Windows Phone po roku na rynku osiągnął niewiele

23.11.2011 11:41, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Urządzenia z systemem Windows Phone są na rynku od równo roku. Świata nie podbiły, ale statystyki Windows Phone Marketplace nie są złe. Tylko czy platforma Microsoftu ma szansę przetrwać? Nowe światło na sprawę rzucił najnowszy raport Distimo.

O 40 tysiącach aplikacji w Windows Phone Marketplace pisaliśmy w zeszłym tygodniu. Sklep rozwija się powoli, ale równomiernie, co pozytywnie nastraja analityków. Wyprzedzają go jednak wszyscy najwięksi gracze na rynku: App Store, Android Market, Nokia Ovi Store i BlackBerry App World. Dla Windows Phone miesięcznie przybywa około 1300 płatnych aplikacji, 1600 darmowych, a platforma miesięcznie zyskuje około 700 nowych deweloperów. Windows Phone Marketplace jest jednak specyficznym miejscem. Nie znajdziemy tu aplikacji do pierdzenia i usuwających pryszcze. W tę platformę inwestują za to rozpoznawane na całym świecie firmy, jak Amazon, British Airways, Groupon, Bank of America i Sky News. Z drugiej strony są to firmy, które mogą sobie pozwolić na oczekiwanie, aż platforma dojrzeje. Mali wydawcy nie mają tego komfortu.

Na niekorzyść aplikacji dla Windows Phone działa podział na regiony. Windows Phone był początkowo dostępny w 17 krajach, a dopiero nowa wersja systemu — Mango — dodała do tej listy kolejne 18 (w tym Polskę). We wszystkich krajach, w których obecnie działa Windows Phone Marketplace, można kupić jedynie jedną trzecią z wszystkich aplikacji, gdyż wydawcy mają tendencję do zaniedbywania aktualizacji. Sprzedaż również nie jest imponująca i nie zapewnia sensownych dochodów wydawcom programów.

Windows Phone ma potencjał i z pewnością pewnego dnia będzie tym trzecim gigantem, obok iOS i Androida. Niewątpliwie pomoże mu w tym zejście ze sceny Symbiana i Ovi Store, na jego korzyść działają również potknięcia BlackBerry. Być może Microsoft nie będzie musiał się nawet szczególnie starać, aby zająć trzecie miejsce na podium, bo konkurencja to miejsce po prostu zwolni. Jednak jeśli do Windows Phone Marketplace nie napłyną klienci pragnący ciekawych aplikacji i generujący dochody dla deweloperów, ta pozycje nie będzie miała żadnej realnej wartości.

Teraz cała nadzieja w Nokii i jej Lumii. Jeśli ten telefon nie przyciągnie nowych użytkowników, wszystkie wysiłki Microsoftu pójdą na marne, a deweloperzy stracą dochody.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (50)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 23.11.2011 11:54#1

Siłą Windows Phone jest ścisła integracja z Windows 8 oraz XBOX. To coś co będzie procentowało z czasem.

Konsola XBOX już za 2 tygodnie (6 grudnia) dostanie aktualizację która wprowadza do niej interfejs METRO oraz współprace w telefonami WP7. Windows 8 w wersji beta ma się pojawić podczas targów CES w połowie stycznia. Będzie to pierwsza publiczna wersja w której także pojawią się obsługa XBOX Live oraz telefonów WP7.

Prezentacja integracji Konsoli z telefonem
http://www.youtube.com/watch?v=AAIpP4Fadls

Avatar
Gość niedzielny (niezalogowany) | 23.11.2011 11:56#2

Spokojnie dajmy mu czas. Ja widzę potencjał w tym systemie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SEpuLT | 23.11.2011 11:58#3

Jakby telefony z WP było po 1zł to by zdobywały znacznie większe obszary rynku. Osobiście uważam, że największym błędem jest wprowadzanie ich do ofert operatorów w absurdalnych cenach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hashimoto | 23.11.2011 12:03#4

