IBM Lotus Symphony za darmo

19.09.2007 16:34, Autor: msliwa, Kategoria: News
NewsImage

Firma IBM postanowiła zawalczyć z Microsoftem o rynek pakietów biurowych. Wczoraj udostępniła darmową wersję beta aplikacji IBM Lotus Symphony.

W skład pakietu IBM Lotus Symphony wchodzą trzy aplikacje: edytor tekstu Documents, arkusz kalkulacyjny Spreadsheets i Presentations - narzędzie do tworzenia prezentacji. Wszystkie komponenty obsługują formaty używane w pakiecie MS Office i OpenDocument Format (ODF), mogą też zapisywać wyniki pracy do plików PDF.

Niedawno informowaliśmy o dołączeniuIBM do projektu OpenOffice.org, można się więc spodziewać, że obsługa formatu ODF w Symphony będzie rozwijana, a oba projekty będą sobie wzajemnie pomagać. Pakiet biurowy Microsoftu cieszy się sporą popularnością, ciekawe więc jak przyjmie się propozycja IBM, zwłaszcza przy poważnym konkurencje w postaci darmowego OpenOffice.org.

Więcej informacji na temat pakietu IBM Lotus Symphony można znaleźć na stronie twórców, z której można pobrać pierwszą publiczną wersję beta w wersjach dla Linuksa i Windows.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (78)  

Avatar
motorade (niezalogowany) | 19.09.2007 16:38#1

Ja tam jestem przyzwyczajony do Office' a :P

Avatar
bionicman (niezalogowany) | 19.09.2007 16:43#2

Dobry krok ze strony IBM

Avatar
ZuCZeK (niezalogowany) | 19.09.2007 16:43#3

Wiecie może czy działa szybciej niż OOo??

Avatar
maniulaK (niezalogowany) | 19.09.2007 16:49#4

Dobra wieść. Kolejny wieloplatformowy pakiet - nie tylko okna, nie tylko pecet.

Avatar
Grizzy (niezalogowany) | 19.09.2007 16:49#5

fajnie, że coś nowego, szkoda tylko, że jedynie w wersji anglojęzycznej, przez co część ludzi nawet tego nie sprawdzi.
Osobiście przetestuję, gdyż nazwa Lotus to sentyment z czasów 486:P

Avatar
+TasmaN+ (niezalogowany) | 19.09.2007 16:49#6

Super!
Może ma lepszą kompatybilność z MS Office niż OO.

Avatar
bonzai10 (niezalogowany) | 19.09.2007 16:55#7

Jak za darmo to nie będę narzekał. Ci którzy narzekają na przykład na OO to niech sobie kupią Office'a ale ja jestem zadowolony z OO a to przetestuje... zawsze warto sprawdzić nowe rzeczy :>

Avatar
trux (niezalogowany) | 19.09.2007 17:04#8

Jest nawet wersja pod Gnu/Linuksa. Proces rejestracji przed pobraniem jest trochę męczący.

Avatar
Judge (niezalogowany) | 19.09.2007 17:05#9

Office jest jak na razie najlepszy, bezapelacyjnie. Żaden program tak szybko nie wyliczy regresji liniowej (a właściwie jej współczynników) jak Excel.

Avatar
FanIBM (niezalogowany) | 19.09.2007 17:05#10

PCLinuxOS - the new Number One distribution

Nowy lider na DistroWatch

-a ja mam PCLinux na IBM.

Avatar
+TasmaN+ (niezalogowany) | 19.09.2007 17:07#11

* Supported Windows platforms: Windows XP, Windows Vista
* Supported Linux platforms: SLED 10, RHEL 5, Redhat5
* 900MB disk space minimum
* 1GB RAM memory minimum
* US English locale

Przynajmniej 1GB pamięci!Coś czuję, że na 512MB nie zaszaleję.

