Microsoft: wstążka zostaje!

31.01.2012 14:53, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

O tym, że Eksplorator Windows w Windows 8 będzie miał wstążkę, wiemy nie od dziś. Ten pomysł ma wielu przeciwników, którzy niezmiennie podają trzy argumenty przeciw pomysłowi Microsoftu: użytkownicy rzadko w ogóle korzystają z menu Eksploratora, wstążka będzie zajmować masę miejsca i na wstążce jest za dużo funkcji (znajdziemy tam nawet defragmentację dysku!).

Jednak Microsoft z uporem godnym lepszej sprawy broni swojego stanowiska i rozsądnie argumentuje swoje działania. Na blogu MSDN znalazło się podsumowanie komentarzy użytkowników na temat nowego interfejsu Eksploratora, wraz ze stosownymi przypisami i uzasadnieniem, dlaczego będzie tak, a nie inaczej. Co bardzo cieszy, w końcu naprawiony został błąd, który towarzyszy użytkownikom Windows 7 od lat — po rozwinięciu folderu w panelu nawigacji (lewym) drzewko folderów już nie wraca na samą górę.

Microsoft spodziewał się dyskusji o wstążce w Eksploratorze i po zebraniu danych na jej temat nakreślił plan dotyczący jej zachowania w becie Windowsa 8. W Developer Preview Windowsa 8 wstążka była domyślnie otwarta, co pozwoliło zgromadzić sporo danych o sposobie, w jaki była wykorzystywana przez testerów. Wstążka zostaje, ale domyślnie będzie zminimalizowana. W becie, której należy spodziewać się w tym miesiącu, wstążka będzie domyślnie zminimalizowana, aby ograniczyć czynniki rozpraszające, a jednocześnie przekonać użytkownika do samodzielnego znajdowania funkcji programu i zaoszczędzić miejsce na ekranie. Schowana wstążka według badań Microsoftu idzie w parze z intensywnym wykorzystaniem skrótów klawiszowych, więc w przyszłości będą one widoczne w pływających podpowiedziach do narzędzi ze wstążki. Na koniec, ustawienia Eksploratora zostały włączone do gamy ustawień synchronizowanych między urządzeniami użytkownika, więc układ przycisków będzie taki sam na każdym urządzeniu z Windowsem 8, na który będzie się logować właściciel danego LiveID.

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami zmieni się również okno informujące o duplikatach znalezionych przy kopiowaniu plików. W przyszłości lista konfliktów ma być krótsza, gdyż kopiowanie automatycznie będzie pomijać pliki o takiej samej nazwie, rozmiarze i dacie utworzenia. Wszystkie powiadomienia towarzyszące operacjom na plikach są grupowane i, zależnie od typu, wyświetlane przed rozpoczęciem zadania (potwierdzenie nadpisania lub usunięcia pliku) lub po jego zakończeniu (informacje o błędach). Ponadto operacja kopiowania może być wznowiona po wyjściu systemu z uśpienia lub hibernacji.

Microsoft musi pchać interfejs użytkownika do przodu i liczy się z tym, że niektórzy po prostu będą na zmiany narzekać. Jak zawsze, sporo niezadowolonych niewybrednie określa zmiany, podczas gdy pokaźna grupa testerów była w stanie dzięki wstążce pracować wydajniej. Złotego środka nie ma i nawet we wpisie na oficjalnym blogu deweloperów Windowsa 8 można przeczytać, że ci, którym nowy Eksplorator nie będzie odpowiadał, mogą przecież używać menedżerów plików innych producentów.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (53)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
underface | 31.01.2012 14:55#1

czas start - tylko czekać, aż odezwie się jakiś zwolennik XP i zacznie wygadywać ,ze to najlepszy system na świecie.

kontrowersji masa, a użyteczność i tak okaże się dużo większa niż wszystkim się wydaje - kwestia przyzwyczajenia

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
barabasz606 | 31.01.2012 15:00#2

''W becie, której należy spodziewać się w tym miesiącu"
Dzisiaj? Bo przecież dzisiaj jest ostatni dzień miesiąca.

