Unia Europejska opóźnia przejęcie McAfee przez Intela

20.12.2010 12:44, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że europejscy regulatorzy antymonopolowi wyrażają poważny niepokój związany z kupnem większości udziałów w spółce McAfee przez Intela. Od decyzji Unii Europejskiej zależy, czy przejęcie McAfee, największa tego typu operacja w historii Intela, będzie dalej opóźniane.

Po wstępnej analizie umowy, największe wątpliwości członków komisji wzbudzają plany Intela związane z umieszczaniem systemów zabezpieczających w procesorach. Komisarze analizują również możliwość wprowadzenia transakcji wiązanych, gdzie produkty McAfee byłyby dostępne wyłącznie z niektórymi produktami firmy Intel, i zapewnianie produktom McAfee specjalnego dostępu do sprzętu, dzięki czemu byłyby wydajniejsze niż programy konkurencji. EU ma czas do 12 stycznia 2011 roku aby zdecydować o rozpoczęciu głębszej rewizji umowy lub wszczęciu postępowania prawnego przeciwko Intelowi. Bez względu na ostateczną decyzję komisji, transakcji nie uda się sfinalizować przed końcem tego roku, jak planował zarząd Intela. Obecnie producent procesorów ma nadzieję przejąć McAfee jeszcze w pierwszej połowie 2011 roku.

Wykupienie McAfee przez Intela za 7,68 miliarda dolarów miało miejsce w sierpniu tego roku. To posunięcie Intela ma zaowocować stworzeniem wydajnych i energooszczędnych rozwiązań zabezpieczających przeznaczonych dla głównie komputerów przenośnych.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (25)  

Avatar
kicici niania (niezalogowany) | 20.12.2010 12:50#1

Obecny system oparty na bankach i wielkich korporacjach jest chory. Musimy rozbić wielkie korporacje na części konkurujące ze sobą oraz ustalić max wielkość korporacji bez tego niestety zmierzamy ku katastrofie gorszej niż 50 lat komunizmu w Europie.

Obecnie patologia jest już tak wielka, że może konkurować z tą za czasów komuny. Państwa europejskie duszą się i możliwe, że w niedługim czasie dojdzie do większych przetasowań oby nie krwawych.

Avatar
unia nie?! (niezalogowany) | 20.12.2010 13:21#2

Co znowu ta unia

alert("aaaaaa");

Avatar
satrix (niezalogowany) | 20.12.2010 13:30#3

Jestem ciekaw kiedy się skończy ta komuna

Avatar
7575 (niezalogowany) | 20.12.2010 13:48#4

unia to syf do wszystkiego sie wtracaja komuno wruc.............

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 20.12.2010 14:06#5

I co może chcecie jak w USA. Patenty na wszystko co się da?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WojtekJ | 20.12.2010 15:13#6

@TestamenT
Tak, wolimy już patenty jak w USA niż unię taką jak ZSRR ...
Potworny, biurokratyczny i socjalistyczny moloch, stwarzający pozory wolnego rynku poprzez (sic!) ... ciągłe regulacje, nakazy, zakazy, przez tworzenie jednych równymi, a innych równiejszymi ...
Wymiotować się od tego chce ...

Avatar
asdas (niezalogowany) | 20.12.2010 15:18#7

Moim zdaniem to dobrze robi Unia. Żeby nie było mam poglądy skrajnie liberalne, ale nie może być tak, że jedna firma uzyska gigantyczny monpol. Tak jak w tym przypadku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 20.12.2010 17:09#8

"Żeby nie było mam poglądy skrajnie liberalne, ale nie może być tak, że jedna firma uzyska gigantyczny monpol."

Żeby nie było: jestem zwolennikiem równouprawnienia, ale nie może być tak, żeby kobieta została prezydentem.

