Gufw - firewall dla Linuksa

07.10.2010 13:41, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Ukazała się stabilna wersja 10.10.1 programu Gufw, graficznej nakładki dla Linuksa do obsługi firewalla.

UFW (Uncomplicated Firewall) to domyślne narzędzie konfiguracyjne dla Ubuntu dostępne z poziomu Terminala. Za jego pomocą możemy zarządzać firewallem. Właśnie pojawiła się aplikacja Gufw, którego zadaniem jest umożliwienie użytkownikom Ubuntu na łatwiejszą konfigurację firewalla - przy użyciu graficznego interfejsu. Program pozwala na wykonywanie podstawowych komend takich jak uruchamiania i wstrzymywanie firewalla, jak również dodawanie reguł (podstawowych i zaawansowanych). Dzięki temu możemy na przykład ograniczać działanie niektórych programów, blokować wybrane numery portów czy chronić się przed niechcianymi pakietami.

Najnowsza wersja programu Gufw dostosowana została do potrzeb systemu Ubuntu 10.10. Wprowadzono również nową funkcję o nazwie Listening Report. Jej zadaniem jest monitorowanie połączeń i informowanie o nich użytkownika. Aby zainstalować Gufw należy zaakceptować dostęp do uniwersalnych repozytoriów. Program można pobrać z menadżera Synaptic lub wpisując następująca frazę w Terminalu: sudo apt-get install gufw. Zrzuty ekranu prezentujące Gufwa można obejrzeć na stronach Ubuntu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (54)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 07.10.2010 13:45#1

Przecież Linux jest najbezpieczniejszy to po co komu firewall ;>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati75 | 07.10.2010 13:47#2

@Mayron
Żeby tacy jak ty mieli pytania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
idarek | 07.10.2010 13:49#3

@mati75, popieram wypowiedź :P

Avatar
Jarox1981 (niezalogowany) | 07.10.2010 13:57#4

bezpieczeństwo Linuxa polega w dużej mierze na tym, że nadal nie jest on popularny, więc po co hakować coś co używa zaledwie kilka czy kilkanaście procent. Podobnie było Maciem, obecnie coraz popularniejszy jest obiektem częstszych ataków. Osobiście nic nie mam do tego żeby Linux nadal był tak mało popularny:) ale w internecie nie wiadomo gdzie licho siedzi. Jak ktoś się uprze żeby dobrać się do mojego komputera to na pewno to zrobi jak będzie chciał, rozwój programów typu firewall czy antywirusowych pod Linuxa uważam za jak najbardziej słuszny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 07.10.2010 14:00#5

Takie wypowiedzi jak Mayron świadczą o złośliwości jak i niewiedzy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 07.10.2010 14:00#6

@idarek

popieram jak wyżej

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.10.2010 14:16#7

hehe, fajnie napisany art... nic z niego ZU nie zrozumie :) I jeszcze te komendy :) błogosławiony co się ich uczy - ale polegnie na pierwszej z nich.
Nie lepiej było napisać od razu, że w Centrum Oprogramowania jest ten program dostępny i że go instalujemy klikając w guzik "Instaluj" obok nazwy ? No i z artu wynika że jest to jakaś nowa aplikacja, a jest to po prostu nowsza wersja :) Ech redakcjo....

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 07.10.2010 14:24#8

@Mayron gdybys umial czytac ze zrozumieniem to wiedzialbys, ze Linux jest bezpieczny m.in. dzieki taki rozwiazaniom jak wbudowany w jadro Firewall do kontroli ktorego za pomoca GUI powstala w/w nakladka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 07.10.2010 14:26#9

Mayron@
Głupota połączona z ignorancją. Brawo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 07.10.2010 14:26#10

a to news czy tutek jak zainstalować program w ubuntu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 07.10.2010 14:27#11

Anonim, bez przesady z tymi komendami. ja naprawdę wolę wpisać w konsoli , niż łazić po menu i szukać. Mam Linuksa pół roku i z komend tylko ona mi jest potrzebna, bo jest wygodna :)

Czasem korzystam z - komenda ta pokazuje wszystkie pliki i foldery w /home i dzięki temu mogę usunąć stare pliki konfiguracyjne. lepsze to niż:

- kliknij Miejsca > Katalog domowy
- w menu Edycja wejdź w Preferencje
- zaznacz ptaszkiem "Wyświetlanie plików ukrytych i zapasowych"
- zamknij okienko ustawień Naulitusa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 07.10.2010 14:28#12

@Jarox1981
Cały czas gdzieś ktoś pisze takie bzdury jak ty, zapewne dlatego że ma znikome pojęcie informatyczne o systemach operacyjnych.