Avatar
wy3w (niezalogowany) | 31.01.2012 15:01#3

Dalej brak natywnej obsługi kart?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 31.01.2012 15:02#4

Od lat używam Total Commander'a i to, czy będzie wstążka, czy nie, to mnie naprawdę ani ziębi, ani grzeje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
killer6 | 31.01.2012 15:04#5

Jestem zadowolony z 7 i nie mam zamiaru jej zmieniać przez następne 5 lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jaahquubel_ | 31.01.2012 15:07#6

Wstążka to jedna z zaledwie dwóch rzeczy, które bym wziął z produktów MS i włączył do swojego prywatnego kompa.
Domyślnie zamknięta? Prawidłowo.
Mogliby też dać możliwość wyboru - eksplorator a la Win XP, a la Vista/7 czy wstążkowaty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
flaszer | 31.01.2012 15:12#7

Wstążka musi być, bo potem co niektórzy twierdzić będą, że nowy system nic nie wnosi (oprócz Metro UI, którym do gustu nie przypadł), co po części jest prawdą, ale biznes trzeba przecież jakoś nakręcać.

Avatar
dario_7 (niezalogowany) | 31.01.2012 15:13#8

Mnie te wstążki nie przeszkadzałyby nawet - pod warunkiem, że dałoby się to "cudo" wyłączyć... ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blady2011 | 31.01.2012 15:18#9

Jeszcze jak by obramowania były jak w 7 :P nie podoba mi się takie kwadratowe z matowymi przyciskami. Szklane efekty są lepsze:P Nie wiem czemu tak szybko przeszła ta moda i weszła moda na matowość. Orb też niech będzie ten z 7 :P

Najlepiej by było jak by było można włączać w klasycznym interfejsie elementy z metro które chcemy zachować :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 31.01.2012 15:22#10

win8 + metro tylko na pady

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malkolm | 31.01.2012 15:29#11

Windows 8 zapowiada się na prawdę ciekawie. Wstążki są na prawdę wygodne łatwe do ukrycia jeżeli pracujemy np na nie największym ekranie. Jednak czy zamienił bym swój 7 na 8? Jeżeli skok technologiczny byłby tak duży jak go Microsoft zachwala to tak. W przeciwnym razie wolę zaoszczędzić pieniądze i poczekać na 9 odsłonę okienek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 31.01.2012 15:33#12

- underface

Ja mam obecnie XP i co?. ;)
Zachwalać go nie będę, bo system jak system, ale od nowego kompa przechodzę na Ubuntu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sca_la | 31.01.2012 15:35#13

@Malkolm
Naprawdę piszemy łącznie. Sorry, musiałem :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 31.01.2012 15:35#14

I tym sposobem wprowadzenia wstążki wszyscy powinni być usatysfakcjonowani, lubisz to masz a nie to po prostu zamkniesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 31.01.2012 15:47#15

wstążka się sprawdziła najlepszym przykładem na to jest office

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AbrahaM | 31.01.2012 15:53#16

dlatego NIE kupie windows 8, dlatego nie kupiłem "nowych" ms-office, tylko używam open-office, dlatego osobom które muszą używać ms-office zalecam szukanie legalnych "niedobitków" ostatniej wersji bez wstążki, czyli 2003..

nie miałbym nic przeciw, gdyby był wybór, wstążka i "stary" UI, każdy miałby co chce, ale przymusowi mówię stanowcze nie, tak samo jak stanowcze nie mówię interfejsowi metro.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Linux Master | 31.01.2012 15:59#17

waże aby lubie "wolniej myślący" ogarniali o co chodzi.

Dla ludzi ogarniętych jest linux ;)

Avatar
skurg (niezalogowany) | 31.01.2012 16:06#18

W dzisiejszych niewolniczych czasach - totalnej inwigilacji, z backdorami w komórkach, sprzedajnymi politykami będącymi na usługach korporacji - czytaj ACTA, odmóżdzającej papce w idiotboxach, wojnach będących tylko biznesem, przymusowym szczepieniom mającym na celu depopulacje planety itp. - to używanie windows 7 może być ryzykowne, a co dopiero windows 8.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DanexStar | 31.01.2012 16:09#19

Ja tam nie mam nic przeciwko wstążce. Nie wyobrażam sobie dzisiaj Office'a bez niej.