Trochę "dziwny" ten artykuł.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 23.11.2011 12:12#5

Jakby WP7 był dobrą kontynuacją WM 6.5 to MS odniósłby sukces. A jak obecny jest gniot w postaci mango to nie dziwię się, że to się nie sprzedaje. Oprócz MarketPlace liczy się też użyteczność telefonu, a "kwiatki" w postaci bezużytecznego Bluetooth nie dadzą temu systemowi użytkowników.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sceri | 23.11.2011 12:15#6

Dla mnie Metro to jakieś nieporozumienie. Ten system jest po prostu brzydki i wydaje się bardzo niefunkcjonalny. Co prawda nie miałem WP7 w ręku ale wszelkie publikacje w sieci zniechęcają mnie do tego systemu.
Mam za to wersje developerską Windows 8 i w ogóle mi się nie podoba. Metro = nie mój gust.

Avatar
MxL (niezalogowany) | 23.11.2011 12:48#7

I może właśnie o to w tym wszystkim chodzi by nie onanizować się dwoma rdzenia, jakimiś kosmicznymi osiągami GPU które powalają swoimi 80 fps - a w spokoju korzystać ze smartfona którego dalej główną funkcją jest telefon i kontakt ze światem a nie zabawki do mierzenia ciśnienia :) Brawo Microsoft za naprawde świetny i szybki system dla normalnych

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 23.11.2011 12:55#8

@MxL
A ty w ogóle miałeś w ręku W7P?
Jak to może być syatem dla normalnych, skoro w czasach takiej konkurencji w mobilnych systemach Windows Phone nie obsługuje
Parowania telefonów za pomocą Bluetooth. BT służy w tym systemie tylko do łączenia ze słuchawką
Nie ma obsługi dysku masowego
Nie ma obsługi karty pamięci
Np w HTC Mozart masz dostępne tylko 6,80GB wolnej przestrzeni. Jak zaczniesz instalować aplikacje, mapy do nawigacji, zapisywać nagrane filmy w jakości HD i zdjęcia to jak myslisz, jak długo będziesz się cieszyć tym telefonem.
W7P nie obsługuje rzeczy, z którymi telefony nie maiły problemu np. 2-3 lata temu. Więc o co chodzi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 23.11.2011 13:31#9

czy będzie 3 systemem tego nie wiadomo, najpierw niech wyprzedzi nieśmiertelnego Windows Mobile 6,5, a potem zobaczymy choć wątpię aby prześcignął dużo lepsze bada os

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 23.11.2011 13:34#10

@chrome_9
myślę że to zbyt mało jak MS i Nokia chcą podbić rynek to niech zrobią tel za 300-500 zł i już bo z ceną NOKIA 800 LUMIA 1850 to za wiele nie zawojują bo GALAXY S II można już kupić za 1600

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 23.11.2011 13:43#11

Napisy w tym systemie naprawdę są takie poucinane?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 23.11.2011 13:46#12

@MxL (niezalogowany)
Z tego co słyszałem jakiś telefon z Windows Phone ma wykorzystywać dwurdzeniowy procesor STM-a. Oczywiście to mogą być plotki ale kto wie co będzie w przyszłości.

http://techcrunch.com/2011/04/27/first-nokia-made-windows-phone-7-handsets-might.../

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 23.11.2011 14:02#13

@pilarek: Naprawdę. Jak przesuwasz w bok to się ich dalsza część pojawia. Taka estetyka. Zgodzę się niejako z @sceri - Metro albo się pokocha, albo się znienawidzi. To nie jest system dla każdego.

@kwirynus: Z założenia nie dało się zrobić dobrej kontynuacji WM 6.5 tylko trzeba zacząć było od nowa. WM 6.5 to śmietnik posklejany z kawałków pochodzących z epoki przed-iPhonowej. Ale żeby nie było - masz oczywistą rację w kilku punktach.

