Firefox 4 beta 4 wydany z drobnym opóźnieniem

24.08.2010 16:38, Autor: Tomasz Janusz (tomick), Kategoria: News
NewsImage

Mozilla opublikowała przed chwilą czwartą z planowanych siedmiu wersji beta przeglądarki Firefox 4. Pierwotnie wersja beta miała zostać opublikowana 20 sierpnia, później termin przełożono na 23 sierpnia aby ostatecznie wydać ją dzisiaj.

Pierwszą z głównych zmian w tej wersji beta jest integracja przeglądarki z Firefox Sync, które dotychczas było rozwijane w ramach Mozilla Labs. Dzięki niemu możliwa staje się synchronizacja haseł, zakładek czy ustawień pomiędzy różnymi instalacjami przeglądarki. Synchronizacja również jest możliwa z mobilną wersją Firefoksa. Pojawiła się również funkcja Panorama, wcześniej znana jako Tab Candy. Dzięki Panoramie użytkownik posiada możliwość grupowania otwartych kart. Przy pierwszym otwarciu widoku grupowania kart dostępny jest krótki film demonstrujący możliwości nowej funkcji. Przeprojektowane zostały paski narzędziowe oraz widok pełnoekranowy, tak aby zajmowały mniej miejsca. Firefox 4 w czwartej wersji beta posiada również eksperymentalne API animacji JavaScript. Firefox 4 obecnie obsługuje także atrybut buffered dla tagu video, który pozwala kontrolować proces buforowania materiałów wideo.

Ze szczegółową listą zmian można zapoznać się na stronach Mozilli. Przeglądarkę Firefox 4 Beta 4 można pobrać z naszego vortalu. Dostępne są wersje dla systemów Windows, Mac OS X i Linux. Należy pamiętać, że mimo wszystko jest to wydanie testowe i może działać potencjalnie niestabilnie.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (106)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 24.08.2010 16:41#1

No zdziwiłbym się gdyby pojawiła się planowo... ale jak to mówią lepiej późno niż wcale - fajnie, że jest już po polsku, można pobrać i przetestować i sprawdzić czy pobije Chrome'a...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Animatter | 24.08.2010 16:43#2

Piszę z małym zapytaniem...Czy te bety działają stabilnie w codziennym użytkowaniu? Fx3 już mnie trochę irytuje i chciałem na stałe już na nim działać. I najważniejsze, czy gdy wyjdzie finalna wersja to będę mógł ostatnią betę zaktualizować do finala? Tak aby nie stracić historii odwiedzanych stron/ustawień?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
max1234 | 24.08.2010 16:51#3

Jest błąd literowy w artykule - "Pierwotnie wersja beta miała zostać opublikowana 20 sierpnia, później termin przełożono na 23 sierpnia aby ostatecznie WYDAJAĆ ją dzisiaj."

Poza tym Firefox 4 jest o wiele lepsza od swojego poprzednika 3.6. Mam nadzieję, że wersja finalna będzie prawie dobra jak Chrome ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NECcod4 | 24.08.2010 16:52#4

jak ja zaktualizować bez pobierania nowej wersji co ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomick (redakcja) | 24.08.2010 16:56#5

@maksio1: dzięki za zwrócenie uwagi :-) poprawione

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 16:56#6

@Animatter

Bety Fx 4 są stabilne, ale jeśli się martwisz to proponowałbym Ci zaczekać do 6 bety we wrześniu, w 5 wprowadzą ostatnie nowości, od 6 poprawianie.. Z bety na betę powinna się aktualizować aż do finalnej. Dla pewności nie deinstaluje wersji 3.6, a w przyszłości podczas deinstalacji, NIE zaznaczaj opcji "usuń dane osobiste i ustawienia użytkownika programu Firefox".

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 16:59#7

Hmm dopiero co zmieniono nazwę z "roboczej"(?) i dość słodkiej "Tab Candy" na Tab Sets, a teraz "Firefox Overview"?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 24.08.2010 17:04#8

Gdyby tak dodatki były jeszcze kompatybilne...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NECcod4 | 24.08.2010 17:04#9

ahhh ale faila zauwarzyłem, ten firefox sync ktory jest tak reklamowany, nie jest dostepny na 4.0b4 ;d jest na wersje pre, ale nie na ta bete która mamy ;D

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 17:06#10

@NECcod4

Omg, a może masz już Synca w w tej becie co?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 24.08.2010 17:08#11

Czy FF4 będzie miał nowy wygląd na Linuksa? jak patrzyłem b2, to interfejs był stary z FF3.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomick (redakcja) | 24.08.2010 17:11#12

@NECcod4: Firefox Sync jest zintegrowany w wersji beta 4 ;) Nie ma sensu więc wydawać dodatku :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 24.08.2010 17:20#13

Funkcja Firefox Overview działa rewelacyjnie. Oby tak dalej, bo to świetna ścieżka rozwoju. :-} Aż dziw bierze, że nikt tego nie wynalazł wcześniej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 24.08.2010 17:22#14

Hmm, powie mi ktoś w którym wydaniu FF będą karty w osobnych procesach? Czy to przerosło ich możliwości i niestety nie dadzą rady zrobić tego? Mam nadzieje jednak, że finalna będzie ekstra, bo jak narazie bety robią bardzo pozytywne wrażenie chociaż mogli by poprawić jeszcze pare rzeczy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Buniol | 24.08.2010 17:23#15

Widzę że zmarnowany pasek na górze wciąż denerwuje i nie można wyłączyć durnego paska stanu.

Avatar
Senfero (niezalogowany) | 24.08.2010 17:29#16

Też mi wielkie opóźnienie. Całe 4 dni! Można by napisać cały system operacyjny mając tyle czasu.

Avatar
Tomek1990 (niezalogowany) | 24.08.2010 17:32#17

jak zwykle wszystkie procesy i karty będą w jednym procesie....co za durniem trzeba być by na przestrzeni lat nic nie robić z tym samym błędem

Avatar
Kożuchów (niezalogowany) | 24.08.2010 17:35#18

Tylko że ten system by był bardzo niedopracowany.

Avatar
RisT (niezalogowany) | 24.08.2010 17:43#19

No właśnie, miały być nowe karty w osobnych procesach. Doczekamy się w wersji 4.0 czy może 5.0-6.0 dopiero?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 24.08.2010 17:47#20

@Up

Skąd wy macie takie rewelacje? Z tego co ja słyszałem, to izolowane miały być tylko wtyczki i tak też zrobiono. Nie kojarzę, aby ktokolwiek zapowiadał izolację kart. Ba, chyba było nawet ogłoszenie o nierobieniu tego, bo jest to błąd i nie będą podążać za modą. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AlphaOmega666 | 24.08.2010 17:47#21

@Quest-88

Opera Link?

