Pogrzeb IE 6 w marcu

24.02.2010 14:22, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Przeglądarka Internet Explorer 6 powoli odchodzi do przeszłości. Kolejne firmy internetowe informują o porzuceniu obsługi tego programu. 4 marca planowany jest oficjalny pogrzeb IE 6.

W tym celu uruchomiona została strona internetowa IE 6 Funeral. Można zapisać się tam na listę osób, które chcą być powiadomione o pogrzebie albo też potwierdzić udział w uroczystości. Rzecz jasna, IE 6 Funeral to humorystyczny sposób na podsumowanie 8-letniej kariery jednej z najpopularniejszych na świecie przeglądarek internetowych. Osoby, które nie mogą stawić się osobiście proszone są o przesłanie kwiatów - informują autorzy strony.

Pogrzeb przeglądarki internetowej związany jest z dwoma wydarzeniami, które będą miały miejsce na początku marca. Otóż, 1 marca Google zakończy obsługę IE 6 w Google Docs. Natomiast od 13 marca niektóre z nowo wprowadzanych funkcji w serwisie YouTube nie będą dostępne dla przeglądarki Microsoftu. Pisaliśmy na ten temat wczoraj. Prócz tego coraz więcej stron internetowych nie może być wyświetlanych przez IE 6. Dlatego autorzy strony IE 6 Funeral zdecydowali się na pogrzeb 4 marca. Interesujące jest jednak, że z wprowadzonej w 2001 r. przeglądarki nadal korzysta sporo osób - zdaniem NetApplications około 20% internautów na całym świecie. IE 6 jest równie popularny co jego późniejsze wersje - 7 (15%) i udostępniona w 2009 r. wersja o numerze 8 (22%).

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (111)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomek_1980 | 24.02.2010 14:25#1

I tak długo ten archaizm informatyczny trzyma się i jest używany.

Avatar
Hohohohoh (niezalogowany) | 24.02.2010 14:29#2

Przeglądarka żyje i ma się dobrze i tak będzie przez dłuższy jeszcze czas.

Taki pogrzeb z pustą trumną hehehe

Avatar
Andrzej_x (niezalogowany) | 24.02.2010 14:29#3

Tak samo jak z Windowsem XP - toć on też z 2001

Avatar
John Doe (niezalogowany) | 24.02.2010 14:31#4

Za te wszystkie dodatkowe roboczogodziny, które ta przeglądarka mi zafundowała...Burn in Hell!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Andrij | 24.02.2010 14:39#5

Doczekałem się tego momentu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
czarodziejmarx | 24.02.2010 14:48#6

Ja nie chcę patrzeć na tę szopkę, chcę dożyć chwili kiedy IE6 spadnie poniżej 5%. Wtedy będzie można cokolwiek mówić o jej śmierci.

Avatar
fergo (niezalogowany) | 24.02.2010 14:59#7

Zamiast pogrzebu powinna byc niezla impra. Zapnijcie pacy ... teraz witryny interentowe beda wygladaly o niebo lepiej :)

Avatar
Piotrek21 (niezalogowany) | 24.02.2010 15:01#8

fajnie

Avatar
Marian___ (niezalogowany) | 24.02.2010 15:03#9

Wszystkie strony które robię, nie obsługują już IE6. Za dużo czasu się na to traci. Użytkownicy IE6 mają tylko wyświetlaną stronę z proponowanymi alternatywnymi przeglądarkami.

Avatar
KaneD (niezalogowany) | 24.02.2010 15:10#10

Serwis YouTube BEDZIE dostepny dla tej przegladarki. Konczy sie tylko wsparcie a to oznacza ze nowe funcje ie beda testowane pod IE6 i moga pod nim nie dzialac.
W dodatku co jakis czas (co 2 tygodnie?) pojawi sie komunikat o potrzebie aktualizacji przegladarki.

Avatar
KaneD (niezalogowany) | 24.02.2010 15:12#11

Usmiercenie tej przegladarki jest wszystkim na reke.
Developerom bo nie beda musieli uruchamiac wirtualnych maszyn z IE6 by testowac i stosowac specjalne sztuczki by tez dzialalo pod IE6.
A takze uzytkownikom bo developerzy uwolnieni spod ograniczen IE6 beda tworzyc bardziej funcjonalne strony.

Avatar
Zofja (niezalogowany) | 24.02.2010 15:13#12

Próbuję dodać super - extra przeglądarę IE6 do swojego łubuntu i coś strona "tatanki" nie działa - o co chodzi, wiecie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 24.02.2010 15:15#13

To była chyba najbardziej znana i obecnie najbardziej znienawidzona przeglądarka. Ciekawi mnie co ludzie będą o niej mówić na np. 10 lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Decos20 | 24.02.2010 15:21#14

Wiecie dlaczego IE 6 jest takie sławne? Głównie przez ludzi mało zainteresowanych informatyką i mających XP. Tym ludziom wystarczy office + IE. Są ludzie którym internet= ikonka IE. Nie żeby mój koment zionął nienawiścią do IE bo jeszcze 2 tygodnie temu sam siedziałem na tym archaiźmie :o obecnie IE8 jest przeglądarką którą urzywają ludzie nie wiedzący o alternatywach. Ja urzywam Chrome ze względu na małą zasobożerność+estetyczny interfejs.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kstarski | 24.02.2010 15:23#15

a od kiedy dobreprogramy przestaną dzialac na IE6? Chłopaki przyłączcie się do akcji :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpon5 | 24.02.2010 15:26#16