Brak obsługi kart pamięci i wymiany plików przez Bluetooth jest oczywistą pochodną braku jakiegokolwiek systemu plików widocznego dla użytkownika. Częściowo jestem w stanie zrozumieć dlaczego Microsoft zrobił coś takiego - chciał wyrzucić skomplikowanie i zrobić prosty system, jak Zune - przerzucasz utwory/zdjęcia z komputera dwoma klikami i sprawa z głowy. Dokumenty trzymasz w chmurze i się magicznie same na telefonie pojawiają. I biedny użytkownik nie musi się bać, że pliku nie może znaleźć, a aplikacja może grzebać tylko po lokalnym śmietniku, a nie po całym dysku.
Dlaczego jednak nie zrobiono tutaj jakiegoś menedżera plików, np. dostępnego w markecie i który sobie pobiorą tylko ci bardziej zaawansowani użytkownicy, którzy tego będą potrzebować? Dlaczego nie wprowadzono zmiennego typu USB, aby potrafił działać zarówno jako Mass Storage oraz urządzenie Zune i np. modem jak moja stara Nokia? Brak Mass Storage może też mieć jeszcze inne podłoże technologiczne, np. ostatnio pojawiła się plotka, że Android 4.0 tego nie obsługuje - http://www.engadget.com/2011/11/21/ice-cream-sandwich-supports-usb-mass-storage-.../.

Jestem fanem WP7, uważam, że jest to najwygodniejszy w użyciu system mobilny z jakim miałem do czynienia - ale jeszcze sporo pracy czeka przed firmą. A boję się, że dadzą za wygraną, a ja nie chcę Androida ani tym bardziej iOS ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 23.11.2011 14:08#14

BTW, teraz to dopiero zauważyłem w newsie: "Windows Phone Marketplace jest jednak specyficznym miejscem. Nie znajdziemy tu aplikacji do pierdzenia i usuwających pryszcze."

Nie wiem jak usuwanie pryszczy, ale aplikacja do pierdzenia jest dostępna: http://www.windowsphone.com/en-US/apps/22a1be42-b6f6-df11-9264-00237de2db9e :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 23.11.2011 14:27#15

@Pilarek
Tak, są ucięte, kontakty są ucięte i wygląda to wszystko beznadziejnie.

@Nemhein
A nie uważasz, że MS się uwstecznia tworząc tak wykastrowany system? Z używalnością cofa się o kilka dobrych lat?

"Dokumenty trzymasz w chmurze i się magicznie same na telefonie pojawiają. I biedny użytkownik nie musi się bać, że pliku nie może znaleźć, a aplikacja może grzebać tylko po lokalnym śmietniku, a nie po całym dysku."

A co jak będzie awaria chmury, a ty w tym czasie potrzebujesz danego dokumentu?

"Brak obsługi kart pamięci i wymiany plików przez Bluetooth jest oczywistą pochodną braku jakiegokolwiek systemu plików widocznego dla użytkownika"

Uważasz że tak powinno być? Przecież to jest chore. Ja potrzebuje BT ponieważ dzięki temu mogę wymieniać się rzeczami z klientami i innymi rzeczami.

Tak samo jak brak karty pamięci. Po co mi tylko 6,80GB miejsca w Mozar-cie jak to jest mało. Skoro System ten nie przewiduje kart pamięci, to niech do telefonu wsadzą 64 GB wolnego miejsca i wtedy mogę o karcie zapomnieć.

Avatar
MustafaX (niezalogowany) | 23.11.2011 14:36#16

Monopolizacja przez MS kolejnych obszarów rynku IT jest dla mnie nie do przyjęcia i bez względu na jakość ich produktów nie zamierzam wspierać tego procesu kupując ich telefony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 23.11.2011 14:41#17

"Windows Phone ma potencjał i z pewnością pewnego dnia będzie tym trzecim gigantem, obok iOS i Androida."

Fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 23.11.2011 14:42#18

@kwirynus
Nic nie jest ucięte. U mnie wszystkie kontakty po imporcie nie były obcięte.

