Mozilla nie chce tworzyć systemu operacyjnego

20.11.2009 12:54, Autor: Jakub Kuchnio (morthius)
NewsImage

Wiele wskazuje na to, że Mozilla nie pójdzie w ślady Google i nie stworzy systemu operacyjnego wzorowanego na swojej przeglądarce. Tak przynajmniej zadeklarowała Mitchell Baker, prezes fundacji, w wywiadzie udzielonym przy okazji opublikowania ostatniego raportu finansowego.

Myślę, że będziemy się koncentrować na Internecie i możliwościach jakie ze sobą niesie, zamiast inwestować w system operacyjny - stwierdziła w oficjalnym przemówieniu Mitchell Baker. Przy okazji opublikowania ostatniego raportu finansowego (w którym Mozilla zanotowała zysk rzędu 79 milionów dolarów) prezes Mozilli odniosła się również do planów zwiększenia ilości źródeł dochodów, obecnie w większości związanych z umową reklamową zawartą z Google.

Poczyniliśmy pewne kroki w celu znalezienia nowych źródeł wpływów. W Rosji zawarliśmy umowę z Yandex. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że dochody oraz umowy dotyczące wyszukiwania to zupełnie inny temat niż rozwój samej aplikacji. Nie prowadzimy z nikim rozmów dotyczących tego, jak powinien wyglądać nasz produkt - zaznacza Baker.

Prezes fundacji przyznała również, iż obecne dochody Mozilli są wystarczające do tego, by realizować wszystkie zamierzone plany. Jej zdaniem najbliższym celem jest wydanie aplikacji Thunderbird w wersji 3.

Źródło: CNET
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze  

Power24 | 20.11.2009 13:03
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#1

Właściwe racja... Ich oprogramowanie jest standardem w systemach Linux, więc czemu tworzyć system tylko do przeglądania internetu i poczty...

kulmegil | 20.11.2009 13:21
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#2

I dobrze. Zresztą wątpie aby byli w stanie to zrobić na konkurencyjnym (np w por do GógleOłeS) poziomie. Nie mówiąc, że takie rozwiązanie średnio mi się widzi. Sądzę, że muszą się skoncentrować na rywalizacji o rynek przeglądarek, poza tym Thunderbird leżał i ćwierka cicho nieco zapomniany więc wymaga 'nieco' więcej uwagi.

madmax212 (niezalogowany) | 20.11.2009 13:25
image
Avatar
#3

Dokładnie przynajmniej jedyna korporacja związana z internetem, która zachowuje się honorowo... a nie jak niektórzy (google) wchodzi wielkim butem tam gdzie go nie chcą... i zresztą w gruncie rzeczy nie potrzebują, cała kampania Google Chrome OS opiera się na wytworzeniu potrzeby, która tak naprawdę aktualnie nie istnieje.

xernos | 20.11.2009 13:25
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#4

Stworzenie czegoś na kształt Chrome OS wymagało by niezłych farm serwerowych a na to Mozilli nie stać - wystarczy że ich przeglądarki są popularne, dopracowane i bezpieczne oraz wspierają wszystkie wspólczesne systemy -pzdr.

kremms (niezalogowany) | 20.11.2009 13:27
image
Avatar
#5

79 milionów dolarów zysku?

Przecież MS jest monopolistą, jakim cudem to możliwe? Niech mi któryś z szanownych linuksowiczów wytłumaczy jak to w końcu jest z tym rzekomym monopolem MS i ponad 50% użytkowników korzystających z FF...

Canaris1978 | 20.11.2009 13:31
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#6

I prawidłowo. Mozilla ma świetną przeglądarkę i na tym niech się koncentruje. Google postanowił robić wszystko i jak to w praktyce to wszystko jest miernej jakości (poza wyszukiwarką, która trzyma wysoki poziom). Ich (Google) system operacyjny okaże się niezłą klapą podobnie jak przeglądarka więc może wówczas skupią się na tym w czym są dobrzy i mają doświadczenie.

impassive  (niezalogowany) | 20.11.2009 13:59
image
Avatar
#7

Ciekawe, ile Michnik płaci za wciskanie swoich niusów do FF?

beevvy | 20.11.2009 14:04
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#8

kremms (niezalogowany) napisał:
"79 milionów dolarów zysku?

Przecież MS jest monopolistą, jakim cudem to możliwe? Niech mi któryś z szanownych linuksowiczów wytłumaczy jak to w końcu jest z tym rzekomym monopolem MS i ponad 50% użytkowników korzystających z FF..."