Czekam z niecierpliwością :)

Avatar
ilej (niezalogowany) | 24.02.2010 15:28#17

zamiast kwiatow lepiej wyslac 2 granaty co by pewnosc miec ze wreszcie padnie ;)

Avatar
jo445 (niezalogowany) | 24.02.2010 15:30#18

@kstarski

popieram:]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 24.02.2010 15:41#19

Dopóki Windows XP żyje pełnią życia, dopóty i Internet Explorer 6 będzie żył pełnią życia, jako składnik wspomnianego systemu (wielu użytkowników XP-ka, a może i większość, nie instaluje innej przeglądarki internetowej, często nie wiedząc, że można... IE6 im wystarcza). A wsparcie dla XP ma się zakończyć dopiero w 2014 roku.

Avatar
Heho (niezalogowany) | 24.02.2010 15:53#20

No pewnie, że tak. Oni se mogą pogrzeby robić i takie tam a kogo to obchodzi. IE6 żyje dalej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
saturno | 24.02.2010 15:54#21

1. Data będzie to przełomowa, bo na DP nagle pojawi się mnóstwo nowych wątków od piratów, którym IE6 przestanie działać, a na WindowsUpdate lub microsoft.com na pewno nie będą szukać pomocy.

2. Uprasza się redakcję o zachowanie więcej taktu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pogrzeb
Nie róbcie żartów z poważnych rzeczy !!!

Avatar
jo445 (niezalogowany) | 24.02.2010 15:56#22

@Tomik71

ad.2 Czy Ty się aby dobrze czujesz? Oo

Avatar
kruk689 (niezalogowany) | 24.02.2010 16:03#23

Uważam, że Micro$yft powinien już dawno skończyć z tym IE

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Roman0 | 24.02.2010 16:08#24

@Tomik 71 | 24.02.2010 15:54
Zgodnie z tym co powiedział jeden znany komik, ze wszystkiego da się żartować, a śmieszność żartu zależy od tego co się wyolbrzymi :)

Także "Rest In Piss IE6" ;)

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 24.02.2010 16:17#25

I bardzo dobrze!

Ciekawe co na to powie Sweeeeeeeeet Dżolka hehehe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Numenor | 24.02.2010 16:28#26

Ta strona nie działa...

Avatar
jamaniek_PL (niezalogowany) | 24.02.2010 16:31#27

Jedna z najlepszych przeglądarek w historii. R.I.P. [*]

Avatar
Szymek1987 (niezalogowany) | 24.02.2010 16:35#28

http://img442.imageshack.us/img442/248/yoyityitityi.jpg

Avatar
Ie (niezalogowany) | 24.02.2010 16:38#29

Na moim blaszaku z XPżyje ale ie8 bo o 6 zapomniał kiedy wyszła ie8. Pozdro ;)

Avatar
Michuzdzicu (niezalogowany) | 24.02.2010 16:48#30

Przecież na Lewym XP idzie zainstalować IE 7 i 8 nawet WMP 11

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 24.02.2010 16:49#31

IE 6 nigdy nie zginie :) huhu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 24.02.2010 16:50#32

Czemu usunęliście mi posta?
Nawiązywał do tematu...
http://www.youtube.com/watch?v=kd6DUjJtBYY

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
levisek82 | 24.02.2010 16:53#33

To ktoś jeszcze używa IE6 hehe przecież jest już IE8.
IE6 dawno już powinien nie istenieć myślałem że jak wyjdzie SP3 to od razu po instalacji będzie IE7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kłębek drutu | 24.02.2010 16:55#34

Oj, będzie się smażyć w piekle... Niech mu ziemia ciężką będzie!

Życzenia, życzeniami, ale niestety tak szybko, to nie nastąpi. Pewnie jeszcze kilka lat pociągnie ten "zombie". Najgorsze zaś jest to, że IE6 najlepiej się trzyma na najważniejszych komputerach - firmowych.

Avatar
Crvil (niezalogowany) | 24.02.2010 17:01#35

@Tomik71

Na pirackim windowsie xp bez problemu zaktualizujesz ie do najnowszej wersji. Nie pytaj, skąd wiem ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kłębek drutu | 24.02.2010 17:01#36

"Nie pomogły zastrzyki,
recenzje i pomniki
ni kwaśne mleko:
Przyszedł szarlatan - szuja,
opukał go, pobujał:
- Dementia praecox.

Toż radość była w domu,
nareszcie koniec sromu,
skończony kłopot!
Dozorca śmiał się setnie:
- Zaraz mu nitkę przetnie
panna Atropos.

(...)

Wszyscy stanęli kołem
z czołem bardzo wesołem:
Prasa, kuzyni;
i szacowne to grono
orzekło unisono:
- Dobrze tak świni!

(...)"

Konstanty Ildefons Gałczyński

Tak mi się skojarzyło... ;)

Avatar
KDT (niezalogowany) | 24.02.2010 17:07#37

Nie tylko IE6 powinien zdechnąć - IE7 też powinien iść do piachu...

