Kolejna propozycja ustawy zwalczającej piractwo w USA

11.05.2011 16:11, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Władze Stanów Zjednoczonych są zdeterminowane, aby skończyć z piractwem w Internecie. Trwają prace nad nowym prawem, które ułatwi walkę z osobami naruszającymi prawa autorskie.

Przygotowywana ustawa o nazwie PROTECT IP (Preventing Real Online Threats to Economic Creativity and Theft of Intellectual Property) ostro podchodzi do walki z piractwem w Internecie. Na jej mocy z piractwem walczyć będą musieli nie tylko operatorzy telekomunikacyjni, ale również wyszukiwarki internetowe, firmy obsługujące karty kredytowe czy sieci reklamowe. Wszystko w celu ochrony praw autorskich. Jak zauważa ArsTechnica, nowa ustawa dotyczy przede wszystkim wielkich firm jak choćby Google, którego wyszukiwarka jest obecnie jednym z najpopularniejszych źródeł informacji na temat nielegalnych plików w Internecie.

PROTECT IP upoważnia Departament Sprawiedliwości do złożenia powództwa cywilnego w przypadku wykrycia, że dany serwis czy usługa umożliwia dostęp do zagranicznych stron z materiałami naruszającymi prawa autorskie. Władze mogą nie tylko nakazać zablokowanie takiej witryny, ale również zabronić współpracy z oskarżonym serwisem reklamodawcom czy firmom zajmującym się obsługą kart kredytowych (Visa, MasterCard).

Nowa ustawa skupia się przede wszystkim na współpracy z wielkimi firmami takimi jak Google, MasterCard czy operatorzy telekomunikacyjni. To znacznie łatwiejsze, niż pozywanie poszczególnych osób czy nawet serwisów rozpowszechniających nielegalne treści w Internecie. Z drugiej strony - jeżeli ustawa zostanie przyjęta - konsekwencje takiego postępowania mogą być nieprzyjemne. Znaczący wzrost cenzury w Internecie, a co za tym idzie, ograniczenie praw obywatelskich. Czy to jest najlepsza metoda walki z piractwem?

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (42)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zboj87 | 11.05.2011 16:20#1

"Czy to jest najlepsza metoda walki z piractwem?"

Moim zdaniem nie. Świat IT (i nie tylko on) cały czas podąża złą drogą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 11.05.2011 16:21#2

Prędzej Atlantyda się odnajdzie nisz piractwo zniknie.
Jeżeli tak podchodzą do tego to nigdy nie wygrają.

Trzeba będzie statek załadować rumem po brzegi i wypłynąć na nieznane lądy arrrrr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 11.05.2011 16:30#3

Czyli wymysla sie powód dla którego mozna zrobic jeszcze wiekszá cenzuré niz sam Patriot Act dawal. Apetyt rosnie w miare jedzenia?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 11.05.2011 16:33#4

"Czy to jest najlepsza metoda walki z piractwem?"

Nie, ale jedna z tańszych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dobryteddy | 11.05.2011 16:47#5

Czy to oznacza, że będą musieli zamknąć wszystkie serwisy typu rapidshare, nie wspominając o google które to umożliwia dostęp do nielegalnej treści :D ?

Avatar
vladonator (niezalogowany) | 11.05.2011 16:54#6

wieksze straty pewnie przynosi to kombinowanie, niz samo piractwo...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 11.05.2011 16:57#7

@dobryteddy

Z tego co mi wiadomo min. Rapidshare ma swoją siedzibę w Niemczech. Artykuł jest o prawodawstwie amerykańskim.

Avatar
qwewr (niezalogowany) | 11.05.2011 16:57#8

zmieni się google na coś innego mniej znanego i po sprawie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przybylski | 11.05.2011 16:59#9

Przecież nikomu nie zależy na dobru innych (braku piractwa), kasa, kasa i jeszcze raz kasa.

Avatar
Predator123 (niezalogowany) | 11.05.2011 17:03#10

Oni by musieli wyłączyć cały internet chyba :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 11.05.2011 17:10#11

Moim zdaniem również nie jest to zbyt dobra metoda - z piractwem powinno się walczyć, ale są do tego inne sposoby (np. informowanie o darmowych produktach [nie mówię o totalnej reklamie za free, bo to też nie fair]).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sypa | 11.05.2011 17:18#12

To my też stwórzmy ustawę Piractwo I Pobieranie Anty w skrócie....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 11.05.2011 17:44#13

Niech się nie zdziwią, jak Anonimowi znowu zaatakują :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GL1zdA | 11.05.2011 17:45#14

Blokowanie reklam jest niezłym pomysłem - nie może być tak, że autor warezowego bloga zgarnia pieniądze za Google Ads.

Avatar
witek12 (niezalogowany) | 11.05.2011 18:02#15

Walka z prawami i wolnościami osobistymi trwa na całego - do czasu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Karach | 11.05.2011 18:26#16

Znowu pomysły NWO na cenzurę. :/ Czytać się nie chce normalnie...

