r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Skasowane Star Wars 1313 dało początek nowemu podejściu do filmów w Lucasfilm

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Kiedy Disney wykupił filmowe imperium George'a Lucasa pod nóż poszło LucasArts oraz wszystkie projekty gier, które rozwijano w zaciszu studia, m.in. niezwykle efektowne graficznie Star Wars 1313. Okazuje się jednak, że Lucasfilm nie ma zamiaru marnować technologii, na które wydano miliony dolarów i część rozwiązań zostanie przeszczepiona na grunt filmowy. Chodzi o znaczne obniżenie kosztów produkcji obrazów kinowych.

W skrócie, narzędzia opracowane z myślą o wyrzuconych do kosza grach zmieniają po prostu zastosowanie. Są tak zaawansowane, że umożliwiają motion capture w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem wysokiej jakości modeli 3D postaci czy obiektów. Do tego dochodzi realistycznie funkcjonująca symulacja fizyki przedmiotów i już kilkaset tysięcy dolarów (przynajmniej) zostaje w kieszeni, a też postprodukcją nikt sobie zbytnio głowy tak nie musi zaprzątać. Lucasfilm jest przekonany, że najdalej w przeciągu dekady nie rozróżnimy obrazu generowanego komputerowo od tego zarejestrowanego zwykłą kamerą, więc już jest do przodu. Tutaj zgadza się z opinią Epic Games na ten temat.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.