A który to mądry linuksiarz Ci powiedział, że MS ma monopol w internecie? W internecie jak najbardziej istnieje konkurencja.

beevvy | 20.11.2009 14:06
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#9

A tak swoją drogą to kiepska ta ikonka zgłaszania komentarza do moderacji. Przypadkowo wcisnąłem, bo po białym dymku mi się skojarzyło jakoś, że to przycisk "zacytuj", zanim pomyślałem, co oznacza czerwony znak.

MałoooTse Tłung (niezalogowany) | 20.11.2009 15:43
image
Avatar
#10

i dobrze ,ze nie bo przy 1 wlaczeniu tego wynalzku pojawil by sie
blu screen, a przy drugiej probie uruchomienia zawiesil by sie i wyslal crash-raport do mozilli ,poza tym pobieralby przy tym tyle ramu ,ze odrazu by sie sam wylaczyl .

sokoleokonow (niezalogowany) | 20.11.2009 15:54
image
Avatar
#11

A poco ? - niech lepiej poprania FF - jak wiecie i tak nie ma miejsca już na nowy OS - muszą poprawiać Linuksa - a w porównaniu z nowym Windowsem to marne szanse na dogonienie !!!

Szybki test (niezalogowany) | 20.11.2009 15:55
image
Avatar
#12

Wybierz prawdziwą odpowiedź:

a) Mozilla nie chce tworzyć systemu operacyjnego

b) Mozilla nie potrafi tworzyć systemu operacyjnego

c) Mozilla nie ma pieniędzy na inwestowanie w tworzenie systemu operacyjnego

d) Odpowiedzi b i c są prawidłowe

Kecarg | 20.11.2009 16:38
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#13

@Canaris1978:
Chrome jest złą przeglądarką?... nie żartuj. Chrome OS pewnie też będzie dobrym system. W końcu pojawi się coś odmiennego od Windowsa i Linuxa, a nie ciągle to samo. No ale Ty wiesz lepiej - systemu jeszcze nie ma ale już wiesz, że będzie do niczego. Gratuluję podejścia.

Virtual_ManPL (niezalogowany) | 20.11.2009 16:47
image
Avatar
#14

i prawidlowo...
niech zajma sie Firefox'em... xD

Canaris1978 | 20.11.2009 17:38
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#15

@Kecarg
Nie ma miejsca na nowego OS'a. No chyba, że byłby innowacyjny w stosunku do obecnych. Chrome OS jest zbudowany na architekturze Linuksa. Po co kolejna dystrybucja Pingwina??? Drugi powód dla, którego przypuszczam, że będzie niewypałem to fakt, że będzie to system działający w oparciu o usługi internetowe a sam będzie miał co najwyżej funkcjonalność przeglądarki. Jestem przekonany, że OS powinien działać fizycznie w oparciu o maszynę na, której jest zainstalowany. Po trzecie o ile Linuks (a raczej część jego dystrybucji) jest bardzo dobrym, profesjonalnym systemem, oferującym większą funkcjonalność aniżeli MS Windows o tyle Chrome OS jest okrojoną namiastką Linuksa. W efekcie będzie to system o bardzo wąskich zastosowaniach przy, którym systemy w telefonach komórkowych są rozbudowanymi platformami. Co na nim więcej zrobisz poza przeglądaniem WWW, odbiorem poczty elektronicznej i uruchamianiem niedopracowanych aplikacji webowych Google? Nic nie zrobisz. Taka jest prawda. Ja co prawda większość czasu spędzam on-line ale mam dużo większe wymagania aniżeli skakanie pomiędzy kartami przeglądarki.

etam | 20.11.2009 17:46
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#16

Wybierz prawdziwą odpowiedź:
a) "Szybki test" nie chce tworzyć systemu operacyjnego
b) "Szybki test" nie potrafi tworzyć systemu operacyjnego
c) "Szybki test" nie ma pieniędzy na inwestowanie w tworzenie systemu operacyjnego
która odpowiedź jest poprawna?

@"Szybki test"
Twój argument jest zupełnie nie trafiony. Czy to, że google zrobił chrome os ma oznaczać, że mozilla ma mieć chęć, umiejętności i pieniądze na robienie własnego os-a? Moim zdaniem nie.

Maxthon Rider (niezalogowany) | 20.11.2009 18:12
image
Avatar
#17

Mogli by sobie zmienic to ochydne logo - wyglada jak uciety konski leb !! A system - w sumie maja racje - po co tworzyc kolejnego Linuxa, z reszta i tak by sie sam rozpadl albo byl niemilosiernie dziurawy jak kochany przez spolecznosc i userow domowych super toporny Firefox !!

pilarek | 20.11.2009 18:53
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#18

Maxthon Rider, jak się nie podoba, to korzystaj z IE generującego do 120 błędów na minutę.