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 24.02.2010 17:40#38

Tylko jak używają IE 6 ?,w ponad połowie stron IE 6 wyświetla komunikaty "błąd skryptu na stronie".YouTube bardziej dotyczy Flasha niż przeglądarki,na w miarę nowym Flashu będzie działać

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 24.02.2010 17:51#39

A moze by tak usunac ta cyferke z nagrobka? R. I. P. IE :D

Sorki za zlosliwosc, ale przegladarka ktora od lat jest na rynku i nie ma nawet 50% W3C powinna przestac istniec...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 24.02.2010 17:55#40

Niestety nie mogę zainstalować IE 6 mam IE 7 (serice pack 3)... a żałuję, bo naprawdę nie ma żadnej różnicy między IE 6 a takim Chrome...

Avatar
ble ble ble (niezalogowany) | 24.02.2010 18:18#41

Niestety, IE6 jest jak wampir. Zamknięcie w trumnie jej nie zabije, będzie nas straszyć także zza grobu. Tylko microsoftowy kołek wbity w serce tej przeglądarki ją zabije. :)

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 18:21#42

ulth. To ludzie wymyslaja cuda z szybkosciami przegladarek. Przegladarki sa za darmo. Wszystkie testowalem i nie widze zadnej roznicy w szybkosci innych do IE8.

Avatar
czytelnik_vortalu (niezalogowany) | 24.02.2010 18:25#43

Prawda jest taka, że IE jest bardzo dobrą przeglądarką. Nienawidzą jej wszelkiej maści piraci, bądź niedouczeni webmasterzy. Nie ma żadnej istotnej różnicy między przeglądarkami pod względem bezpieczeństwa, czy funkcjonalności. Od zawsze używam IE i niczego złego nie było. Wbrew temu co się tu pisze nie miałem żadnych wirusów, nie musiałem co miesiąc reinstalować systemu, i co najważniejsze każda strona wyświetla się bardzo dobrze. Miałem Operę i Firefoksa i za każdym razem wracałem do przeglądarki Microsoftu.
Śmiszą mnie te komentarze "ujadających" specjalistów od informatyki wieszczących upadek MS. Nic z tego! Dopuki produkt MS bedzie dobry, ludzi będą go wybierać zamiast bezpłatnych alternatyw, które nie nadają się do niczego.
Mam propozycję do Redakcji, by zrobić test ilu czytelników posiada legalny system operacyjny. To dopiero by były ciekawe wyniki :)
Użytkuję legalny system Windows XP. Spełnia moje wszystkie oczekiwania i pod względem obsługi sprzętu, jak również obsługi wszystkich moich aplikacji. Nie mam zamiaru kupować nowego komputera tylko dlatego, że wydano nową wersję systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lifer010 | 24.02.2010 18:25#44

Płakać nie będę i tak nie używam, jest jednak małe "ale". W firmie mam komputery z antycznym systemem Win ME, żeby móc przeglądać strony www w miarę komfortowo trzeba polubić.. Opere, jedyna która w tym systemie się normalnie uruchamia. Pod tym względem Opera jest nie do pobicia.

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 18:29#45

lifer010. Opera jest do kitu. Na panoramicznych ekranach jadac koleczkiem myszy w dol, zostawia slady czarnych lini. Testowalem na roznych monitorach. I to samo wychodzi przy rozdzielczosci 1920x1080.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RasTi69 | 24.02.2010 18:35#46

@czytelnik_vortalu, wszystkie strony wyświetlają Ci się poprawnie tylko dlatego, że webmasterzy piszą do Twojego świetnego i przecudownego IE osobne arkusze stylów. Gdyby nie one, 80% stron pod IE by była rozjechana i nie dało by się jej oglądać.

PS. Ciekawe kiedy Twój IE będzie w pełni obsługiwał XHTML/CSS ;) Może IE 10, pożyjemy zobaczymy ;)

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 24.02.2010 18:36#47

@ulth
To zobacz jak nawet IE8 jest zgodne ze standardami,a jak Chrome,webmasterzy pozbędą się pytań od zwykłych użytkowników w stylu "czemu strona nie chodzi"
Wpisz ACID 3 na swoim Chrome,będziesz miał 100/100,IE8 osiąga zaledwie 12/100,test zgodności ze standardami wiesza się już na początku,nawet jak macie starsze PC można zainstalować K-Meleona,Flocka,czy Operę i tak będzie lepsza zgodność ze standardami niż IE

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 18:43#48

Kozystasz z tego XHTML/CSS. Bo od 15 lat wchodze na kazda strone przez IE6-IE8, i nie widze potrzeby XHTML/CSS. Tym bardziej ze wszelkie nawet strony z kamerkami dzialaja plynnie pod IE8. A pod reszte przegladarek trzeba pluginy sciagac. I jeszcze obraz sie zacina.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maxi_S | 24.02.2010 18:48#49

Zastanawiające jest dlaczego akurat wszyscy uwzięli się na IE6? W prehistorycznych czasach był IE2 i były ramki. Weszło się na taką nowoczesną stronę i... "twoja przeglądarka nie obsługuje ramek", ale wtedy szalało się na Netszkapie. Nikt nie robił z igły wideł i nastał IE3. Po pewnym czasie ramki stały się passe i nastała era "kontenerków". Zamiłowanie do tryskających fontannami stron, migających bannerkami, przesłaniających ekran upierdliwymi reklamami stało się myślą przewodnią każdego szefa sp. z o.o. lub S.A. Po lewej barszcz z torebki, po prawej wrzeszczy miłośniczka jogurtu, u góry skacze najszybszy na świecie kot. Tak, dla tworzących strony to rzeczywiście zmora, by zaserwować ten multimedialny bigos wszystkim bez wyjątku. Kilobajt treści, megabajt dodatków. Proszę nadal chłostać IE, ale kto jest bez winy niech pierwszy wyłączy AdBlockera.

