HTC nie zgadza się z zarzutami Apple i... udziela lekcji historii

18.03.2010 17:01, Autor: Jakub Kuchnio (morthius), Kategoria: News
NewsImage

Na początku marca informowaliśmy o pozwie jaki Apple złożyło przeciwko HTC. Teraz, tajwański producent telefonów i urządzeń PDA, broni się przed zarzutami swojego konkurenta i... udziela krótkiej lekcji historii swojego przedsiębiorstwa.

W oficjalnym oświadczeniu opublikowanym na stronie HTC, firma ta informuje, że nie zgadza się z zarzutami stawianymi przez Apple i będzie dochodzić swoich praw w sądzie. Na poparcie swojego stanowiska przedstawiciele tajwańskiego producenta przypominają, że to ich firma jako pierwsza udostępniła w roku 1998 pierwsze urządzenie PDA działające pod systemem Windows. Warto jednak przypomnieć, że już pięć lat wcześniej Apple rozpoczęło sprzedaż Newton Original MessagePad, który nie posiadał klawiatury i mógł być obsługiwany jedynie rysikiem. Jeszcze w 1999 roku HTC rozpoczęło prace nad XDA, co zaowocowało w 2002 roku pierwszym na świecie smartfonem, O2 XDA, wyposażonym w kolorowy, 3,5-calowy dotykowy wyświetlacz.

HTC chwali się również innymi smartfonami, które firma ta stworzyła jako pierwsza na świecie: urządzeniem posiadającym wsparcie dla 3G CDMA EVDO (październik 2005) oraz telefonem z funkcją obsługi gestów (2007). Warto również wspomnieć o pierwszym smartfonie działającym pod kontrolą systemu Google Android (październik 2008) czy urządzeniu, które obsługiwałoby technologię 4G WIMAX (listopad 2008).

W oficjalnej informacji opublikowanej przez HTC nie ma niestety wzmianki o stosownych patentach (dotyczących m.in. technologii multitouch), których posiadanie może się okazać kluczowe w sprawie jaka toczyć się będzie przed amerykańskim sądem. Miejmy więc nadzieję, że bardziej konkretne dowody poznamy już wkrótce.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (20)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 18.03.2010 17:42#1

Najwyższa pora, żeby niektóre nadgryzione firmy już upadły i przestały innym blokować rozwijanie technologii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
inż.Mamoń | 18.03.2010 17:53#2

byli i będą naiwni żeby przepłacać za logo Apple:)) Firma ta to cały jeden wielki marketing.. co ciekawe w Europie jest mniej naiwniaków co cieszy;)

Avatar
max.. (niezalogowany) | 18.03.2010 18:14#3

Nadgryzione jabłko szybciej gnije!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 18.03.2010 18:24#4

@max..

A co z kulturami bakteryjnymi ;)?? Lepsze niż kefirek każdego ranka:)

Mogliby skończyć tą farsę z patentowaniem pomysłów (patentowanie konkretnych rozwiązań, algorytmów ok ale nie pomysłów).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 18.03.2010 19:01#5

Dokładnie. Patenty powinny dotyczyć tylko i wyłącznie nowych rozwiązań technologicznych, czegoś namacalnego, a nie samych idei. I tak - o ile mi wiadomo - jest w Europie. Ale nie w USA...

Może niech ktoś opatentuje w tej całej Ameryce sam proces składania wniosku patentowego :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kraju | 18.03.2010 19:19#6

WIMAX to nie 4G...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
997 | 18.03.2010 19:42#7

Przepraszam bardzo ale nie rozumiem dlaczego wszyscy gadają, że Apple takie złe i okrutne dla wszystkich? I czemu to niby sam marketing? Chcecie mi powiedzieć, że np. wytwórnie filmowe w Holywood, studia nagrań czy chociażby nasz biedny TVN24 nabrały się na marketing?
Wytłumaczcie mi proszę dlaczego ktoś kto używa rozwiązań Apple jest naiwniakiem. Ja ich sprzętu używam od X lat, spełnia swoje zadanie doskonale i nigdy nie miałem z nim kłopotów. Więc w czym tkwi problem?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 18.03.2010 20:36#8

@997

Ja nie twierdzę, że produkty firmy Apple są złe. Jak w przypadku każdej firmy - ma ona lepsze i gorsze produkty. Twierdzę za to, że sama firma jest zła i próbuje się pozbyć konkurencji w niezbyt uczciwy sposób (wykorzystując do tego nieuczciwe i chore amerykańskie prawo patentowe, które pozwala patentować prawie wszystko).

Avatar
AntekDroid (niezalogowany) | 18.03.2010 21:15#9

Sprzęt Apple jest bardzo dobry i solidny. Wprawdzie w sferze telefonów wolę HTC, jednak komputery i cała reszta to cycuś malinka. Nie każdy tak to odczuwa, ale w większości się to bierze z braku kontaktu z ich sprzętem.

Avatar
zenn (niezalogowany) | 18.03.2010 21:26#10

@msnet: bardzo się mylisz. A najlepszy dowód - Europa jest znacznie mniej innowacyjna niż USA.