Avatar
M$ (niezalogowany) | 24.08.2010 17:48#22

Dziwne. Piszę właśnie z Firefox 4 beta 5, którego mam już od paru dni.

Avatar
Kożuchów (niezalogowany) | 24.08.2010 17:52#23

teraz będą ściągać pomysły od innych przeglądarek

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 17:53#24

@buniol

Zdublowany pasek stanu to bug, usuną go, można usunąć 1 w "widok">> pasek stany

@Tomek1990, RisT
"jak zwykle wszystkie procesy i karty będą w jednym procesie....co za durniem trzeba być by na przestrzeni lat nic nie robić z tym samym błędem"

"błędem"?

@Quest
Masz rację, chociaż nie pamiętam, czy jednak nie myślą nad tym w wersji 4.5 tzn. kary w osobnych procesach, ale raczej nie mają tego wprowadzać. W sumie nie wiem po co, nigdy nie zawiesiła mi się karta nie zawierająca Flasha, więc po co izolować zwykłe strony? Izolacja wtyczek jest i styka

Avatar
tadeuszzz (niezalogowany) | 24.08.2010 17:58#25

już myślałem że będę musiał przenieść się z opery(przekombinowali w najnowszej wersji) na firefoxa!!
A tu niespodzianka!! - linia 4 ff jest tragiczna! W tej sytuacji pozostaje pozostać przy operze. Bo przejscie na ie lub inne chromy nie wchodzi w grę.

Avatar
wacław666 (niezalogowany) | 24.08.2010 17:59#26

Pobrałem i koszmar,wiem,że to beta ale rany same zwiechy...nawet ie8 jest lepszy od tey tandety.Przepraszam ,może trzeba poczekać na stabilke.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 17:59#27

@M$

Nawet nie wiesz co masz i używasz:) Dziwne, że wiesz jak i gdzie ściągnąć Minefielda, a nie wiesz co to są bety:)

Avatar
montypytacz (niezalogowany) | 24.08.2010 18:00#28

"Funkcja Firefox Overview działa rewelacyjnie. Oby tak dalej, bo to świetna ścieżka rozwoju. :-} Aż dziw bierze, że nikt tego nie wynalazł wcześniej."
Ta funkcja opiera się na czymś co wprowadziła Opera kilka lat temu:
http://my.opera.com/haavard/blog/2010/08/05/tab-grouping

Choć w Firefoksie to całkiem fajnie zrobili.

Avatar
M$ (niezalogowany) | 24.08.2010 18:14#29

@klm2
Bardzo dowpicne. Sam zresztą zobacz: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-central/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 24.08.2010 18:18#30

Na blogu Zbigniewa Branieckiego (AviaryPL, MozillaPL.org) można przeczytać archiwalny wpis, dlaczego izolacja kart nie jest dobrym pomysłem.

http://diary.braniecki.net/2009/06/23/wielowatkowosc-w-przegladarce/

To nie jest błąd tylko inna ścieżka rozwoju. W najbliższym czasie nie będzie takiej opcji, bo jest ona (w mniemaniu Mozilli) niekorzystna dla użytkownika.

Nie wiem skąd, Mędrcy DobrychProgramów wygrzebali informację o rzekomej izolacji, ale jesteście w błędzie. Skończcie z tą roszczeniową postawą, bo nic wam się nie należy. Wystarczyło poświęcić 10 sekund na znalezienie odpowiedzi i nie byłoby kompromitacji.

Zgadzam się z @klm2

Od kiedy wprowadzono izolację wtyczek, nic więcej nie jest potrzebne. Flash jest "upupiony", a pozostałe treści zwykle nie powodują wywrotek.

Avatar
Admc (niezalogowany) | 24.08.2010 18:26#31

Zrobili już nowy interfejs dla Linuxa?

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 18:28#32

@Quest-88

Dzięki za linka, miło się czyta konkretne posty na temat

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 24.08.2010 18:31#33

Ostatnie podrygi FF?
Wyjdzie 15 września, Beta wersja IE9 i pozamiata wszystkie firefoxy i inne zamulacze, które nawet nie mają kart w osobnych procesach a akceleracja sprzętowa działa tak że krew zalewa :)

"Od kiedy wprowadzono izolację wtyczek, nic więcej nie jest potrzebne. Flash jest "upupiony", a pozostałe treści zwykle nie powodują wywrotek."

Ble ble, błędny kod JS może spowodować niezłą zwieszkę :)

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 18:33#34

@M$

Beta a PREBeta (Minefield) to co innego.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 18:35#35

@Sweet dzola

"
Ble ble, błędny kod JS może spowodować niezłą zwieszkę :)"

Na IE nawet szybkie otwarcie kilku kart powoduje zawieszkę, także wiem o czym mówisz:) o ile w ogóle na IE da się szybko otwierać karty, kwestia sporna..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skandyn | 24.08.2010 18:45#36

Mnie ta beta 4 pod linem chodzi bardzo szybko. Używam tylko Firefox i z niecierpliwością czekam na finalną wersję, oczywiście jeśli o Linuksa.

Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 24.08.2010 18:53#37

no tego się nie spodziewałem. Crashe na starcie. Bubel

Avatar
XYZed. (niezalogowany) | 24.08.2010 19:02#38

Myślałem, że w oficjalnej becie zmienią QuickMenu na to z ff4beta5pre. A tu nic z tego ;-/ Szkoda, bo prebeta5 ma dużo lepiej rozwiązane "quickmenu" i do tego ciekawą funkcję kart "Make into AppTabe" pozwalającą na "przypinanie wybranych kart do autostartu FF. Zresztą sami sprawdźcie... ktoś już link podał wcześnie. Albo co mi tam. Link to wersji 4.04pre-Win: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-central/fi...