Avatar
artrad (niezalogowany) | 19.09.2007 17:09#12

Trzeba się zalogować aby pobrać
Rozmiar 133.7MB
Serwer mocno obciążony - prawie nie idzie

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 19.09.2007 17:12#13

o jak miło :)

te wygórowane wymagania to dla każdego systemu czy dla wybranego ;P

Avatar
Adam (niezalogowany) | 19.09.2007 17:23#14

Moim ulubionym pakietem biurowym byl Lotus SmartSuite 97 (kiedys byl nawet legalnie na CD z PCWK).
Mial jedna wyjatkowa ceche, a wlasciwie podejscie do dokumentow : plywajace nad dokumentem okienko wlasciwosci obiektow dokumentu, mozna bylo w nim przechodzic do roznych poziomow dokumentu (tekst, paragraph, tabelka, komorka tabelki, tabela, strona, dokument), zawartosc (wlasnosci obiektow danego poziomu) okna zmieniala sie na biezaco, naprawde swietna, wygodna i bardzo intuicyjna sprawa.
Nie trzeba bylo jak w MSO zaznaczac czegos a potem szukac po gornym menu, czy w menu rozwijalnym kliknieciem myszki opcji dokladnie tego poziomu, ktory chce sie zmienic, a nasteepnie po zmianie zamknac okienko opcji by znowu zaznaczyc, otworzyc okienko, zmienic, zamknac, i tak w kolko Macieju..
Jesli takich zmian w dokumencie bylo wiele, praca dla mnie na MSO w porownaniu z LS byla meczarnia, program z czasow myszki łupanej.
Niestety LS mial bardzo ubogie wsparcie dla polskich czcionek, na pewno dzialaly tylko dwie : Arial i Times.
Potem przesiadlem sie na OO, od czasu do czasu z przyjemnoscia wracajac do LS.
Jesli ten pakiet bedzie polaczeniem najlepszych cech OO z najlepszymi cechami LS : obiektowoscia, plywajacym okienkiem, roznymi sposobami przegladu dokumentu, to moze byc naprawde bardzo ciekawie....

Avatar
rylek (niezalogowany) | 19.09.2007 17:39#15

najwazniejsza rzecz niech przeforsuja odt jak standard
powiedzmy stanowcze NIE dla zamknieteych standardow zapisow
w koncu nie wazne w czyk kto pracuje wazne by tak samo wygladalo tu
i tu :)

Avatar
Proktor (niezalogowany) | 19.09.2007 17:46#16

@rylek

Przecież ODF jest już standardem ISO i to obsługiwanym przez większość programów. Nic tylko używać :).

Avatar
Miet Nieszczęśnik (niezalogowany) | 19.09.2007 17:48#17

Coś w tym za dużo Javy jak dla mnie. Cenię przenośność, ale nie do przesady...

Avatar
Greg (niezalogowany) | 19.09.2007 17:56#18

Wiekszosc jakich programow? Klonow OO? Bo KOffice z odf to nie bardzo.

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 19.09.2007 18:05#19

skoro o pakietach biurowych to mam pytanie/proźbę, jak wygenerować plik, co w nim umieścić, żeby OOO otwierał go długo ? wiem że niektóre dok z MSO potrafiły się otwierać baardzo długo i chciałbym mieć taki "tester.doc"

Avatar
Czips (niezalogowany) | 19.09.2007 18:08#20

Może jak będzie po Polsku to przetestuje.

Avatar
Czips (niezalogowany) | 19.09.2007 18:11#21

@Rylek
"Tak samo wygladalo tu i tu" - PDF

Avatar
Kwarc (niezalogowany) | 19.09.2007 18:14#22

Przetestuje jak będzie po polsku. Chociaż ze screenów wygląda trochę ubogo i wygląda na to, że O 2k7 się nie umywa.

Avatar
Kwarc (niezalogowany) | 19.09.2007 18:15#23

*do O 2k7 się nie umywa, zapomniałem "do" wpisaź

Avatar
Proktor (niezalogowany) | 19.09.2007 18:21#24

@Greg

Mówisz, że KOffice nie radzi sobie z ODF? Myślałem, że jest wprost odwrotnie - co więcej, o ile dobrze kojarzę, to był pierwszy pakiet posiadający pełną obsługę ODF. Ale nie używam tego, więc oczywiście mogę się mylić :).

Avatar
waldi (niezalogowany) | 19.09.2007 18:31#25

Miły dla oka. Przetestować warto:)

Avatar
Żywiecki Żul (niezalogowany) | 19.09.2007 18:35#26

@Judge

nie ośmieszaj się chłopie... to nawet trudno komentować.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 19.09.2007 18:44#27

"swietnie" napisany - tylko 1Gb pamieci wymagany? Juz widze jak MS drzy przed taka konkurencja hahahaha!

