Drukowanie z chmury Google dla iPhone i Androida

24.01.2011 21:43, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Google w ciągu kilku najbliższych dni udostępni użytkownikom testową wersję usługi Cloud Print, która umożliwia drukowanie dokumentów z wielu rodzajów urządzeń mobilnych.

Przypomnijmy, że usługa Cloud Print rozwiązuje problem sterowników, przy pomocy których każde urządzenie musi komunikować się z drukarką. Idea Cloud Print bazuje bowiem na prostym założeniu, że drukarka nie łączy się bezpośrednio z każdym tabletem, komórką czy notebookiem, a jedynie z serwerem druku Google. Połączenie drukarki z "chmurą" może odbywać się za pośrednictwem komputera, dedykowanego routera lub w sposób bezpośredni w przypadku drukarek wspierających technologię Cloud Print. Gdy użytkownik wydaje polecenie drukowania, dokument zostaje wysłany na serwer Google i przekazany drukarce. Dzięki temu rozwiązaniu po jednorazowym skonfigurowaniu drukarki i połączeniu jej z "chmurą" możliwe jest drukowanie dokumentów z wielu różnych urządzeń, niezależnie od systemu operacyjnego.

Początkowo Cloud Print będzie dostępny jedynie na terytorium USA dla posiadaczy telefonów z systemem Android 2.1 lub nowszym oraz iOS 3.0 lub nowszym. Obecnie połączenie drukarki z Google Cloud Print jest możliwe tylko w systemie Windows, po zainstalowaniu deweloperskiej wersji przeglądarki Chrome. Firma obiecuje, że wkrótce z usługi będą mogli korzystać także użytkownicy systemów Mac OS X i Linux.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (23)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 24.01.2011 21:46#1

O niczym innym nie marzę jak tylko jeszcze wysyłać moje wydruki do google. Niedługo google stworzy ubikację w chmurze żeby wiedzieć co jemy :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Igloczek | 24.01.2011 21:48#2

Już nie przesadzaj...

Mi tam się to bardzo podoba i z chęcią wykorzystam u siebie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
scripter1 | 24.01.2011 22:00#3

Ciekawe kiedy pojawią się pierwsze doniesienia o wydrukach wyjeżdżających niespodziewanie z nie tej drukarki podłączonej do chmury z której miały wyjechać....

Ale chyba się podłączę, może przez przypadek z mojej drukarki wyjadą jakieś dokumenty TOP SECRET....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 24.01.2011 22:04#4

Też mam wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa takiego rozwiązania. Poza tym, nie każda drukarka może pracować w sieci, a włączanie komputera, aby z takiej możliwości skorzystać jest czasochłonne i wypacza ideę drukowania bezpośrednio do drukarki. Przypomina to trochę drukowanie z iPhona, przy użyciu funkcji AirPrint, przez włączonego Maca.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djgrzenio | 24.01.2011 22:11#5

rozwiazanie ciekawe.. dla uzytkownika domowego. w firmie powinno byc blokowane na dziendobry :) prosciej pisma bedzie tak wyniesc niz na jakims nosniku. poprostu crtl+p :)

Avatar
app2me (niezalogowany) | 24.01.2011 22:30#6

Co ciekawe, usluge tego typu uruchomił juz Ricoh, we współpracy z Google właśnie. Nazywa się to app2me i działa wyłącznie z urządzeniami Ricoh. Do działania wymaga zainstalowanego google desktop ale pozwala na znacznie więcej niż tylko drukowanie z urządzeń mobilnych. Praktycznie daje kompletnie za darmo funkcjonalność follow-me (wydruk podążający. Drukujesz w kolejkę, a wydruk odbierasz kiedy chcesz, na dowolnym urządzeniu wpiętym do systemu), która normalnie kosztuje kilka, kilkanaście KPLN + koszty wdrożenia. Cały 'cymes' z app2me polega na tym, ze można definiować całą masę określonych widgefów, które są dla użytkownika dostępne na.urządzeniu. Można - na ten przykład - zdefiniować skanowanie dokumentu z urządzenia wielofunkcyjnego, który w chmurze zostanie puszczony przez mechanizm OCR, a następnie przesłany mailem w określonym formacie. Z tego co wiem jest to rozwiązanie dostępne kompletnie za darmo. Oczywiście trzeba mieć urządzenie Ricoh.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Torwald | 24.01.2011 22:45#7

@djgrzenio - no jasne, łatwiej wysłać dokument w chmurę i wydrukować u siebie w domu niż po prostu iść po pracy do domu z tymi dokumentami...
Możesz mi powiedzieć gdzie ty to ułatwienie dla 'wynoszenia dokumentów' widzisz ? Jak masz dostęp do komputera z dokumentami i Internetu, to ja znam kilka znacznie lepszych sposobów na ich 'wyniesienie' niż pakowanie ich w chmurę od Google...

