Mozilla walczy o szybkość Firefoksa, kontroluje dodatki

03.04.2011 17:32, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Mozilla ogłosiła, że zamierza zwiększyć kontrolę nad dodatkami dla Firefoksa. Ma to pomóc w utrzymaniu wyjściowej wydajności przeglądarki, która często jest drastycznie zmniejszana przez pokaźny zbiór dodatków instalowanych przez użytkowników.

Analizy przeprowadzone przez inżynierów Mozilli wskazują, że każdy dodatek zwiększa o około 10% czas uruchamiania Firefoksa. Dodatki mogą mieć także wpływ na wydajność samej przeglądarki. By zapobiegać nadmiernemu spowolnieniu Firefoksa Mozilla opracowała specjalny program do walki z tym zjawiskiem. Pierwszym jego elementem są zautomatyzowane testy wydajności - co 7 dni badaniu poddawanych będzie 100 najpopularniejszych dodatków. Pierwsza taka analiza została właśnie przeprowadzona - wynika z niej, że jeden add-on może wręcz podwoić czas uruchamiania Firefoksa. Automatyczne badanie wydajności zostanie wkrótce rozbudowane o kolejne testy, takie jak wpływ dodatków na czas ładowania stron internetowych.

Kolejnym krokiem w walce z dodatkami spowalniającymi Firefoksa będą ostrzeżenia. W ciągu najbliższych 2 tygodni w katalogu dodatków pojawią się specjalne monity - będą one wyświetlane przy wszystkich dodatkach, które zwiększają czas uruchamiania przeglądarki o co najmniej 25%. W kolejnych wydaniach Firefoksa ostrzeżenia te pojawią się także w menedżerze dodatków. Mozilla rozpoczęła także rozsyłanie informacji do twórców najbardziej obciążających dodatków, prosząc ich o poprawienie swoich dzieł. Programiści mają w najbliższym czasie otrzymać wyspecjalizowane narzędzia, które pomogą im poprawić jakość tworzonych dodatków. Ponadto Mozilla chce zablokować programom firm trzecich automatyczne wgrywanie dodatków do Firefoksa. Już wkrótce zainstalowanie dodatku w przeglądarce przez dowolną aplikację ma wymagać specjalnej zgody użytkownika.

Mozilla ma nadzieję, że wszystkie te działania pozwolą na wyeliminowanie problemu dodatków, które mają zbyt duży wpływ na wydajność i czas uruchamiania przeglądarki Firefox.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (148)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 17:34#1

Świetna wiadomość

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 03.04.2011 17:37#2

No, przydało by się zwiększyć szybkość. I nie obraziłbym się o osobne procesy bo niestety lisek potrafi zamarzać na stronach z dużą ilością postów na przykład.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fafrocel | 03.04.2011 17:39#3

Czy istnieje w ogóle przeglądarka której by dodatki nie zamulały? Jakoś nie spotkałem takiej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 03.04.2011 17:39#4

Myślę, że to krok Mozilli w dobrą stronę, tak trzymać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 17:42#5

Fafrocel, xulowe dodatki są dość ciężkie, ale można już też tworzyć w Jetpacku, poza tym kontrola jest tu potrzebna, zarówno dodatków z addons.mozilla jak i, tym bardziej, tych pochodzących ze źródeł trzecich. Myślę, że w końcu skończy się burdel z niechcianymi "gratisami" od wszelkich programów, a i dodatki będą lepszej wydajności/jakości

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
teddy1954 | 03.04.2011 17:44#6

Dobry pomysł, im szybciej to lepiej,na czwórce widać różnicę...

Avatar
crapware (niezalogowany) | 03.04.2011 17:50#7

Firefox jest bardzo wolny i bez żadnych dodatków. Niestety ale coś się pod tym względem niedobrego stało z ta przeglądarka..Co do samecgo mechnizmu to jest on OK, taki sam jest w IE9. Niedawno pojawiło mi sie okienko, że mam zainstalowane dodatki które opóźniaja przeglądarkę - w tym rozszerzenie toshiba media controller (crapware instalowane na laptopach) które opóźniało IE9 aż o 22 sekundy. W IE9 alarm sie podnosi jeśli jakieś rozszerzenie opóźnia przeglądarke powyżej 20 sekund, ale przy innych tez jest wyszczególnione ile czasu zabierają...w sumie bardzo ciekawa i przydatna rzecz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 03.04.2011 17:54#8

Bardzo dobry pomysł. Po pierwsze, dlaczego jak zainstaluję aplikacje takie jak Skype, Silverlight, MS Office, to od razu ładują one sobie bez pytania pluginy?
W kwestii rozszerzeń informacja o tym jak bardzo obciążają będzie z pewnością pomocna. Już wiem, że ucieczka z Xmarks na Firefox Sync była dobrym rozwiązaniem, zaś Firebug stanowi solidną kulę u nogi zainstalowanego u mnie Firefoxa. Przydałaby się jeszcze możliwość uruchamiania / wyłączania dodatków bez restartu, no ale przynajmniej oferują one znacznie więcej niż dodatki do Chrome / Opery, być może dzięki temu, że mają większe pole do popisu.


@master_zonk6:
A ja myślałem, że Twoja Jedyna Słuszna Przeglądarka jest idealna już w standardzie... jak widać trzeba było aż 47 rozszerzeń aby stała się idealnie idealna*

* - nic do Opery nie mam, do jego wypowiedzi, owszem :]

Avatar
piotrgraba (niezalogowany) | 03.04.2011 17:55#9

master_zonk6
naprawdę potrzeba 47 rozszerzeń? czy to Opera? przecież przez tyle lat wiele fanów Opery właśnie rozszerzenia krytykowało, bo to "kikuty" zamiast funkcjonalności, którą Opera ma zaraz po instalacji.. i okazuje się, że Opera wymaga aż 47 rozszerzeń? (trudno uwierzyć, że aż tyle ich jest dla Opery..)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hivonzooo | 03.04.2011 17:55#10

@master_zonk6 - taa, bo tyle jest dostępnych rozszerzeń do Opery :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
perun86 | 03.04.2011 17:57#11

@Fafrocel
Mam ok. 30 dodatków w Google Chrome i nie zauważyłem żadnego widocznego spowolnienia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 03.04.2011 18:01#12

Niektóre przeglądarki, w tym już nawet IE, mają w standardzie przydatne rzeczy, których FF standardowo nie ma, no i wcale nie spowalniają przeglądarki.

Avatar
Akai64 (niezalogowany) | 03.04.2011 18:02#13

master_zonk6 prima aprilis był dwa dni temu. To co napisałeś to pokazuje tylko jakie potężne braki ma Opera, że trzeba instalować aż 47 rozszerzeń (Zapewne korzystałeś z Opery, chyba że będziesz chciał się wymigać i napiszesz że sprawdzałeś to na przeglądarce od google).

Avatar
Ziutek Szybka Ręka (niezalogowany) | 03.04.2011 18:05#14

A ja czekam aż Jetpack pojawi się w wersji na Fx4 i chyba się nie doczekam.
A tak poza tym, precz z kontrolą! La Viva la revolution!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 03.04.2011 18:05#15

Ale tu nie ma wątpliwości że dodatki spowalniają pracę przeglądarki. I fizycznie się tego nie da zmienić.

Przeglądarka powiedzmy wyświetla stronę, jeśli dodamy adblocka to do procesu wyświetlenia/poukładania strony jest dodawany proces "filtrowania" stron. W przypadku adblocka możemy nie stracić tyle czasu bo zyskamy znowu na nie wyświetlaniu reklam ale każdy dodatek w mniejszym czy większym stopniu dosłownie MUSI zmniejszyć prędkość działania przeglądarki. I zaklinanie rzeczywistości w stylu master_zonk6 nic tu nie poradzi. Dodatek zawsze spowolni przeglądarkę ale o ile to już zależy od dodatku i jego wydajności/języka w jakim jest napisany.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 03.04.2011 18:11#17

Dobra wiadomość. Trzeba oddzielać ziarno od plew.