Bezpieczeństwo Linuksa wywodzi się z tego, iż został on zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie, a nie z jego małej popularności. Dowód? W latach 70-80 najpopularniejszymi systemami były systemy z rodziny Unix, a mimo tego najwięcej wirusów było tworzonych na mało popularny system msdos.


Mądrości sobie i Wam życzę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 07.10.2010 14:28#13

Czasem korzystam z komendy ls -a

Avatar
Jarox1981 (niezalogowany) | 07.10.2010 14:40#14

@MaxDamage
Bezpieczeństwo Linuksa wywodzi się z tego, iż został on zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie, a nie z jego małej popularności. Dowód? W latach 70-80 najpopularniejszymi systemami były systemy z rodziny Unix, a mimo tego najwięcej wirusów było tworzonych na mało popularny system msdos.

shakować można wszystko jak się chce, kwestia chęci, czasu i umiejętności (czytaj wiedzy)
należysz do tych informatycznych bystrzaków co to wiedzą wszystko. Ja wiem, że wiesz więcej ode mnie, pewnie dużo więcej, ale tacy spece jak ty mają to do siebie, że traktują z góry i pogardą tych co wiedzą mniej. Wyładowujesz w ten sposób jakieś swoje frustracje???
Trochę asertywności życzę i zwykłej kultury

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 07.10.2010 14:59#15

@jarox1981 "bezpieczeństwo Linuxa polega w dużej mierze na tym, że nadal nie jest on popularny, więc po co hakować coś co używa zaledwie kilka czy kilkanaście procent."

A jednak innym się opłaca. Poczytaj o wirusie Bliss => http://en.wikipedia.org/wiki/Bliss_%28virus%29

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 07.10.2010 15:00#16

Takie wypowiedzi jak Jaroksa1981 świadczą o złośliwości jak i niewiedzy (To ile "wirów" makowych wykrywa makowy antywirus ad kiedy maki są popularne? 2? 4?) Coś słyszeliśmy o Pwn2Own ale nie wiemy co i jak to się ma do realu. Pierwsze wirusy były na uniksy ale uniksy odrobiły pracę domową.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 07.10.2010 15:09#17

@Jarox1981
W sporej większości MaxDamege ma rację.

Owszem popularność ma do rzeczy, ale do rzeczy ma też architektura systemu.
Gdyby tak zrównać popularność Linuksa z popularnością Windowsa 50 na 50, to i tak procentowo więcej byłoby wirusów i włamań na Windowsa niż Linuksa.

Dodać należy, że w tej chwili z Windowsa korzystają różne osoby, zaś z Linuksa, przeważnie osoby, które znają się na informatyce, komputerach oraz mają większą świadomość o zagrożeniach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobal | 07.10.2010 15:25#18

I tak wolę ręczne grzebanie w IPTables, te wszelkie nakładki jak Ufw czy Firestarter robią, moim zdaniem, tylko jeden wielki bałagan w regułach IPTables i potem ciężko się w nich połąpać :) Ale dla początkujących i osób, które nie mają ochoty zagłębiać się w tajniki reguł filtra pakietów, takie nakładki są idealne :)

Pozdrawiam!

Avatar
Jarox1981 (niezalogowany) | 07.10.2010 15:26#19

@G.GN7Ex
Owszem popularność ma do rzeczy, ale do rzeczy ma też architektura systemu.
Gdyby tak zrównać popularność Linuksa z popularnością Windowsa 50 na 50, to i tak procentowo więcej byłoby wirusów i włamań na Windowsa niż Linuksa.

Dodać należy, że w tej chwili z Windowsa korzystają różne osoby, zaś z Linuksa, przeważnie osoby, które znają się na informatyce, komputerach oraz mają większą świadomość o zagrożeniach.

Ja się nie znam na informatyce. Używam Linuxa bo jest za darmo no i jestem świadomy zagrożeń. Informatyk ze mnie żaden. Ale denerwują mnie wypowiedzi w agresywnym tonie, traktujących laików z góry. Ja mam inną specjalność. Poznałem niedawno człowieka bardzo oblatanego w tych rzeczach (Linuxy, Windowsy). Powiedział mi, że nigdy nie udziela się na różnych forach z powodu właśnie tego typu wypowiedzi, agresywnych i obrażających ludzi zwłaszcza z mniejszą wiedzą. Dowiedziałem się od tego człowieka bardzo dużo na temat bezpieczeństwa w sieci, i aż mi czasem włos się na głowie jeżył. Ale ta osoba nigdy ze mnie nie zadrwiła nawet jak zadałem pytanie proste czy niezbyt mądre dla osoby, która temat zna. Człowiek o bardzo dużej wiedzy i wielkiej pokorze. Po tonie twojej wypowiedzi wyczuwam w tobie osobę podobną.