Ktoś chce sprzedać (swoją własność), ktoś kupić (za swoje pieniądze) a ktoś inny (kto na codzień wydaje pieniądze podatników) się temu sprzeciwia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 20.12.2010 19:09#9

@KonradK
Czyli wolisz oligopol albo kartel?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nowako84 | 20.12.2010 19:32#10

MCafee jest bardzo dobre polecam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 20.12.2010 20:24#11

@tomimaki
Wiesz, to nie moje firmy, czy ich pieniądze.
Nie będę się oburzać, jeśli ktoś zechce tak, czy inaczej, zadysponować swoim (a nie publicznym) kapitałem.
Nie oburzyłbym się również wtedy, gdyby Intel chciał wykupić AMD (czy odwrotnie). Od właścicieli akcji zależy, czy, komu i za ile zechcą je sprzedać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 20.12.2010 20:54#12

@KonradK
"Nie oburzyłbym się również wtedy, gdyby Intel chciał wykupić AMD (czy odwrotnie)."

Tak by powstał prawie idealny monopol, który nie jest dobry dla konsumentów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
malaofca | 20.12.2010 22:33#13

Urzędnicy z UE czekają na łapówki?? Warto poczekać, sprawę załatwi się jak w przypadku Oracle!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 20.12.2010 23:30#14

Tylko, że teraz częściowo można powiedzieć, że jest racja - bo co jeśli naprawdę McAfee zacznie wykorzystywać swoje układy z Intelem do walki z konkurencją? Jeśli tak by się stało to przez jakiś czas zaniżane byłby ceny produktów, tak aby wykończyć przeciwników, a potem gdy nie będzie już solidnej konkurencji podniesie ceny, tak, że zapłacimy trzykrotnie więcej pieniędzy za oprogramowanie niż jest warte...

Każda decyzja ma dobre i złe strony, warto nad każdą się trochę zastanowić...

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 21.12.2010 7:57#15

Umieszczanie mechanizmów zabezpieczających w procesorach, to nic dziwnego. Gdyby nie takie kroki, to po dzień dziesiejszy korzystalibyśmy z DOS-a.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 21.12.2010 7:59#16

@kicici niania (niezalogowany) | 20.12.2010 12:50 :
Prawdę pisząc, to kiedyś w USA tak było. Korporacje miały ograniczony poziom uprawnień i budżet. NIestety - ktoś postanowił, że nie można dyskredytować żadnej osoby z dowolnego powodu, a korporacje, to jednak osoba.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 21.12.2010 8:00#17

@WojtekJ | 20.12.2010 15:13 :
Tak, bo patenty stwarzają/rozwijają wolny rynek ;-) . W szczególności patenty na metody matematyczne i metody biznesowe.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 21.12.2010 8:01#18

@asdas (niezalogowany) | 20.12.2010 15:18 :
Racja. Nic nie stoi na przeszkodzie, by Intel kupił część spółki. Dlaczego od razu całą - w szczególności, że zależy im tylko na personelu - antywirusa nie będą wydawać, bo po co, skoro to wszystko będzie robić system operacyjny/procesor?

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 21.12.2010 8:05#19

@KonradK | 20.12.2010 20:24 :
Zauważ jednak, że te wszystkie regulacje/interwencje są potrzebne z powodu patentów i innych tam. Skoro państwo daje różnych firmom od tak pewien monopol, to musi go w pewnym stopniu kontrolować. Gdyby nie tak zwana "własność intelektualna" i inne formy sztucznego, przyznanego przez państwo monopolu, to by takich akcji nie musiało być.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 21.12.2010 8:07#20

@KonradK | 20.12.2010 20:24 :
Zresztą, to w USA są pdoobne akcje. Patrz najpierw, jak SUN chciał przejąć jakiś podmiot, a potem Oracle chciało przejęć SUN-a. Tam też władza mogła postawić veto.
Jest to jedynie skutkiem istnienia patentów, bo gdyby nie patenty, to po takim przejęciu klienci mogliby stworzyć własną firmę zajmującą się tym samym, co firma wykupiona.
Obecnie np. może dojść do skandalu, że producent wagonów wykupuje jedynego na świecie producenta samochodów, by zamknąć produkcję, a właścicieli samochodów zmusić do zniszczenia/oddania swoich dóbr.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 21.12.2010 8:11#21

@kubus94 | 20.12.2010 23:30 "
Prawda jest taka, że jeśli McAffe nadal będzie produkować antywirusy, a do tego wykorzystujące nowe możliwości układów Intela, to będziesz mieć rację. Jeżeli McAffe nie miałoby produkować antywirusów, to stracą byli klienci, więc jest to kolejny powód do interwencji.