Avatar
zonk666 (niezalogowany) | 24.08.2010 19:06#39

Może ktoś dać screena z domyślnym wyglądem tej bety na Windows 7?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 24.08.2010 19:14#40

@ M$
to są tgz. nocne wydania a nie bety, poczytasz coś resztę wymyślisz i bzdury Ci wychodzą

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 24.08.2010 19:17#41

@master_zonk6
Nie pomyślałeś że coś z Twoim systemem jest nie tak, wszystkim działa tylko biedny niedoszkolony master od x czasu ma ten sam problem i nie potrafi go rozwiązać, przestań już bzdety wypisywać pod każdym newsem o ff bo idiotę z siebie robisz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DanKar (redakcja) | 24.08.2010 19:28#42

@maksio1: Dziękujemy za uwagę!:-) Błąd poprawiliśmy ;-)

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 19:33#43

@maksio1

i ja też dziękuję, 3 raz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XYZed | 24.08.2010 19:33#44

Odnośnie mojego ostatniego posta, to dodaję linka za screenem najnowszego QuickMenu FF4b5pre: http://yfrog.com/jvff4b5prep

Avatar
Gregss (niezalogowany) | 24.08.2010 19:34#45

Dziwne. U mnie wszystko smiga tip top. Co prawda, nie wszystkie dodatki pracuja ale chwilke trzeba poczekac i beda aktualizacje API. Zadnych zwiech jak narazie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 24.08.2010 19:43#46

@tores1977
z moim systemem jest jak najbardziej w porządku. Zresztą nie tylko ja mam taki problem. A poza tym skąd możesz wiedzieć. Siedzisz na 7 i tam może i chodzi dobrze. NA XP sypie się niemiłosiernie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cuckoo | 24.08.2010 19:49#47

@tores1977, To dopiero beta i jak najbardziej jest możliwe, że wywala błędy :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 24.08.2010 19:50#48

@ master_zonk6
Xp usunąłem jakieś dwa tygodnie temu, zainstalowana beta działała, nie pamiętam która to była wersja, jedyną przeglądarką która się u mnie sypie jest chrome. FF, Opera, IE, Arora działają poprawnie,
Zakładasz nowy profil do bety czy używasz starego?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dawidos | 24.08.2010 19:50#49

@master_zonk, mam Xp i jak na razie nie wysypała mi się beta - wręcz przeciwnie - chodzi lepiej niż 3.6.

Avatar
kt (niezalogowany) | 24.08.2010 19:52#50

@ master_zonk6
Tak, kilka godzin minęło od pojawienia się tej wersji i już wiesz, że inni też mają takie problemy, szkoda słów.

Avatar
Raid (niezalogowany) | 24.08.2010 19:54#51

Czy ktoś mógłby sprawdzić jak działa na Macu z Iplex.pl? W poprzedniej becie nie startowało filmów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NECcod4 | 24.08.2010 19:56#52

tez mam xp zonk, jaks crashy nie widze,
a i jak uruchomić to firexof overwiev co ? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Andreas12 | 24.08.2010 19:57#53

Działa dobrze ale czy to nie jest to wydanie nocne. Kiedy zaczną współpracować dodatki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 24.08.2010 20:04#54

Adblock działa wystarczy zaktualizować

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 20:05#55

Hmm. co nie wejdę na jakiś portal to dowiaduję się o nowych nazwach dot. Tab Candy. Nazwano je już: Tab Sets, dziś już Tab Groups, Panorama, a Redakcja gdzieś wynalazła Firefox Overview..

Jeszcze trochę i nie będzie wiadomo o czym mowa:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dawidos | 24.08.2010 20:15#56

Da się zrobić żeby inny profil uruchamiał się kiedy odpalam dwie różne wersje bez otwierania za każdym razem menedżera profili? Chodzi mi o to, że nie będę musiał wybierać profilu przy starcie tylko od razu załaduje mi inny niż w 3.6

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 24.08.2010 20:17#57

"Kiedy zaczną współpracować dodatki"

Pogoń ich autorów, żeby może uaktualnili swój produkt?

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 20:24#58

@master zonk

Ja też mam problem, nie działa mi Minefield, nie łączy się z internetem i wyskakuje błąd. Trudno. Ale nie podejrzewam winy softu, bo u innych działa, tylko raczej bajzel jaki mam po poprzednich instalacjach: mam Fx 3.6, 4b4 i Minefielda US, wcześniej Pl.. A ponieważ nie chcę backupować i wywalać profilu i instalować na czysto to daję sobie spokój. Ale wina definitywnie leży po mojej stronie.. :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
imaginee | 24.08.2010 21:29#59

@ dawidos | 24.08.2010 20:15
"Da się zrobić żeby inny profil uruchamiał się kiedy odpalam dwie różne wersje bez otwierania za każdym razem menedżera profili? Chodzi mi o to, że nie będę musiał wybierać profilu przy starcie tylko od razu załaduje mi inny niż w 3.6"
- Jasne, że tak, instalujesz betę, gdzie indziej, robisz sobie skrót, a we właściwościach edytujesz element docelowy dopisując ścieżkę do drugiego profilu. Przykład:
1. przed edytowaniem:
"C:\Program Files\Mozilla Firefox 4.0 Beta\firefox.exe"
2. po edytowaniu:
"C:\Program Files\Mozilla Firefox 4.0 Beta\firefox.exe" -profile "C:\profile\firefox\BETA"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dawidos | 24.08.2010 21:43#60

@imaginee, dzięki :) Działa jak trzeba.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mkulik | 24.08.2010 21:48#61

Skończyłem używać Firefoxa na codzień na wersji 2.020, ponieważ od wersji 3 FF zaczęły się jego problemy z muleniem całego komputera i muszę przyznać, że po instalacji FF 4b4 jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony.
Chodzi zdecydowanie szybciej i sprawniej od stabilnej wersji 3.6.8. Uruchamia się w przeciągu 1-2 sek, gdzie 3.6.8 uruchamia się ok. 20-30 sek, brak na razie do niego rozszerzeń, ale to wersja beta, więc nie ma się co dziwić, należy poczekać do wydania wersji stabilnej FF 4. Póki co wielki plus dla Mozilli za wydanie przeglądarki, która jest szybka niemal jak Chrome a jednocześnie bardziej od niego funkcjonalna (oby do wersji finalnej nie stała się wielką kobyłą tak jak wersja 3.6)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 24.08.2010 22:03#62

Co za ludzie... Aż szkoda komentować, ale jak wszyscy znają się na polityce tak i każdy zna się na wszystkich innych sprawach, nie podoba się to odpuście bo chyba tylko wy macie dziwne bugi i uważacie ,że wszystko jest zwalone nawet tego nie widząc.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 22:18#63

@Buniol

bug 574688 NEW --- replace the status bar with the addon bar

Dotyczy wydania bety 5, jeśli jednak masz "Download Statusbar" to jego tymczasowe wyłączenie (do czasu aktualizacji dodatku lub nowej bety Firefoksa, tak przypuszczam) powinno rozwiązać problem. Ja tak zrobiłem

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TejGo | 24.08.2010 22:25#64

a ja zaczynam przechodzić na SeaMonkey

szybciej, sprawniej, edytor HTML

no more for happines
:P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XYZed | 24.08.2010 22:33#65