Avatar
Pablo55N (niezalogowany) | 31.01.2012 16:26#20

@AbrahaM

Akurat do Office 2007 wzwyż jest dostępna wtyczka, która dodaje wstążkę z interfejsem podobnym do Office 2k3. Wiec zamiast robić niezrozumiale protesty wystarczy poszukać rozwiązania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 31.01.2012 16:27#21

@DanexStar
Ale inaczej jak masz w Office setki opcji, a inaczej tu, gdzie masz na widoku przycisk "pokaż/ukryj ukryte pliki i foldery" - opcję, której nie używa się za często. W sumie wstążka Home to nic innego jak ładnie wyszczególnione opcje z menu PPM, czy to na tle folderu, czy po prawokliku na plik. W Metro takie coś jest ok, ale w desktopie żeby zmienić nazwę pliku wolę kliknąć 2 razy na nazwę, niż kliknąć na plik, potem na wstążce szukać "zmień nazwę". Podobnie z działem "select": mamy do wyboru: żadne, wszystkie i wybrane - dla mnie umieszczenie tego na wstążce to śmiech na sali - od tego jest kliknięcie na tło folderu/crtl+a/zaznaczanie z ctrl lub ptaszkowanie obok nazwy. Nie trzeba biegać na wstążkę i z powrotem. W Office, Mailu, Galerii fotografii rozumiem użycie wstążki, ale w eksploratorze... raczej nie, a przynajmniej bez niektórych (banalnych/nieużywanych) opcji.
Czas pokaże. Na pewno wezmę betę na testy.

Avatar
MariuszEm (niezalogowany) | 31.01.2012 16:30#22

A dla mnie wstążka jest nieużyteczna, chociaż zarabiam na niej, bo trzeba przez nią dokształcać pracowników.
Co do podejścia MS, to kojarzy mi się ono ze słowami premiera, że przecież ACTA nie było tajne;)

Avatar
Admc (niezalogowany) | 31.01.2012 16:40#23

Czy tylko ja uważam że klasyczne paski narzędzi są lepsze?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 31.01.2012 16:43#24

To prawda, w Office wstążka jest bardzo pomocna, w Eksploratorze kwestia gustu, ale jeśli będzie domyślnie schowana, no to OK. Nie mogę się doczekać na 8-kę :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Galnospoke | 31.01.2012 16:55#25

MS znow wie lepiej jak w przypadku usuniecia podstawowych opcji Menu Start w 7. Pewnie dlatego, ze wiedza lepiej ich rynek na urzadzeniach mobilnych (czyli gdzie jest konkurencja) oscyluje w granicach pojedynczych %. Ale nic to - wiedza lepiej. Ja tez wiem i dlatego uzywam nadal XP - moj portfel, moje decyzje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 31.01.2012 17:02#26

@Linux Master
Dla ludzi co lubią tracić czas, też jest linux.

Avatar
~~ (niezalogowany) | 31.01.2012 17:06#27

Wstążka to jeden z najlepszych wynalazków MS ostatniej dekady. Jej moc ujawnia się tym lepiej, im bardziej program jest skomplikowany, dlatego Office posiadający multum opcji nieźle na niej zyskał. Oczywiście zawsze będą ludzie, którym zmiany się nie podobają - dla malkontentów powinna być więc opcja powrotu do standardowego wyglądu :)

Avatar
Rettman (niezalogowany) | 31.01.2012 17:11#28

Wstążka się sprawdziła?
Wstążka jest pomocna?
Interesuje mnie komu i do czego?
chyba tylko dla neokids, którzy nie potrafią sobie zorganizować środowiska pracy.
IMHO - wstążka jest to skrajne badziewie, które nie tylko najzwyczajniej w świecie KRADNIE przestrzeń na ekranie monitora ale ponadto, poprzez swą niekonfigurowalność zmusza do wykonywania całej masy zbędnych czynności podczas pracy czy to z Wordem czy z Excelem.

A już skrajnym - nazwę po imieniu - chamstwem ze strony M$$ jest nie danie użytkownikom możliwości decyzji i wyboru, jaki rodzaj interfejsu wolą mieć zainstalowany w swoim MSO.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 31.01.2012 17:16#29

Skoro domyślny system plików nie wymaga ręcznej defragmentacji, po co tworzy się do tego narzędzia?