@Żywiecki Żul - to nie komentuj skoro nie masz jak widac ZADNYCH argumentow. Typowa zaczepka wprost z linuksa LOL.

Avatar
Judge (niezalogowany) | 19.09.2007 18:45#28

Proszę o kontrargument. Puste słowa mnie nie interesują.

Avatar
... (niezalogowany) | 19.09.2007 19:21#29

""swietnie" napisany - tylko 1Gb pamieci wymagany? Juz widze jak MS drzy przed taka konkurencja hahahaha!"

No bardzo smieszne, no to idziemy na strone konkurencyjnego pakietu.

Pamięć 256 MB pamięci RAM lub więcej.

Dla funkcji wyszukiwania błyskawicznego programu Outlook zaleca się 512 MB pamięci RAM lub więcej. Funkcja sprawdzania gramatyki i kontekstowe sprawdzanie pisowni w programie Word nie są włączone, jeśli komputer ma mniej niż 1 GB pamięci.

Avatar
Kwarc (niezalogowany) | 19.09.2007 19:22#30

@Żywiecki Żul

Nie ma to jak tezy poparte merytorcznymi argumentami.
A tak na serio, jeśli twierdzisz, że Office jest gorszy od ... (tu wsta to co wg. ciebie jest lepsze) to wymień wady Office'a i zalety konkurenta. Tak trudno napisać choć jeden sensowny argument? Typowa trollowska zaczepka "Nie masz racji, ale nie powiem Ci dlaczego, a jak spytasz się dlaczego to Cię skrzyczę!".

Avatar
Kwarc (niezalogowany) | 19.09.2007 19:28#31

@... | IPHASH :

"min. 256 MB pamięci RAM, napęd DVD; w przypadku uruchamiania programu Microsoft Office Outlook 2007 z dodatkiem Business Contact Manager wymagany jest procesor o częstotliwości min. 1 GHz oraz 512 MB pamięci RAM lub więcej"

Wymagania RAMowe Office'a 2k7, chyba masz lewe źródło danych

Avatar
Gall Anonim (niezalogowany) | 19.09.2007 21:14#33

Ludu , znow ta sama klika prowokuje swoimi marnymi zaczepkami do klotni z Nezumi na czele.
ZAL.

Co zas sie tyczy IBM Lotus Symphony, to mogli by sie polaczyc, bo mnogosc Office mnie lekko irytuje, tak jak i mnogosc distr linuksa(mogloby byc max 100, a nie 200 lub wiecej).

Avatar
anonim 2 (niezalogowany) | 19.09.2007 21:23#34

"* Supported Windows platforms: Windows XP, Windows Vista
* Supported Linux platforms: SLED 10, RHEL 5, Redhat5
* 900MB disk space minimum
* 1GB RAM memory minimum
* US English locale"
Lekkie przegięcie - oby był to naprawdę funkcjonalny i przyjazny program bo inaczej chyba mało kto go doceni.

Avatar
ms-trex (niezalogowany) | 19.09.2007 22:16#35

No z takim graczem na rynku pakietów biurowych to niech microsyf se szykuje trumne

Avatar
rylek (niezalogowany) | 19.09.2007 22:44#36

@Proktor
owszem wiem o tym ale jakos m$ nie wie o tym :P wtyczka do m$office jest napiasna przez sun jednak potrafi sprawic male niespodzianki..

@Czips
pdf moge uzyc do wydruku :P ciut gorzej z edycja zawartosci dokumentu (czego nie sprecyzowalem w mej wypowiedzi..)

coz zobaczymy co i jak bedzie.. poki co poczekam az serw ibm sie odmuli :P

Avatar
Kwarc (niezalogowany) | 19.09.2007 23:04#37

@... | IPHASH : 02-9E-PW-Q0 |
Oka, ale 1gb jest potrzebny do jednej opcji, reszta działa. Tutaj bez 1gb nic nie działa.
@ms-trex
"Nie ma to jak tezy poparte merytorcznymi argumentami"
Nie bądź śmieszny i nie trolluj. ILS kiepsko się zapowiada z takim "ogromem" opcji i ogromnymi wymaganiami. Już go Google Dokumenty i Arkusze prześcigają.