@master_zonk6
Z tego co pamiętam, to nie zawsze działała sprawnie z twoimi rozszerzeniami: http://www.dobreprogramy.pl/Firefox-4.0-dostepny-do-pobrania-co-nowego,Aktualnos...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 03.04.2011 18:14#19

Prosiłbym o rozmowę na temat. Dalsze komentarze master_zonka o Operze jak i odpowiedzi na ten temat będą usuwane.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 03.04.2011 18:18#20

@master zonk6

Do czego ci w Operze 47 rozszerzeń, jeszcze niedawno wygłaszałeś teorię, że Opera ma to wszystko w standardzie, co oferują rozszerzenia - co się takiego stało, że raptownie potrzebujesz ich aż 47.
Czyżby jednak Operze w standardzie zaczęło ci jednak czegoś brakować.

Avatar
Fireuser (niezalogowany) | 03.04.2011 18:18#21

"Ponadto Mozilla chce zablokować programom firm trzecich automatyczne wgrywanie dodatków do Firefoksa."

I to jest to na co od dawna czekałem. Nie mogę znieść gdy Norton czy Kaspersky oraz inne antywirusy ładują mi się tam gdzie nie chcę nawet po wyłączeniu tej opcji widnieją dodatki na liście w Firefoxie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 03.04.2011 18:19#22

@Ryan

to dlaczego gdy pojawił się tu post o wyższości Opery nad innymi przeglądarkami zonka, to nie ma żadnej reakcji z twojej strony?

Avatar
Jacko65 (niezalogowany) | 03.04.2011 18:24#23

Na swoje własne potrzeby testowałem kilka dni chrome i firefoxa - obie z około 10 dodatkami. Nie robiłem żadnych specjalistycznych pomiarów ale "gołym okiem" zauważyłem, że chrome szybciej się uruchamia tzn. stosuje chyba sztuczkę z wczytaniem samego okna przęglądarki a dopiero za chwilkę pokazuje stronę www- co daje subiektywne uczucie dużej szybkości. Natomiast FF szybciej i lepiej wczytuje kolejne strony, odświeża strony (chrome wczytuje stronę od nowa, widać białe tło a FF wczytuje inteligentnie tylko to co faktycznie mogło się zmienić - tło, wiele zdjęć, treści pozostaje nieruszona podczas odświeżania).
To, co teraz chcą zrobić z dodatkami to doskonały pomysł, jestem bardzo ciekawy co się będzie działo z dodatkami, które są również ogromnym atutem Firefoxa.
Pozdrawiam wszystkich

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 03.04.2011 18:25#24

A co do tematu - to bardzo dobre posunięcie Mozilli, bo zdarzały się dodatki naprawdę niechlujnie napisane, że potrafiły niekiedy wywalić całą przeglądarkę.

Czas najwyższy również, skończyć z bezkarnym, często bez wiedzy użytkownika, instalowaniem wraz z innymi programami jakiś nikomu niepotrzebnych dodatków i toolbarów. Więcej z tego kłopotów a korzyści żadnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
c0m4r | 03.04.2011 18:26#25

Dobrze by było gdyby wzięli się za szybkość Firefoksa bo póki co chodzi ociężale jak słoń.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.04.2011 18:27#26

@piotrgraba
są to usprawnienia witryn, podgląd stron w Google, generator haseł, pogoda, narzędzia webmasterów, blocker skryptów, pobieranie z yt itp., podgląd obrazków z linków itd.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 18:28#27

Hehe, dla mnie podróbkami są wszystkie rozszerzenia Chroma i Opery, po samych nazwach już to widać, więc takie teksty to wiesz zonk. Firefox jako pierwszy postawił na rozszerzenia, a reszta jak stado owiec podąża.. nawet biedna Opera musiała się zmusić do tej niegodnej polityki...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 18:31#28

Całe szczęście, że Firefoks nie posiada funkcji Opery, nie potrzebuję robić notatek, ściągać torrentów, klienta poczty.. dla mnie te Operowe funkcje to podróbki prawdziwych programów jak uTorrent, Thunderbird itd..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.04.2011 18:34#29

dobry krok mozilli pomoże to w wyborze odpowiednich dodatków do przeglądarki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 18:34#30

Dobrze, ale dlaczego przy tak miłym newsie o Firefoksie rozprawiamy o dobrym programie jakim jest Opera, ale jednak pozostającym ciekawostką w skali światowej od lat? 2.15%..
Popiszmy o poważniejszych rzeczach

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 18:37#31

Czyli teraz oprócz oznaczenia przy dodatku, że jest zrobiony w Jetpacku i nie wymaga restartu, będzie również info o wydajności, teraz będzie profesjonalniej. Po prostu pełna informacja, tylko czekać na wdrożenie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 18:43#32

@master_zonk

Kto dziś cokolwiek ściąga z torrentów.. a tym bardziej Openoffica...

Firefox - prosta przeglądarka o wielkich możliwościach.

Opera - zaawansowana przeglądarka o średnich możliwościach

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.04.2011 18:43#33

że coś ma w sobie kiepskie imitacje klienta bittorrent, klienta poczty itp itd nie znaczy że jest profesjonalną przeglądarka

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 03.04.2011 18:45#34

@Kamil™:
Jetpack wszystkiego nie załatwi - podstawowe technologie z których korzysta uniemożliwiają zapewne zrobienie tego, co jest obecnie. Wolę wolniejsze uruchamianie, ale pełnię możliwości takiego właśnie Firebuga, Page Speeda, Noscripta i itp.
Oczywiście gdyby czymś takim załatwić popularne a mniej wymagające dodatki byłoby super :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.04.2011 18:45#35

jeśli już coś ściągać z torrentów to czymś porządnym jak vuze, utorent, bittorent akurat w tym temacie trochę siedzę i nic lepszego od utorrenta 1.8.5 nie ma

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 18:49#36

@lukas

"Jetpack wszystkiego nie załatwi - podstawowe technologie z których korzysta uniemożliwiają zapewne zrobienie tego, co jest obecnie. Wolę wolniejsze uruchamianie, ale pełnię możliwości takiego właśnie Firebuga, Page Speeda, Noscripta i itp.
Oczywiście gdyby czymś takim załatwić popularne a mniej wymagające dodatki byłoby super :)"

Jasne, że tak, też tak myślę, ale niektórym nie wytłumaczysz. Proste dodatki powinno się w miarę możliwości zastępować lżejszymi wydaniami. Niektórych z kolei nie da się nawet "przerobić".