Avatar
Rettman (niezalogowany) | 31.01.2012 17:31#30

Druedain - ty tak naprawdę wierzysz we wszystkie fantasmagorie reklamowe M$$?

~~ - właśnie dlatego, że w MSO jest multum opcji i możliwości interfejs powinien umożliwiać takie jego skonfigurowanie by użytkownik mógł sobie środowisko pracy zorganizować wedle swoich potrzeb a nie być skazanym na pomysły i wymysły tych [EU] geniuszy, którzy to zawsze lepiej od usera wiedzą czego on w danym momencie potrzebuje.
By ci to lepiej zobrazować - przypomnij sobie niesławnej pamięci "spinacz", "pieska" i co tam jeszcze ci geniusze od projektowania użyteczności MSO wymyślili jako personifikację "Asystenta..."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saha | 31.01.2012 17:36#31

Wstążka w Eksplorator Windows bardzo dobra sprawa, szkoda że chcą ją zminimalizować, oby była opcja wyboru wielkości. Zwiększenie ilości skrótów klawiszowych to natomiast koszmar.

Avatar
Blady Zenek nagina (niezalogowany) | 31.01.2012 17:39#32

Ja uważam te wszystkie wynalazki, w rodzaju wstążek, za głupotę. Trzeba jednak pamiętać o jednym: aktualnie, wszyscy producenci systemów idą drogą wymyśloną niegdyś przez Apple - komputer ma się dać obsłużyć przez każdego amerykańskiego/angielskiego/francuskiego/niemieckiego debila. Nie można od współczesnych klientów wymagać myślenia, bo nie są do niego zdolni. Dlatego klasyczna mysz Apple ma tylko jeden klawisz - większa ilość nie pomieściłaby się w zachodnich łepetynach. Dlatego robi się różne wstążki, kafelki, Unity, Gnome 3 i inne śmiecie, które ludziom rozumnym stawiają włosy na plecach, a u tak zwanego "zwykłego użytkownika" wywołują orgazm za orgazmem... Dzisiaj, komputery w 99 % przypadków służą tylko do mniej lub bardziej wyrafinowanej rozrywki dla mas. Systemy operacyjne tworzone są więc pod możliwości i preferencje tych właśnie mas...

Avatar
Sten (niezalogowany) | 31.01.2012 17:53#33

@Rettman
Dokładnie jak napisałeś !!!
Za chwilę umieszczą na wstążce "Format /Yes" i się dopiero narobi ;P

@Admc - NIE, nie tylko !!!! Dla mnie też jest znacznie wygodniej pracować na klasycznym stylu, a nie na tej landrynce...

M$ jest zarozumiały jak diabli, bo mają około 80-90% rynku PC i mają w d...ie produktywność.
Byle pokazać zmiany ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malkolm | 31.01.2012 18:10#34

@Sca_la

Spoko. Wbudowany w przeglądarkę słownik uznał jednak inaczej i rozdzielił.

@skurg

"używanie windows 7 może być ryzykowne, a co dopiero windows 8"

Ryzykowne jest już mieszkanie w UE, USA, Kanadzie, Japonii bądź Australii bo bytując w tych krajach tracisz częściowo swoje prawa. Poza tym zapomniałeś już co niektóre agendy umieszczały w jądrze BSD? Założę się, że w pingwinie też niejedno siedzi..

@Rettman

I jest pomocna i się sprawdza. Pracuję z nią zarówno na stacjonarnym jak i laptopie. Wszystkie opcje mam w postaci graficznej na pasku. Kwestia tygodnia, dwóch poważniejszej pracy i już odkrywasz to jak bardzo zwiększa ona wydajność.

Avatar
gosc2 (niezalogowany) | 31.01.2012 19:02#35

Nie ma się co podniecać, ci co żyją dłużej wiedzą że Microsoftowi wychodzi dobrze mniej więcej co drugi system.

Win 98 SE - OK
Win Me - do bani
Win XP - OK
Win Vista - do bani
Win 7 - ok
Win 8 - ?
Win 9(?) - ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 31.01.2012 19:27#36

DonM$ | 31.01.2012 17:02#29

@Linux Master
Dla ludzi co lubią tracić czas, też jest linux.