J@cek (niezalogowany) | 20.11.2009 20:00
image
Avatar
#19

@ impassive
"Ciekawe, ile Michnik płaci za wciskanie swoich niusów do FF?"

Nie wiem, ale za każdym razem gdy u kogoś instaluję system i oczywiście FF to muszę to ******* wywalać - więc chyba pozycję "guru" utracił już bezpowrotnie... i dobrze.

Maxthon Rider (niezalogowany) | 20.11.2009 20:44
image
Avatar
#20

@pilarek - jesli nie zczailes z mojego nicka to Cie uswiadomie: uzywam Maxthona i TAK to prawda - pod spodem siedzi IE. I co - i musi albo byc bardzo stabilny, albo bardzo szybki, albo bardzo user friedly (a moze wszystkie) bo uzywam od ponad 3ch lat i jestem w 100% zadowolony. I nie musze instalowac 50 plug-inow zeby zablokowalo mi wyskakujace reklamy, mam dostep do ulubionych z dowolnego miejsca na swiecie itp, itp. I jakos mimo generowania 120 bledow na minute nikt mnie zhackowal i wirusy mnie nie zjadly.

Kisser (niezalogowany) | 20.11.2009 21:41
image
Avatar
#21

@Maxthon Rider

I masz też dziurę w głowie wielkości kraterów na księżycu -_-
Jak skończysz podstawówkę to się odezwij :]

impassive  (niezalogowany) | 20.11.2009 22:15
image
Avatar
#22

J@cek,
Też wywalam. Zastanawiający monopol. Jest w Polsce parę gazet, a newsy w FF tylko z jednej.

Pozdrawiam.

Maxthon Rider (niezalogowany) | 20.11.2009 23:04
image
Avatar
#23

@Kisser - jesli ktos z nas dwu nie skonczyl jeszcze podstawowki to najprawdopodobniej Ty bo ja jakos nie mam problemow z przypomnieniem sobie liceum, studiow i ponad 10 lat pracy !

daqwid2727 (niezalogowany) | 20.11.2009 23:12
image
Avatar
#24

moim zdanie chrome os bendzie dobry wkońcu androidowi dobrze sie wiedzie (nawet bardzo)

KonradK | 21.11.2009 0:10
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#25

@madmax212
Popieram.

Wcale nie marzy mi się jeszcze jeden system operacyjny dla telefonów komórkowych, bo tam właśnie, jak sądzę, ChromeOS może znaleźć swoją niszę.

pilarek | 21.11.2009 9:54
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#26

@Maxthon Rider

wystarczy jeden plugin, by zablokować większość reklam. po Twojej wypowiedzi śmiem stwierdzić, że nie widziałeś na oczy FF. 3.5.5 startuje w 4 sekundy, chodzi szybko, interface przyjazny. I nic nie zamula, jak piszą niektóre trolle. toporność widzę jedynie w przypadku IE. Firefox to przeglądarka dla ludzi, którzy chcą ją w całości dostosować do swoich potrzeb. korzystam z niej od początku mojej przygody z internetem (ok. 4 lata).

srogi luśnia (niezalogowany) | 21.11.2009 13:42
image
Avatar
#27

@kremms
Niech mi któryś z szanownych linuksowiczów wytłumaczy jak to w końcu jest z tym rzekomym monopolem MS

Mówisz i masz.
Microsoft jest monopolistą jeśli chodzi o systemy operacyjne dla komputerów biurkowych.
To chyba nie jest trudne do zrozumienia, prawda?
Zatem monopol MS jest rzeczywisty, czy "rzekomy", hę?

Mr. Boo (niezalogowany) | 21.11.2009 14:14
image
Avatar
#28

Nie widzę sensu pójścia w stronę co google.
Myślałem że google zrobi coś podobnego do Moblin ale myliłem się. A interesuje mnie to bo chcę stworzyć komp dla matki na której by mogła w łatwy sposób przeglądać wybrane strony i obejrzeć film lub posłuchać radio. I w moblin wszystko jest fajnie zrobione. System idealnie nadaje się do sterowania przy pomocy ekranu dotykowego i jest łatwy. Jest jak dla mnie zdecydowanie ładniejszy od Chrome OS. Szybko się uruchamia może nie 7 sekund ale w 15 sekund.
W moblin zrobię praktycznie to samo co w Chrome OS plus wiele innych rzeczy.
Choć Chrome OS może dobrze nadawać się do urządzeń jak TV, czytnik do książek.