W. Palant od Adblocka stwierdził, że nie zamierza go konwertować, bo jest zbyt zaawansowany

Avatar
taka prawda (niezalogowany) | 03.04.2011 18:51#37

@master_zonk6 czy tobie jest naprawdę tak trudno zrozumieć, że niektórzy mają twoją oper gdzieś?? W każdym temacie o jakiejkolwiek przeglądarce ciebie jest pełno z reklamą opery. Jak ktoś będzie chciał to ją wybierze a jak nie to nie. Tobie zaś przylepiła się łatka TROLLA operowego i z nią już pozostaniesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 18:52#38

Czy można jakoś ukrócić pisaninę m_zonka? Bo będzie śmiecił do końca wątka

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.04.2011 18:53#39

przy każdym programie co mnie obchodzi użycie ramu mam 4GB to niech korzysta :P
i ja nie używam klienta poczty

Avatar
sekundant (niezalogowany) | 03.04.2011 18:57#40

@bart86

O, wypraszam sobie! Od dawna nie używam kupionego TheBata bo poczta Opery wystarczająco dobrze spełnia swoje zadanie a do tego znakomicie obsługuje grupy dyskusyjne. Torrenty rozumiane jako pobieranie ORYGINALNYCH plików też sprawdzają się wystarczająco dobrze: klikasz, wskazujesz folder i pobierasz.
A jak taki Firefox chce rozwiązać zasobnożerność przeglądarki i uruchomionego klienta poczty Thunderbirda? Jedno i drugie oczywiście bez groma dodatków jest do niczego! Tymczasem sama instalka Opery zajmuje mniej miejsca a na dodatek zawiera genialne rozwiązanie: możliwość w wersji Portable.
Jak dla mnie cała ta nowa inicjatywa to nic innego jak próba mydlenia oczu i odwrócenia uwagi od tego, że jest to po prostu powolna i ślamazarna kobyła. Dlaczego w Chrome tak jak i w Operze nie ma takich problemów, choć mam na nim zainstalowane ponad 30 rozszerzeń? Jeden Firefox szuka winnych... swoich własnych problemów. Ludzie, zacznijcie wreszcie myśleć i nie dajcie się na każdym kroku ogłupiać!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Skin | 03.04.2011 18:57#41

fkońcu ;d

Avatar
madagaskar mniejszy (niezalogowany) | 03.04.2011 18:58#42

@bart86

O, wypraszam sobie! Od dawna nie używam kupionego TheBata bo poczta Opery wystarczająco dobrze spełnia swoje zadanie a do tego znakomicie obsługuje grupy dyskusyjne. Torrenty rozumiane jako pobieranie ORYGINALNYCH plików też sprawdzają się wystarczająco dobrze: klikasz, wskazujesz folder i pobierasz.
A jak taki Firefox chce rozwiązać zasobnożerność przeglądarki i uruchomionego klienta poczty Thunderbirda? Jedno i drugie oczywiście bez groma dodatków jest do niczego! Tymczasem sama instalka Opery zajmuje mniej miejsca a na dodatek zawiera genialne rozwiązanie: możliwość w wersji Portable.
Jak dla mnie cała ta nowa inicjatywa to nic innego jak próba mydlenia oczu i odwrócenia uwagi od tego, że jest to po prostu powolna i ślamazarna kobyła. Dlaczego w Chrome tak jak i w Operze nie ma takich problemów, choć mam na nim zainstalowane ponad 30 rozszerzeń? Jeden Firefox szuka winnych... swoich własnych problemów. Ludzie, zacznijcie wreszcie myśleć i nie dajcie się na każdym kroku ogłupiać!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 03.04.2011 19:00#43

Co to za hałasy? aaa :P

Avatar
madagaskar mniejszy (niezalogowany) | 03.04.2011 19:00#44

@bart86

Dobre sobie :-) To ja napiszę, że nie używam przeglądarki i co mnie obchodzą problemy Firefoxa?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 03.04.2011 19:04#45

@master_zonk

"obecnie mam 47 rozszerzeń i przeglądarka działa tak samo"

Czy to nie ty przypadkiem jeszcze rok temu pisałeś, że Operze nie są potrzebne żadne dodatki bo wszystko już ma w sobie? ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 03.04.2011 19:10#46

@master_zonk6, że co? Thunderbird bierze 200MB? U mnie maksymalnie bierze 40MB... Nie zauważyłem jeszcze ani jednej zwiechy podczas sprawdzania poczty, ale co do pluginu w operze to masz rację. Bardzo wygodna sprawa. Z tego co wiem takie coś też jest również w innych przeglądarkach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 03.04.2011 19:10#47

Z jednym się zgodzę z tym co twierdzi master_zonk6, na pewno wbudowane funkcje w operze są wydajniejsze niż wtyczki/pluginy (jeden pies, nigdy nie potrafię powiedzieć które jest które) oferujące tą samą funkcję. Co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Funkcja napisana w niskopoziomowym języku ZAWSZE będzie szybsza i wydajniejsza niż napisane w JavaScript czy innym wysokopoziomym języku (ZAWSZE chyba że kiepsko napiszą ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SalcefiX | 03.04.2011 19:11#48

Bardzo dobry pomysł Mozilli. Dobrze, że to wprowadzają. Może zmusi to twórców dodatków do poprawienia swoich dodatków, bo niektóre rzeczywiście potrafią nieźle zamulić przeglądarkę na starcie.

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 03.04.2011 19:16#49

Jest to jedno z prawideł informatyki,im program bardziej przeładowany,tym wolniejszy,niby mamy coraz szybsze procesory i gigabajty ramu,ale moc tą zjada wypasione oprogramowanie,normalne,że add-ony spowalniają,wszystkie dodatki trzeba wczytać na starcie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
budda86 | 03.04.2011 19:24#50

@BenderBendingRodriguez

Dokładnie, zwłaszcza, że dodatki są tworzone przez "społeczność", czyli pewnie większość kodu jest napisana niechlujnie i nieoptymalnie przez domorosłych "programatorów". Co dodatkowo zmniejsza wydajność (która w przypadku js jest i tak żałosna).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
andrzejjajko | 03.04.2011 19:24#51

oj to użytkownicy powinni głosować które dodatki są najlepsze dla mozilli i to wyniki w każdym kraju powinny być pokazywane dla każdego kraju osobno a mozilla powinna upominac twórców by optymalizowali dodatkit ak by jak najmniej spowalniały firefoxa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 19:27#52

@budda

A dla Chrome czy Opery to myslisz kto pisze rozszerzenia? Programisci Googla?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 19:32#53

Żeby była jakość, to trzeba dać ludziom dobrą platformę do tworzenia dodatków i stworzyć jakąś formę kontroli/oceny wyników. Teraz będzie jedno i drugie, więc na pewno będzie lepiej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 03.04.2011 19:35#54

firefox i tak się uruchamia troche za wolno dobrze by było jak by poprawili mechanizm wczytywanie danych

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 03.04.2011 19:38#55

@andrzejjajko
Użytkownicy głosują poprzez pobieranie i używanie dodatków. Statystyki można sprawdzić. Przykładowo dla Adblock Plus: https://addons.mozilla.org/pl/statistics/addon/1865

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 19:41#56

@dzikiwiepsz

A propos tego co piszesz, blog dewelopera Firefoksa:

http://blog.mozilla.com/tglek/2011/03/10/start-faster-addon/

Ogólnie ten deweloper od początku prac nad Firefoksem 4 zajmuje się problemem startu Firefoksa:

http://blog.mozilla.com/tglek/

Polecam zaglądać tam czasem

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 19:46#57

@master_zonk

News jest o kwestii dodatków w Firefoksie. Przepraszam, ale Twoje informacje mnie nie interesują.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 03.04.2011 19:50#58

ja pierdziele...wchodzisz i czytasz pierwsze komentarze: i...master_zonk i master_zonk...i master_zonk...
a propos newsa , w końcu zdecydowany krok!(coś mi tu śmierdzi odganianiem z IE9)

Avatar
niewazne_kto (niezalogowany) | 03.04.2011 20:00#59

@master_zonk6
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, że Opera jest taka fajna. Jednak nie musisz na każdym kroku dowodzić jej wyższości nad innymi wynalazkami.
A co do funkcjonalności opery vs. firefoksa u mnie sprawa wygląda tak:
- po kilku latach używania firefoksa w dniu kiedy wyszła Opera 11 naprawdę postanowiłem spróbować dać jej szansę(a ostatnio używałem opery w roku bodaj 2003), niestety po kilku dniach stwierzdziłem, że ja osobiście nie dam rady tego używać - to po prostu przeglądarka nie dla mnie - pomimo, że jest szybka, funkcjonalna, itp.
Problem w tym, że wolę firefoksa bez pewnych funkcji + dodatki, które te funkcje dodadzą niż Operę, która wprawdzie te funkcje ma, ale zrobione "po łebkach" - byle były, byle było ich więcej. Przykład? Dragonfly - co z tego, że jest wbudowany jeśli jest nieporównywalnie gorszy(stan na kilka dni po premierze Opery 11) od firebuga(który notabene okazuje się jednym z głównych zmulaczy firefoksa i przy okazji jest jedną z rzeczy, która najsilniej trzyma mnie przy FF).
Albo zoomowanie stron - Firefox zapamiętuje powiększenie dla każdej strony z osobna, Opera nie raczy...

