Windows 7 w Polsce bez pakietu rodzinnego

23.07.2009 15:28, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, na polskim rynku nie będzie oferowany system Windows 7 w tzw. pakiecie rodzinnym.

O pakiecie rodzinnym pisaliśmy jeszcze na początku lipca, gdy dopiero pojawiały się pierwsze pogłoski na ten temat. Nie dalej jak wczoraj Microsoft potwierdził, że istotnie pakiet rodzinny będzie. Przypomnijmy, że umożliwi on nabycie jednej, "rodzinnej" licencji na system Windows 7 Home Premium i instalację tej edycji systemu na trzech komputerach w ramach jednego gospodarstwa domowego. Podobna oferta dostępna jest od dawna w przypadku pakietu Office.

Niestety, wszystko wskazuje na to, że w Polsce pakiet ten będzie niedostępny. Oznacza to, że polscy użytkownicy nie będa mogli skorzystać z atrakcyjnej (jak można przypuszczać - szczegółowe warunki nie są bowiem jeszcze znane) możliwości zakupu systemu Windows 7 Home Premium na trzy komputery. Jeśli nasze informacje potwierdzą się, to może się okazać, że ceny nowego systemu na polskim rynku pomimo okazji do kupna wersji pudełkowej w cenie uaktualnienia wcale nie są tak atrakcyjne, jak jeszcze niedawno zapewniał polski oddział Microsoftu...

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (142)  

Avatar
pitek (niezalogowany) | 23.07.2009 15:39#1

no i norma
biedny zawsze ma pod górke

Avatar
alojzy (niezalogowany) | 23.07.2009 15:41#2

...no na polaczkach trzeba zarobić..przecież oni mają największe pensje w całej unii....

Avatar
Jureczek (niezalogowany) | 23.07.2009 15:41#3

Jak to?
Czy w innych państwach UE ten pakiet będzie dostępny?
Przecież należymy do wspólnego rynku UE, więc takie same zasady nabycia i licencjonowania powinny obowiązywać w całej Unii.

Avatar
Cedar (niezalogowany) | 23.07.2009 15:41#4

Krótko mówiąc - M$ ma nas w "głębokim poważaniu"

Avatar
mario (niezalogowany) | 23.07.2009 15:42#5

bo Polacy płacą najawiecej za rozmowy telefoniczne , za ropę , za raty kredytu itd itp ... wszyscy nas ciulają...a zarobki jak w Chinach.

Avatar
Damo (niezalogowany) | 23.07.2009 15:42#6

Linux'ie przybywaj!!!!

Avatar
qqrq (niezalogowany) | 23.07.2009 15:43#7

Dobrze byłoby w końcu jakąś głośną akcję zrobić przeciwko majkrosofcikowi, bo to totalne olewanie polskich klientów zaczyna śmierdzieć rasizmem!

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.07.2009 15:46#8

mam fedore instaluje na ilu chce, ale nie lepiej się nachapać ile wlezie.

Avatar
Kuba (niezalogowany) | 23.07.2009 15:47#9

"Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie"

Czyli nie na pewno... poczekamy zobaczymy

Avatar
LOL (niezalogowany) | 23.07.2009 15:47#10

Wiedziałem,że tak będzie :P Microshit :P

Avatar
matik_k (niezalogowany) | 23.07.2009 15:48#11

Bill Gates bawi się w neonazistę - pakiet rodzinny tylko dla wybranych przez niego narodów.

Avatar
tadeusz242 (niezalogowany) | 23.07.2009 15:48#12

Ja mam legalnego Microsoft Windows XP Home Edition OEM PL i mi wystarczy, nie potrzebuję Windows 7.Niech łaski nie robią licencją rodzinną.

Avatar
Bender (niezalogowany) | 23.07.2009 15:49#13

Oczywiście że nie będzie pakietu rodzinnego w Polsce, jesteśmy przecież zbyt bogaci żeby kupować promocyjnie drogi system operacyjny Microsoftu :)

Niech biedni amerykanie, brytyjczycy czy zachodni europejczycy skorzystają z tej okazji bo to Oni potrzebują promocji bo to najbiedniejsze kraje w końcu są :)

Avatar
Drakon (niezalogowany) | 23.07.2009 15:51#14

Cedar

I my go tez:]

Avatar
ptasznik (niezalogowany) | 23.07.2009 15:53#15

Piractwo się szerzy i zamiast iść na rękę kupującym to nie. Trzeba trzepać kasę z każdego stanowiska.