Avatar
Jacek W. (niezalogowany) | 19.09.2007 23:08#38

@Grizzy
Osobiście przetestuję, gdyż nazwa Lotus to sentyment z czasów 486:P
--------------------
Za czasów 486 był już własnością IBM-a.
A tego Lotusa z czasów 80286/12MHz pamiętacie?
To dopiero byłą jazda, zajmował 2 platfusy (dla młodocianych: platfus to dyskietka 5.25" wtedy o pojemności 360KB ale już nie pamiętam czy na obu stronach czy tylko na jednej.)

Avatar
Olbi (niezalogowany) | 19.09.2007 23:35#39

What are the client system requirements?

* Lotus Symphony supports both Microsoft Windows® and Linux® platforms.

Note: Be sure your system meets these client system requirements:

* Supported Windows platforms: Windows XP, Windows Vista
* Supported Linux platforms: SLED 10, RHEL 5, Redhat5
* 900MB disk space minimum
* 1GB RAM memory minimum
* US English locale

No co do wymagań, to aż mnie zatkało :/ 1 GB powierzchni?? Przecież tyle to ja mam jeszcze na C ledwo :P 1GB RAM :O Tych ludzi to chyba ************ kompletni. I oni chcą wejść na rynek i stworzyć konkurencje dla MS?? Ciekawe tylko czym, bo wymaganiami, to chyba nie :]

Avatar
Lo (niezalogowany) | 19.09.2007 23:45#40

@Judge

do obliczeń technicznych najlepszy jest mathcad ;)

@Kwarc

pierwszy argument jaki mi przychodzi do głowy to taki, że ten sam plik MSO otwarty na dwóch różnych komputerach wygląda różnie.

Avatar
Lo (niezalogowany) | 20.09.2007 0:16#41

@Kwarc

i jeszcze jeden przekład. w OOO możesz dowolnie pobierać słowniki dla różnych języków, natomiast w MSO masz dostęp wyłącznie do słownika związanego z twoją lokalizacją MSO.
kolejną zaletą jest wieloplatformowość takiego rozwiązania. jęsli kiedyś przyjdzie ci pracować na innym systemie będziesz się musiał uczyć się nowych programów, a tak możesz ściągnąć sobie ten lub OOO za darmo.
jak na razie największą wadą wadą OOO kulejąca praca grupowa. Być może IBM Lotus Symphony taką posiada, ale to trzeba sprwadzić.

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 20.09.2007 0:53#42

@Nezumi, Judge, Kwarc

Żywiecki Żul ma rację. Szkoda natomiast, że podał argumentów.

Może ja spróbuję: reglinp() działa dokładnie tak samo szybko w Excelu jaki w Calcu. W regresji liniowej nie ma żadnej filozofii. A zatem stwierdzenie Judge | IPHASH : ZQ-KZ-0T-80 | 19.09.2007, 17:05 jest oczywistą bzdurą.

Excel jest o wiele bardziej funkcjonalny od Calca. Co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości. Ale z całą pewnością to nie regresja liniowa stanowi o sile tego pakietu.

@Judge

Czy próbowałeś reglin() w Calcu czy ot tak sobie coś napisałeś? ;) Pomijam fakt, że zarzucasz Żywieckiemu Żulowi brak argumentów a sam rzuciłeś pewną tezę samemu ich nie podając. I co teraz, hę? ;)

Avatar
m227 (niezalogowany) | 20.09.2007 0:56#43

@Judge

regresja liniowa? szybciej liczą ją: matlab, mathcad, labview, i... dowolny program freeware do tego przeznaczony :)

Excel to program, którego geneza tkwi w finansach, nie w zadaniach inżynierskich i to że liczy regresję (i nawet rysuje), nie znaczy, że robi to lepiej niż cokolwiek innego, bo nie robi.

ps. używałem MS Office od 97 do XP, teraz OO (kwestie finansowe i zakończenie wieku piractwa) i nie narzekam.

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 20.09.2007 1:06#44

@ms-trex

[microsyf]

Co to jest mikrosyf?