Avatar
garulf (niezalogowany) | 07.10.2010 15:27#20

@Jarox1981
Takie komentarze zawsze beda mnie wprawiac w dobry humor. Gdybys choc troche znal filozofie bezpieczenstwa systemow uniksopodobnych, choc odrobine, nigdy bys nie kreowal ani nie publikowal takich hipotez. Propoganda firm sprzedajacym antywirusy i pakiety internet security jak widze zaczyna odnosic sukcesy - od kiedy to pod linuksem jest zalecane/konieczne uzywanie antywirusa?! ;D Systemy unikspodobne a windows to zupelnie inny swiat. Jedno jest pewne: windows oducza samodzielnego myslenia, a linux wrecz zmusza do tego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mgr.inz.Player | 07.10.2010 15:32#21

No cóż, to nie nowość, że linux ma firewall'a. Dystrybucje linuxa domyślnie go instalują. No i firewall ten pozwala na dużo więcej niż ten z WinXP oraz Win Seven.

Pamiętam do teraz moją walkę z iptables oraz instrukcjami z "wiki gentoo" do pomocy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobal | 07.10.2010 15:37#22

@Jarox1981

Oczywiście, nie każdy musi być specem o bezpieczeństwa i z takie założenia wychodzą między innymi twórcy OpenSBD (to nie Linux akurat), którzy kierują się mottem Security by Default, w efekcie użytkownik (szególnie początkujący) dostaje system maksymalnie zabezpieczony, wyłaczone są również zbędne usługi systemowe :)

Pozdrawiam!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 07.10.2010 15:39#23

roobal | 07.10.2010 15:25

Guwf jest słabą nakładką parę opcji.
A Firestarter od 5 lat jest nie wspierany.

Avatar
Jarox1981 (niezalogowany) | 07.10.2010 15:48#24

widzę, że tu żaden laik nie jest mile widziany, czemu nie jestem zdziwiony???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 07.10.2010 15:57#25

Do Jarox1981:
Z linuksiarzami lepiej nie dyskutować. Zostaw ich w tym open source-owym świecie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 07.10.2010 16:08#26

@Jarox1981
Nie nie, pozory mylą. Nie przeceniajcie mnie - dziś akurat jestem zbyt spokojny i mam lepszy humor... :-)

@Wuwu78
A tak w ogóle to poza wywoływaniem kolejnej wojny to masz jeszcze coś do powiedzenia?(Pytanie retoryczne)

Avatar
Bloom (niezalogowany) | 07.10.2010 16:17#27

Aż się wtrącę do tej dyskusji z Jaroksem. Jak ktoś żyje dłużej, to pewnie zauważył, że taki Basic na pewnym etapie zaczął nabierać cech Pascala. MS miał po prostu dobry wzór. Idąc dalej: Każde nowe wydanie Windows ma coraz więcej cech Linuksa. I nie jest to wcale przypadek! Oni to wiedzą... tylko głupek ściąga od gorszego. O Windows można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że piszą go idioci. Myślę, że nawet niedociągnięcia MS są wynikiem pewnej kalkulacji. Przykład: pozwalamy na pracę na koncie administratora, bo biedny user musiałby czasem używać funkcji "uruchom jako administrator - jakoś przypomina to sudo", a to może przeciążyć jego komórki i zostanie przy starym wydaniu MS...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
slawek1082 | 07.10.2010 16:20#28

@Wuwu78
Hahaha. Jarox to też linuksiarz więc chyba Ci tym razem nie wyszła ta próba zaczepki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 07.10.2010 17:18#29