Ehh. muszę jednak jeszcze raz coś napisać do tego artykułu, bo te wypowiedzi niektórych z was są na prawdę dziwne. Otóż jestem testerem rożnych przeglądarek (teraz piszę bodajże z Chrome 6), ale co do Firefoksa, to sorry. U mnie na leciwym sprzęcie - AMD Athlon 2800+ 1,5GB RAM Firefox (z dodatkami) startuje równie szybko co Chrome (z dodatkami). Na żadnej z wersji beta FF nie miałem "zwiech" i wszystkie strony wczytywały mi się idealnie. Na razie jednak FF4, nawet beta5 wg mnie nie nadaje się do pracy, dla tego wykorzystuję Chrome i FF 3.6.9 (bo w nim wszystkie dodatki działają w tym strata i stratabuddy). Dziwi więc mnie to, że u was mimo iż deklarujecie super sprzęt, ciągle coś się wiesza i wysypuje. Proponuję wam dodawanie screenów z tych zdarzeń, bo analizując moje doświadczenia z Firefoksem, Operą, Chrome itp., nie zauważyłem takich kataklizmów w oficjalnych wersjach beta. Tak więc nie wierze, że FF4b4 ma zwiechy z każdym uruchomieniem. Bo to jest dziwne, że u mnie zawsze wszystko dział idealnie, a u was są problemy. A więc publikujcie screeny z tych zwiech... i jeszcze raz "screeny"!!! ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grzegorz7853 | 24.08.2010 22:36#66

Wszystko super... Otwiera strony lepiej i szybciej, grupowanie kart super sprawa, ale ma błędy które na pewno poprawią.

Tylko z flashem coś nie tak. Przynajmniej na grze artyria.pl zacina się animacja... Na innych stronach jeszcze nie sprawdzałem

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grzegorz7853 | 24.08.2010 22:37#67

Dodam jeszcze że zacząłem używać jako głównej przeglądarki, a co tam :P

Avatar
myszok (niezalogowany) | 24.08.2010 22:51#68

Ja popieram grzegorza i dodam, ze ja uzywalem wszystkich bet i mi takze zadnego bledu nie wywalalo... ( nawet na wersjach nightly), a moj komp ma procka 1700... jedyna przegladarka, z ktoramialem KIEDYS problemy to byla opera...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 24.08.2010 23:05#69

Wszystko fajnie, no ale:

1) Wygląd - ten górny pasek nad kartami to po co to? Osobiście mi to aż tak nie przeszkadza, ale pewnie znajdzie się grupa osób, które będą płakać, że FF zajmuje te pół centymetra więcej niż Opera czy Chrome. Dla świętego spokoju powinni się tym zająć.

2) ACID3 - 97/100 - kolejny minusik - niby nie przeszkadza, ale 3 mniej popularne przeglądarki już mają z tym testem spokój, FF od kilku lat nie może sobie z nim poradzić. Jak wyżej, dla świętego spokoju...

3) Szybkość - w obecnej chwili jest super, chodzi równie szybko jak Chrome czy Opera, nie mam zastrzeżeń. Jednak warto zwrócić uwagę na co najmniej dwie rzeczy: Po pierwsze w tej chwili, jeśli komuś udało się odpalić więcej niż 5 rozszerzeń, to sukces. I bez nich obecnie FF chodzi elegancko, działa szybko, otwiera błyskawicznie strony. Co będzie jak dojdzie do instalacji 10-20 rozszerzeń - czy FF 4 będzie równie szybki? I po drugie - wszyscy pamiętają jak szybko zapychał się Lisek - po kilku tygodniach, to albo reinstallowało się liska, albo tworzyło nowy profil, ew. zmieniało przeglądarkę, bo jego "zmulenie" po czasie to porażka. Jak będzie w FF 4?

4) Jak już jesteśmy przy rozszerzeniach - znów dobija to, że trzeba się bawić z ich niekompatybilnością. Czy nie można tego rozwiązać na sposób Chrome - czy to dev, alfa, beta, sreta czy final, dodatki działają? (OK, Last Pass jest chyba jedynym, który się wykrzaczył, przyznaje)

5) Grupowanie - w teorii fajnie, w praktyce niby czemu to ma służyć? Grupowanie kart? A po co to komu? W obecnej chwili działa beznadziejnie i jest jedynym elementem, w którym FF potrafi mi zmulić (a komp nie najgorszy). Rzecz kompletnie zbędna - bawić się miniaturkami kart, robić sobie stosiki i sweetaśnie je nazywać. Praktycznie to jakbyśmy tworzyli sobie sesje, tyle że tutaj spędzamy przy tej zabawie 10x tyle czasu. Miało być innowacyjnie, wyszło jak zwykle...

6) Fajnie, że wbudowali Firefox Sync, fajnie że jest multidotyk, automatycznie aktualizacje oraz że będzie bezpieczniejszy. Pozostaje jednak wiele rzeczy, które jednak konkurencja już ma, a jeśli nie ma, to warto by ich zaskoczyć. Miałem nadzieję, że FF 4 to będzie mały przełom, okazuje się, że poza kilkoma bajerami, to będzie nadal ten przestarzały FF. Szkoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sid Killer (R) | 24.08.2010 23:28#70

nie wiem dlaczego? jak miałem Intel'a GMA to akceleracja GPU mi Fx4 muliła ostro, jak przeszedłem na Radeon'a HD 5670 to też mi muli ;( na Operze odczułem spory skok, nawet w głupim przewijaniu strony

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 23:32#71

@Freeq52

Sorki, ale moim zdanie koncentrujesz się na pierdołach, poza tym masz trochę hmm tendencyjne? nie wiem jak to nazwać patrzenie.
Owszem pasek kart nie będąc w rzędzie z Przyciskiem Firefox może irytować, ale nie musi.
97/100 pkt może irytować, ale tylko pedantycznych Geeków. 100/100 w rzeczywistości nie jest wcale potrzebne. Zresztą 99.9% internautów nawet nie ma pojęcia co to jest Acidtest....
Wymieniasz co Firefoks ma za funcje, a przy tym, że są mało innowacyjne i konkurencja je ma.. To ja się zapytam: która przeglądarka ma obsługę multidotyku, D2D, w której jest Panorama (Tab Candy, obecna nazwa wg Mozili to Panorama) [Owszem, podobno jest w Operze, ale chyba nie w takim zakresie]..?
Panorama nie wiesz po co może być i komu potrzebna.. Na innych zagranicznych serwisach czytam, jak to wiara jest zadowolona i zachwyca się nią.. mogę podać linki.. To, że nie mieści Ci się w głowie, że komuś się to może podobać i stanowić potencjał przy przeglądaniu neta nie znaczy, że tak jest..
Sync może nie jest czymś z kosmosu niech będzie.. Napisz może czego takiego, prócz wymienionych, oczekiwałbyś, aby przeglądarke nazwać przełomowym wydaniem?