Pozdrawiam

Avatar
abbbik (niezalogowany) | 03.04.2011 20:06#60

przy każdym takim newsie wydaje mi się, że oni, tj. Mozilla
za dużo mówią, ile to już razy słyszałem o tych dodatkach
instalowanych bez pytania / zgody użytkownika (na chama)
i ile razy to już miało być zrobione... do tego jeszcze wtyczki :(


ludzie to jest news dotyczący liska, idźcie precz z tym chrome
czy operą, szukajcie komentarzy dotyczących waszych kochanych
przeglądarek i tam sobie postujcie, swój samozachwyt i jaka ta
wsza przeglądarka jest "ahh" i "och" czy czego to ona nie ma...
Zostawcie listka w spokoju <3

Avatar
sprawiedliwy (niezalogowany) | 03.04.2011 21:28#61

Jak dla mnie to czepianie się innych celem odwrócenia uwagi od własnych niedoróbek. Czemu Chrome czy Opera nie mają aż takich problemów z dodatkami? Tylko patrzeć jak twórcy Firefoxa stwierdzą, że mają najbardziej debilnych użytkowników co to wszystko psują bo przecież ich przeglądarka jest najlepsza na świecie :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 03.04.2011 21:30#62

dns ddos ? hehe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lith | 03.04.2011 21:41#63

@Kamil™
Jeden z dodatków w Operze służy właśnie do nieoglądania master_zonka :>

https://addons.opera.com/addons/extensions/details/antytroll-a-dobreprogramypl/1...

...sorry, nie mogłem się powstrzymać ;p

Avatar
"master_zonk6" - brak słów... (niezalogowany) | 03.04.2011 21:55#64

Redakcjo, proszę o blokowanie troli. "master_zonk6" niestety do nich się zalicza. Można tolerować jego wypowiedzi kilka m-cy a nawet rok, ale niestety wygląda na to, że to już się robi nudne i niezjadliwe. Jak sądzę większość osób z tego portalu ma zainstalowane wszystkie przeglądarki z racji wykonywanego zawodu czy chęci pogłębiania wiedzy (i doskonale znają ich wady i zalety). A więc teksty w stylu "master_zonk6" są po prostu nie w temacie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 22:00#65

Ty razem Dżola nie żartowała.. :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 22:03#66

Opera jest dobra, ale zbyt wielu nie przyciąga, o czym dobitnie mówi link g_no_m a spod innego newsa:

http://gs.statcounter.com/#browser-eu-monthly-200807-201104

Od 2 lat stagnacja..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.04.2011 22:04#67

opera ma stagnacje od jej powstania

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 22:06#68

Bart nie bądź okrutny;P Poza tym to news o Firefoksie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xvix56 | 03.04.2011 22:10#69

ja pierdziele...wchodzisz i czytasz pierwsze komentarze: i...Kamil™ i Kamil™...i Kamil™...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 22:11#70

@xvix

Nom, chyba powinienem zacząć pisać na DP artykuły o Firefoksie, nie tylko komentarze.. :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.04.2011 22:11#71

haha no trochę pojechałem fakt ;]
a co do FF i artykułu to dodatki które mocno spowalniają przeglądarkę powinny być blokowane wtedy twórcy szybko by się wzięli za optymalizacje i przydało by się aby wyszukiwarka dodatków brała pod uwagę wydajność danego dodatku i te zamulające układała niżej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemekKK | 03.04.2011 22:14#72

Niech redakcja zintegruje dodatek dla Opery AntyTroll-A Dobreprogramy.pl z serwisem, bo niektórzy użytkownicy (szczególnie master_zonk6) skutecznie psują renomę DP!!!
Dlaczego jeszcze nikt z redakcji nie zauważył problemu!?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 22:18#73

@bart86: "dodatki które mocno spowalniają przeglądarkę powinny być blokowane "

Oj, a nie wystarczy informacja podczas instalacji? Mam alergię na taką chęć blokowanie wszystkiego, co nie jest perfekcyjne. Jeśli jakiegoś rozszerzenia potrzebuję, to będę go używać, nawet, jeśli przedłuży start FXa o całe pięć sekund :)

A ta lista ma kapitalne działanie dopingujące i pewnie wielu autorów swoje rozszerzenia zoptymalizuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Brak | 03.04.2011 22:21#74

Cóż - a w przypadku google chrome nie jest czasem tak że i nawet 50 dodatków nie tyle że nie bierze ani więcej bajta pamięci, ale wręcz mniej czy też pamięć pokazywana jest jako minus - programowo jest zwiększana!!!! -_- Ludzie opanujcie się...


Ogólnie pomysł dobry ,dodatki faktycznie zwiększają uruchamianie przeglądarki, głównie pierwsze więc nie ma co przesadzać ;)

Avatar
Wodzuj (niezalogowany) | 03.04.2011 22:23#75

Od wczoraj działam na Firefox 4 przechodząc z Opery. Jest szybsza. Daje sobie radę ze stronami nawet przy sporym obciążeniu przeglądarki ich liczbą. Strony źle wyświetlane w Operze tutaj wyglądają bez zarzutu. Brakuje mi kilku "ficzerów" z Opery lecz Mozilla moim zdaniem nadrobiła kilka odwiecznych bolączek Liska. Ciekawa jest jedna rzecz. Mój router przy przeglądaniu stron w Operze co jakiś czas zacinał się. Potrzebny był jego "twardy reset". O dziwo na Firefox ten problem nie występuje. Na IE także nie mam takiej sytuacji. Wersja czwarta nie jest może rewolucyjna ale to całkiem dobra podstawa do stworzenia coraz lepszego programu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 22:27#76

@Kamil™

Ja się spodziewałem, że po wprowadzeniu rozszerzeń w Operze coś drgnie, że większa ilość ludzi się zainteresuje ulepszaniem przeglądarki, że zaczną ją polecać znajomym - a tu nadal, cholera, nic. I nie potrafię tego zrozumieć. Norwegowie mają dobry produkt i nie potrafią z nim dotrzeć do ludzi.

Mają rozszerzenia, mają akcelerację, mają WebGL i HTML5, i ACID3, i OMG, i WTF, i w ogóle na pudełku komplet naklejek. I nawet im nie drgnęło. Na master_zonka nie można przecież wszystkiego zwalić...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kosti1 | 03.04.2011 22:39#77

firefox jest the best,ale chrome w szybkosci szybko nie przebije,dodatki spowalniaja za bradzo,procek skacze i nic sie nie da zrobic

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:05#78

@Nazir50

"..i zobaczymy ile użytkowników ff4 wróci z uśmiecjem do IE. :)"

Neva! Over my dead body. ..

@gnom

".. i OMG i WTF .." :D

Nom trochę dziwna sprawa, ja myślę, że Operze nikt nie ufa, ani deweloperzy stron, ani użytkownicy, Opera nic nikomu nie mówi. MS, Google czy Mozilla wyrobiły sobie markę, renomę, rozpoznawalność (niepotrzebne skreślić). Opera natomiast celuje w innowacje, często bezcelowe Unite, Torrenty i inne kwiatki, a tego nikt w przeglądarce tak naprawdę nie oczekuje, nie wyczekuje, a co za tym idzie nie docenia. Oczywiście mogę być w błędzie w swoich ocenach.