Narzekasz na pewne cechy WP7, które występują w np. iPhone. Czemu? Bo WP7 NIE JEST następcą WM. WP7 jest nowym tworem MS, który naśladuje iPhona. WM i WP7 nie mają nic wspólnego z sobą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 23.11.2011 14:42#19

@RaveStar
Czekałem, aż zaczniesz tu trollować :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 23.11.2011 14:52#20

@kwirynus:
Zdarzało mi się używać wymiany plików przez Bluetooth - i tego brakuje czasami. Karty pamięci akurat bardzo mi nie żal. Tak, MSFT się uwstecznił pozbywając się tych funkcji - zbytnio się zapatrzyli w iPhone.

Co do ostatniego akapitu - nie wiem czy jest jakiś telefon z WP7 i więcej niż 16 GB pamięci. Może producenci się boją czegoś? Mój Mozart jest wersją 16 GB, bo obawiałem się, że 8 GB to może być za mało - obecnie mam nadal ponad 11 GB wolnego. Zależy jak i do czego używasz telefonu.

Ale skoro brakuje ci pewnych funkcji i nie podoba się estetyka wyglądu to może zrezygnuj z WP7 po prostu? :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 23.11.2011 15:10#21

@djfoxer
"Czekałem, aż zaczniesz tu trollować :)"
I vice versa.

"WP7 jest nowym tworem MS, który naśladuje iPhona"
Porównywanie WP7 do iPhone w kwestiach wsparcia sprzętowego, to jak porównywanie śmierci w kartonach do upadku w przepaść. Dlaczego? Aby uzyskać możliwość sprzedaży akcesoriów do iPhona trzeba uzyskać certyfikat MFi.
http://developer.apple.com/programs/mfi/
W przypadku WP7 nawet nie ma podłoża by można było cokolwiek certyfikować, bo są takie braki w systemie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 23.11.2011 15:15#22

@RaveStar
facepalm :P

Avatar
zero_ergonomii (niezalogowany) | 23.11.2011 15:21#23

a podobają się wam te klocki? żeby coś znaleźć trzeba maziać przez "pół godziny" po ekranie, gdzie mieści się kilka skrótów do aplikacji, a nie kilkadziesiąt jak u konkurencji...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 23.11.2011 15:45#24

@Nemhein
Ludzie, przestańcie usprawiedliwiać faila iPhonem. M$ miał aż za dużo czasu by wyjść z produktem co najmniej konkurencyjnym.

WP7 należy porównywać do grajków MP3 z funkcją telefonu a nie traktować go na równi ze smartfonami.

Avatar
vi4mm (niezalogowany) | 23.11.2011 16:19#25

Zgadzam się, że news dziwnie napisany. Etyka dziennikarska zakłada bezstronność, a tu mamy swego rodzaju esej, bez faktów, opierający się na domniemaniach.

Zatem przepisuję ten sam esej w innej "lini gazety" poniżej:

Moja interpretacja:

>>> Nic nie zapowiada aby Windows Phone miał większy potencjał od WebOS który mimo swego zaawansowania już dużo wcześniej został przez rynek odrzucony. Mimo licznych aplikacji brak jest przesłanek aby twierdzić, że pewnego dnia będzie tym trzecim gigantem, obok iOS i Androida. Zmiany na rynku wspomoże zejście ze sceny Symbiana i Ovi Store, na korzyść przetasowań działają również potknięcia BlackBerry. Być może te zmiany wykorzysta inny system, np pochodna Androida od Amazona za sprawą swego Kindle Fire?

Być może Microsoft nie będzie musiał się nawet szczególnie starać, aby zająć ostatnie miejsce na podium, bo konkurencja to miejsce po prostu zwolni idąc wyżej, czyli to co robi od upadku Windows Mobile.
Jednak jeśli do Windows Phone Marketplace nie napłyną klienci pragnący ciekawych aplikacji i generujący dochody dla deweloperów, ta pozycje nie będzie miała żadnej realnej
wartości.