Co do rozszerzeń, po to stworzono Jetpacka http://www.dobreprogramy.pl/Mozilla-udostepnia-Jetpack,Aktualnosc,19679.html aby porzucić XUL, by rozszerzenia były lżejsze, by uprościć proces aktualizacji itd..


Avatar
klm2 (niezalogowany) | 24.08.2010 23:34#72

@SidKiller

A kto Ci kazał włączać akcelerację samemu? Przecież akceleracja nie jest włączona domyślnie, bo nie jest zakończona jej obsługa

Avatar
andrzejasq (niezalogowany) | 25.08.2010 0:58#73

Gdzie się włącza to grupowanie kart!? Przekopałem całego FF4beta4 i nie znalazłem tego cuda :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jorg35 | 25.08.2010 5:17#74

@tores1977 tylko ignorować @master_zonk6 to zwyczajny pajac internetowy.

Avatar
popur (niezalogowany) | 25.08.2010 7:36#75

polskie wydanie Mozilla 4.0 beta 5pre http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-central-l10n/

Avatar
Worekkk (niezalogowany) | 25.08.2010 8:24#76

Zainstalowałem betę 4 na trzech komputerach. Na wszystkich śmiga elegancko i bez najmniejszych problemów. Porzuciłem Chrome, wróciłem do liska. Polecam wszystkim i czekam na wersję końcową.

Avatar
Worekkk (niezalogowany) | 25.08.2010 8:24#77

Zainstalowałem betę 4 na trzech komputerach. Na wszystkich śmiga elegancko i bez najmniejszych problemów. Porzuciłem Chrome, wróciłem do liska. Polecam wszystkim i czekam na wersję końcową.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rafał(c) | 25.08.2010 8:40#78

Prędkość działania "czwórki" nadal pozostawia wiele do życzenia. Uwierzyłbym, że się nie da, gdyby nie prędkość działania interfejsu Opery czy Chrome.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.08.2010 8:43#79

Jak czytam powyższe komentarze to źle mi się robi. Firefox jest beee - prędzej ci co tak piszą są beee, ponieważ jak zwykle bajki wymyślają. Rozumiem, że lisek może mieć kilka wad, ale jeżdżenie po nim jest bardzo nie na miejscu, ponieważ jest to wciąż beta. Skoro ktoś jeździ po tym Firfoksie to powinien też jeździć po wszystkich innych przeglądarkach, ponieważ moim zdaniem te najpopularniejsze są minimum dobre, a wybór przeglądarki to kwestia gustu i zapotrzebowania (gdyby lisek był taki beee to już dawno byśmy z niego nie korzystali, a jednak korzystamy, ponieważ pewnie spełnia wielu ludziom wymagania i zrozumcie to). Ci co najbardziej krzyczą mają najmniejszą wiedzę o przeglądarkach (takie przynajmniej jest moje zdanie).

PS. szkoda, że jest mało ludzi z którymi można normalnie pogadać o cechach przeglądarek www, a właściwie o ich zaletach i wadach (bo każda je ma).

Avatar
Volt11 (niezalogowany) | 25.08.2010 8:56#80

"Wszystko fajnie, no ale:

1) Wygląd - ten górny pasek nad kartami to po co to? Osobiście mi to aż tak nie przeszkadza, ale pewnie znajdzie się grupa osób, które będą płakać, że FF zajmuje te pół centymetra więcej niż Opera czy Chrome. Dla świętego spokoju powinni się tym zająć."

No ludzie kochani!

1. Trzeba wyłączyć pasek menu, wtedy Firefox robi się chudszy o 1 cm (znika górna belka) a menusy zostają zastąpione przyciskiem operopodobnym

2. Ustawiamy zakładki w pozycji dolnej i wyłączamy motywy Personas - dzięki temu dwie górne listwy programu nabierają przeźroczystości - wygląda to rewelacyjnie

3. Adblock działa, niestety nie działa część innych pluginów np. fast dial czy ie tab+,

4. Ikonkę z Tab Candy trzeba ustawić sobie ręcznie bo jest domyślnie ukryta! No ale nie każdy wie, że wygląd Firefoksa da się dowolnie modyfikować...
4. Ogólnie F4b4 chodzi rewelacyjnie

PS Do redakcji: w najnowszej becie Tab Candy zmieniło nazwę na suche Firefox PANORAMA ! a nie OverView!!

Avatar
Volt11 (niezalogowany) | 25.08.2010 9:02#81

"gdyby nie prędkość działania interfejsu Opery czy Chrome"

A Windows XP jest szybszy od Visty!... Taaa. Komu takie bajki kolego chcecie wcisnąć? Na moim starym kompie Firefox z Adblockiem deklasuje całą konkurencję

Avatar
wszerad(niezalog...) (niezalogowany) | 25.08.2010 9:42#82

@freeq52
Ja wiem dlaczego jest zostawiony ten pasek! Tam jest przewidziane miejsce dla ikonek dodatków. Kiedyś na jakimś zdjęciu widziałęm takie coś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 25.08.2010 11:29#83

@klm2
Czytanie ze zrozumieniem...

"koncentrujesz się na pierdołach"

Czy nie zauważyłeś zdania "Dla świętego spokoju powinni się tym zająć"? Czy też nie chcesz go zobaczyć? Ja nigdzie nie napisałem, że jest to coś, bez czego FF 4.0 będzie złą przeglądarką. Wielu użytkowników mocno zwraca uwagę na różne testy i półcentymetrowy pasek (Volt11 chyba nie do końca rozumie to co napisałem, bo to co wypunktował, to nie wiem do czyjej to niby wypowiedzi się odnosi? Bo z moją ma niewiele wspólnego...) Dlatego uważam, że powinni się tym zająć, tylko tyle.

"Napisz może czego takiego, prócz wymienionych, oczekiwałbyś, aby przeglądarkę nazwać przełomowym wydaniem?"