Rozpatrzmy pierwszy przypadek. Przypuśćmy, że specjaliści od McAffe opracowali nowe rodzaje ochrony jądra systemu i pamięci(właściwie, to jedynie to mogą wymyśleć). Z tych możliwości powinien korzystać system operacyjny, a nie antywirus.

I tutaj pojawia się problem. Przejęcie firmy tworzącej antywirusy, to mądre zagranie, ale stracą na tym klienci przejętej firmy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 21.12.2010 11:24#22

@notgnucy (niezalogowany)
Nie mówiłem, że pod tym względem w USA jest wyraźnie lepiej niż w UE (czy gorzej, w zależności od oceny). Tu i tam organy rządowe mają prawo nie zgodzić się na pewne transakcje między prywatnymi podmiotami.

"Skoro państwo daje różnych firmom od tak pewien monopol, to musi go w pewnym stopniu kontrolować."

Agencje rządowe są często skuteczne w zażegnywaniu różnych kryzysów. Kryzysów, które zostały spowodowane przez wcześniejsze ingerencje państwa.

Praktyka przyznawania patentów na rzeczy, których jedyna innowacyjność polega na tym, że nikt wcześniej nie wpadł na pomysł ich opatentowania, jest zła niezależnie od reszty polityki ekonomicznej.

"Obecnie np. może dojść do skandalu, że producent wagonów wykupuje jedynego na świecie producenta samochodów, by zamknąć produkcję, a właścicieli samochodów zmusić do zniszczenia/oddania swoich dóbr."

Nie wiem, w jakim kraju tak jest. Nic mi nie wiadomo o tym, żeby np. po wstrzymaniu sprzedaży Office w USA z powodu naruszenia patentu przez Microsoft, wcześniejszym nabywcom groziła konieczność odinstalowania/oddania pakietu.

@tomimaki
"Tak by powstał prawie idealny monopol, który nie jest dobry dla konsumentów."

A gdyby AMD postanowił skupić się na układach graficznych i zrezygnować z konkurowania na rynku procesorów (np. na skutek niepowodzeń na tym rynku)? Czy i jak państwo powinno zareagować na tę sytuację? Zakazać AMD zaprzestania zajmowania się procesorami, przymusowo podzielić Intela, inne opcje?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 23.12.2010 15:26#23

@KonradK
"Zakazać AMD zaprzestania zajmowania się procesorami, przymusowo podzielić Intela, inne opcje?"
Raczej intensywnie obserwować sytuację na rynku procesorów.

Ale równie dobrze można napisać, dlaczego firma prywatna ma się stosować do Kodeksu Pracy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 23.12.2010 19:07#24

@tomimaki
"Ale równie dobrze można napisać, dlaczego firma prywatna ma się stosować do Kodeksu Pracy."

Z tą różnicą, że organy unijne (czy ich odpowiedniki w USA) nie decydują każdorazowo, czy w indywidualnym przypadku danej firmy, kodeks ma obowiązywać, czy nie. Kodeks obowiązuje wszytkich pracodawców, małych i dużych.
Zasadza równości wodec prawa jednych i drugich, z definicji, powinna działać w obie strony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
advance | 25.12.2010 8:16#25

Racja wole system USA niz ten UE do bani jest i jak stary ZSRR identyczny , tylko po co oni wykupuja Mcaffe skoro to program jest troche denerwujacy i sa czasami znim problemy mialem 2 lata licencje mcaffe total protection i nie polecam tego baziewa system czasami mi rozwalal i nie skanowal a zdrugiej strony jesli chodzilo o pomoc to sporo czasu minie zanim oni z mc odpowiedza teraz mam biddefender no i zadowolony jestem tyeraz nie ma wielkich problemow znim jak z mcaffe....

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av