Najlepszy komentarz, jak do tej pory :) .
+10

Avatar
Zas (niezalogowany) | 31.01.2012 19:29#37

"Wstążka to jeden z najlepszych wynalazków MS ostatniej dekady. Jej moc ujawnia się tym lepiej, im bardziej program jest skomplikowany, dlatego Office posiadający multum opcji nieźle na niej zyskał."

Zgadzam sie w 100%. Wstążka w MS Office to kapitalne rozwiązanie, które znacznie przyspiesza doklikanie sie do różnych opcji. Chętnie zobaczyłbym też ja w róznych managerach plików czy fotografii. Ale czy w Eksploratorze , który am tak niewiele opcji, jest potrzebna?
"Zaawansowane" operacje na plikach i tak wymagają kart i paneli, więc do kopiowan, zmian nazw, w tym masowych itp uzywam FreeCommandera. A Eksploratora lubiłem za minimalizm i oczywiscie fajny wyglad ze szklanymi efektmai.

No właśnie, szklane efekty w odrowcie? Mnie pasek eksploratora w win 7 bardzo sie podoba, podobnie jak wygląd IE 7. Szklane wfekty do takich prgramów z trzema opcjami na krzyż są ok. I o ile nie wyobrażam sobie oszklenia Opery (a takie skórki powstają), to eksplorator... szkoda zę będzie znów matowy i kwadratowy...

Avatar
Rettman (niezalogowany) | 31.01.2012 19:33#38

@Malkolm - walczyłem z nią [wstążką] dwa miesiące.
I wywaliłem MSO 2007 wracając do starego dobrego 2003.
W 2003 mogę sobie dowolnie skonfigurować przyciski - wywalam te co mi nie są do niczego potrzebne pozostawiając jedynie te, których używam. Dodatkowo i w Wordzie i w Excelu jeden pasek narzędzi przyklejam do lewej krawędzi ekranu - i poza naprawdę nielicznymi przypadkami nie muszę klikać na żadne menu by odszukać polecenie zaszyte gdzieś w n-tym poziomie klikalności.

Jeżeli spojrzysz na obecnie dostępne monitory - w kretyńskim z punktu widzenia potrzeb PRACY a nie gapienia się na filmy formacie "full HD" - to chyba przyznasz mi rację, iż deficyt przestrzeni roboczej w szczególności dotyczy wymiaru pionowego, co dodatkowo potęgowane jest m.in właśnie przez genialny pomysł pod tytułem WSTĄŻKA, która zajmuje bezsensowną ilość miejsca nie dając przy możliwości przeniesienia jej na boczną krawędź monitora.

Avatar
Robson_12345 (niezalogowany) | 31.01.2012 21:36#39

JA chce możliwość zmiany miedzy 'clean and simple ' a wstążką!!

Czy nie ma tam osób które wpadłyby na taki pomysł!!

Ja wole aby działało to szybciej i było bardziej konfigurowalne!!

Avatar
Gunthers (niezalogowany) | 31.01.2012 21:37#40

@Malkolm
"Ryzykowne jest już mieszkanie w UE, USA, Kanadzie, Japonii bądź Australii bo bytując w tych krajach tracisz częściowo swoje prawa. "
Dlatego wszyscy powinniśmy się przeprowadzić do Chin.
Albo jeszcze lepiej do Północnej Korei!

Avatar
Lukkii (niezalogowany) | 31.01.2012 23:09#41

Zwykła belka jest najlepsza - klik i włączasz coś tam. A wstążka to pic na wodę. Ma wyglądać a nie być użyteczne. Te udziwnienia ze strony Microsoftu powodują u mnie chęć albo powrotu do XP (czego na pewno nie zrobię) albo Linuxa (czego teraz ani przez kilka najbliższych lat pewnie też nie zrobię).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 31.01.2012 23:43#42

nie wiem naprawde co niektorzy zlego widza we wstazce...
ze miejsce zajmuje? owszem, zajmuje nieco miejsca u gory... ale za to explorer nie posiada dolnego paska, ktory zajmuje tyle samo /jesli nie wiecej/ miejsca. a ze wygodniejsza wstazka jest niz przeszukiwanie kilku poziomow menusów... jak dla mnie- bardzo dobry wynalazek.