------------------

@Moderacja

Nie wiem, może jestem przewrażliwiony ale zaczynam mieć naprawdę dosyć tych „mikrosyfów”, „mikroshitów” itp. Nie jest to zresztą pierwszy tak „mądry” komentarz użytkownika ms-trex (który w innym wątku zarzucał użytkownikom Windows, że to oni wszczynają flame). Skoro są różni moderatorzy o różnym stopniu „czułości” na tego typu słownictwo w komentarzach to może byłoby zasadne stworzyć katalog gdzie tego typu słowa byłyby wymienione enumeratywnie a następnie wrzucić to do regulaminu i sprawa załatwiona.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 20.09.2007 3:21#45

@... - no i? w WYMAGANYCH jest 256. Opcje ktore podales sa wylaczone ale nie napisano ze nie zadzialaja bez 1GB - komfort pracy bylby zbyt niski i tyle.

@Gall Anonim - stwierdzilem fakt. 256 MB a 1GB przy - ide o zaklad - mniejszej funkcjonalnosci niz MSO to nie jest zaleta - zgodzisz sie chyba (bez jednego giga sa domyslnie wylaczone 2 opcje w MSO ale nie znaczy to ze nie zadzialaja bez tego - rzecz idzie o komfort pracy). Jaka to marna zaczepka kolego? Ze nie wychwalam produktu ktory uwazam za gorszy i mowie dlaczego? Moze to tez wedlug ciebie trolling?

Avatar
czesław budo (niezalogowany) | 20.09.2007 9:11#46

Znalazłem instalkę pod innym adresem (nie trzeba sie rejestrować):

http://www.softpedia.com/progDownload/IBM-Lotus-Symphony-Download-84329.html

Avatar
xxx (niezalogowany) | 20.09.2007 10:37#47

Jak to pobrac, bo przy rejestracji trzeba jakis IBM ID, co to takiego ??

Avatar
aro (niezalogowany) | 20.09.2007 12:31#48

Testowalem - zapowiada sie ciekawie. Czekam na wersje stabilna i polski interface.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 20.09.2007 14:37#49

Nezumi
@... - no i? w WYMAGANYCH jest 256. Opcje ktore podales sa wylaczone ale nie napisano ze nie zadzialaja bez 1GB - komfort pracy bylby zbyt niski i tyle.



No to powodzenia na pracy przy 256ramu w XP i Viscie bo tylko na nich dziala wersja 2007...

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 20.09.2007 18:24#50

@anonim - a moze pomyslales ze chodzi o WOLNY RAM ktorego wymaga program a nie kosc pamieci w kompie? Czy tez to tak ciezko bylo wydedukowac?..

Avatar
... (niezalogowany) | 20.09.2007 19:24#51

Nie, nie pomyslałem, bo MS nigdy nie podaje wymagan w ten sposób...

Avatar
mathen (niezalogowany) | 20.09.2007 20:56#52

Po pierwszych próbach: uruchamia się wolniej niż MSO, podobnie lub nieco szybciej niż OO. Wizualnie do zaakceptowania. Nieskomplikowane dokumenty doc, rtf, xls , odt otwiera bez problemów. Wystąpił problem z literą ś - skrót zarezerwowany do właściwości czcionek.
Ale ogólnie krok w dobrym kierunku oby tak dalej.

Avatar
Infanticide (niezalogowany) | 21.09.2007 0:10#53

A otworzy to docx (office 2007) ?
Mam masę dokumentów stworzonych za pomocą jeszcze bety officea 2007 i tak leżą na dysku...

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 21.09.2007 7:31#54

W nowym Open Office już jest możliwość zapisu w .odf

Avatar
Daurel (niezalogowany) | 21.09.2007 8:30#55

Tobyly niesamowite programy z firmy LOTUS :D takie czasy były .... W końcu znów pojawia sie na rynku... :D

Avatar
LELEK (niezalogowany) | 21.09.2007 10:51#56

Bardzo proszę o wyjaśnienie,jak,i z kąd to pobrać,bo nie bardzo wiem jak to zrobić.Pozdrawiam.