Ale zastanawia mnie jedno - kogo oni zatrudniają, żeby wymyślał takie "koolaste" akronimy. I ile im płacą. :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 11.05.2011 18:39#17

Nie poradzili sobie z piractwem na CD/DVD, a chcą sobie poradzić z piractwem w całym Internecie? Ciekawe jak będą egzekwować to prawo w Europie, Japonii, Rosji czy Chinach?

Avatar
Hamburgerowy Babilon (niezalogowany) | 11.05.2011 18:56#18

No tak, w Afganistanie im się nie wiedzie, to pchają do internetu ze swoją żandarmską robotą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 11.05.2011 19:02#19

@Karach, nie akronim, tylko bakronim (backronym).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
9SEBEK6 | 11.05.2011 19:37#20

to co chcą wprowdzic to totalna glupota. i tak sobie nie poradzą a firmy takie jak google mogą na tym ucierpiec.
piractwo było jest i będzie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bubon | 11.05.2011 19:40#21

Zmuszą Google do filtrowania zapytań o filmy i muzykę?
Nic nie szkodzi: w Rosji popularniejsza od googla jest rosyjska wyszukiwarka yandex.ru. Z ochotą przywita klientów z całego świata.

Avatar
genek1213 (niezalogowany) | 11.05.2011 20:02#22

Musimy walczyć o wolności obywatelskie, które chcą nam zabrać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maxim128 | 11.05.2011 20:26#23

piractwo filmów i muzyki nie spadnie
ja osobiście kupiłbym płytę muzyczną, ale tantiem dla artystów jest bardzo mały- większość mają wytwórnie płytowe. Ktoś kiedyś zobrazował to w takich słowach:
"hieny, czemu nam to robicie, my tworzylismy to przez całe życie, a wy z tego zgodnie z prawem kasę kosicie, hieny"
(powyższy cytat znalazłem w necie)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nietyk | 11.05.2011 20:43#24

Do roboty Panowie, to będzie was stać na programy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 11.05.2011 22:19#25

Zacznij od siebie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 11.05.2011 23:17#26

i niby wszyscy będą zadowoleni? dziwne i nie możliwe a ci tak zwani hakerzy może będą spać spokojnie jak się wnerwią to im wszystkie serwery porozwalają xd

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 12.05.2011 0:06#27

@nietyk
Co napiszesz o kretyńskich zabezpieczeniach,na które pirat leje,bo zapodaje cracka,tylko legalny użytkownik się męczy ?
Piractwo jest nie do zniszczenia,cały internet polega na kopiowaniu treści i tu se bramkę strzelili (jeden plik może być na milionie różnych komputerów),mam oryginalne gry,więc np. idiotyzmem jest to,że niektóre wymają płyty w napędzie

Avatar
Predator 123:) (niezalogowany) | 12.05.2011 7:35#28

Jak by to powiedział Sir Tim Berners-Lee "To my wymyśleliśmy internet, a wy nic do niego nie macie więc się odwalcie." Firma zarabia 9999999 dolarów rocznie i jeszcze płacze, że 99999 ludzi pożyczyło sobi9e np. grę. Czasami mam pustą lodówkę a te h... mają czasami mają puste etui od piłek golfowych. No dobra, nie ważne, każdy zasługuje na to na co zapracował. Ci starzy wyjadacze którzy pożyczali sobie kasety Modern Talking zapomnieli o tym całkiem. Dlaczego ja nie będę niedługo mógł wysłać komuś mojego filmu, komuś innemu. Nie stać mnie na kupno praw autorskich do mojego filmu z komunii :(

Avatar
bitx (niezalogowany) | 12.05.2011 9:01#29

Zamiast obniżyć ceny to będzie polowanie. Sam osobiście wolałbym wydać 15 - 25 zł na grę lub program niż godzinami ściągać z internetu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
teddy1954 | 12.05.2011 9:25#30

cały czas walczą,w każdym zakątku świata,dolarki,dolarki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soul1988 | 12.05.2011 9:37#31

Tam pracuja chyba sami idioci....

