie, dlatego krytykuje ten system. Logiczne! A jak znacie takie profesjonalne programy pod Linuksa, to podajcie je, a nie najeżdzajcie na gościa!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 20.10.2010 2:54#74

Whitenegger.
To nie był robiony film profesjonalnie na statywie. Takie filmy profesjonalne robię ja i robi się w grupie w kilka osób. To był film robiony na szybkiego z ręki, kuzynka chciała jak najszybciej zrobić i zamieścić dla rodzinki w Polsce. Ja zamieszczę mój film robiony z helikoptera z wypożyczalni helikopterów gdzie był zamawiany do tych celów, mogę zamiescic również mój film robiony na Alasce. Są to filmy zrobione profesjonalnie Stanu Illinois i Chicago, Stanu Alaska z tak zwanego (lotu ptaka). Problem w tym?, czy zamieści mi ten link administrator tej strony w odpowiednim temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 20.10.2010 3:02#75

Radek USA. @
Chwała Tobie, że przynajmniej sprawdziłeś czy GNU/Linux nadaje się do obróbki filmów.
Skoro pod ten system nie ma profesjonalnych programów, to widocznie nie ma takiego zapotrzebowania - takie jest moje zdanie.
A teraz zacytuję wiki:
"Linux stosowany jest jako podstawowy system operacyjny serwerów (w tym WWW, FTP, pocztowych, baz danych), zapór sieciowych, routerów, a także w systemach osadzonych oraz w niektórych odtwarzaczach DVD i tunerach DVB.
Ze względu na powstanie i rozwój dystrybucji o łatwej instalacji i dużych zasobach oprogramowania, Linux znajduje również zastosowanie na rynku komputerów biurowych i domowych. Rządy kilku państw europejskich prowadzą wdrożenia Linuksa na komputerach administracji państwowej. Ponadto, ze względu na bezpieczeństwo, stabilność, możliwość audytu i łatwość modyfikacji kodu źródłowego, z Linuksa korzystają agencje wywiadowcze, kontrwywiad i wojsko.
Linux wykorzystywany jest przez niektóre banki i instytucje finansowe. Przykładowo, system notowań Wall Street oparty jest na tym systemie operacyjnym.
Linux jest używany w większości superkomputerów z listy TOP500. Znalazł również zastosowanie w przemyśle filmowym – zarówno na serwerach jak i stacjach roboczych. Jest najpopularniejszym systemem na komputerach wykorzystywanym do tworzenia animacji i efektów specjalnych. Z jego możliwości korzystają między innymi studia Dreamworks, Pixar czy Industrial Light & Magic."

Innymi słowy GNU/Linux nie spełni twoich oczekiwań, ponieważ został on zaprojektowany do innych celów.
Na koniec, powyższe problemy były by idealnym tematem bloga, natomiast wywoływanie tego typu dyskusji w tym miejscu jest zwykłym trollowaniem!

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 20.10.2010 3:28#76

@Radziu z USA

Robisz filmy? Dreamworks, Pixar i Industrial Light & Magic. Zgłoś się na wakat. Tam dowiesz się co i jak na Linuksie względem Twoich potrzeb. Jesteś świrem na nowości więc nie trolluj a działaj. A wcześniej zgłoś się na odwyk ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
womperm | 20.10.2010 14:48#77

Systemy bazujące na jądrze Linuks mają bardzo duże powodzenie u webmasterów a co za tym idze 95% serwerów to apatche albo nginx. FreeBSD też króluje. Jak widać RadekUSA zapomniał o serwerze dźwięku jack, właście Panie. Alsa czy OSS takiego efektu nie da. Nie zapominajmy że GNU/Linux jest w pełni zgodny z takimi technologiami jak DSP, Dolby Surround Pro Logic, i innymi.
Oczywiście do skonfigurowania JACKa trzeba odpowiedniej wiedzy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wojti. | 20.10.2010 18:24#78

Liczyłem na wielki comeback Radzia i doczekałem się :)

Avatar
herr (niezalogowany) | 20.10.2010 21:46#79

Wiecie, zastanawiałem się jakim cudem jest aż tyle komentarzy pod newsem o tak podstawowym, prostym programie (któremu baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo daleko do foobara niestety, szkoda bo foobar ze swoimi wtyczkami i ogromnymi możliwościami to zdecydowanie najlepszy odtwarzacz, brakuje mi go na linux ale trudno).

Teraz już wiem xD

Avatar
Whitenegger (niezalogowany) | 20.10.2010 22:07#80

Radek USA. - chętnie zobaczę. Lubię oglądać tego rodzaju filmy. Mam nadzieję, że dotrzymasz słowa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
saturno | 21.10.2010 22:28#81

@ amigib2 (niezalogowany) | 18.10.2010 23:11 #56

//Ależ kuma pliki *.wma na tyle na ile obsługuje je ffmpeg,
jeśli u Ciebie nie działa to najwyraźniej nie masz skompilowanej wtyczki ffmpeg//

Dzięki
Faktycznie brakowało ffmpeg.
Zainstalowałem pakiet i .wma zaczęło działać.

Trochę to dziwne, bo Kaffeine i Amarok obsługiwały .wma bez problemu.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av