Avatar
Przemo (niezalogowany) | 21.09.2007 14:05#57

Wszystko pięknie ładnie i śmiało można by się przesiąść, ale (!) otwieram ostatni projekt z Exela i co..

jeśli mamy komórki: A1 = 160 i B1 = 9.2343454..

to zapis formuły "=A1*B1" jest błędny :/ i po zawodach a nie bądźmy na tyle śmieszni, żeby rzutować te liczby na odpowiednie typy

a sam pakiet uruchamia się dość długo, choć nie moge na dobrą sprawę porównać z pakietem MS, gdyż od lat z powodzeniem stosuje Office'a 2k i wystarcza mi do wszystkich zastosowań

pozdr :)

Avatar
PrzemekZ (niezalogowany) | 21.09.2007 17:31#58

Generalnie nie lubię się wypowiadać w kontrowersyjnych sprawach. Może i exel jest lepszy od calca, tylko np. na ile jest to potrzebne przeciętnemu użytkownikowi. Na pewno nie na tyle, żeby płacić za to nie wiadomo jakie pieniądze.
We Writerze pracuje mi się o niebo lepiej, inna sprawa, że MS włączam zaledwie parę razy w roku i nie usiebie. Po co?
Uwaga co do szybkości OO jest prawie uzasadniona. Prawie. Bowiem wystarczy zastosowac quickstart (nie pamiętam teraz pełnej nazwy i jest git) a poza tym są spore różnice pomiędzy wersjami w poszczególnych dystrybucjach linuksa. Na niektórych jest naprawdę dobrze zoptymalizowany.
Generalnie cieszy, że pojawia się konkurencja, która jest dobra dla wszystkich poza monopolistami.
Pozdrawiam

Avatar
chris (niezalogowany) | 22.09.2007 13:06#59

a ktos ma wiedze na temat tego czy da sie zmienic ten skrot klawiaturowy zeby Alt+s dawalo ś?? czy to w ogole jest mozliwe?? szukalem w helpie ale nie ma tam nigdzie ocji edycji skrotow.chyba w kodzie by to trzeba byl zrobic.a tu jestem beton (z francuskiego: betą)

Avatar
JaJacek (niezalogowany) | 27.09.2007 11:07#60

Na co dzień piszę dokumentację do różnych programów, zatem ściągnąłem sobie wersję pod XP. [dla porównania z M$ Office 2003 i OOffice]
Pracuję na Celeronie 1,7 Ghz, 1GB RAM.

0. Da się ściągnąć bez długotrwałej rejestracji.

1. Nie wiem, skąd te wymagania dyskowe:
- instalka po ściągnięciu ma 133MB [po łączu firmowym krócej niż minutę :P ] - w czasie instalacji domaga się 313MB wolnego dysku
(ale nie mierzyłem, ile zjadła naprawdę)

2. Przy uruchomieniu widać logo Eclipse, a instalacja listuje szereg "javowych" komponentów.. Wita nas zatem królestwo Javy.. stąd zapewne te ko(s)miczne wymagania na pamięć. ["JAVA - pisz raz - uruchom wszędzie.. " Czekam na tel komórkowe z 1GB ramu, żeby to tałatajstwo uruchomić.. i mikrofalówki też! ]

3. Symphony bez pytania przejął otwieranie plików OOfice.

4. Czym się wyróżnia od innych programów na 1 rzut oka:
1. Boczny pasek właściwości. Na szerokich płaskich LCD-kach nie powinien przeszkadzać.. Na moim dużym zwykły monitorze - to denerwujące - widzieć dokument ściśnięty jak pasażer tramwaju w szczycie, a kontrolki rozwalone na 1/4 ekranu.
2. Wszystkie dokumenty otwierają się w tym samym oknie na zakładkach - jak w Firefoksie. I to niezależnie od typu: obok siebie są Dokumety "pisane", prezentacje i arkusze kalkulacyjne. Myślę, że to +++!

Żeby zobaczyć, czy Symphony przeżyje, na początek zaimportowałem 2, ponad 150 stronicowe instrukcje stworzone w Wordzie.
Przeżył. Import trwał ok 30 s. Treść nie jest specjalnie zniekształcona, poza drobiazgami:
- Niektóre wyświetlane czcionki wyglądają, jakby byłby bez wygładzania ekranowego (na wydruku ok)
- Wydruk nie radzi sobie z grafiką w stopkach
(nie drukuje lini "odcinających" stopkę od reszty dok, mimo, że widać je w dokumencie.