@Jarox1981
Z całym szacunkiem nie mogę się z Tobą zgodzić i to co najmniej w dwóch kwestiach.
- bezpieczeństwo Linuksa nie polega na jego małej popularności, ale to już zostało tu mniej więcej opisane
- Po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie masz nawet pojęcia jak bardzo Linux jest popularny. System spod znaku Pingwina to nie tylko dystrybucje desktopowe, lecz także dystrybucje serwerowe (na moje oko jakieś 95% usługodawców hostingowych ma postawione serwery właśnie na Linuksie. Serwerów, na których można by skorzystać np z ASP.NET jest mało), dystrybucje mobilne (do telefonów komórkowych, gps'ów itp itd). Linux jest również rozpowszechniony w takich urządzeniach, że podejrzewam, że nawet byś o tym wcześniej nie pomyślał - są to np kaswoniki w autobusach, czy panele sterujące w przemyśle. Ostatnio na JoeMonsterze widziałem artykuł o "czego-to-nie-mających" klawiaturach, na których są np wyświetlacze, na których pokazywane mogą być np aktualne kursy walut czy prognoza pogody. Tam również siedzi Linux.

Ja rozumiem postawę ludzi, którzy wyzywają na laików, bo często jest tak, że drażniąca nie jest ich niewiedza jako taka, ale to, że wypisują głupoty na internecie i szerzą herezje. A przecież często wystarczy użyć Google i sprawdzić swoją hipotezę w celu potwierdzenia swojej hipotezy. A najgorsze są osoby (niestety głównie dzieciaki - marna nasza przyszłość), którym Ty próbujesz pomóc, a one Cię wyzywają i jeszcze próbują wmówić, że nic nie wiesz.

Avatar
DataEngine (niezalogowany) | 07.10.2010 17:28#30

@kamil_w
I wszelkiej maści routery zwłaszcza SOHO chodzą głownie pod linuksem.

Avatar
Matsukawa (niezalogowany) | 07.10.2010 17:45#31

@kamil_w
Kasowniki w autobusach, a także czytniki kontrolerów to akurat pracują na 16-bitowym DOS.

Avatar
Jarox1981 (niezalogowany) | 07.10.2010 17:48#32

@kamil_w
Ja rozumiem postawę ludzi, którzy wyzywają na laików, bo często jest tak, że drażniąca nie jest ich niewiedza jako taka, ale to, że wypisują głupoty na internecie i szerzą herezje. A przecież często wystarczy użyć Google i sprawdzić swoją hipotezę w celu potwierdzenia swojej hipotezy. A najgorsze są osoby (niestety głównie dzieciaki - marna nasza przyszłość), którym Ty próbujesz pomóc, a one Cię wyzywają i jeszcze próbują wmówić, że nic nie wiesz.

Jestem szarym użytkownikiem, nie mam czasu na zgłębianie jak zbudowane jest jądro Linuxa, jak działają jego systemy bezpieczeństwa. To jest jak z jazdą samochodem. Ilu kierowców jest jednocześnie mechanikami? Mam ubuntu, pasuje mi ten system jest stosunkowo prosty w użyciu. Musiałem się go trochę pouczyć. Nie robię cudów na kompie, hulam po necie, słucham muzyki, oglądam filmy, używam kompa do edycji dokumentów. Wsiadam na kompa i jadę. Boli mnie, że jako laik kiedy zadaję pytanie często jestem traktowany z góry (niedouczony cienias i takie tam) odsyłany w kółko do google. Jak ktoś mnie pyta o dziedzinę na jakiej się znam to nie odsyłam go do google tylko odpowiadam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 07.10.2010 17:49#33

@Jarox1981
"że traktują z góry i pogardą tych co wiedzą mniej."

Jeżeli widzę głupotę to nazywam ją po imieniu. Nie wypowiadam się też w tematach o których mam nikłe pojęcie. Tobie też sugeruje podobnie postępować.


Mądrości sobie i Wam życzę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 07.10.2010 18:31#34

@Jarox1981
"Ilu kierowców jest jednocześnie mechanikami?"
No tak, tylko że każdy kierowca aby móc jeździć samochodem, musi zrobić kurs na prawo jazdy inaczej bez tej wiedzy to jest w najlepszym wypadku utrudnieniem na drodze...

Widziałem nie raz takie osoby, dla których komputer z Windowsem to istna "czarna magia". A coraz częściej bywa tak, że zachodzi u nich potrzeba korzystania z komputera. I wtedy się zaczyna, gdyż nawet nie wiedzą dobrze, jak utworzyć folder.
No, jeśli mają kogoś w rodzinie bądź znajomych, kto umie obsługiwać komputer to ok, zawsze ten ktoś może nauczyć, ale z drugiej strony każdy ma inną cierpliwość. Bez podstawowej wiedzy obsługi komputera, to można co najwyżej namieszać w komputerze....