<<<

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 23.11.2011 16:34#26

Dla mnie również WP7 to fail.
Microsoft wchodząc na opanowany przez konkurencję rynek powinien pokazać to co ma konkurencja + coś więcej.
Produkt powinien być już doszlifowany.

Niestety, jest to cały czas beta. Uboga względem konkurencji i bez oryginalnych idei, prócz ohydnego Metro UI.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
O4i | 23.11.2011 17:02#27

Kolejny niszowy produkt Microsoftu zrobiony tylko dlatego bo firma uparła się, że musi mieć podobny produkt do konkurencji. Zune, Silverlight, Bing... Nie prościej i taniej byłoby zamknąć interes, wziąć tą furę zarobionych pieniędzy i wyjechać na długie przyjemne wakacje? Bezsensowne jest marnotrawienie pieniędzy w taki sposób, kreatywności nie da się kupić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 23.11.2011 17:04#28

@RaveStart: Twierdzisz, że wzięli Zune i dokleili do niego telefon? W sumie... racja. To chyba nawet taki plan był, wielu fanów Zune (dobry oksymoron mi wyszedł, nawiasem) mówiło, że oni chcą takiego Zune Phone. W sumie iPhone powstał tak samo... (żart, nie bić :-))

WP7 ma braki? Ma. Android ma braki? Ma. Metro UI jest ohydne? Zależy dla kogo. Android jest lepszy od WP7? Zależy dla kogo. Microsoft ma się pozbyć WP7? Nie. Konkurencja jest wskazana? Jest.

Kurczę, po co my w zasadzie tutaj dyskutujemy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 23.11.2011 17:25#29

@Nemhein

"Nie znajdziemy tu aplikacji do pierdzenia i usuwających pryszcze."

http://www.dobreprogramy.pl/40-tysiecy-aplikacji-w-Windows-Phone-Marketplace,Akt...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
The Silence | 23.11.2011 17:38#30

Hmmm...
Ilu z was, o wielcy znawcy, miało telefon z Windows Phone 7 w ręce? Niby tacy znawcy, a jedyny telefon z jakim mają do czynienia to Samsung Galaxy i5700 Spica.

Avatar
4EPB (niezalogowany) | 23.11.2011 17:44#31

wcale mnie to nie dziwi skoro w orange jest tylko jeden telefon z windowsem

Avatar
Antytrzepakowiec (niezalogowany) | 23.11.2011 18:53#32

Cieszę się, że jeszcze jest trochę ludzi NORMALNYCH na tym portalu. Normalnych, tzn. tych którzy nie zapadli w chorobę pod nazwą "zespół androidostyczny silnie nasilony",a także tych którzy potrafią jeszcze myśleć zdroworozsądkowo. Bo mnie już na mdłości zbiera od androidowej agresji smarkaterii i niedowartościowańców którzy za swoje największe osiągnięcie życiowe uważają posiadanie SGS na Androidzie i w chorej jaźni uważają, że wszyscy na tym świecie powinni też to barachło plastikowe mieć. Mantra dla ubogich umysłowo i trzepakowców. Nie dopuszczają też oni do wiadomości, że nie każdego łechta kilkadziesiąt odpustowych i pstrokatych ikon na kilku pulpitach, tysiące bzdurnych i kretyńskich aplikacji, i telefon w kształcie i wielkości deski do krajania chleba. Dlatego NORMALNI wierzą w WP7. I ja do nich się zaliczam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 23.11.2011 19:57#33

Siłą Google jest to, że wszystkie jego usługi są ze sobą powiązane. Microsoft jak poprawi nieco system zintegruje z Windows 8 oraz X360 może zyskać jeszcze więcej, bo Google nie ma swojego OS na desktopy (znaczy jest, ale popularność bliska zeru).