Avatar
lekks (niezalogowany) | 03.04.2011 23:06#79

zbanujcie tego mastera bo normalnie ile można czytać jego wypocin, dziwi mnie wasza (redakcji) bierność w tym temacie....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 23:13#80

@Kamil™

A może po prostu przeceniamy znaczenie rozszerzeń? Może one wcale tak bardzo nie nabijają licznika pobrań?

Może ludzie po prostu idą za ideą? FX - wiadomo - walczy skutecznie o otwarte standardy w Internecie i za to można go lubić, ale o co idzie chłopakom z Opera Software? Nie wiadomo, więc ich produkt zostaje po prostu przeglądarką i to chyba nie wystarcza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 03.04.2011 23:17#81

@Nazir50
Użytkownicy IE coraz częściej wybierają Chrome. Firefox ma stabilną pozycję:
http://gs.statcounter.com/#browser-ww-monthly-200807-201104

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 03.04.2011 23:22#82

Kamil™ - Ja bardziej ufam Operze, aniżeli innej przeglądarce :).
Więc proszę nie pisz za innych którzy używają Operki, że nikt nie ufa, tym bardziej za użytkowników telefonów komórkowych.

"Opera natomiast celuje w innowacje, często bezcelowe Unite, Torrenty i inne kwiatki, a tego nikt w przeglądarce tak naprawdę nie oczekuje, nie wyczekuje, a co za tym idzie nie docenia. Oczywiście mogę być w błędzie w swoich ocenach."

Naprodukowałeś się i na końcu piszesz, że możesz być w błędzie ... no comment :P :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:23#83

@gnom

Na początku, gdy zaczynałem przygodę z Firefoksem 1.0, był moją pierwszą przeglądarką z kartami, za to go "pokochałem". Krótko potem dowiedziałem się o Adblocku, a wraz z nim o świecie dodatków.. Pamietam jak marzyło mi się, by miała chociaż 15% udziału na ranking.pl w czasach, gdy miała coś koło 5, żeby strony nie żadały IE... ("strona do poprawnego.. wymaga Ie 5.5 lub wyżej" rety..) Po latach, gdy sobie czytam tu i tam, jak widzę o co Mozilla walczy, jak jest skuteczna, jak się z nią liczą, cenię ich jeszcze bardziej.
Moi znajomi używają Firefoksa, zainstalowałem im, chłopaki i dziewczyny i doceniają, że wszystkie strony chodzą, Personas (tak tak, wiele osób to lubi!) i że wiedzą gdzie co jest (3.6 stare menu, podobne do wszystkich windowsowych programów). Nie wiem jak będzie to wyglądało z 4


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:24#84

@mavelle

To była asekuracja, a to, że jestem przekonany o swojej racji to swoją drogą. Teraz napisz dlaczego Twoim zdaniem nikt nie używa Opery, chętnie przeczytam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:26#85

@mavelle

Skoro używasz Opery, znaczy, że jej ufasz, ja pisałem o tych, którzy jej nie używają jako jeden z powodów podając ten powyżej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 03.04.2011 23:29#86

Kamil™ - Nie napisałem że nikt nie używa. Przeczytaj ponownie powolutku mój tekst. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:30#87

Z tym ufaniem nie chodziło mi o kwestie prywatności, bezpieczeństwa danych czy tym podobne. Bardziej o wizerunek, rozpoznawalność. Ja zwykle jak czegoś nie znam, ludzi też, to im nie ufam, nie wiem czego się spodziewać, nie mogę wiedzieć z doświadczenia co lubi przestać działać itp. Dobra wystarczy już.
Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:32#88

@mavelle

A ty przeczytaj jeszcze wolniej t, co ja napisałem. Po pierwsze wyskakujesz tu o telefonach a ja piszę o desktopach.

"Więc proszę nie pisz za innych którzy używają Operki, że nikt nie ufa, tym bardziej za użytkowników telefonów komórkowych."

Piszę o tych CO NIE używają, więc nie za Ciebie ani tych z telefonami.

Gdzie ja piszę o telefonach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:35#89

@gnom

Podobno 80% użytkowników Firefoksa 4 ma co najmniej 1 dodatek, nieźle w sumie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:41#90

@mavelle

"Opera natomiast celuje w innowacje, często bezcelowe Unite, Torrenty i inne kwiatki, a tego nikt w przeglądarce tak naprawdę nie oczekuje, nie wyczekuje, a co za tym idzie nie docenia. Oczywiście mogę być w błędzie w swoich ocenach"

Oczywiście mogę być w błędzie w swoich ocenach >> czyli powody nieużywania mogą być inne.

Ale przeczytaj tak powoluteńku oki? 2x

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fafrocel | 03.04.2011 23:41#91

88 postów w tym 27 Kamila. Niezła statystyka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:44#92

@Fafrocel

Byłoby 10 jakby się dało edytować, poza tym trzeba niektórym pisać po 8 razy i w dodatku znów zeszliśmy na manowce z tematem, dlatego kończę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 23:47#93

@Kamil™

Nie sądzę, by to była kwestia zaufania, ja na przykład Operze całkowicie ufam, a jednak jej nie używam. Do niedawna mogłem sobie tłumaczyć, że bez rozszerzeń, to jest - fakt, że rozbudowana - ale tylko atrapa, a nie sprawne narzędzie do łowienia treści z sieci. Ale teraz? A przecież nawet nie zajrzałem, jak tam się operowe rozszerzenia rozwijają. Więc też nie o nie chodzi.

"Na początku, gdy zaczynałem przygodę z Firefoksem 1.0, był moją pierwszą przeglądarką z kartami, za to go "pokochałem""

Ja zainstalowałem FXa w dniu premiery - wtedy się o nim dowiedziałem - bo szczerze nienawidziłem cholernego IE. Też nie od razu używałem rozszerzeń. A Opera z dodatków, to miała wtedy banerek reklamowy - może to on mnie zniechęcił?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 03.04.2011 23:48#94

Kamil™: "Podobno 80% użytkowników Firefoksa 4 ma co najmniej 1 dodatek"

A skąd ta informacja?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.04.2011 23:54#95

@gnom

http://blog.mozilla.com/addons/ Sekcja Product Manager

Ale może to być związane z faktem, że póki co najszybciej Firefoksa 4 pobrały osoby obeznane z tematem, ogólnie odsetek będzie oczywiście dużo mniejszy.

W Firefoksie jak coś działa to raczej działa, w innych osobiście nie mam dobrych doświadczeń, ani nie polecam znajomym tych, do których sam przekonany z własnego doświadczenia nie jestem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 03.04.2011 23:59#96

g_no_m - Zbliża się północ, a to nie najlepsza pora na zadawanie pytań tak myśle, chyba że ducha wywołałeś i chcesz go o coś spytać hihi.