Avatar
Pantera (niezalogowany) | 23.07.2009 15:53#16

Widać nie jesteśmy dla nich ważnym krajem. Nawet jak się weźmie instrukcje obsługi sprzętu komputerowego to jest ponad 20 języków a polskiego nie ma ;(

Avatar
xxx (niezalogowany) | 23.07.2009 15:56#17

Niech sobie wsadza tego Win7 głebko...

Avatar
redaktor (niezalogowany) | 23.07.2009 15:56#18

Nic tylko powiedzieć M$ "do widzenia" i przesiąść się na inne systemy...

Avatar
Godlike (niezalogowany) | 23.07.2009 15:57#19

Miejmy nadzieje ze przynajmniej na Allegro lub w jakis sklepach bedzie mozna dostac angielska 7 w takim pakiecie.
Nie wiem w ogole gdzie sens takeigo posuniecia, szczegolnie w polsce, gdzie oryginalny system w komputerze mozna znalezc wlasciwie chyba tylko w firmach.
Osobiscie z checia zaplacil bym za taki pakiet rodzinny, a tak kupie 1 x Win7 chociaz oczywiscie znajdzie sie on na wszytskich moich komputerach, ale co zrobic.

Avatar
chłop (niezalogowany) | 23.07.2009 15:57#20

Nie wiem o co wszystkim chodzi, przecież jedna jedna kopia windowsa wystarczy. U mnie w gospodarstwie są trzy komputery, z czego win jest tylko na jednym, chociaż mam trzy licencje.

Avatar
Mariuce00 (niezalogowany) | 23.07.2009 16:00#21

Nie no, i znów będzie dziwota, że w Polsce to tylko piratują ich oprogramowanie. Zamiast ludziom ułatwić drogę do legalnego korzystania to tylko utrudniają. Dla M$ świat kończy się na naszej granicy z Niemcami.

Avatar
PZet (niezalogowany) | 23.07.2009 16:00#22

Tak... no to chciałoby się szpetnie zakląć - coś w stylu; a wam w... .

Avatar
NCP (niezalogowany) | 23.07.2009 16:00#23

KE* zaraz polozy raczke na pakiecie rodzinnym jak będzie on dostępny w innym kraju unii europejskiej a u nas nie.

M$ chce aby KE* zrobila mu reklamę na całą unię darmową i głośną więc na początku nie może dać nam tego pakietu, w późniejszym okresie na pewno się pojawi... tak przypuszczam... w każdym razie miło by było jakby ten pakiet się pojawił...

*KE = Komisja Europejska (czy jakoś tak, nie jestem pewien czy to ta komisja i czy tak się nazywa...)

Avatar
Sati (niezalogowany) | 23.07.2009 16:01#24

Tak szczerze to powiem, że MS robi bardzo dużą głupotę. Jeśli Windows byłby możliwy do kupienia i zainstalowaniu na 3 komputerach to na pewno kupiło by go więcej ludzi...
Nie pochwalam piractwa - ale takie działania wcale nie wpływają na jego likwidację, a nawet działają jak płachta na byka - ludzie będą mieli więcej wymówek...
Windows jest cały czas za drogi - patrząc relatywnie na nasze pensje. Wiem jest Linux - ale z nim nie jest tak różowo. Mam wiarę w nowy OS Google - bo pewnie jako dystrybucja linuxa spierana przez wielką firmę uda nakłonić się tworzenie driverów i wersji programów pod ten system...

Avatar
Pangrys (niezalogowany) | 23.07.2009 16:01#25

Sam się zastanawiam czy nie kupić Ultimate w Stanach i dociagnąć tylko jeszyk polski ...
Tak chyba bedzię najtaniej ...

Avatar
emeki (niezalogowany) | 23.07.2009 16:03#26

to sie kupi za granicą :-)

Avatar
lukasz_n (niezalogowany) | 23.07.2009 16:03#27

cóż coś czułem że to zbyt piękne by było prawdziwe.............. Microsoft robi błąd, bo zamiast zaoferować ten korzystny pakiet na naszym rynku, to jak zwykle nas olewa. Napewno ludzie by kupili ten pakiet zamiast sciągać system z internetu. Ale po co, przecież lepiej stracić

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 23.07.2009 16:06#28

Ooo - jak mi przykro. Widac, ze Polska to bogaty kraj i stac nas na takie wersje, albo MS sie zorientowal, ze Polacy predzej beda jechac na 3piratach niz kupowac 3 licencje.