Avatar
Tuk (niezalogowany) | 18.03.2010 21:54#11

Osobiście mam w (bardzo bliskiej) rodzinie Mac'owca i widzę, jak fajne są to komputery. Więc od strony techniczno-wykończeniowej jak najbardziej lubię produkty Apple, jednak jeśli chodzi o niektóre aspekty filozofii firmy to.... ręce opadają. Aczkolwiek to chyba nie tyle wina Apple co całej psychiki amerykańskich przedsiębiorstw. Apple po prostu płynie z prądem. A że jest firmą znaną to o niej się mówi dużo. Ale nie jest jedyną, która PRZESADZA z wykorzystaniem prawa patentowego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolszy188 | 19.03.2010 7:39#12

kolego "inż.Mamoń" bardzo się mylisz największym rynkiem zbyty dla Apple jest właśnie Europa poszukaj a o ile się nie mylę nawet na Dp o tym było :)

Avatar
Janusz2145 (niezalogowany) | 19.03.2010 9:04#13

chore patenty..
Nie wolno ci robić kupy bo jakiś człowiek już to wymyślił i opatentował.
CHORE ! ja uważam, że niektóre rozwiązania są powtarzalne w tym pomysły i nie wolno ich patentowac, bo ludzkość będzie tkwiła w d***e.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
997 | 19.03.2010 9:07#14

@msnet,
rozumiem twój punkt widzenia, jednak sięgnij chociażby o kilka miesięcy do tyłu i przypomnij sobie niemalże takie same ataki ze strony Nokii i wielu innych firm. Ja też gardzę takimi sprawami, też mnie wielokrotnie wkurza polityka Apple, jakiś czas temu zastanawiałem się nad zignorowaniem ich sprzętu, ale stwierdziłem, że zwyczajnie jest zbyt dobry, żeby z takiego powodu jakim są ICH wojny z innymi firmami rezygnować z tego wszystkiego.

Prawda jest taka, że we wszystkich chodzi o pieniądze. Duże firmy wyczaiły, że to jest całkiem niezły biznes z tymi patentami i na tym zarabiają i starają się pokazać, że to oni są lepsi od konkurencji. Też tak jak wy gardzę tym prawem patentowym bo to jest zwyczajnie chore aby blokować dostęp do rozwoju technologicznego dla innych. Ale prawda jest taka, że to są firmy, których celem jest kasa, a kasę zdobywa się na wiele sposobów.

Avatar
h0llo (niezalogowany) | 19.03.2010 9:44#15

NEWTON - to fakt! Apple wprowadziło takie urządzenie - i była to innowacja wyprzedzająca epokę. Należy się tej firmie uznanie. Wcześniej - podobnym urządzeniem był...notes. Notes posiadał funkcję multitouch - obracało się kartki palcami a pisało się rysikiem - ups! długopisikiem. Z notesika można było wyrwać karteczkę, napisać wiadomość i zostawić komuś w drzwiach mieszkania - czyli taki "Short Message Service"
Ach czemu nikt nie opatentował notesika!

Avatar
Junoooooooo (niezalogowany) | 19.03.2010 11:53#16

@msnet
Patenty Apple nie dotycza idei, a konkretnych rozwiazan technologicznych.
Warto siegnac po informacje, zanim zacznie sie opowiadac androny (uwaga trudne slowo i nie mylic z Androidem).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jotgie | 19.03.2010 13:44#17

W końcu należałoby "utrzeć nosa" temu "CHOREMU" prawu patentowemu w Stanach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 19.03.2010 14:31#18

@Junoooooooo

Czy multidotyk jest konkretnym rozwiązaniem technologicznym? Wg. mnie nie... Rozwiązaniem technologicznym jest sposób jego realizacji.

Avatar
htc (niezalogowany) | 19.03.2010 15:29#19

@ msnet
dokładnie.
Jeżeli htc do zaprogramowania multidotyku w swoich urządzeniach skopiowałoby kod od Apple, to wtedy zgoda, jest to plagiat/naruszenie patentu itd.

Sytuacje można porównac do jakiegokolwiek innego produktu. Bo czy produkcja płatków kukurydzianych NESTLE oznacza od razu, że inna firma nie może produkować takowych? Przecież można zmienić proporcje składników i wyjdzie produkt udoskonalony, smaczniejszy itd.
Tak samo jest z htc. Ich multidotyk szczególnie w nowych zapowiadanych telefonach z Androidem - patrz HTC DESIRE - dawno przerósł możliwości jabłuszka. Proszę apple o opanowanie się i odrobinę zdrowego rozsądku. Mam nadzieje, że sąd rozstrzygnie ten spór na naszą korzyść. Chociaż w USA wszystko jest niestety możliwe...

Avatar
Junooooooo (niezalogowany) | 19.03.2010 21:44#20

@msnet
Wlasnie, ze jest.
Multidotyk, jest skrotem myslowym na uzytek przekazu medialnego.
Tak naprawde to opatentowana konkretna technologia.
Co nie znaczy, ze ktos inny nie moze opatentowac swojego rozwiazania multidotyku.
To cos na ksztalt dwoch standardow HD opartych na technologii DVD. Kazdy z nich byl rozwiazaniem gestego zapisu i kazdy byl technologicznie inaczej skontruowany.
Dotyczy to tej samej nazwy ogolnie przyjetej jako zapis gesty. Jednak nikt nie jeczy, ze opatentowano idee.
W przypadku apple czarny PR spelnia oczekiwania niektorych uzytkownikow i podsowa im pod nos odpowiednie argumenty.
Szczerze mowiac nie mam pojecia skad sie biora te informacje (tak konsekwentnie powtarzane na tym portalu) o opatentowaniu wylacznie idei multidotyku.
Brak elementarnego poczucia pokory w stosunku do dzialan innych poloczone z absolutna pewnoscia swoich racji, popartych informacjami niewiadomego pochodzenia (mam na mysli pierwotne zrodlo, a nie przedruk za ktoras z agencji informacyjnych, ktore tez musza z czegos zyc, tak jak portale je publikujace dla uciechy gawiedzi).
Widac nie czytam onetu i nie jestem na czasie.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Recenzja tabletu Manta EasyTab

Podróż w czasie do przeszłości
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av