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 18:49#50

Wpisywalem ACID3. IE8 nie przeszedl mi testow, cuda wychodzily na planszy. I co z tego?, jesli super wszystko mi otwiera. Safari i Opere ktora testowalem przechodzila 100/100 ACID3. I tyle z tego bylo pozytku. A dzialaja w przegladani strom identycznie jak IE8.

Avatar
rosół (niezalogowany) | 24.02.2010 18:59#51

Żałoba po zdechłym kocie!!!

@ilej
Dobre! 10/10 Pozdro!
Ja bym rozstrzelał, powiesił i nadział na pal!!!

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 19:01#52

Te wszystki chwalenie innych przegladarek, to tak jak jechanie tym samym tramwajem i chwalenie, ze linia numer 1 jedzie szybciej, od tramwaju lini 24.

Avatar
gregory_ (niezalogowany) | 24.02.2010 19:08#53

M$ organizuje stypę z tej okazji?

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 19:13#54

gregory!. Przynajmniej M$ ma z czego byc zadowolonym. IE8 dzila super w stosunku do IE6. A FF 3,5-3,6 dziala gorzej, od FF 3.0.10-3.0.17 jak poprzednio uzywalem. Dlatego siedze na IE8

Avatar
SpawNn (niezalogowany) | 24.02.2010 19:19#55

Amen. Nareście

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marcin94x | 24.02.2010 19:30#56

Jeżeli z 20% korzysta z IE 6 to chyba coś znaczy czemu np. firefoxa 1 albo opere 5 nie korzystają. Każdy bezproblemowo może sobie za free zaktualizować do 8 a jednak nie. Napewno jest to dlatego że na świecie jest jeszcze trochę win 98SE a on może tylko do IE6. Google chce zniszyć IE dla chrome zaczynając od ograniczenia dla IE6 ale nie uda mu sie bo ich chrome nie działa na 98. Oczywiście wszyscy co mogą mieć 8 lub 7 trzymają się 6 to nienormlani ale ci co są skazani a widać jest ich aż 20% to mają problem. To samo za ok 3 lata bedzie z xp dużo osób będzie się trzymać tego systemu a już nadejdą nowe. Ale to świadczy że najlepszą przeglądarką na świecie był IE6 a najlepszym system xp. Kiedy to się zmieni? Napewno nie szybko. POZDRO

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 19:36#57

XP byl bardzo dobry na stare komputery. Mialem kupiony komputer z Visa, procek i7 i 8 GB ram. W ub tygodniu kupilem nowy szybki dysk SSD. I dla zabawy chcialem zalozyc WinXP. Doszedlem tylko to instalacji pierwszego program. Format i zalozylem Win 7. Bo to ledwo chodzilo.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 24.02.2010 20:06#58

A ja uważam, że IE jest lepsze niż FF. Właśnie za chwilę ściągnę sobie Chrome bo widzę że wyszła 4 stabilna i wyrzucam na zawsze Firefox, który już dawno temu zszedł na dno. Przy nim IE to miód - przynajmniej nie wiesza się co chwile jak FF. Ale z tym "pogrzebem" to wymyślili :? Żart tynfa wart.

Avatar
nn (niezalogowany) | 24.02.2010 20:07#59

Rys45: "lifer010. Opera jest do kitu. Na panoramicznych ekranach jadac koleczkiem myszy w dol, zostawia slady czarnych lini."

Wypadało by zainstalować nowsze steowniki do karty graficznej, albo wymienic na lepszą... bo wina opery to napewno nie jest. A poza tym lifer010 ma rację, niedawno kożystałem jeszcze hobbystycznie z windowsa 95, a na nim z przeglądarek to tylko Opera działała przyzwoicie.

Rys45: "Kozystasz z tego XHTML/CSS. Bo od 15 lat wchodze na kazda strone przez IE6-IE8, i nie widze potrzeby XHTML/CSS. Tym bardziej ze wszelkie nawet strony z kamerkami dzialaja plynnie pod IE8. A pod reszte przegladarek trzeba pluginy sciagac. I jeszcze obraz sie zacina."

Wiesz wogóle co to jest XHTML, albo CSS? Bo odnosze wrażenie, że nie wiesz; pewno nawet nie wiesz, że codziennie oglądasz strony www kożystające z tych standardów(!).

A tak poza tym, to nie wiem dlaczego ludzie używają starych wersji programów, rozumiem, jeśli upgrade byłby płatny, ale przecież Microsoft pozwala uaktualnić zadarmo przeglądarke. I nie chce się tu wdawać w dyskusje, na temat która przeglądarka lepsza, bo jak ktoś chce używać IE niech używa, ale niech sobie zainstaluje nową wersje przeglądarki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marcin94x | 24.02.2010 20:07#60

Microsoft popełnił bardzo poważny błąd dając wsparcie xp aż do 2014 powinien trochę poczekać z SP3 np. do czerwca 2010 i oficjalnie wydać pakiet aktualizacji SP3 jako ostania podsuwuwująca aktualizacja windowsa xp. ten system zaraz bedzie miał 10lat w inforamtyce 10lat to w historii milenium.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SinTom | 24.02.2010 20:11#61

@Maxi_S

Świetny komentarz:)

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 20:24#62

nn (niezalogowany) !!! Uwazasz ze mam zla karte do Opery?, ze sterownikami z NVIDIA.Windows7_64bit_196.21 przed miesiaca?. http://img130.imageshack.us/img130/7706/kartai.jpg.
Testowalem Opere na wielu monitorach w sklepach, bo myslalem ze ja mam uzkodzony i wychodzi to samo przy rozdzielczosci 1920x1080 panoramicznych monitorach.