- NAJGORSZE:
nie ma sposobu, żeby napisać literkę Ś inaczej niż przez kopiuj- wklej. Co ciekawe - można ja bez problemu wpisać przy tworzeniu grafiki w odpowiedniku WordArta.

Ogólne wrażenie jest pozytywne. Można ustawić nawet język polski - tyle, że sprawdzanie pisowni ma to w nosie.
Ale kolory - Pomarańcz na granacie - wkurzają!

Za jakiś czas będzie to fajna alternatywa dla Ofiice 2007 na nowych komputerach z Windows XP dla początkujących użytkowników potrzebujących pakietu biurowego.
Przypominam, - że teraz jest to beta 1.

Avatar
wglowa (niezalogowany) | 27.09.2007 17:21#61

Literę ś lub Ś uzyskamy przy pomocy programu Mocny Akcent 2.5 dla Win NT/2000/XP lub wersja dla 98/Me. Program dostępny w niniejszym portalu: Narzędzia/inne narzędzia. Proszę tylko uważnie przeczytać instrukcję (wpierw trzeba dodać nową klawiaturę, a później należy się na nią przełączyć). Dodatkowo ta klawiatura pozwala dalej korzystać z prawego alt przy pisaniu polskich liter.

Avatar
aerotech (niezalogowany) | 28.09.2007 17:42#62

Fajnie, że ktoś robi takiego powiedzmy profesjonalnego Office'a jak np. Novell system SuSE. Dla mnie OOo i Lotus Symphony to jak *ubuntu do SuSE. Widzę ze screenów taki "uptodate" interfejs, a nie wygląd jak z win 3.11 w OOo i jeszcze te własne dziwne formaty, zamiast usprawnić obsługę plików .doc. Powinien być jeden wieloplatformowy format pliku tekstowego. Tak samo MS wyskoczył z .docx - niczym tego nie można otworzyć tylko MS Office 2007 i 2003 z patchem. Jeśli już przyjął się .doc jako standart to trzeba to rozwijać.

Avatar
OKII (niezalogowany) | 13.10.2007 15:59#63

Recenzja IBM Lotus Symphony ze screen'ami pod adresem
http://jakilinux.org/aplikacje/openoffice/proba-recenzji-lotus-symphony/

Avatar
LOLO (niezalogowany) | 01.11.2007 21:51#64

JAK NA RAZIE NIE CHCE SIĘ OTWORZYĆ

Avatar
(niezalogowany) | 06.11.2007 15:39#65

a co do ms offica to jest o tyle gorszy, że jest płatny(i to niemało), i jest napisany przez microsoft, co jest dużą wadą, ponieważ nie znajdziesz go na linuksa(ale podobno ms tworzy wersje na Mac'a). format docx to naprawde kompletne dno, ale zawsze można zapisać w starym leciwym doc'u. prawdziwe wymagania lotusa to 512MB ram, ale sądze że na 256 by też bezproblemowo chodził, a praca z xp jest możliwa nawet na 128MB ram i wcale nie jest niewygodna, tylko trzeba wyłączyć wszystkie fajerwerki graficzne, a co do visty to będzie trudno bo na mniej niż 512 nawet jej nie zainstalujesz, alie i na to podobno są sposoby

Avatar
Pikacz (niezalogowany) | 15.11.2007 20:52#66

REWELACJA. Zainstalowalem kiedys OpenOffice i to byla porazka, ale ta aplikacja jest naprawde super!

Avatar
ja (niezalogowany) | 27.11.2007 16:46#67

chodzi wolniej od OOo

Avatar
Jacek (niezalogowany) | 03.01.2008 16:28#68

Podzielam zdanie osób wspominających pakiet Lotus Millenium, ja jako dinozaur używam go do dziś a pakiet Symphony od kilku tygodni i muszę powiedzieć że łączy najlepsze cechu pakietów Microsoftu i Lotusa, a dla kogoś przyzwyczajonego do produktów Lotusa anglojęzyczny interface to norma, polecam!