Avatar
/home/webnull (niezalogowany) | 07.10.2010 19:32#35

@G.Gn7Ex
"Widziałem nie raz takie osoby, dla których komputer z Windowsem to istna "czarna magia"."

Ja jestem taką osobą ;-)

Avatar
bimberek (niezalogowany) | 07.10.2010 19:45#36

@TestamenT: "Takie wypowiedzi jak Mayron świadczą o złośliwości jak i niewiedzy."

Kolega poczuł się urażony?
W każdym wątku na temat bezpieczeństwa Windows jest tona wypowiedzi w stylu "zainstaluj linuxa - nie będziesz miał problemów".
Dlaczego inni nie mogą się bawić, kiedy "tonie niezatapialny"?

Avatar
Ciasny Wiesiek (niezalogowany) | 07.10.2010 21:48#37

Wg ranking.pl Linuxa używa PL 0.63% użytkowników komputerów. I spada.

Pewnie wyniki zakłamane, przekupione przez lobby m$?

Pogódźcie się z tym drodzy linuksiarze, że jest Was na prawdę niewielu. Ciut więcej niż pół procenta to wręcz błąd statystyczny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 07.10.2010 23:15#38

1. Jeżeli uczeni jesteśmy wiązania butów, używania noża i widelca, odróżniania informacji, komentarza i reklamy od filmu fabularnego (z tym trudniej) oraz prowadzenia i obsługi samochodu (żeby nie lać ropy do benzyniaka), to dlaczego dziwi nas postulat uczenia informatyki (przesadziłem: korzystania z komputerów)? Dlaczego uważamy, że dzieciaki nauczą się tego samopas?
2. @roobal: Nie nauczymy wszystkich wszystkiego a tym bardziej unikania zagrożenia niespodziewanego. Wszystkim zatem daleko będzie do rozważnego juzera (byt, co do rzadkości, między dobrym kierowcą formuły 1 a jednorożcem). Zatem przyszłość (kiedy zaczną wreszcie stare dziadki w zarządach liczyć koszty bezpieczeństwa IT - zamiast dodawać "nie ponosi") jest nie w systemach, w których każdy może wszystko a w systemach z udawaną łatwością, a w systemach, w których zwykły juzer nie wie, że może niewiele (Security by Default).

Avatar
ŁukaszMS (niezalogowany) | 07.10.2010 23:17#39

Od dawna wiadomo było i jest że linux to badziew z lukami i oparty na mitach jego fanboys którzy więcej szkodzą wszystkim niż maja pojęcie o linuksach...

Chwilowo przy udziale rynku poniżej 1% można było jakoś ukryć wady tego systemu pisząc bzdury o MSwin.
Ponieważ ostatnio ujawniono poważne luki w jądro i całym systemie, podobnie jak Android z OSX zaczynają być atakowane to skończyła się bajka o bezpiecznym linux i powstają aplikacje dla ochrony tego systemu i bardzo dobrze , aczkolwiek jeszcze fanboys nie rozumieją o co właściwie chodzi.

Avatar
Whitenegger (niezalogowany) | 07.10.2010 23:20#40

Wuwu78 "Z linuksiarzami lepiej nie dyskutować. Zostaw ich w tym open source-owym świecie."
Skoro open source jest taki be to po kiego czorta korzystasz z FF?
Aaaaa to przecież taki open source`owy wirus co Ci się sam na kompie zainstalował :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Buniol | 07.10.2010 23:58#41

Dajcie już spokój żaden program nie jest bezpieczny jak ktoś będzie chciał się włamać to i tak się włamie,anonimowości w Internecie też już nie ma.

Avatar
bitx (niezalogowany) | 08.10.2010 0:04#42

MaxDamage przecież wypowiedziałeś się o latach 70,80 i udowodniłeś właśnie że nie masz pojecia o czym piszesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 08.10.2010 0:12#43

FireWall jest bezpieczny, sam nie wiem jak to dokładniej jest w dobie Androida, który jest robiony na jądrze Linuxa, może wystąpić większe i łatwiejsze prawdopodobieństwo tworzenia wirusów na ten system.
Już teraz powstają wirusy na Androida, kwestia pewnej modyfikacji i z pewnością będą się nadawać na Linuxa.

Avatar
ugg (niezalogowany) | 08.10.2010 7:22#44

y, dla których komputer z Windowsem to istna "czarna magia". A coraz częściej bywa tak, że zachodzi u nich potrzeba korzystania z komputera.