Avatar
jakis anonim (niezalogowany) | 24.02.2010 20:25#63

@nn

""kożystające"

RZ!!

A co do IE6 to byl kiedys dobry, ale niestety juz sie zbyl. Pewnie malo kto pamieta, ale IE6 byl pierwsza (i dlugo jedyna) przegladarka, ktora calkowicie przechodzila test ACID 1. Swego czasu byl najlepsza przegladarka na rynku. Teraz oczywiscie po prawie 10 latach juz sie program zdazyl bardzo zestarzec. Najwiekszy archaizm jego, wg mnie, to brak zakladek/kart (czy jak tam kto woli to nazywac). Takze nawet nie chodzi mi o ACIDy, czy inne glupoty, tylko o zwykla wygode uzytkowania (a raczej jej brak). Popieram pomysl, ten program juz musi odejsc.

Takze wiecie... IE6 nie jest 'zle' jako takie. Po prostu program jest bardzo stary, i niepotrzebnie wspierany. Na miejscu MS, z racji tego, ze Win2000 niedlugo nie bedzie wspierany, rowniez przestalbym poprawiac IE6 (bo jest to ostatnia wersja dzialajaca na tym systemie). XP-owcy niech sobie zaktualizuja do wersji 8. Nie ma sensu wspierac czegos, co ma juz prawie 10 lat. To tylko dodaje roboty.

Avatar
marko_p (niezalogowany) | 24.02.2010 20:33#64

Są jeszcze firmy, a nawet banki (o zgrozo), które nadal używają i jeszcze będą używać IE6.

Avatar
do marcina (niezalogowany) | 24.02.2010 20:45#65

oni powinni nie zabierac wsparcia dla xp

Avatar
Filip_ (niezalogowany) | 24.02.2010 20:51#66

Jedynym sposobem by Internet Explorer 6 zginął to łatka/upadte którą mógłby stworzyć Microsoft dzieki której zostanie usunięty IE6.I o instalacji takiej łatki użytkownik nie powinien być informowany ;)

Avatar
anonimowy_anonimek (niezalogowany) | 24.02.2010 20:57#67

Szkoda. U mnie na uczelni mamy ogólnodostępne komputery tylko z nt 4.0, czyli IE6.

Avatar
nn (niezalogowany) | 24.02.2010 21:19#68

@jakis anonim (niezalogowany)
ja wcale niemówie, że ie6 był zły, poprostu od czasu wydania ie6 powstało pare nowych standardów, które przeglądarki internetowe powinny obsługiwać (a co do ortografii, zawsze miałem 2 z dyktand :)

@Rys45
ja nie wiem jaką ty masz kartę, piszę Ci o sterownikach, bo kiedyś spotkałem się z podobnym problemem, i instalacja nowych sterowników rozwiązała go.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Szarex | 24.02.2010 21:25#69

Jak to ktoś kiedyś powiedział: "pogłoski o mojej śmierci są sporo przesadzone".

IE6 żyje i ma się chyba jeszcze całkiem nieźle - w statystykach.

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 21:43#70

Czy ktos wie dlaczego Opera pozostawia slady lini po lewej stronie na komputerach o rozdzielczosci panoramicznej 1920x1080?. Testowalem na wielu komputerach i wychodzi to samo.Opera: Wzor:http://img651.imageshack.us/img651/4793/operakn.jpg

IE8 Wzor bez problemow: http://img94.imageshack.us/img94/4562/ie8n.jpg

Moja karta:z najnowszymi sterownikami. http://img18.imageshack.us/img18/651/kartaq.jpg

Aby nie bylo dewagacji na zony i syna komputerze wychodzi to samo na Operze. Czy mam sobie kupic stare monitory do Opery?.

Avatar
Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 21:48#71

nn (niezalogowany) Czytales doklanie moj wpis?, widziales krte i sterowniki najnowsze?.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marcin94x | 24.02.2010 21:51#72

"Takze wiecie... IE6 nie jest 'zle' jako takie. Po prostu program jest bardzo stary, i niepotrzebnie wspierany. Na miejscu MS, z racji tego, ze Win2000 niedlugo nie bedzie wspierany, rowniez przestalbym poprawiac IE6 (bo jest to ostatnia wersja dzialajaca na tym systemie). "
Jeśłi dobrze rozumiem to w win 2000 zainstalowac można najwyzej IE6 to nie ma się co dziwić że z IE6 korzysta tylu ludzi bo znam sporo sob które mają jescze 2000 dodając jeszcze tych z 98 to faktycznie spora grupa najgorzej jest w firmach/szkołach/przedsębiorstwach bo kupować nowy system na tylu kompów to się nie opyla bo 3 lata kolejny sytem za za 6 to już złom. Program powinień umrzeć sam tozanczy że liczba jego użtykowników jest bliska zeru a ine 20% gdy zejdzie poniżej 10 to prosze bardzo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukaszKKK | 24.02.2010 21:52#73

IE 6.0 ma jedną, ogromną zaletę - można ją uruchomić w trybie administratora na zwykłym koncie i wykonać z jej poziomu dowolną czynność administracyjną. Wspaniałe ułatwienie dla administratorów, help desku i innych.