Dobrej nocki, karaluchy pod poduchy wszystkim :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.04.2011 0:01#97

Dobranoc, limit postów na kwiecień wyczerpany :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 04.04.2011 0:06#98

master_zonk6 to jest już lepszy niż sweet dżola :)

takiego typa to nie widziałem:)
na bank pracownik Opery :)

nie widać aby administratorzy coś mieli zamiar z tym zrobić

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 04.04.2011 0:09#99

@master_zonk
masz 47 rozszerzeń w operze? ...lol
tam te rozszerzenia maja taką funkcjonalność...śmieszną
może od razu wszystkie zainstaluj sobie

ty jestes naprawdę lepszy niż scooby:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pokiep666 | 04.04.2011 0:45#100

jak na moje to tylko niewiedza i nierozpoznawalnosć opery jest powodem ,że jest tak mało popularna.Firefox nie ma absolutnie nic do zaoferowania w stosunku do opery,chroma co by tłumaczyło jego popularnosć.Tylko MIT i przyzwyczajenie.Takie jest moje zdanie i nie pisze tego żeby Was prowokować tylko wypowiadam opinię swoją popartą jakimś tam doświadczeniem.Ktoś napisał,że unite,klient poczty jest w operze do niczego.No ja właśnie uzywam i jednego i drugiego.Do tego jeszcze rss na dzień dobry.Dużo jest tego i zapewne to też powoduje zniechecenie do opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 0:48#101

@Kamil™
Ach, to o "czwórkę" chodziło...


@mavelle: "Zbliża się północ, a to nie najlepsza pora na zadawanie pytań"

Jak mawiał Mistrz Jonasz:
"Kiedy się dziwić przestanę
Będzie po mnie"
http://preview.tinyurl.com/3org63j

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 0:53#102

@pokiep666: "jak na moje to tylko niewiedza i nierozpoznawalnosć opery jest powodem ,że jest tak mało popularna"

A czyja to jest wina? Na litość boską, jakim cudem produkt, który jest na rynku od tak wielu lat, jest nadal nierozpoznawalny?

"Firefox nie ma absolutnie nic do zaoferowania w stosunku do opery,chroma"
Coś jednak musi mieć, skoro pociągnął za sobą rewolucję w Internecie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pokiep666 | 04.04.2011 0:55#103

gnom
masz racje,że to wina opery software.Niewątpliwie.Firefox kiedyś był rewolucją,ale czy jest teraz?hmmm...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 1:04#104

@pokiep666
A ileż może trwać rewolucja? :D Teraz tylko trzeba dbać, by już nigdy więcej jedna firma nie miała Internetu na własność. Teraz jest już dobrze :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 04.04.2011 2:04#105

Ja używam 5 dodatków: Ghostery, NoScript, Adblock, BetterPrivacy i Xmarks.

Zadziwia mnie w FX pewien szczegół: gdy wyświetlany jest alert ze strony WWW to nie blokuje on całej przeglądarki tak jak to ma miejsce w słabiutkim Chrome czy jeszcze słabszym IE9 a jedynie aktualną kartę. Super nie? :D

Avatar
Arth72 (niezalogowany) | 04.04.2011 8:11#106

Dyskusja zboczyła wczoraj na manowce, ale wróćmy do tematu.

Znaczenie kroku Mozilli de facto stanowi rewolucję. Dotąd twórcy pluginów byli hołubieni nawet kosztem użytkowników (jak w Quarku XPressie), a teraz zaczyna się odchodzenie od tego - oby tak dalej.

Avatar
Qwe777 (niezalogowany) | 04.04.2011 9:05#107

Fasterfox lite i wszystko w tym temacie. Trzeba tylko w opcjach dodatku zanaczyć pipeling.

Avatar
sprawiedliwy (niezalogowany) | 04.04.2011 9:26#108

@abbbik

Nie denerwuj się, a jak chcesz dużo, bardzo dużo newsów o Firefoxie to zerknij do jakiegokolwiek artykułu o... IE, Chrome lub Operze. Tak tu już jest :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
-Puma- | 04.04.2011 9:44#109

Moim zdaniem jest to bardzo dobre posunięcie, jestem zdania że rozszerzeń powinno się instalować jak najmniej i teraz jest naoczny dowód na to. Obecnie mam zainstalowane 8 rozszerzeń i być może usunę to które najbardziej mi odciąża Firefox.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.04.2011 11:16#111

Wielka burza w szklance wody. Jak często uruchamiacie przeglądarki? Kilka razy dziennie? Jak dla mnie przeglądarka moze startować nawet pół minuty jeśli później mam zyskać dodatkowe funkcje dzięki dodatkom.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 04.04.2011 11:16#112

@master_zonk6
widziałem i komentuję
Ty jakiś dziwny jesteś? jak ktos mówi, że cos nie działa w operze to albo się nie zna albo nie używał?
człowieku...zainstalowałem kilka rozszerzeń i nie dzialały dobrze
przykład: rozszerzenie noads klikam ustawienie i...nic...lipa
kolejne to było jakies od pogody...a miałem jeszcze takich kilka

widziałem - komentuję

a ksywka to ...litości
żarty to masz na poziomie:)
poszukaj w atlasie gwiazd

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 04.04.2011 11:29#113

Moze to jakos zmobilizuje tworcow rozszerzen do lepszej optymalizacji kodu...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.04.2011 11:38#114

sorki... ale czym się różnią posty niejakiego bara czy kamila od master zonka? tak samo trollują pod każdym newsem o jakiejkolwiek innej przeglądarce wciskając kit jaki to ten firefox dobry. panowie, mam zawsze nowego fx w systemie ale rzadko go używam bo zwyczajnie w świecie nie dorasta operze i chrome do pięt. wątpię czy szybkość uruchamiania dziś wystarczy żeby produkt google wkrótce go nie prześcignął. opera jest zbyt skomplikowana ale chrome łatwe w obsłudze nawet dla początkujących a taki miał być w założeniu fx, toteż nic dziwnego że traci użytkowników na rzecz chrome.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 04.04.2011 12:28#115

Panowie ja zauważyłem (linux/windows) że dodatki to nie jest jej największy problem - jest nimi zarządzanie pamięcią i pamięcią podręczną - testuje 2 wersję jedną w pracy drugą w domu - sprzęt podobny. Problem polega nie na ilości dodatków (w granicy rozsądku) a bardziej na zarządzaniu tym co się dzieje w danej chwili z przeglądarką - tu jest jesj pięta achillesowa - dodam że nowa Opera też ma z tym problem i wcale nie jest szybsza od 10xx, ale fakt szybciej renderuje strony, ale działa wolniej !!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 12:30#116

@Anonim (niezalogowany): "Jak dla mnie przeglądarka moze startować nawet pół minuty jeśli później mam zyskać dodatkowe funkcje dzięki dodatkom."

I tego właśnie niektórzy tutaj nie potrafią pojąć. Podniecają się testami szybkości, piszą, że FX "muli", a potem trafiają, powiedzmy, na taką ( http://preview.tinyurl.com/3qta43n ) stronę i ... prawoklik > gdzie_jest_save_as > o_tu_jest_no_to_klik > tak_to_ten_folder_OK ... O, to też jest ładne, no to ... prawoklik > gdzie_to_było_ach_tu_klik > tak_w_tym_samym_folderze_przecież_zbiór_ten_sam_OK ... dużo tego jeszcze? :D

I efekt jest taki, że przeglądarka uruchamia im się pięć sekund szybciej, ale potem marnują pół godziny na powtarzanie czynności, które dzięki rozszerzeniom można łatwo zautomatyzować. I nawet im do głowy nie przyjdzie, że w ich przypadku to nie kod wymaga optymalizacji :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 04.04.2011 12:31#117

@Anonim (niezalogowany)
"toteż nic dziwnego że traci użytkowników na rzecz chrome"

Chyba jedna z najczęściej powtarzanych bzdur (patrz - mój poprzedni post).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 12:35#118

@Anonim (też niezalogowany): "czym się różnią posty niejakiego bara czy kamila od master zonka?"

A ty widziałeś kiedyś Kamila piszącego pod niusem o Operze, że jest przestarzała i muli?