A proszę Cię bardzo:
-Wersja 64bitowa
-ACID3 100/100
-TOP Sites/Speed Dial/Fast Dial - jak zwał, tak zwał
-Tryb prywatności w karcie lub chociaż w nowym oknie
-Karty w oddzielnych procesach
-Ukrycie haseł, które są dostępne w menadżerze
-Zmniejszenie zużycia RAM
-Wbudowany notatnik i jego synchronizacja (podobnie jak z zakładkami)
-Sandbox
-Wbudowany czytnik PDF
-synchronizacja rozszerzeń
-wbudowanie co najmniej kilku rozszerzeń (gesty myszy, Adblock,Tab Scope, Download Helper i dużo więcej)
-Favicony w zakładkach/kartach
-Duplikat kart
-Odcięcie się od niekompatybilności rozszerzeń przy każdej nowej wersji
-menadżer sesji
-button FF na równi z kartami, a nie nad nimi (jak damy na cały ekran)
-Przywracanie zamkniętych kart za pomocą np. jakiegoś buttona

I 1500 innych rzeczy o których zapomniałem, bo nie mam zamiaru marnować czasu na przypominanie sobie co FF mieć powinien jako przeglądarka 2010r. I nie mówię, że FF jest bee, jest słaby i do niczego się nie nadaje - piszę co powinien mieć FF żeby stać się dobrą przeglądarką, wartą uwagi, bo w tej chwili jest na dnie obok IE... I mam prawo mieć takie uwagi.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 11:50#84

@Freeq

To o czym piszesz to właśnie pierdoły.
100/100 Acid? Napisałem Ci to o tym myślę.
Notatnik, żeby była przełomowa? odp: heheheh
Tryb prywatności w osobnym oknie? Każda przeglądarka ma swój sposób, w Firefoksie akurat jest tak jak jest.
Button FF na równi z kartami, a nie nad nimi (jak damy na cały ekran). Nie ma i nie będzie.
Wersja 64bit. A nie ma?

Twoje punktowanie odnosi się do pierdół mało zresztą używanych przez niegeeków w Operze. Firefoks nie ma być Operą. Rozumiem, że przełomowa jest tylko Opera, to by wszystko wyjaśniało.
Nad konkretami typu Multidotyk, D2D, Panorama przechodzisz obojętnie (od razu widać tendencyjność) a skupiasz się nad jakimiś notatnikami itp. Nie bądź śmieszny.

I nie jestem analfabetą, wiem o czym piszesz gościu. Napisałem Ci też co znaczy dla mnie dla "świętego spokoju".
Co do ramu to Firefoks pobiera go najmniej ze wszystkich (chyba, że używasz dodatku powodującego wycieki). Kiedyś podawałem linki do testów. Karty w osobnych procesach nie są do niczego potrzebne, nic nie dają (w przeciwieństwie do pluginów w osobnych procesach). Quest podał linka poczytaj.

Firefox 4 będzie przełomowym wydaniem, idealny nie będzie nigdy. Idzie swoją drogą. Jednym się podoba, innym nie (można korzystać z konkurencji). Bez wątpienia będzie dobrą przeglądarką.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 25.08.2010 12:30#85

"Notatnik, żeby była przełomowa?"

A gdzie ja napisałem, że notatnik to rzecz przełomowa? To rzecz uniwersalna i bardzo przydatna, a taką przeglądarką próbuje być właśnie Firefox. A więc dobrze jakby to posiadał.

"To o czym piszesz to właśnie pierdoły"

Być może ktoś ma odmienne zdanie i dla niego to nie są pierdoły? Zaskoczony? To jeszcze tak: Multidotyk, D2D, Panorama to pierdoły. Że kpię? Nie, dla mnie to pierdoły. Jeśli Ty masz prawo stwierdzić, że to co wymieniłem w poście wyżej to pierdoły, to ja mam prawo stwierdzić, że to co wprowadza Mozilla to jeszcze większe pierdoły.

"Co do ramu to Firefoks pobiera go najmniej ze wszystkich"

Owszem, zgodzę się, ale tylko na początku. Po miesiącu, dwóch nie widzę już tego nie widać, bo bardzo szybko się zapycha. Aha, akurat wg mnie to najmniejszy problem - dziś, gdy obowiązuje minimum 2GB RAM, to pobieranie pamięci przez jakąkolwiek przeglądarkę to pestka. Jeśli nie, to czas zmienić kompa. Więc nie będę się o to kłócił.

"Firefox 4 będzie przełomowym wydaniem"

W którym miejscu ten przełom? Że będzie szybszy i może będzie mniej zmulał oraz wprowadzi parę rzeczy, bez których na chwilę obecną da się żyć to od razu przełom. Wybacz, ale nie zgodzę się. Poza tym nie rób ze mnie kretyna - wiem co wprowadza FF, na dziś dzień jest to zbędne. Nie określam przyszłości tych funkcji, być może za jakiś czas rzeczywiście to będzie super funkcja - na chwilę obecną bez podniety...

"Bez wątpienia będzie dobrą przeglądarką"

Poczekajmy do premiery.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 12:41#86

@freq

"Poza tym nie rób ze mnie kretyna - wiem co wprowadza FF, na dziś dzień jest to zbędne. Nie określam przyszłości tych funkcji, być może za jakiś czas rzeczywiście to będzie super funkcja - na chwilę obecną bez podniety..."

Dla Ciebie to zbędne dla większości internautów przypuszczam że notatniki, gesty myszy i inne rzeczy są zbędne..
Jeśli piszesz że D2D, Multidotyk to nieprzełomowe pierdoły, a podniecasz się Fastdialem, który można doinstalować jeśli już komuś tak strasznie brakuje, lub śmieszny notatnik nie wiem po co to sorry, ale chyba nie mamy o czym rozmawiać..

"Poza tym nie rób ze mnie kretyna - wiem co wprowadza FF, na dziś dzień jest to zbędne." Ekhm, nie wydaje mi się po Twoich postach, że wiesz co naprawdę wprowadza Firefoks 4, i na pewno nie jest to zbędne.. Poza tym, idąc Twoim tokiem myślenia HTML5 nie jest przełomowy, bo na dziś dzień zbędny (lol?)..

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 12:58#87

Ok, każdy ma swoje priorytety, używa co mu bardziej odpowiada.
Dyski SSD też 2 lata temu były "zbędne", może i dziś są (nie dla mnie)...

Wracając do konkretów, odchodząc od sporu:

http://arewefastyet.com/

HTML5TEST
Chrome 6 (nie mam 7) 217+10
Fx4 190+9
Opera 10.70 159+7

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 13:09#88

Hmm no i nie wiem czy np D2D (Mozilla zapowiedziała prace nad tym szybciej niż IE Team)to taka nieinnowacyjna "pierdoła", skoro będzie w IE9 i pracują nad nim również w Chrome 7 Canary Build... Przypuszczam, że jak wyjdą finalne, to w każdej przeglądarce okaże się, że będą NIEZBĘDNE.. :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TomaszP | 25.08.2010 14:17#89

http://i35.tinypic.com/2zz7rlv.jpg

Tak wygląda prawdziwy FF ;) I to bez żadnych wtyczek (jedynie ta na chowanie paska stanu podczas nieaktywności).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 25.08.2010 14:38#90

Jeszcze komentarz odnośnie izolacji kart, ale tym razem będzie to komentarz samego Blizzarda.

derStandard.at: The out-of-process plugins were supposed to be only the first step of a multi-process Firefox, having different tabs in separate processes. That's one notable admission in the plans for Firefox 4, is this still coming up?