Avatar
arti040 vel niezalogowany (niezalogowany) | 24.02.2010 22:16#74

No DP, przylaczacie sie do akcji, wzorem YT? Ah, reklamodawcy, no tak ;)

A na powaznie - u nas wystarczylby taki Onet lub N-K i IE6 zniknelo by z rynku w ciagu miesiaca. Niestety - swiatem rzadza rady nadzorcze i marketingowcy, nie rozsadni ludzie, ktorzy chcieliby lepszej sieci dla wszystkich.


Avatar
momento (niezalogowany) | 24.02.2010 22:37#75

dobry wieczór, czy mogę używać tą przeglądarkę (6) off-line? dzięk za odpowiedzi

Avatar
nn (niezalogowany) | 24.02.2010 22:38#76

Rys45: "nn (niezalogowany) Czytales doklanie moj wpis?, widziales krte i sterowniki najnowsze?."

Jak napisałem posta, to już wiedziałem, chodziło mi o to, że tego pierwszego jak pisałęm, to wtedy niewiedziałem.

A co do tych czarnych pasków, to z ciekawości weszłem na strone wiadomosci.onet.pl i też mam takie paski jak ty na screenach (roz. 1366x786, też panorama); Na tej stronie tak Ci się tylko dzieje, czy na innych też? Według mnie to wina onetu, mają jakis błąd w kodzie strony internetowej. Na początku myślałem, że chodzi ci o to, że jak przewijasz strone, to Ci się zacina, i pojawiają się te czarne pasy (dlatego mówiłem o sterownikach).

Avatar
Ronald01 (niezalogowany) | 24.02.2010 22:44#77

Mnie zawsze zastanawiało, dlaczego nowszej wersji IE nie da się zainstalować jako kolejnego programu w systemie, tak żeby możliwe było uruchomienie starszej wersji jeśli jest potrzebna, bo coś nie działa. Np. IE 7, 8 i Mozille nie obsługują prawidłowo formatu SVG przez co nie jest możliwe np. wyświetlanie wykresów zmiennych w czasie. To samo dotyczy map w naszej geodezji. musiałem wywalić IE7 i 8 (mozilla też tego nie łapie poprawnie) i powrócić do IE6 bo nowsze nie wyświetlały tego co plugin Adobe potrafił. Zmiana przeglądarki wymusi zmianę dość drogiego systemu - a wcale nie musiałoby tak być gdyby można było kolejne wersje instalować jako odrębne programy jako opcja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Qba_ | 24.02.2010 22:59#78

[*] IE6 - mały kroczek do zmiany Internetu na lepsze :).

Avatar
Basia USA (niezalogowany) | 24.02.2010 22:59#79

Rys45!!!. Ja mialam to samo na Operze. Wrocilam na IE8. Po prostu sprzetowo wyprzedzamy programistow z Opery. Oni pewnie pisza Opere na swoich zabytkowych komputerach z monitorami jeszcze w ksztalcie Banki, lub w ksztalcie kwadratu.

Avatar
stefan999 (niezalogowany) | 24.02.2010 23:27#80

Popularność IE6 wynika z popularności Win 2000...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gahar | 24.02.2010 23:37#81

@Rys45 (niezalogowany) | 24.02.2010 21:43:
Z tym Twoim problemem to Ciężko stwierdzić gdzie leży przyczyna... Ja używam opery od lat, i nie spotkałem się z czymś podobnym jeszcze... może warto by napisać to supportu Opery i opisać problem (tzn. podać wersję Opery oraz konfigurację komputera/systemu) i poprosić o ustosunkowanie się.

Inna sprawa, iż faktycznie, jak ktoś wyżej sugerował, może być problem z jakimiś sterownikami czy funkcjami odświeżania... możliwe że nowy DX kiepsko współpracuje z Operą i jeszcze nie zostało to przez Team rozwiązane (nie wiem, bo u siebie max DX8 mogę mieć), lub jakiś inny składnik systemu nie współgra z nią. Ogólnie można tak długo "gdybać" i nic konkretnego z tego nie wyniknie. Moim zdaniem najlepiej się skontaktować w tej sprawie z supportem/developerami, być może problem jest znany i pracują nad jego rozwiązaniem, a jeśli jest nie znany, to możesz przyczynić się do rozwoju i ulepszenia Opery dzięki temu zgłoszeniu ;)

____
Co do samego artykułu i sprawy IE6, to popieram. Ogólnie ta wersja jest już przestarzała i bardzo problematyczna, ale z tego co obserwuję, ludzie zaczynają to sami zauważać ;)
Oczywiście pozostaje sprawa starszych systemów, ale myślę że jakieś rozsądne alternatywy dla IE6 by się znalazły.

Avatar
KDT (niezalogowany) | 24.02.2010 23:41#82

@Rysiu - ta strona ma 82 błędy więc się nie dziw, że może jakieś badziewie wyskoczyć. Na moim panoramicznym monitorku po wczytaniu pytań do sondy znikają te pasy. Jeżeli miałbyś się kogoś pytać, to oneta, dlaczego nie zatrudnili ludzi, którzy potrafią pisać prawidłowo strony.