@Saha
a co zlego jest w zwiekszaniu skrotow klawiszowych? tak dlugo, jak sa sensowne (czyli nie trzeba byloby byc mutantem by z nich korzystac) to jak najbardziej jestem za- bardzo ulatwiaja one prace.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 01.02.2012 7:29#43

@Wuwu78
Jak chcesz cos zrobic w windowsie uzywa sie myszki, natomiast w linuksie uzywasz klawiatury... do wpisania google.com w przegladarce.

Avatar
Mich$$ (niezalogowany) | 01.02.2012 8:36#44

Według mnie wstążki (na przykładzie MS Office) mogą ułatwić pracę początkującym użytkownikom (wszystko "widać"). Dla osób bardziej zaawansowanych w temacie będą raczej przeszkadzać niż pomagać.

Dla mnie osobiście największą bolączką wstążek od Microsoft`u jest brak możliwości jakiejkolwiek ich edycji oraz fakt, że zajmują one o wiele więcej miejsca na ekranie (nie oferując mi większej wygody pracy).

Avatar
BRWS (niezalogowany) | 01.02.2012 10:58#45

@Rettman
Popieram w całej rozciągłości. Brak konfigurowalności wstążki jest karygodny i kompletnie pozbawia ją funkcjonalności. W laptopie mam 800 pikseli w pionie i pomysł oddawania niemal 100 pod pasek z ikonkami jest absurdalny - to minus dwa wersy tekstu. Przy tym, że po bokach marnuje się tyle miejsca. Nie dziwię się więc, że u większości osób, u których serwisuję komputery, nadal spotykam Open/LibreOffice lub Off2003 z wtyczkami dla odczytu formatów *x.

Avatar
_asd (niezalogowany) | 01.02.2012 11:19#46

@Malkolm: "W przeciwnym razie wolę zaoszczędzić pieniądze i poczekać na 9 odsłonę okienek."
Nie moja to sprawa, ale będziesz zbierał 300 złotych do 2015 roku (win9) ?

Jeśli na tabletach będzie dostęp do exploratora, to wstążka na pewno będzie lepszy rozwiązaniem niż małe tekstowe klasyczne menu czy menu kontekstowe pod PPM.

Przydało by się jednak, by wstążka mogła być ustawiana pionowo, zwłaszcza, ze wszystkie ekrany, nawet na netbookach są wide-screenami.

Avatar
Bloom (niezalogowany) | 01.02.2012 12:04#47

Piszecie o wydajności tak, jakbyście na akord pracowali z eksplorerem przy komputerze 16 godzin na dobę 7 dni w tygodniu. Jeszcze jeden argument mnie dziwi: wstążka jest dobra, bo się przyzwyczaiłem. Mój miękki kark sprawia, że przyzwyczajam się do wszystkiego, za miesiąc będę piał z zachwytu nad ACTA.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 01.02.2012 12:51#48

Wstążka może być, pod warunkiem, że można ją "zminimalizować" jak w Office 2010 oraz pod warunkiem, że będą pod nią działały skróty klawiaturowe które znajdują się pod klawiszem Alt (analogicznie do Office 2010). To wtedy ma sens. Do tej pory jednak nie mogę się przyzwyczaić do wstążki "klikanej". Ze skrótami klawiaturowymi jest jednak ok.

Avatar
Loom (niezalogowany) | 02.02.2012 10:03#49

Jeee Microsoft i jego rewelacyjne pomysły. W dobie ekranów panoramicznych zabierać ludziom taki kawał ekranu...

Avatar
Sten (niezalogowany) | 02.02.2012 11:21#50

@_asd
Ale mowa o wtykaniu badziewia tyabletowego na komputer PC, gdzie prawie na 100% nie będziesz wodził paluszkiem po ekranie !!!

Avatar
_asd (niezalogowany) | 02.02.2012 12:03#51

Sten - Kafelki to typowa rzecz pod tablet i będzie do wyłączenia zapewne w wersji desktopowej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malkolm | 02.02.2012 20:49#52

@_asd

"Nie moja to sprawa, ale będziesz zbierał 300 złotych do 2015 roku (win9) ?"

Tak.

Avatar
Deltha (niezalogowany) | 21.02.2012 10:26#53

W Windows Developer Preview da się wyłączyć i wstążke i Metro UI. W finalnej pewno również.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av