Avatar
Miśka (niezalogowany) | 21.08.2008 15:05#69

Przetestowałam IBM Lotus Symphony w polskiej wersji. Porażka. Nie wychwytuje błędów ortograficznych, literówek, ani automatycznie ani po kliknięciu opcji 'sprawdzanie pisowni'!!!

Avatar
xs (niezalogowany) | 28.09.2008 16:19#70

dziala ale tzreba ustawic sprawdzanie pisowni

Avatar
lilavati (niezalogowany) | 27.10.2008 22:15#71

przetestowałem na razie na windowsie xp proff sp3 (zaznaczam, że na razie to tylko początki)

1. Wolno się uruchamia ( wolniej niż ooo 2.4)
2. przyjemne wrażenie / wersja 1.0/, panel boczny jest wygodny, ale zgadzam sie z jednym z przedmówców: dobry na monitory panoramiczne.
3. Instalka przy RAM = 512MB to poważne obciążenie dla maszyny na której chodzą jeszcze jakieś serwisu lub usługi na stałe: np mssql )

Jako pakiet przyjemnie i przyjaźnie zrobiony,
teraz aż mnie korci jak zaczne go porównywać z SmartSuite 97, z którego używam do dziś Approacha (sic !), z dużym powodzeniem./ Niestety w Symphony nie ma nic bazodanowego, szkoda, Lotus ma kapitalne doświadczenie pod tym względem./

Avatar
rob (niezalogowany) | 29.12.2008 13:24#72

witam i prosze o pomoc!
wszędzie piszą, że IBM Lotus jest przynajmniej dzęściowo jak nie całkiem kompatybilny z MS Office-próbowałem otworzyć, po zainstalowaniu IBM Syphony 1.2, plik z rozszerzeniem .doc i kupa.Proszę o pomoc bo szukałem w zakładkach Lotusa S. i nic nie mogłem znaleźć aby otworzyć doc-a
-z góry dziękuje za nie wykpiwanie mnie i konstruktywną pomoc...rob

Avatar
tom (niezalogowany) | 06.04.2009 22:32#73

Lotus Symhony wersja Millenium,,,to jest edytor,,,zwłaszcza z paczem 9,3,1

Avatar
Andrzej (niezalogowany) | 06.06.2009 0:44#74

W tych wszystkich naśladowcach Office'a ciągle brakuje porządnej bazy danych, takiej jak Access. Bazy, dzięki której można prawie stworzyć program bez znajomości programowania - za pomocą makr konwertowalnych na kod VBA automatycznie, przy użyciu wizard'a. Niczego prostrzego od Access'a nie wymyślono!!! Niestety cennik Microsoftu nie jest cennikiem dostosowanym do naszego kraju (oprócz Warszawy :))

Avatar
kazimierz (niezalogowany) | 15.09.2009 15:17#75

Sporo wolniejszy od MS Office nieco wolniejszy od OO a ładniejszy od obu ale to kwestia gustu...

Avatar
drejku (niezalogowany) | 15.09.2009 20:12#76

Jedyne stabilne wersje MS Office to 2000 - 2k7 w zasadzie nie nadaje się do edycji dużych dokuemntów, a zajmuje się skaładem książek - jak już trzeba to zrobić w MS to zostaje tylko MS Office 2000. Kolejne wersje są PORAŻKĄ pod wzgledem szybkiego dostępu do wielu funkcjonalności naraz - więcej klikologii.
Jesli IBM poprawi OO to może być rzezcywista konkurencja do drogiego MS np. płytka z instalką do każdego laptopa Lenovo!

Avatar
drejku (niezalogowany) | 15.09.2009 20:16#77

Andrzej - cyt: "ciągle brakuje porządnej bazy danych, takiej jak Access". Access to program do obsługi bardzo małych baz biórkowych. Każdy kto chce porządną bazę instaluje Postgresa, Oracla czy DB2, od biedy MySQL - w zależności od potrzeb.

Avatar
do # kazimierz (niezalogowany) (niezalogowany) | 21.10.2010 4:37#78

do #kazimierz (niezalogowany) #75

pod winda chodzi jak muł ale pod ubuntu lata jak burza dwa przeciwieństwa w szybkości winda i linuch

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av