Nie wiem co kto wypisywał w komentarzach nade mną, ale na pewno ktoś mówi że MS powinien zwinąć interes, nigdy nie dorówna produktom, cały system to jeden wielki błąd i porażka, albo że Microsoft chce sobie wywalczyć monopol w kolejnej dziedzinie. Śmieszy mnie tylko to, że królujący Android na telefonach - WP7 jest na małej liczbie telefonów, BB tylko na BB, iOS na iPhone, kilka z symbianem i MeeGo. Resztę zabrał Android, ale nikogo to nie boli, bo to nie twór znienawidzonego przez was Microsoftu ;) Im tam ja kibicuję, gdybym brał telefon to wpierw szukałbym czegoś z MeeGO, potem z iOS, potem właśnie z WP7, potem Symbianem, BlackBerry OS a na samym końcu z Androidem ;)

Avatar
stack_0verflow (niezalogowany) | 23.11.2011 20:42#34

@The Silence, prawie nikt nie mial w rekach telefonu z WP7. Podejrzewam, ze tak zostanie do konca tego systemu czyli do przyszlego roku.

Avatar
Singel (niezalogowany) | 23.11.2011 20:45#35

Mam dla panów z Redmond radę.Niech oni zaczną korzystać z jądra Linuksa.Jeżeli stworzą system oparty na jądrze Linuksa,to sam osobiście pobiegnę i kupię ich system na biurko i telefon z WM7- ale z jądrem Linuksa.Technologia NT to niebezpieczny zabytek.Mają świetnych fachowców plus znakomity marketing,więc to byłaby szansa.Można tworzyć płatne systemy oparte na jądrze Linuksa.Przykładem są Red Hat czy Open Suse Enterprice.Sam kiedyś używałem płatnej Mandrivy Spring,a potem Xtreme.Nie wróżę sukcesu Windowsowi 8.Szkoda ich czasu i pieniędzy,a to dlatego że wszyscy są zbyt konserwatywni,żeby używać systemów z Metro.Systemy Windows są opasłe i ciężkie.Mam obok Ubuntu zainstalowanego Windowsa 7,zajmuje po instalacji 11 G(Ubuntu 2,5G i zawiera wszystko do normalnej pracy,oprócz kodeków)Windows chodzi straaasznie ociężale.Używam też dwóch telefonów z Androidem,które mają kupę fajnych rzeczy,przydatnych na co dzień.Nie wyrzekam się że nie chciałbym iPhona,ale cena jest nie do przyjęcia.iPhone nie jest wart tej ceny.Braki WM7,które tutaj wymieniliście wyklucza go.Na razie jest szybki,bo brakuje mu tych istotnych rzeczy.Inna sprawa,że Windowsy kojarzą mi się z wirusami i wolałbym nie becelować co roku za licencję programu antywirusowego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 23.11.2011 21:24#36

@djfoxer
Co ty pit*lisz. WP obcina kontakty, zarówno w Mozart jak i monstrualnym Titanie. Oto dowód

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/HTC_Titan_-_test%2C_cena_i_opinie_telef...

I nie kłóć się ze mną. Dla mnie Windows Phone jest uwsteczniony i nie dorównuje konkurencji. Jest nawet mniej użyteczny niż Symbian.
Ja HTC z testów orange zostawiam i jeżeli go wygram to zaraz sprzedaje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 23.11.2011 21:35#37

Ja naprawdę dużo sobie obiecywałem po windows 7.5 phone. Dlatego właśnie zgłosiłem się do testów Orange. Byłem nim naprawdę zachwycony. Stwierdziłem że łatwo moge zdobyć fają słuchawkę. No, ale brak połączenia między telefonami za pomocą bluetooth, brak obsługi kart pamięci już nie zaakceptuję.
Jeżeli następny Windows phone będzie te rzeczy obsługiwał to będę jak najbardziej za.
Teraz jest to beta. Wolę symbiana

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 23.11.2011 21:43#38

@kwirynus
Gdzie?????????? Chyba Ci nie chodzi o to, że na liście kontaktów, jak nazwisko i imię są długie to nie wyświetla całości? Przy czym, w szczegółach wszystkie dane są.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 23.11.2011 21:48#39

