HP: Windows 7 powraca na ogólne życzenie

HP: Windows 7 powraca na ogólne życzenie

20.01.2014 21:33, aktualizacja: 20.01.2014 22:19

Zdecydowana większość użytkowników komputerów osobistychnabywa je dziś z preinstalowanym systemem. Wybór nie jest duży –jest jak z mitycznym Fordem T, możesz go dostać w dowolnymkolorze, pod warunkiem, że jest to kolor czarny. Rolę czerni wwypadku komputerów odgrywa oczywiście Windows 8/8.1. Mimo że wieluklientów wciąż pyta o maszyny z Windows 7, ich dostępność jestcoraz mniejsza. Widać to choćby na najpopularniejszej polskiejplatformie aukcyjnej. W kategorii laptopy (nowe) dziś na ponad 5600aukcjach oferowano komputery z „ósemką”, a tylko na 1989 z„siódemką” – w większości starsze modele. Jeśli jednakpojawi się jakiś nowszy model z Windows 7, to sprzedawcy zwyklemają powody do zadowolenia z osiągniętych obrotów, jednocześniepewnie narzekając, że takich maszyn w sprzedaży nie mają więcej.Skoro według rozchodzących się po branży IT plotek nawet wsamym Redmond zaczętonazywać Windows 8 „nową Vistą”, taki stan rzeczy nie możenikogo dziwić. Może jedynie smucić producentów sprzętu, dlaktórych rok 2013 był zły jak żaden do tej pory. Radykalne pomysłyna odświeżenie linii PC przez hybrydowe maszyny z Windows iAndroidem nie wydają się tym, co mogłoby uratować branżę. Możenie trzeba niczego jednak nowego wymyślać, a sięgnąć posprawdzone i lubiane rozwiązania?[img=win7hp]Na taki krok zdecydowało się właśnie HP. W ten weekend firmarozpoczęła wielkąakcję promocyjną pod hasłem Windows 7 is back. Maona zachęcić klientów, by sięgnęli po nowe komputery z Windows7, teraz tańsze nawet o 150 dolarów od swoich odpowiedników zWindows 8. Hasłu reklamowemu towarzyszy stwierdzenie, że powrót„siódemki” odbył się na ogólne życzenie,a zestawienie produktów w sklepie internetowym HP sprawia wrażenie,że ten wielki producent sprzętu robi wszystko co może, by odwrócićuwagę od Windows 8. Nawet w dziale komputerów all-in-one napierwszymmiejscu promowany jest HP Slate 21 z Androidem.To faktycznie powtórka zhistorii – nasi Czytelnicy zapewne pamiętają, jak w czasachobecności Visty na rynku, producenci sprzętu chwalili się, że ichkomputery sprzedawane są z preinstalowanym Windows XP. Nie jest todobra wiadomość dla Microsoftu, rozdartego między potrzebąsprzedaży licencji na Windows w kanale OEM-owym, potrzebą promocjiWindows 8/8.1 i potrzebą znalezienia kształtu dla kolejnej wersjiWindows.Jak na razie akcja promocyjna HPograniczona jest do rynku amerykańskiego: sklepy internetoweproducenta to przede wszystkim Windows 8. Nie wiadomo, jak zareagująna to inni producenci. Póki co mają wolną rękę ze stronyMicrosoftu – choć sprzedaż wersji pudełkowych „siódemki”oficjalnie się już zakończyła, to zakończenie dostępnościlicencji OEM-owych, pierwotnie planowane na 31 października 2014,zostało przesuniętew czasie na nieustalony jeszcze termin. Przyczyn przesunięcianie podano, ale biorąc pod uwagę to, że Toshiba niedawno przyznałasię, że 99% jej sprzedaży komputerów na rynku biznesowym tomaszyny z Windows 7, nie można wykluczyć nacisków ze stronyOEM-ów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (144)