Maxthon Rider (niezalogowany) | 21.11.2009 20:32
image
Avatar
#29

@pilarek - tak sie sklada, ze pracuje czesto na Linuxie i jestem zmuszony uzywac FF - na szczescie tylko do momentu possania Opery. Natomiast jesli uzylbys chociaz raz Maxthona to bys wiedzial, ze wstaje sporo szybciej od FF (ponizej 1 sec na moim kompie) i nie trzeba nic instalowac zeby miec kompletna oplikacje gotowa do pracy !! Powaznie, daj raz szanse Maxthonowi i zobaczysz, ze warto ! ps. na necie od 1996r :)

dirtymesucker | 22.11.2009 12:10
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#30

co ma google do mozilli, bo nie czaje sensu njusu (*@&$%?)

ramones59 (niezalogowany) | 22.11.2009 12:31
image
Avatar
#31

A po co mają robić system kiepski i dziurawy jak FF3, jak można tylko wciskać wszystkim swoje syf FF3 i krytykować MSwin.

Postępowanie i zachowanie Mozilla jest typowe dla linuksiarzy i jak nie mają sami nic dobrego to wiecznie narzekaja na MS.

Natomiast podobny system wirtualny na podobieństwo OSchrome , jest już skazane na porażkę i czas to udowodni jak google ze swoim a'la linux OS poniesie klęskę jak inne linuksy.
System oparty na chmurach wirtualny i tylko sprzedawany z laptopem to tylko porażka, już nie wspomnę o braku programów i tego co oferuje MSwin.7.

FF3 to syf i przereklamowany program dla Polskich analfabetów i dzieci, i nic dziwnego że Mozilla systemu nigdy nie zrobi własnego dopuki będą mieli możliwość instalacji pod MSwin., bo lepiej udawać głupa i krytykować MS oraz na siłę zmową z KE zmuszać ich do wyboru instalacji FF3.

Moim zdaniem MS powinien zabronić instalacji syfu FF3 lub Opera i niech wtedy sami pokażą swój system i liberalne zapisy dla konkurencji...

Pozdrawiam...

kulmegil | 22.11.2009 13:02
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#32

No widać, że nie lubisz FF i jego sprawdzania pisowni, która powoduje chyba nieco frustracji w Twoim przypadku. Co nie przeszkodziło Ci wyzwać innych od analfabetów.

Wielką też wykazujesz pewność, że GógleOłEs odniesie porażkę. Cóź, windowsów raczej nie zastąpi, ale swoją niszę (netbooki i inne urządzenia przenośne) na rynku ma szanse znaleźć. Nie wspominając już, że nikt nie każe się ogr. do wyboru jednego OS'a.

Mam nadzieję, że napisanie tego trollowatego komentarza oraz fakt, że ktoś odniósł się w ogóle do niego , karmiąc przy tym pajac(yk)a, przyniósł Ci jakieś spełnienie seksualne.

KonradK | 22.11.2009 18:42
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#33

@ramones59
Gdybyś nie pisał "syf", napisałbyś znacznie mniej. Widocznie pełno tego w Twoim otoczeniu i w Tobie.
Pozdrowienia dla autentycznych analfabetów, którzy przynajmniej nie robią błedów ortograficznych.

sokoleprawdz (niezalogowany) | 23.11.2009 12:19
image
Avatar
#34

@ramones59 - tu trochę przesadziłeś -brak możliwości instalacji opry/ff - nie da rady bo to fizycznie nie przejdzie -- ale porównywanie Linuksa do MS - tu masz rację MS je dużo dojrzalszy i bardziej intuicyjny i wyraźnie widać że robią go najlepsi programiści na świecie - dlatego też na razie klony Linuksa nie mogą stanąć w szranki z MS - Ale przeglądarka to już coś innego - i tu lepiej że mamy do wyboru i koloru !!!!

N4R | 23.11.2009 14:44
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#35

Wszystko bardzo fajnie, ale niech ktoś mi wytłumaczy jakie są tak na prawdę źródła Mozilli, skąd bierze takie środki, bo jakoś nie bardzo potrafię do tego dojść.

KonradK | 23.11.2009 19:46
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#36

@N4R
Z tego co wiem, Mozilla Fundation, to - jak sama nazwa wskazuje - fundacja.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
Program tygodnia
WinRAR 3.93

Ocena: 8.0
icon
Gorące tematy
Czy w Ubuntu 10.04...
128 komentarzy

Microsoft ujawnia...
107 komentarzy
Skanery antywirusowe
skaner av