"zwyczajnie w świecie nie dorasta operze i chrome do pięt"
Obvious troll is obvious

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.04.2011 13:03#119

@g_no_m

kochany, zachowujesz się jak dobrze opłacany (mam nadzieję) agitator fx. ale to wolno, natomiast nie podoba mi się szczucie na innych vide (znasz widzę łacinę) master zonk. czym niby różnią się jego posty od twoich? a jak nie styka ci wyobraźni to wklej wszystkie swoje do notatnika i tam gdzie piszesz o wyższości fx zastąp słowem opera. zrób to i nie troluj a na dodatek nie rzucaj w kogoś pierwszy kamieniem bo nie masz do tego prawa - nawet moralnego. czemu wypowiedzi niejakiego czullo tolerowałeś? (czy raczej: aprotrollowałeś)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 04.04.2011 13:17#120

Hehe czyli jednak zorientowali się, że ich cudowny produkt jest żółwiasty :), tylko nie rozumiem, czemu zrzucają winę na rozszerzenia ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 13:18#121

@DanyPL

Nawet gdyby to była prawda, to przecież przecież nic złego. FX przejął trzecią część użytkowników Internetu, a zawodników jest przecież pięciu (plus kilka mutacji). Wcale bym się nie obraził, gdyby oddał kilka procent na rzecz Opery, Chrome radzi sobie samo. Może nawet poradzi sobie za dobrze i już niedługo to z nim trzeba będzie walczyć, jak niegdyś z IE. Celem Mozilli nie jest dominacja nad światem :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.04.2011 13:48#122

@Czajan

Sprawa jest taka. Zrobili szybką przeglądarkę, 4.2pre jeszcze lepsza, nie mogę się doczekać 5, a tu bach instalujesz parę dodatków i problem z szybkością startu, wczytywaniem stron itp. Niektórzy narzekają, że Firefoks jest wolny, że nic nie zrobili, a to nieprawda.
Znaleźli winowajcę, dali znać, wprowadzają mechanizm naprawy tej sytuacji, to tyle

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.04.2011 13:52#123

RSS w Awesomebarze od twórcy Mozbackup, niektórym tego brakowało:

https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/rss-icon-in-awesombar/

Avatar
MP (niezalogowany) | 04.04.2011 14:01#124

Oj, parzy niektórych ten Firefox, parzy...
Dobrze, że Mozilla podjęła takie kroki. Inna sprawa, że rozszerzenia trzeba instalować z głową, a nie na "pałę". Jeszcze zainstaluje się "trojana" i co wtedy, prawda zonk?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 14:07#125

@Anonim (niezalogowany): "zachowujesz się jak dobrze opłacany (mam nadzieję) agitator fx"

Yhy, a Operę chwalę ot tak, dla niepoznaki :)

"czym niby różnią się jego posty od twoich?"
Brakiem złej woli, biorąc pierwszą z brzegu różnicę.

"wklej wszystkie swoje do notatnika i tam gdzie piszesz o wyższości fx zastąp słowem opera"
A po cholerę? Nie wystarczy, że regularnie piszę iż Opera jest świetną przeglądarką i kompletnie nie pojmuję, dlaczego sobie nie radzi na rynku? Sam ją przecież instaluję obok Chrome i FXa na każdym kompie, który mi zostanie powierzony do konfiguracji.

"bo nie masz do tego prawa - nawet moralnego."
Pan wybaczy, Panie Prezesie. To ile się trzeba dorzucić na pomnik?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.04.2011 14:30#126

@g_no_m

Czy nie potrafisz pisać bez wycieczek osobistych? "Pan wybaczy, Panie Prezesie. To ile się trzeba dorzucić na pomnik?" ma na celu zdyskredytowanie oponenta i brzmi jak "Co ty tam wiesz, gówniarzu", bo na pewno nie dodaje rozmówcy wiarygodności i powagi.
A pomnik temu, kto pojmie, że dzisiaj już rzadko bywają osoby jednostronnie korzystające tylko z jednej przeglądarki które uruchamiają się na tyle szybko i często mają tak rozmaite od siebie funkcje, by z nich nie korzystać. Obrażanie, czy ujmowanie którejś często przypomina niesmaczne dowcipy gospodarza o Polakach, gdy wśród gości jest para polsko-niemiecka. Trudno się śmiać temu "lepszemu" bo ująłby sam sobie, skoro nie stać go na rzekomo lepszy związek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 04.04.2011 14:33#127

No tak, nie zainstalowałem jeszcze stabilnej czwórki, a już twierdzę, że jest żółwiasta :p
Obyśmy szybko zapomnieli o wersji 3.x ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 15:26#128

@Anonim (niezalogowany): "ma na celu zdyskredytowanie oponenta"

Ależ ty sam się dyskredytujesz pisząc o braku moralnego prawa do krytyki. Całkiem, jak pewien znany polityk niedawno. Myślałem, że żart jest wystarczająco czytelny, że zrobi Ci się głupio i że dasz sobie spokój z takimi jazdami.

"Obrażanie, czy ujmowanie którejś często przypomina niesmaczne dowcipy"
Ale do kogo ty pijesz? Ile razy mam jeszcze w tym wątku pochwalić Operę, żebyś się odczepił?

Avatar
The One Two 3 (niezalogowany) | 04.04.2011 15:32#129

Ja tam mam w FX4 tylko jeden dodatek - AdBlock. Nie potrzeba więcej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 04.04.2011 15:37#130

Jedyne, co mi spowalnia wczytywanie stron (a dokładniej przymraża na chwilę okno - czasami), to Greasemonkey.

Niech oddadzą Easy Drag To Go dla firefox 4 ! ! !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 04.04.2011 16:18#131

@Extraordinarykid: "Jedyne, co mi spowalnia wczytywanie stron (a dokładniej przymraża na chwilę okno - czasami), to Greasemonkey."

A kiedy już się o tym dowiedziałeś, to czy było to na tyle istotne, by się pozbyć rozszerzenia?

"Niech oddadzą Easy Drag To Go dla firefox 4 ! ! !"
Tak na szybko sprawdziłem i wydaje ono się działać poprawnie pod FX4. Żeby móc instalować rozszerzenia przeznaczone dla starszych wersji, pobierz Add-on Compatibility Reporter:
http://preview.tinyurl.com/4hz3nnk

Fajna rzecz ten EDtG, nie znałem go wcześniej :)

Avatar
kq (niezalogowany) | 04.04.2011 19:58#132

w koncu nie bedzie problemow z kretynskimi dodatkami od skype. powinni tak zrobic juz w wersji 1.0

Avatar
TheDJ (niezalogowany) | 04.04.2011 22:44#133

No w końcu coś z tym zrobią

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.04.2011 22:44#134

Hmm na 4 nie da się odinstalować Java Extension..
Btw, wiecie, że w następnym Firefoksie chcą wbudować czytnik PDF? I w Windows 8 też :D hehe

Avatar
Kleks 1 (niezalogowany) | 04.04.2011 22:50#135

@pokiep666 - święta racja, MIT Fuj Fuja i nic więcej, przyzwyczejenie i głupie nasladownictwo dzieci neostrady.
Tak jak przyzwyczajenie do GG - najgorszego komunikatora, jak do Skype - wcale nie tak funkcjonalnego, jak inne + VOIP, jak do Mac Donalds - najbardziej badziewnego jedzenia pod słońcem.
Przykładów śelepoty jest wiele. A o niedojrzałości wypowiadających sie na temat Fuj Fuja świoadczy fakt, że kiedy pojawia sie news z zaawansowanym, konkretnym programem, to dyskusji jak na lekarstwo. Bo dzieciaki znają się tylko na oglądaniu stronek z filmikami i fakebukiem.
Jeśłi uzytkownikowi przeglądarki zalezy głównie na zabijaniu reklam, to jest po prostu prostakliem i nic więcej.
A ja w swoim portalu najciekawsze wiadomości umieszczam na flashach, banerach i nikt nie używa blokad oglądając moją stronę, bo niczego by się nie dwiedział.
Poza tym jaka jest przyjemnośc z używania przegladarki, kiedy codziennie trzeba sprawdzać uaktualnienia, szukać dodatków itp. Uzywam najchętniej tej, z której teraz piszę, bo jest sprawdzona. I niech mi ktoś nie truje o bezpieczeństwie, bo nawet kiedy włączam Netscape Navigator 9.xx to mam gdzieś bezpieczeństwo przegladarki,. To załatwia za mnie Zone Alarm Suite.
I to by było na tyle. Życzę Wam wiele szczęscia podczas tracenia życia na pisanie tysięcy postów, aby pokłócić się na takie tematy. Jeśłi tylko uzyskujecie w ten sposób głębię zycia, to wszystko jest w porządku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 04.04.2011 23:47#136

@Kleks 1 (niezalogowany)
"Jeśłi uzytkownikowi przeglądarki zalezy głównie na zabijaniu reklam, to jest po prostu prostakliem i nic więcej.
A ja w swoim portalu najciekawsze wiadomości umieszczam na flashach, banerach i nikt nie używa blokad oglądając moją stronę, bo niczego by się nie dwiedział."