Avatar
CheCHE (niezalogowany) | 12.05.2011 10:17#32

Nic tak rano nie budzi - jak zapach napalmu o poranku. Ewentualnie durny pomysł jak okiełznać bestię. Fakty są takie - nic i nikt jest w stanie zapanować nad wymianą danych pomiędzy ludźmi a zadaniem koncernów jest wymyślenie jak na tym zarobić kasę - chybionym (ale najprostszym) sposobem jest próba ocenzurowania internetu. Dzięki szkodliwości piractwa w ostatnich latach powstały produkcje filmowe które zarobiły najwięcej w historii kina - strendż! ;)

Avatar
asss (niezalogowany) | 12.05.2011 10:19#33

Teraz to dopiero piractwo będzie opłacalne. Jeżeli zwykły człowiek będzie bał się coś ściągnąć z internetu pójdzie na giełdę, czy inne miejsca gdzie sprzedają nielegalne oprogramowanie i sprzedający nielegalne oprogramowanie będą mieli dużo większe zyski.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MystiQ | 12.05.2011 11:05#34

Pod pretekstem piractwa cenzuruje sie internet. Poprostu nie moze byc tak ze cos jest za free i ktos zawsze musi polozyc na tym swoja lape. Internet jednak jest pod tym wzgledem klopotliwy i dlatego powstaja tego typu kurioza. Zapewniam bedzie takich chorych pomyslow duzo ale jednak uwazam ze kiedys to sie uda a wtedy RIP wolnosci informacji ktora juz teraz jest mocno ograniczna.

Avatar
afxtwn (niezalogowany) | 12.05.2011 11:19#35

Zajmuję się jako wolny strzelec grafiką i architekturą. Gdyby nie piractwo to nie umiałbym Autocada, 3dMaxa, Photoshopa itp, nie poszedłbym do firmy architektonicznej i nie byłbym użytkownikiem tych programów. Jak każą sobie płacić jak za zboże to mają piractwo. Nie popieram sprzedawania programów na płytkach na giełdzie, ale z całego serca popieram ludzi , którzy łamią zabezpieczenia i udostępniają programy i gry w sieci. W dużej mierze jestem tu gdzie jestem dzięki nim.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Torwald | 12.05.2011 11:37#36

Stadionie Dziesięciolecia ! Przyzywam cie !

A tak bardziej serio - jak ten cały Departament Sprawiedliwości zobaczy, że Google zindeksowało nielegalne kopie softu/muzyki/filmów, to co ? Odetnie ich od sieci ? Zablokuje im konta ?

W USA nadal myślą nie tą częścią ciała co trzeba (o ile myśleniem to można nazwać) i ciągle walczą ze skutkami, a nie dostrzegają przyczyn. No ale po co kasować piractwo niszcząc przyczynę ? Wtedy nie będzie można zapłacić setek milionów dolarów firmom, które z tym piractwem będą walczyły ;)

Avatar
fdfgrhjk (niezalogowany) | 12.05.2011 12:14#37

Ostatnio korporacje dostały bzika na punkcie kontroli wszystkiego i wszystkich- dam jeden przykład - Znakomity video- player służący do precyzyjnego przeglądania filmu klatka po klatce z dowolnymi powiększeniami czyli: Zoom Player, w poprzedniej wersji: zp550b1std, nie miał w sobie żadnych szpionów - w obecnej wersji: zp800rc2free, Avira wykryła mi: Adware/Searchbar.a.2008

Avatar
oł,jes (niezalogowany) | 12.05.2011 13:26#38

Mrzonki! Amerykanie to chyba najgłupsza nacja na świecie. To chyba od tego ich żarcia.

Avatar
erhtjt (niezalogowany) | 12.05.2011 13:48#39

Pozwoliliśmy im sprywatyzować naszą kulturę, i opanować nasze oficjalne media, i jeżeli teraz zaczną kontrolować internet, to co tam teraz będzie można znależć ?

Jedynie różne mutacje komiksów, harlekinów oraz trojany. Bardzo smutna perspektywa.

Avatar
Krupka... (niezalogowany) | 12.05.2011 13:56#40

"PROTECT IP upoważnia Departament Sprawiedliwości do złożenia powództwa cywilnego w przypadku wykrycia, że dany serwis czy usługa umożliwia dostęp do zagranicznych stron z materiałami naruszającymi prawa autorskie."
Czyli jak Google pozwala na wyszukanie w internecie stronek z pirackimi programami to będzie mieć teraz problemy?
Chore. Tylko i wyłącznie chore.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MystiQ | 12.05.2011 15:28#41

Wiele molochow - korporacji z M$ na czele niszczylo wolne oprogramowanie na poczatku w sposob tak perfidny, chamski i bezczelny ze teraz nazwano by ich terrorystami a w chwili obecnej maja czelnosc mowic o tzw piractwie. ONI WYROSLI na gruzach tego co pozostawili ludzie piszacy wolne oprogramowanie. Kiedy czytam o tego typu prawnych zagrywkach, calej tej obludzie i glupocie ludzi ustanawiajacych nowe przepisy prawne to noz sie w kieszeni otwiera. Szkoda slow ale poprostu czasem nie da sie "przejsc" obok takch rewelacji obojetnie.
Powodzenia ludziom walczacym z tym bezsensem zycze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
maxymili | 13.05.2011 13:14#42

Niebawem przyjdzie dzień, kiedy za pierdnięcie można będzie iść do więzienia na 15 lat. Głosować dalej na bandę krawaciarzy? Chyba zagłosuję w końcu na kogoś z muchą.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av