Dobra człowieku, nie będę się z Tobą sprzeczał. Ty wiesz swoje, ja wiem swoje i przy tym zostańmy. Nie wiem tylko czemu MS s********ł dobry system. W7P powienien być praktycznie cały do ustawienia przez użytkownika.
A poza tym jeżeli wejdę w szegóły uciętego kontaktu to w szczegółach również jest ucięty. Dopiero jak ręcznie zmienię i wpiszę całe nazwisko to w szczegółach jest całe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 23.11.2011 21:52#40

Drogi kolego powyżej. Z tego co piszesz, możesz mieć ograniczenie na długość znaków w kontakcie, na karcie SIM. Np. niektórzy w PLAY mają limit do 14 znaków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 23.11.2011 21:54#41

To rozumiem, że Ci z benchmark również nie potrafią importować kontaktów. Rozumiem, że na 3,7 cala ucina, ale żeby na 4,7 cala system ucinał. Żenada

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
greg81 | 23.11.2011 22:15#42

Zobaczymy jak Blackberry wprowadzi nowy system BBX.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 23.11.2011 22:21#43

@kwirynus
Gdzie jest tam informacja, że ucięło im kontakty?

Avatar
];) (niezalogowany) | 24.11.2011 1:26#44

czy ktoś może mi wyjaśnić czemu ma służyć ten czarny pasek po prawej stronie na głównym ekranie?

Z tego co widać jest tam tylko jedna ikona (->). Telefonu z WP7 nigdy nie miałem w ręce (nikt ze znajomych go nie posiada) ale wydaje się to trochę marnowaniem przestrzeni.

thx

Avatar
anonimek123 (niezalogowany) | 24.11.2011 1:52#45

kwirynus --> Nie mam HTC, tylko LG E900, od roku. I telefon nie ucina żadnych kontaktów, bo ma za mały ekran. :P Skrócone nazwy są spowodowane importem z karty SIM, moje poprzednie telefony zachowywały się identycznie, więc to raczej sprawa karty, a nie telefonu. :) Import kontaktów z Live, Facebooka, Google, bądź Twittera nic nie obcina.

Zresztą gadasz głupoty o czymś, czego na oczy nie widziałeś, jak większość użytkowników tutaj (widać pięknie w komentarzach kto jest fanem lub wrogiem danej platformy, obiektywne oceny raczej giną w gąszczu innych). :)
Oczywiste jest, że żaden telefon nie spełni oczekiwań wszystkich odbiorców. Zrozumiałe jest, że ktoś może potrzebować więcej od tych 16GB, wymiany plików przez BT, czy mu się Metro nie podoba. Nie oznacza to jednak, że sam system jest taki zły, jakby niektórzy chcieli, żeby był. :)

Ma swoje wady, ale w tej chwili nie zamieniłbym go na nic innego.

A sam news jest zaprzeczeniem obiektywizmu. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 24.11.2011 4:34#46

@Nemhein
Nie twierdzę na 100%, ale na to wygląda:
http://www.zunemax.com/zune-phone/
http://dailytech.pl/7393/windows-phone-7-hmm-zune-phone/

WP7 vs Zune:
http://www.youtube.com/watch?v=umsoE-Uzi1M

WP7 to przeróbka playera Mp3. Niby MS coś tam dodaje do niego, ale np. Bluetooth do dziś obsługuje tylko słuchawki.

Avatar
peter. (niezalogowany) | 24.11.2011 11:17#47

Z punktu widzenia UX/ergonomii, ucinany widok większej całości to KRETYNIZM. Widok interfejsu Metro kojarzy się z kalectwem, niedopracowaniem, pośpiechem, brakiem profesjonalizmu. Może zachwycić tylko ludzi, którzy nie znają pojęć estetyka i dobry smak.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 24.11.2011 11:26#48

@Antytrzepakowiec ludzi którzy są fanatykami zbeształeś (może i słusznie), za chwilę krzycząc o jedynym słusznym systemie/telefonie używanym przez tylko mądrych ludzi.

To że wystukasz na klawiaturze kilka pustych frazesów, kilka nieco bardziej wyszukanych słów, wcale to nie znaczy że jesteś mądry, inteligentny, czy że potrafisz interpretować tekst który przeczytałeś.