@Rusiu i inne osoby nie widzące różnicy - wejdzie na tą stronę: czerwonykarzel.info/autor/ swoim IE, a potem Chromem lub Operą 10.50 (chyba i też FF3.7), a zobaczycie różnicę. Można by oczywiście mniej więcej to samo uzyskać w IE8, ale trzeba by nawalić JS kodu i dwa lub trzy razy tyle obrazków zrobić. Ale pytam się po kiego grzyba, skoro załatwia się to elegancko 5x szybciej za pomocą CSS3? Niestety MSIE to od dłuższego czasu hamulcowy rozwoju stron.

A co do stron XHTML, to znam w Polsce tylko jedną stronę prawidłowo zrealizowaną - reszcie tylko się wydaje, że to robią, a w rzeczywistości walą popsutym kodem html :>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aware | 24.02.2010 23:54#83

Dobry Jezu, a nasz Panie, daj mu wieczne spoczywanie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TrustNoOne | 24.02.2010 23:56#84

a co na to Rydzyk i inne czarne? Przeciez pogrzeb mozna tylko czlowiekowi wierzacemu wyprawic!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ferrari | 25.02.2010 0:27#85

IE 7 też powinien zniknąć z rynku. Czekam na IE 9.

Avatar
jakis anonim (niezalogowany) | 25.02.2010 0:47#86

@Marcin94x

Naczy wiesz... w ten sposob, to trzebaby bylo wspierac win 3.11 jeszcze przez ladnych pare lat :) On nadal jest uzywany w niektorych punktach kasowych w sklepach. (chociaz juz pewnie to znikome przypadki, ale kto ich tam wie...)

Jak dla mnie, 10 lat wsparcia to akurat ile trzeba. Gdzie jak gdzie, ale w informatyce, tyle lat to wieki. Przyklad? A chociazby nasz ukochany IE6 :)

@nn

Czepilem sie tylko byka, reszta byla do ogolu. Pozdrawiam! :)

Avatar
jakis anonim (niezalogowany) | 25.02.2010 0:57#87

A i w sumie to IE7 juz... tez wlasciwie moznaby zaczac olewac... Pod wzgledem interfejsu uzytkownika prawie w ogole sie nie rozni od 8ki, doslownie szczegolami. Ale zastanawia mnie fakt, dlaczego MS nie planuje IE9 dla win xp... To takie troche bez sensu, biorac pod uwage fakt, ze ten system bedzie wspierany do 2014 roku, no i liczbe jego uzytkownikow... Mysle ze daloby sie to zrobic, bo wlasciwie dlaczego nie... Ale jak juz sobie chca. I jakby tak zrobili go, i dorzucili do SP1 dla win7 (taa, na horyzoncie) i SP3 dla visty (nawet jesli mialby to byc tylko i wylacznie zbior poprawek wydanych od czasu SP2) to juz moznaby mowic o jakiejs formie 'walki' z IE6 (jakakolwiek by dziewiatka nie byla, to na pewno nie gorsza - acid3 32/100, a to juz cos!).

Avatar
Marcin R. (niezalogowany) | 25.02.2010 1:16#88

[*]



:P

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 25.02.2010 7:54#89

Pogrzebać IE 6 mogą tylko twórcy stron internetowych

Avatar
juri12 (niezalogowany) | 25.02.2010 7:59#90

kolejna kopia pomyslu apple (pogrzeb mac os 9) http://www.youtube.com/watch?v=Cl7xQ8i3fc0&feature=PlayList&p=D2F60C6B05...

Avatar
killIE (niezalogowany) | 25.02.2010 8:45#91

6,7% - zdychaj szybciej
http://ranking.pl/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maxi_S | 25.02.2010 11:24#92

Popieram kampanię "Viewable with Any Browser" (http://www.anybrowser.org). Strona bez udziwnień nie musi być nudna, a może być odczytywana przez każdą przeglądarkę. Owszem, jest to sztuka zaprojektować taką stronę. Dla osób niedowidzących na pewno ważna jest możliwość powiększenia strony. Pytanie retoryczne: ile współcześnie wykonanych, "zgodnych ze standardami" stron się nie "rozjedzie" po zmianie powiększenia? Osoby niewidome natomiast chętnie skorzystają z udogodnień w postaci specjalnych nakładek nawigacyjno-odczytujących. Pytanie retoryczne: ile współcześnie wykonanych, "zgodnych ze standardami" stron jest przystosowanych do współpracy z takimi programami?

Avatar
kolegakolegi (niezalogowany) | 25.02.2010 11:47#93

I bardzo sie ciesze ze ten szajs bedzie wąchał kwiatki od dołu :) Google Chrome rzadzi!!

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.02.2010 12:22#94

Wiecie do czego służy ie (wszystkie wersje), tzw. "przeglądarka" - do ściągnięcia firefox`a...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.02.2010 12:26#95

No nie wiem czy IE8 nie zdradzi komuś, że jedzie się na piracie. Ja osobiście nie używam tej przeglądarki jednak parę programów, z których korzystam ją niestety wykorzystuje i nie mam na to wpływu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 25.02.2010 14:46#96

Sto lat, sto lat, niech żyje, żyje nam!
Ojej to chyba nie tu. :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
acidoneko5 | 25.02.2010 17:43#97

mnie to strzyka, i tak uzywam firefoxa

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 25.02.2010 20:46#98

@Marcin94x
Są przeglądarki działające na Win 98
Flock 2.5.6,K-Meleon,Opera 9.64,które są i tak bezpieczniejsze niż IE6,te 20% użytkowników powinno wybrać którąś z tych przeglądarek

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
womperm | 25.02.2010 20:57#99

Microsoft niech przestanie na siłę wypromować IE oraz inne "bezpieczne" narzędzia, ulepszają Windows...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 25.02.2010 22:17#100

@anonim
Do ściągnięcia jeszcze większego padła? Nie wiedziałem.