Avatar
neo1960 (niezalogowany) | 08.10.2010 8:36#45

Wypadałoby wspomnieć o tym że reguły w iptables trzeba umieć napisać a taka nakładka znacznie ułatwia życie. Ciekawe ilu krzykaczy potrafi te reguły napisać prawidłowo.

Avatar
garulf (niezalogowany) | 08.10.2010 9:32#46

@Jarox1981
Laik tak, ale nie totalny ignorant!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 08.10.2010 10:36#47

@Ciasny Wiesiek
Statystyki o których piszesz to statystyki komputerów które odwiedzają daną stronę www przy pomocy przeglądarki internetowej. Nie obejmują one komputerów i innych urządzeń na których jest zainstalowany i używany Linux, a właśnie ty sugerujesz że tak jest.

@Ciasny Wiesiek
Ludzie bardzo inteligentni to niewielki procent społeczeństwa. Większość to wręcz idioci, życzę ci żebyś dążył do przynależności do tego "marginesu" społecznego, który ty nazywasz "błędem statystycznym".


Mądrości sobie i Wam życzę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 08.10.2010 12:36#48

W newsie jest wyraźnie napisane że WYSZŁA NAKŁADKA GRAFICZNA NA WBUDOWANY W FIREWALL!

A jednak ok. połowa tutaj komentujących to totalni ignoranci nie umiejący i/lub nie chcący czytać ze zrozumieniem.....

Avatar
sjj (niezalogowany) | 08.10.2010 12:41#49

Linux nie jest pewien.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
iluzion | 08.10.2010 17:00#50

@MaxDamage

"Ludzie bardzo inteligentni to niewielki procent społeczeństwa. Większość to wręcz idioci, życzę ci żebyś dążył do przynależności do tego "marginesu" społecznego, który ty nazywasz "błędem statystycznym"."

Systemy klasy Unix (z racji swojego wieku) są prostsze w budowie od Windowsa, a jednak do dziś nie są prostsze w obsłudze dla przeciętnego człowieka. Czy to powód, żeby nazywać użytkownika, który wybrał wygodniejsze rozwiązanie mniej inteligentnym?

Co takiego robią na swoich desktopach użytkownicy Linuksa? W większości przypadków... dostosowują go do własnych potrzeb ;) Cokolwiek to znaczy.

Avatar
Gunthers (niezalogowany) | 08.10.2010 17:09#51

@ŁukaszMS
"Ponieważ ostatnio ujawniono poważne luki w jądro i całym systemie"
W jądrze.
Spokojnie - liki cały czas są ujawniane i regularnie są łatane. To nic dziwnego. W Windowsie też wykrywa się luki i je łata. Różnica polega na tym, że zwykle czas reakcji deweloperów linuksa jest krótszy.
"powstają aplikacje dla ochrony tego systemu i bardzo dobrze"
Mówimy o graficznej nakładce na UFW, które jest de facto tekstowym narzędziem do konfiguracji iptables - programu znanego od wielu, wielu lat (pierwsza wersja napisana w 1998 r.).
"aczkolwiek jeszcze fanboys nie rozumieją o co właściwie chodzi."
Nie wiem co rozumieją, lub czego nie rozumieją "fanboys", ale Ty najwyraźniej niewielkie masz pojęcie o tym co piszesz...

Avatar
Jontek9000 (niezalogowany) | 08.10.2010 21:21#52

To nie jest tak ze linux jest bezpieczny i niepotrzebuje firewalla,
linux jest bezpieczny miedzy innymi bo ma firewalla
(i mial zanim ludzie z microsoftu wogole sie zainteresowali tym wymaganiem)

A to o czym sie tutaj dyskutuje to tylko nakladka,
jak sweterek na psiaku...

Avatar
Jontek9000 (niezalogowany) | 08.10.2010 21:29#53

@iluzion:
Dostosowanie linuxa zajmuje pare dni - potem po prostu mozna z nim pracowac,

dostosowanie windowsa zajmuje dzien dwa - ale wiekszosc uzytkownikow nie ma o tym zielonego pojecia...

z tego co kojarze windows tez jest oparty na Unix'e

co znaczy "prostszy w budowie" i czy jest jakikolwiek sposob w jaki to przeklada sie na szybkosc/jakosc/mozliwosci/etc....

Avatar
cytron (niezalogowany) | 09.10.2010 18:22#54

heh, teraz te bugi i trojany przez wszystko sie przegryza, ale nie moge narzekac na moj dodatkowy firewall od Pc tools, poki co to skuteczna i solidna blokada

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av
Podobne aktualności