Avatar
korsarz (niezalogowany) | 23.07.2009 16:08#29

I się dziwią, że piractwo w Polsce kwitnie... Czy oni naprawdę myślą, że ludzie będą kupować trzy Windowsy po 400PLN sztuka?

Pozostaje mieć nadzieję, że producencki skanerów i drukarek zaczną pisać sterowniki dla Linuksa...

Avatar
MiL (niezalogowany) | 23.07.2009 16:08#30

Niech się nie dziwią że jest tu takie piractwo. Za takie zagrania nawet gdybym mial kupic ten ich W7 to i tak bym nie kupił bo zainstalowałbym pirata. Sknerstwo nie popłaca, niech sobie wsadzą ten system.

Avatar
Jarek (niezalogowany) | 23.07.2009 16:08#31

To będziemy kraść 3 razy więcej!

Avatar
spider (niezalogowany) | 23.07.2009 16:09#32

Jasne najpierw "Super Promocja" Vobis-u (2x więcej niż przeciętny europejczyk). A teraz to - i niech mi kto powie ze polacy to nie podludzie i ze jestesmy traktowani na rowni z innymi. Mam w domu trzy komputery i planowalem skorzystac z tej licencji. A tak wlasnie microsoft zalatwil sobie trzech kolejnych piratow i czuje ze ta liczba z czasem wzrosnie. Zlodzieje.

Avatar
arabik (niezalogowany) | 23.07.2009 16:10#33

Ja pozostaje na XP, gdyż do szczęścia nic mi więcej nie potrzeba, gdyż co Windows 7 oprócz uszczuplenia portfela może mi zaoferować ?.

Wodotryski, Aero-bajero ;)

Pozdrawiam.

Avatar
Spider (niezalogowany) | 23.07.2009 16:10#34

sorry za brak ogonkow . cos mi wspaniala Vista nawala i sie samo przelacza

Avatar
szaraczek_pospolity (niezalogowany) | 23.07.2009 16:13#35

"Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie....",
"Niestety, wszystko wskazuje na to...".

-Żadnych źródeł, żadnych konkretów, a raczej ...niepotwierdzone plotki, możliwe plotki, plotki wzbudzające silne emocje...
To nie to że:"nieważne jak gadają, dobrze czy źle, byle gadali..." ("Windows 7"-5 krotnie(plus obrazek, "Microsoft"-2 krotnie, "pakiet Office"-1 krotnie).
Eh, te nowoczesne, socjotechniczne triki i wszechobecna kryptoreklama.

Avatar
pakierhakierxd (niezalogowany) | 23.07.2009 16:14#36

Trudno jak nie będzie to ja sobie kupię boxa home premium e i tak go zainstaluje na 2 komputerach ich strata nie stać mnie żeby 2 razy na system wydawać....a może ktoś wie jak kupię boxa to muszę naklejkę nakleić na komputer bo za jakiś czas będę może wymieniać obudowę i jak nakleję to potem ją będzie ciężko odczepić.....

Avatar
Uzerrr (niezalogowany) | 23.07.2009 16:14#37

Ktos jeszcze sie ludzi, ze M$ interesuje taki bidny rynek jak polski ?

Avatar
p. (niezalogowany) | 23.07.2009 16:15#38

powinny - zalezy dla kogo...

jest to produkt prywatny i mysle ze producent moze sobie ustalic co gdzie i jak... legalnie.

Avatar
pit808 (niezalogowany) | 23.07.2009 16:16#39

@Cedar

a czy kiedykolwiek było inaczej ???? Hajs to się liczy.

Wciskali Viste - to już moim zdaniem była przegina,no ale z tym to znowu podnieśli popszeczkę.

Jeżeli te pogłoski okażą się prawdą to mamy przecież instytucje które bronią konsumenta.

A po za tym to czas z XP przejść na Linuksa.

W sumie to się nie dziwie że w krajach byłego bloku wschodniego piractwo to prawie 90%.

U tak już piraci zadbają żeby WIN7 GENUINE był za free i to bardzo szybko.