Do poprzedników, którzy uwielbiają narzekać i szukać dziury w całym: zmusza was ktoś do korzystania z tego rozwiązania ? Jak się boicie, że wasze wypracowanie do szkoły ktoś przeczyta, to drukujcie sobie lokalnie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 24.01.2011 22:52#8

Jak dla mnie to wszystko idzie w złą stronę. Za bardzo świat się uzależni od chmury i potem będzie skomlenie i płacz że coś będzie nie tak.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 24.01.2011 22:55#9

@Torwald

No tak, zapomniałem, że tu wolno wyrażać tylko pozytywne opinie. Chyba do tego jest możliwość publikowania komentarzy, aby każdy mógł wyrazić swoje opinie, obawy, spostrzeżenia? Bezkrytycznie i bez zastanowienia przyjmujesz wszystkie nowości? Jak już skończysz drukować wypracowania do szkoły, to zorientujesz się, że w większości firm istnieje coś takiego jak polityka bezpieczeństwa. Patrząc z jej perspektywy, warto zgłaszać swoje wątpliwości i uwagi, zanim się daną usługę wdroży.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 24.01.2011 22:59#10

@kwirynus

Święte słowa! Pierwszy lepszy kuter rybacki zerwie kable biegnące pod oceanem i wszyscy leżymy, nie mając dostępu do swoich osobistych danych. Nie podoba mi się zmierzanie w tym kierunku. Idea chmury jest dla mnie odległa jak... chmury.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 24.01.2011 23:08#11

kwirynus
to znajdź lepsze rozwiązanie bo niewpieranych drukarek jest kupa i do nich sterowników robić nie będzie pod wszystkie systemy. Jak dla mnie rozwiązali to idealnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 24.01.2011 23:08#12

Do drukowania głupot to się nadaje, ale nie do ważnych dokumentów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Torwald | 24.01.2011 23:21#13

@wolf94 - a kto ci broni wyrażania własnych poglądów ? nikt...
Ja zwracam tylko uwagę, że to rozwiązanie w żaden sposób nie jest kierowane do firm czy osób mających odrobinę zdrowego rozsądku. Jeśli masz 'wrażliwe' dokumenty to drukuj je w odpowiedni sposób.

Myślenie nie boli, a podrzucanie kolejnych przypadków w których to rozwiązanie od Google się nie sprawdzi jest... głupie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 24.01.2011 23:23#14

Ludzie ślepo wierzący w chmurę, czy wy na prawdę nie widzicie zagrożenia jakie przynosi chmura? Czy wy naprawdę nie widzicie różnicy między swoją firmową serwerownią a serwerownią gdzieś w świecie, gdzie nie wiecie co jest z waszymi firmowymi danymi, czy ktoś ich nie skopiował?
A co ze szpiegostwem przemysłowym ważnych danych firmowych.
Powodzenia życzę ludziom ślepo w to wierzącym. Ja wolę swoje backupy, swoją serwerownię.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 24.01.2011 23:26#15

@Torwald

Wcale nie twierdzę, że się nie sprawdzi. Co więcej, uważam, że jest bardzo pomysłowe. Warto jednak pomyśleć o kwestii bezpieczeństwa, tak aby możliwe było jego zastosowanie w firmach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
VitoCorleone | 24.01.2011 23:39#16

"Obecnie połączenie drukarki z Google Cloud Print jest możliwe tylko w systemie Windows, po zainstalowaniu deweloperskiej wersji przeglądarki Chrome"

I wszystko haha

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 24.01.2011 23:57#17

wysyłamy dokument do google a wiadome jest że google wszystko przez jakiś czas archiwizuje i doczepia do konta użytkownika czyli nie trzeba nawet spekulować że nasze dokumenty zostaną na serwerach google