Chris Blizzard: Yes, sure - though not in Firefox 4. We might actually see it in the mobile release before it gets into the desktop, which is pretty interesting, it just happens to be easier there.

http://derstandard.at/1280984648833/Firefox-4-One-generation-ahead-of-everyone-e...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Szuri21 | 25.08.2010 14:40#91

Testuję każdą kolejną wersję beta Firefoxa 4 i powiem szczerze, że nie jest źle. Ale póki co nie widzę ani jednej rzeczy w nowym Firefoksie, która mogłaby mnie odciągnąć od Opery.

Jeśli taka rzecz się pojawi, to można zacząć się zastanawiać.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 15:05#92

@Quest

Czyli dobrze pamiętałem, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że planują to w aktualizacji do Fx4 (4.5, możę 5). Choć, jak dla mnie, funkcja zbędna, bo nigdy nie miałem problemu z wysypaniem strony, która nie korzystałaby z wtyczki. Poza tym, jak widzę po Chromie, wystarczy, że go włączę, od razu wiatrak na laptopie zwiększa obroty (a jestem maniakiem ciszy). Ogólnie karty w osobnych procesach zwiększą tylko pobór mocy procesora i RAMu, a korzyść będzie znikoma. Taka moja skromna opinia..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 25.08.2010 15:08#93

@klm2
Ty naprawdę masz problemy z czytaniem. Czemu Ty mi wylatujesz z tym przełomem? Ja piszę, co zrobić aby ta przeglądarka była przeglądarką DOBRĄ, a PRZEŁOM może być do tego drogą. Wśród rzeczy, które wymieniłem tylko kilka jest PRZEŁOMOWYCH jak to określasz, większość już kilka przeglądarek posiada, więc nie rozumiem Twojego problemu... Ale nie, Pan klm2 będzie mi dalej twierdził, że ja uważam coś za nieprzełomowe, niepotrzebne itd., bo pan klm2 uważa, że D2D i Multidotyk jest funkcją, która zrewolucjonizuje tę przeglądarkę do tego stopnia, że wszyscy zaczną się na FF przesiadać, a inne przeglądarki zaczną kopiować te rozwiązanie w trybie natychmiastowym. Tych przełomów w świecie przeglądarek było już tyle, że zapewne nikt tego nie zliczy, a ile z nich okazało się kompletnym niewypałem... Nie ma co wychodzić aż tak w przyszłość.

Poza tym czytaj mój post wyżej:
"Nie określam przyszłości tych funkcji, być może za jakiś czas rzeczywiście to będzie super funkcja".

I nie robię z tej przeglądarki byle g.... - chciałbym tylko, aby nawiązała walkę z produktami konkurencyjnymi, bo na razie jest daleko w tyle. FF 4.0 na pewno to zmieni, ale jak na chwilę obecną (beta 4), WG MNIE słowo PRZEŁOM to za dużo powiedziane.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 15:24#94

@Freeq

"bo pan klm2 uważa, że D2D i Multidotyk jest funkcją, która zrewolucjonizuje tę przeglądarkę do tego stopnia, że wszyscy zaczną się na FF przesiadać"

Nie muszą się przesiadać, wystarczy, że podążają tą samą drogą, widząc potencjał.. podałem przykład z wykorzystaniem akceleracji sprzętowej, Mozilla zapowiedziała, to nawet MS to wprowadził, a teraz pracuje nad tym już Google.. Podobnie było z Trybem Prywatnym, który pierwszy wprowadziło Safari, dopiero Chrome zaczął niejako popularyzować, następnie IE, Firefox, aż w końcu Opera.
Widać lepszy ze mnie wizjoner;p, a może obserwator rynku przeglądarek niż Ty :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
imaginee | 25.08.2010 16:39#95

@ freeq52 | 25.08.2010 15:08
Tak czytam twoje wypowiedzi i znajduję na nie jedno określenie: subiektywne (i to bardzo!). Niby wspominasz, że nie przesądzasz niczego, a zarazem piszesz, że FF jest przeglądarką tylko/aż dobrą. To twoje zdanie, a sposób w jaki je prezentujesz sugeruje jakoby to było zdanie nie wiadomo ilu ludzi, którzy przez Ciebie przemawiają. A tak nie jest i nigdy nie będzie. To twoje zdanie i rozdzielaj je, a nie na siłę próbujesz wcisnąć czy coś jest przełomowe czy nie. A propos - nie nadużywałbym słowa "przełom", "rewolucja", itp., gdyż takowym bezdyskusyjnie można było nazwać wynalezienie komputera, a nie kilka nowych funkcji w przeglądarce. Ponadto, gdyby wszyscy twórcy ciągle tylko kopiowaliby czyjeś rozwiązania to nawet nowości by nie było.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 17:06#96

@Freeq

"Ty naprawdę masz problemy z czytaniem. Czemu Ty mi wylatujesz z tym przełomem?" Ano dlatego, przecież od tego zacząłeś: "Miałem nadzieję, że FF 4 to będzie mały przełom, okazuje się, że poza kilkoma bajerami, to będzie nadal ten przestarzały FF. Szkoda"

Przestarzały Fx....

- Szybsza obsługa js, poczekajmy na bete 5 będzie jeszcze lepiej (http://arewefastyet.com/)
- Dużo szybszy start przeglądarki (stara bolączka została naprawiona)
- Wsparcie najnowszych specyfikacji HMTL5 (zbędne jak mniemam)
- Obsługa Multitouch
- Wykorzystanie karty graficznej do renderowania treści internetowych, począwszy od tekstu, skończywszy na elementach 2D (MOIM zdaniem, dość przełomowe)
- Grupowanie kart dla intensywniej przeglądających internet (funkcja Panoramy, dawniej Tab Candy, Tab Sets)
- Przebudowany Menedżer Dodatków wraz ze wsparciem nowego API do ich tworzenia (wraz z możliwością aktualizacji bez restartu przeglądarki oraz dodawania opcji do Menu Kontekstowego)
- Zmiany w sposobie aktualizacji przeglądarki
- Dodanie opcji Synchronizacji Danych Firefox Sync
- Zmiany w systemie notyfikacji (Doorhanger)
- Całościowe przeprojektowanie UI wraz z przyciskiem Firefox (wzorowano się na MS Office 2010, również w tym kierunku poszła Opera, choć zaimplementowała pomysł wcześniej)

Nie wiem, na obecną chwilę , czy wymieniłem wszystko co jest w tym przestarzałym Fx 4. Wiem jedno, przez to, że jest to projekt otwarty, i o zmianach wprowadzanych od lipca, wiadomo było od zeszłego roku, temat się znudził i nie wzbudza emocji. A co za tym idzie, Firefox wydaje się być przestarzały..
Czy ktoś ma podobne zdanie?