Po każdej stronie "barykady" są fanatycy. Ludzie się dzisiaj nauczyli że to czego ja używam jest dobre, jeżeli ktoś używa czegoś innego, nie ważne czy to mu się podoba czy nie - on jest głupi, dzieciak pewnie jakiś. Poprostu brak mi słów na wszystkich hejterów, każdej marki telefonu/systemu. Przeczytajcie swoje wypociny i chodź raz przestańcie siać hipokryzji, bo patrzeć się na to nie da.

windows phone jest systemem jak inne, inny układ, inne zalety, inne ograniczenia. Nie chcesz nie kupuj. Co cię interesuje to czy ktoś kupił?

Ciekaw jestem czy w kwestii odzieży/obuwia, na forach ludzie też się tak hejtują - względem marki ciucha/buda. Dosłownie jak małe dzieci.

Mam taką swoją teorię na temat tego dlaczego telefony z windowsem średnio się sprzedają. Kiedyś jak jeszcze królował windows mobile, sporo ludzi chciało taki telefon bo specjalnie nie ograniczał, w większości przypadków mogłeś zrobić z nim co chciałeś. Przyszła era dotykowych smartfonów, z lepszymi możliwościami a windows mobile w ogóle się nie rozwijał. Android dzisiaj jest tym, czym powinien być windows mobile po ewolucji, ale MS przespało ten okres. W iPhone masz spore ograniczenia, na samym początku nawet tapety zmienić nie można było, więc windows mobile to, to nie był. W androidze z kolei masz całkowitą niemal wolność - robisz z systemem w bardzo wielu przypadkach co chcesz. Tak jak kiedyś z windows mobile. Wydaje mi się że właśnie to ta wolność i różnorodność przyciąga tak wielu ludzi. Nie każdemu odpowiada układ ikon, chce go zmienić i w androidzie go zmienia, tak jak kiedyś w windows mobile - instalujesz jakiś wygląd i masz wygląda taki jaki chcesz. Windows phone tak samo jak iOS niestety takich udogodnień nie oferują, dlatego biorą te telefony ludzie którym akurat taki wygląd i opcje odpowiadają. Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na sukces jest cena - a tutaj niestety telefony z windowsem do najtańszych nie należą. Mogliby na początek zacisnąć pasa i w sumie wychodzić nawet na zero - próbując zarobić na usługach. Wówczas telefony cenowo byłby bardzo konkurencyjne. No ale jest inaczej. Zastanawiam się co robią w takich działach ludzie od marketingu, bo póki co widzę że google podchodzi do tej kwesti inaczej niż cała reszta. Jakby to tylko zmienili, to nawet średniej klasy system jest w stanie się wybić.

Avatar
PutPut (niezalogowany) | 24.11.2011 23:46#49

Jak miło czyta się te wszystkie opinie ludzi oceniających system po screenach :)
@kwirynus dla Ciebie może najważniejszy jest transfer plików bo BT i karta pamięci, ja wolę mieć niezawodny telefon w smartfonie, szybki dostęp do internetu i niezawodne działanie. Żadnej z tych rzeczy nie dawał i nie daje mi WM. Więc jeżeli miałbym wybierać to czy chcę mieć słanie plików bo BT, czy telefon który działa sprawnie- wolę sprawny telefon.

W sumie to jako użytkownika również androida, najbardziej boli mnie systematycznie rosnąca ilość trolli bijących pianę w kwestii tego systemu. I albo sami androidowcy zrobią porządek na swoim podwórku, albo będą kojarzeni właśnie z taką grupą co to nic poza "android rullezz" nie będzie w stanie wydusić. To nic że inne systemy widzieli jedynie na youtube albo u kolegi przez ramię.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Morpheus_X | 25.11.2011 10:51#50

Jak już zrobią tethering przez wi-fi to zastanowię się nad wp7. Na razie zostaję chyba przy WM6.5

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av