No tak. Jeżeli ktoś nie jest webmasterem to MUSI być prostakiem.

"Poza tym jaka jest przyjemnośc z używania przegladarki, kiedy codziennie trzeba sprawdzać uaktualnienia, szukać dodatków itp. "

Wiodące na rynku przeglądarki przy domyślnych ustawieniach aktualizują się same. Dodatki instaluje się raz. I tyle.

"Uzywam najchętniej tej, z której teraz piszę, bo jest sprawdzona"

No niesamowite. To tak jak wszyscy. Nawet Ci, których nazywasz prostakami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 05.04.2011 4:42#137

"Jeśłi uzytkownikowi przeglądarki zalezy głównie na zabijaniu reklam, to jest po prostu prostakliem i nic więcej.
A ja w swoim portalu najciekawsze wiadomości umieszczam na flashach, banerach i nikt nie używa blokad oglądając moją stronę, bo niczego by się nie dwiedział."

bez blokowania reklam nie da się przeglądać internetu przynajmniej ja nie potrafię i że ktoś nie chce co chwila wyłączać reklam pop-out to jest prostakiem ?

Avatar
MP (niezalogowany) | 05.04.2011 7:49#138

Kleks, kolejny tytan intelektu... My prostaki wolimy jednak nie oglądać reklam. Ty możesz używać czego tylko chcesz, podobnie jak my. Tylko po co przedłużasz sobie...ego pisząc bzdury i obrażasz innych użytkowników? Jak jesteś sfrustrowany to weź głęboki oddech, policz do dziesięciu, popatrz na coś zielonego albo co tam cię relaksuje...

Avatar
Palambumbum (niezalogowany) | 05.04.2011 13:24#139

Popierak Kleksa w całej rozciągłości. to dzięki reklamom większość mediów internetowych się rozwija. Kto tego nie rozumie jest prostakiem. Prostak to wcale nie obraza. Po prostu prosty człowiek, który nie rozumie na czym polegają pewne zjawiska. Poza tym egoista i aspołecznik. Ale tacy są też potrzebni. Nikt nie każe Wam oglądać reklam, ale często Wasze ulubione strony, fora działają tylko dlatego, że pojawiają się na nich reklamy i kilkadziesiąt złotych zarobione przez administratora przez kilka miesięcy pozwalają opłacić serwer i domenę. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ale warto postawić się w pozycji webmastera, któy robi coś dla ogółu, a nie tylko dla siebie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
HawK-D | 05.04.2011 13:46#140

Palambumbum (niezalogowany)

Gadasz głupoty i tyle. Reklamy na stronach powinny być jak najmniej widoczne a nie przeszkadzające oglądającemu lub zmuszające do rejestracji (jak się zarejestrujesz to znikają). A bardzo wiele stron żyje i tak z dotacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 05.04.2011 15:48#141

@Palambumbum (niezalogowany): "Prostak to wcale nie obraza"

sjpPWN: prostak (pogard.) - o człowieku niewykształconym i niekulturalnym

Nieuku.
A na userów chętnie oglądających reklamy, to sobie trzeba zapracować.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 05.04.2011 18:20#142

Po za tym to ja decyduje czy bede ogladal te reklamy czy nie :)
Bo to moja sprawa co bede ogladal po mojej stronie, a nachalnych reklam nie lubie.
A jak ktos poprosi jak np. PurePC ( http://i.imgur.com/izbC5.png ) to chetnie odblokuje

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 05.04.2011 22:40#143

@Virtual_ManPL (niezalogowany)

Ja gdzieś niedawno zobaczyłem prośbę o wyłączenie Adblocka umieszczoną na wąskiej ciemnoczerwonej belce, która bardzo zgrabnie łączyła się z menu serwisu i w ogóle nie przeszkadzała. Nagrodziłem klikiem w reklamę, mimo, że nie znalazłem na stronie tego, po co przyszedłem.

Avatar
Palambumbum (niezalogowany) | 05.04.2011 23:43#144

@Virtual_ManPL - tylko prostak nie używa polskich liter. Widać mało czasu poświęciłeś na naukę w szkole. Jak więc Cię nazwać? Mnie, jak ulał pasuje nieuk. (za wyjaśnieniem g_no_m'a)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 06.04.2011 9:45#145

Dość tej prostackiej przepychanki! Proszę dyskutować na temat treści, a nie autorów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 06.04.2011 11:15#146

@Ryan (redakcja)

Wybacz, ale obaj wyzywający ludzi od prostaków komentatorzy są bez konta. To znaczy, że moderator przeczytał i zatwierdził. Może to im się więc należy kilka ciepłych słów od Ciebie?

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 06.04.2011 12:24#147

Jak zawsze... brak inteligentnych argumentow to zaczyna sie obrazanie...

Odnosnie mojego pisania, pisze bez polskich znakow bo tak pisze sie szybciej, a po za tym nie musze chyba uzywac polskiego systemu z polskim (programisty) ustawieniem klawiatrury...

Avatar
1976 (niezalogowany) | 03.05.2011 17:10#148

Z góry zaznaczam,że jestem tylko zwykłym użytkownikiem internetu i dla mnie liczy się szybkość otwierania stron.Dotychczas byłem wierny Firefoxowi,poprzednia wersja zadowalała mnie całkowicie pod każdym względem więc zainstalowałem najnowszą no i zaczęło się...powolne wczytywanie stron,często nie wczytywała się cała strona i musiałem odświeżać i zaznaczam,że nie instaluje żadnych dodatków miałem chyba adblocka i i jakieś jeszcze dwa lub trzy więc chyba nie miało mi co zamulać.Otwieram trzy karty ładnie zaczyna wczytywać i nagle...nic zawiecha na dobre 5 sekund i doczytuje dalej często nie wyswietlając całej strony poprawnie.Masakra,nie wiem co oni z liskiem zrobili.Więc zainstalowałem chrome i od razu różnica na korzyść tego ostatniego,ale czegoś mi tu brakowało.Mówię sobie zainstaluję operę i co?I olśnienie,szybsza od chroma,nie wspominając o foxie co do którego jak dla mnie różnica kolosalna na rzecz opery.Te same strony które muliły na lisku,nie wczytywały się całe tu wczytuja się bezbłędnie i o niebo szybciej.Pewnie teraz zostanę zjechany przez fanów Firefoxa,ale niestety różnicę widzę gołym okiem,tak więc na razie pozostanę przy Operze,chyba,że poprawią to mulenie w Firefoxie.Zaznaczam,że nie jestem zadnym fanem opery,wręcz przeciwnie dotąd używałem właśnie firefoxa.Pozdrawiam wszystkich.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av