Avatar
krisc4 (niezalogowany) | 25.08.2010 18:04#97

to co **** dobry czy nie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 25.08.2010 20:50#98

@freeq52
Musze tu poprzeć klm2. Firefox już taki ma styl i na pewno nie będą wbudowywać funkcji o ,których wspominasz bo to albo pierdoły dostępne jako dodatki a też nie są wszystkim potrzebne. Widać też ,że nie siedzisz w tych sprawach i nie znasz firefoxa! W sprawie osobnych procesów było już kiedyś wytłumaczone dlaczego tak a nie inaczej, hasła są widoczne bo po co je chować skoro i tak każdy z nich może korzystać, od tego po prostu jest master password, Acid jest nikomu nie potrzebny na gwałt, do większości są dodatki a taki sandbox uniemożliwia akceleracje. Ci ludzie to nie idioci a ich produkt jest bardzo popularny dlatego też nie mogą w nim mieszać, twórcy gg tego nie wiedzieli i widać rezultaty. FF4 bez wątpienia będzie przełomowy bo nastąpi wielki przełom w każdej dziedzinie od wyglądu, przez silnik po sposób funkcjonowania narzędzi i wtyczek. FF będzie dobry jeżeli zapewni stabilność, nowoczesny wygląd i funkcjonalność reszta to już sprawa społeczności która się na pewno wykaże.

Mam jeszcze pytanie czy ktoś zn link z planem rozwojowym kolejnych wersji? (terminy, funkcje, ...)

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 21:00#99

@wszerad

https://wiki.mozilla.org/Releases -zaglądaj czasem, bo terminy się czasem zmieniają

https://wiki.mozilla.org/Firefox/Projects

pozdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
greghostor | 25.08.2010 21:27#100

firefox 4b5 jade na nim, cenie firefoxa wszystko działa jak należy, jest prosy w obsłudze wiadomo co i gdzie i od lat go używam, dużo dodatków ale używam tylko adblock+ to mi wystarczy, może "długo" sie uruchamia, ale mnie kilka sekund nie zbawi, 4-ka wygląda według mnie bardzo ładnie, cały czas sie rozwija, poprawiają błędy itp. i wątpie aby inna lepsza przeglądarka mogła by jej zagrozic ;)
może jedynie chrome jest bardzo szybki i przejrzysty podoba mi sie, wydaje mi sie że tylko google może podjąć walkę o liczbe użytkowników , ja wróżę bardzo dobrą przyszłość dla tej przegląderki ( w końcu google stało sie standardem) co do opery srery i safari sie nie wypowiadam, a w microsofcie musieli by zrobić prawdziwą rewolucję aby wydali dobrego IE bo jak na razie to jest bardzo cieniutko, dużo wirósów na niego i funkcjonalność pozostawia wiele do życznia,zbyt duża firma a konkurencja pracuje,za nazwe mam go używać ? w pracy i w firmach go używają, bo muszą albo nie wiedzą że są alternatywy,szczególnie 40+ ;)dlatego ma taki udział, ale to jest tylko moje zdanie tyle co chcialem napisac na ten temat,dzięki :) FIREFOX 4 ONLY

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 25.08.2010 22:30#101

Po każdym restarcie przywraca mi na pasek przycisk "Informacje Zwrotne" ;-)

Myślę, że tego nie będzie.
Poza tym, to wszystko pięknie..
Drażni tylko to jakby "zamrażanie obrazu na biało" przez chwilę, ale czytałem, że to dość powszechne zjawisko i zdarza się u wielu użytkowników, co ma być zlikwidowane w wersji końcowej.

Avatar
ezMaverick (niezalogowany) | 25.08.2010 22:38#102

Calkiem przyjemny ten FF4, jedynie Bookmarks Toolbar moglby byc nad Tabs, tak jak we wczesniejszych wersjach. Chodz pewno to kwestia przyzywczajenia tylko.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 22:44#103

@Extraordinarykid

A mi wcięło ten przycisk i go nie mam:) Nie miałem go jako rozszerzenie, nie odinstalowywałem, nie wiem rozpłynął się:) W sumie on jest po to, żeby za każdym razem gdy wyjdzie nowa beta pisać im swoje obserwacje, taki przycisk też był chyba w Windowsie 7 beta?

@ezMaverick

A dlaczego klikając obok paska adresu nie odklikasz sobie Tabs on top/ karty na górze? ODptaszkuj i będziesz miał je na dole, a pasek zakładek nad kartami :)

Avatar
lokokoasd (niezalogowany) | 26.08.2010 11:36#104

Jak w tej becie zaistalować własny motyw? Da się ominąć sprawdzanie kompatybilności?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
imaginee | 26.08.2010 11:36#105

@ klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 17:06
"Wiem jedno, przez to, że jest to projekt otwarty, i o zmianach wprowadzanych od lipca, wiadomo było od zeszłego roku, temat się znudził i nie wzbudza emocji. A co za tym idzie, Firefox wydaje się być przestarzały..
Czy ktoś ma podobne zdanie?"
- Bardzo słuszna uwaga, której wiele nie dostrzega. Wystarczy nie interesować się na bieżąco propozycjami do FF, betami, itp. i poczekać, aż oficjalnie sam FF poinformuje użytkownika: "Jest nowa wersja" i voila - tylko krzesła się trzymać ;)
Osobiście jestem bardzo zadowolony z nadchodzącego 4-tego wydania. Póki co, to tylko bety, a już chodzą znacząco szybciej niż obecny 3.6.8. Aż miło się czyta przez niego nawet te "zrzędzące" na wszystko komentarze ;)

Avatar
jajec (niezalogowany) | 26.08.2010 19:10#106

lokokoasd otwórz plik z motywem np.7-zipem i edytuj plik instal.rdf (ustaw - maxVersion>4.0.*).

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Polecamy
Test projektora Epson MG-850HD

Kino domowe plus coś ekstra
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av