Avatar
werewq (niezalogowany) | 25.01.2011 0:21#18

zgadzam się z kwirynus ... chmura mi nijak nie podchodzi, nie lubie nie mieć kontroli nad własnymi plikami itp...już wiele razy się na chmurze zawiodłem, coś mi skasowali, coś pozmieniali, zaczeli zmieniać regulaminy, zbanowali mnie itp itd.....bezsens...a bez neta to już w ogóle komp może służyć za przycisk do papieru..:/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djgrzenio | 25.01.2011 7:16#19

@Torwald ruh internetowy mozna filtrowac :) a taki wydruk juz pojdzie sobie jako wydruk i czy to printscreen z programu ksiegowego czy druk umowy. a naprzyklad pocztowe serwery mozesz zablokowac wszystkie poza frirmowym, etc.. oczywiscie masz racje sposobow na wyniesienie danych majac internet jest masa natomiast to jeszcze brdziej ulatwia. a po to zeby z ppierami nie dygac do firmy masz remote desktop. ja w ten sposob userom daje aplikacje ksiegowe, kadrowe, etc.. i moga pracowac z kazdego miejsca na swiecie :) nie tylko domu

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.01.2011 10:50#20

Doskonałe rozwiązanie. Wreszcie skończy się koszmar instalowania driverów do drukarki które "ważą" po 350 MB (jak w HP OfficeJet Pro). Dodatkowe softy do niczego nie potrzebne, a nie można ich wywalić bo za raz nie można drukować zwykłego pisma w Wordzie. Głupota totalna. A tak, sru i się drukuje. app2me doskonale to przedstawił dla Ricoha powyżej. A z tymi dokumentami udostepnianymi w Google i drukowanymi w innych firmach (co to tak opisujecie) Myślicie że pozwy sądowe nie istnieją ? Że firma X nie pozwie Googla za takie coś ? I nie będzie żądała GIGANTYCZNEGO odszkodowania ? Myślę że Google zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego ta chmura musi działąć dobrze. Inaczej pozostanie dla założycieli Google śmietnik i koc z czerwonego krzyża. A tak na marginesie, nie uważacie że duże korporacje nie wprowadzają własnych chmur obliczeniowych ? Taki IBM np., czy wyżej opisany Ricoh czy MS ? Taka kolej rzeczy jest (niestety). Najnowsze systemy operacyjne też będą bazowały na chmurze (Win 8, iOS czy Ubuntu). Trzeba ten fakt zaakceptować i jakoś z nim żyć. Szczególnie pozdrawiam użytkowników Facebooka, którzy tu piszą komentarze jak to nie lubią chmury :P

Avatar
M&M1 (niezalogowany) | 25.01.2011 13:59#21

@kwirynus

Ale swoją serwerownię też musisz połączyć jakoś z resztą komputerów. Jeśli firma jest w jednym budynku to nie ma problemu ale jeśli nie to jedziesz po kablach jakiegoś dostawcy i dane też można wykraść.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 25.01.2011 15:33#22

@bart86:
A co ty jakiś tajny agent jesteś, czy co? A może prezes wielkiej korporacji, która może zagrozić pozycji Google? Po co Google'owi twoje dokumenty? Co im po nich?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Torwald | 26.01.2011 23:49#23

@Anonim - te 'drivery' to zwykle cała masa badziewnego softu do którego sterowniki są tylko dodatkiem. W Windows 7 w zasadzie nie potrzebuje zewnętrznych sterowników, a jeśli czegoś mu brakuje to sobie sam zassa. Tylko gdzie ty słyszałeś, że ten cały soft jest niezbędny do druku ?
Win 8 nie będzie oparty na chmurze, tylko będzie ją wykorzystywał - drobna różnica. Gdyby był na niej oparty, to chciałbym zobaczyć jak działa 'offline' ;)

@M&M1 - wykraść dane przesyłane 'po kablach' ? A wiesz co to jest szyfrowanie i dlaczego jest takie fajne w praktyce ? Bo nikt nie dowie się co 'po kablu leci' i transmisja danych między np. oddziałami firmy jest bezpieczna. Wystarczy VPN i po sprawie...

@przemek1234 - a po co Google informacje o stronach, które odwiedzasz, linki w które klikasz czy słowa-klucze z wiadomości pocztowych ? Mała podpowiedź: dolary...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av