Avatar
Paul Mc (niezalogowany) | 25.02.2010 22:58#101

Ahh ludzie ludzie :]
IE 6 nie jest złe jest po prostu stare a jego życie i tak zostało sztucznie przedłużone ze szkodą dla niego samego.

I wiecie co tekst "IE służy do pobrania Fx-a" brzmi dla mnie jakoś szczeniacko al'a "używam teg0 a reszta to n00by".
I żeby nie bylo używam IE bo Fx mnie wkurzał (przy wyłączeniu WMP 11 pozostawiał paskudny proces zjadający 100% procesora)
Opera jest w porządku nie mam zastrzeżeń.(Podoba mi się myśl zainstalowania jej na PC-BSD do zastąpienia domyślnych KDE-owskich programów tak kompleksowo :) )
Chrome budzi moje wątpliwośći przez Google ładujące się w każdą niszę na rynku jaką znajdzie.
Safari jest cool ale nie pod Windowsem (XP) ani na PC-Laptopie
Hmm o czymś zapomniałem?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomekdkm | 26.02.2010 12:06#102

@Andrzej_x (niezalogowany)
Dla systemu XP z SP3 będzie wsparcie aż do 2014!

Avatar
Pentium 4320 (niezalogowany) | 27.02.2010 20:35#103

To nie archaizm informatyczny, to śmieć informatyczny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kotek Behemotek | 28.02.2010 9:58#104

Tia, tej "przeglądarce" i osikowy kołek nie pomoże. Jedno zasadnicze pytanie - jest jakikolwiek nowszy IE dla Windows 2000? Nie, to o czym mówimy. A całkiem sporo firmowych komputerów działa jeszcze na windows 2000 i będzie działało do czasu wymiany na całkowicie nowy sprzęt, pewnie już na Win7. Firmy i administracja publiczna to nie pokój 12-latka - tu zazwyczaj sprzęt dożywa swych dni wraz z systemem z którym był sprzedany, nawet jeśli ma teraz (OS, nie sprzęt) ~10 lat, bo do wydania SP2 dla WinXP wiele firm zamawiało nadal systemy z win2000, a nie XP.
Przypomnę tylko, że IE6 pod win2000 nie daje nawet możliwości zainstalowania SP1 - to jest goły IE 6.0 z 2001 r., jedynie z drobnymi poprawkami!. A do tej pory trafiają się "artyści" robiący BIPy pod IE6, czasem nawet w IE7 i 8 nie do końca proprawnie się wyświetlające, nie mówiąc o przeglądarkach na innych silnikach.
Niestety w administracji trafiają się "administratorzy" pożal się boże - dla nich świat zaczyna i kończy się wyłacznie na oprogramowaniu MS. Jak widać opłacało się robić te konferencje MS, prać mózgi i rozdawać gadżety. Teraz rozmowa z takimi ludźmi jest w stylu - "jak oprogramowanie jest za darmow (czyt. przeglądarki oparte o FF, Opere itp doskonale działające pod win2k w najnowszych wersjach) to jest to podejrzane. Nikt nie robi tego z dobrego serce, bo i MS by tak robił i rozdawał za darmo OSy. Tak więc te konkurencyjne przeglądarki to robią jacyś lewacy, terroryści i złodzieje danych, więc mojej zgody na instalację tego w instytucji nie będzie". I rozmawiaj z takim miłośnikiem IE 6.0 - życzę powodzenia :>

Avatar
Ww (niezalogowany) | 28.02.2010 15:10#105

ie6 nie moze umżeć bo to ie7pro jest potrzebna ogulna nie zginie jak sie link na ie6 ma i uzywanie łatwe w ie8

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 03.03.2010 9:59#106

IE6 umrze,bo jest za stare,nie jest aktualizowane,to tak jakbyś trzymał stary TV Rubin z pół wypalonym kineskopem wyświetlającym tylko jeden kolor w czasach,gdy nowy zwykły nawet kineskopowy TV jest od niego lepszy.
Webmasterzy będą mogli wreście skoncentrować się na lepiej wyglądających stronach,a nie zapewnianiu zgodności z przeglądarką,która nie obsługuje nowych technologii

Avatar
HIM (niezalogowany) | 06.03.2010 1:27#107

wpisałem się na listę, podpisy są wprost fenomenalne...
np. Please send a death certificate to the IT department at my company. 51% of the intranet users still think he's alive and well.

Avatar
HIM (niezalogowany) | 06.03.2010 1:31#108

na 6 str. nawet Michael Jackson się wpisał, wiedziałem że on żyję :)

Avatar
Inny (niezalogowany) | 06.03.2010 8:09#109

Nareszcie! Doczekałem tego dnia, kiedy odszedł (?) Internet Explorer 6. Razem z nim powinien umrzeć IE7. IE8 i tylko on!

Avatar
Żałobnik (niezalogowany) | 12.03.2010 14:22#110

Aż się łezka w oku kręci.......

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Damian6565 | 28.03.2010 11:43#111

Próba wejścia u mnie w szkole na dobreprogramy. Na komputerach króluje cały czas (o zgrozo!) IE6. Dobrze że na pendrive czeka Google Chrome Portable :)
http://img191.imageshack.us/img191/6681/ie6j.jpg

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av