Avatar
Cedar (niezalogowany) | 23.07.2009 16:17#40

Później się dziwią, że w Polsce jest takie wysokie piractwo skoro cena za coś takiego podstawowego jak system jest dla wielu osób zaporą i jest zachętą do piractwa.

Avatar
Lee (niezalogowany) | 23.07.2009 16:17#41

I dlatego kochamy microsoft

Avatar
Spider (niezalogowany) | 23.07.2009 16:17#42

W zasadzie to na jednym z domowych komputerów znakomicie daje radę linux Ubuntu. Muszę tylko przekonać resztę domowników. Szkoda że z graniem jest pod linux-em troszkę trudniej. Chyba trzeba będzie uzupełnić gospodarstwo domowe o Playstation 3 ( napewno nie XBOX). Złodzieje z Microsoftu - taka polityka daleko nie prowadzi.

Avatar
Samotny_Wilk (niezalogowany) | 23.07.2009 16:17#43

Mniemam, że opisane działania realizowane są w ramach tzw. polityki walki z piractwem? :>

Avatar
Dominik (niezalogowany) | 23.07.2009 16:19#44

("Krótko mówiąc - M$ ma nas w "głębokim poważaniu")
Dlatego lepiej nie dawać im zarobić :)))))))))

Avatar
sdj (niezalogowany) | 23.07.2009 16:19#45

Polska to bogaty kraj...

Avatar
e.s.t (niezalogowany) | 23.07.2009 16:19#46

ech Ci to wiedzą jak zdobyć sobie przyjaciół :)

Avatar
Blackedeyed (niezalogowany) | 23.07.2009 16:20#47

M$ biednego ma w poważaniu, ale nic... zawsze istnieje amazon.com z dostawą do domu za mniejsze pieniądze niż w najbardziej konkurencyjnym sklepie.

Avatar
Piotreg (niezalogowany) | 23.07.2009 16:21#48

Wiadomo - Polska - kraj trzeciego świata dla Microsoftu...

Chociaż Apple od dawna ma coś takiego i wersja na 5 komputerów jest 300 złotych droższa od wersji na 1 komputer...

Znając Microsoft kupując pakiet rodzinny zaoszczędzimy 10 złotych niż byśmy kupili 3 wersje BOX 7 Home Premium

Avatar
Spider (niezalogowany) | 23.07.2009 16:22#49

Nie no jestem totalnie zniesmaczony - po takim policzku od Microsoftu, Polacy powinni rozpocząć totalny bojkot Windows. My podludzie z Duparopy damy sobie jakoś radę nie napełniając kiesy debili z Richmond.

Avatar
none (niezalogowany) | 23.07.2009 16:22#50

@Cedar: My też miejmy go.

Avatar
Dave (niezalogowany) | 23.07.2009 16:23#51

A mnie ciekawi, jaka bedzie cena w dniu premiery: Windows 7 Home Premium OEM.... ??

Avatar
hmm (niezalogowany) | 23.07.2009 16:24#52

za takie rzeczy KE powinna scigac M$, a nie za przegladarke

Avatar
DJBART (niezalogowany) | 23.07.2009 16:24#53

No i wreszcie odżyje Ubuntu i inne mu podobne dystrybucje :-)

Avatar
Waćpan (niezalogowany) | 23.07.2009 16:27#54

@Cedar
Z wzajemnością... :P

Avatar
Areco (niezalogowany) | 23.07.2009 16:27#55

Nie martwcie się allegrowicze napewno pomogą.

Avatar
meme (niezalogowany) | 23.07.2009 16:28#56

Później się dziwią że jest piractwo ...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.07.2009 16:28#57

Przecież można kupić np. na ebayu US. Oprócz pakietu rodzinnego dostaje się też pełną wersję systemu, a nie obciętą E.

Avatar
??? (niezalogowany) | 23.07.2009 16:28#58

No i znowu u nas będzie przewaga torrent pakiet...

Avatar
master (niezalogowany) | 23.07.2009 16:31#59

Może jeszcze sprzedawać w języku arabskim, a za angielski i polski dodatkowo płacić... na miejscu M$ bym sprzedawal taki pakiet... kupie jeden zainstaluje na 2,3... a sciagne i zainstaluje na 2,3 to różnica...

Avatar
zzz (niezalogowany) | 23.07.2009 16:31#60

Nareszcie jakieś zajęcie dla komisarzy w Brukseli.
Ostatnio podobno Ci komisarze wpadli na pomysł zrównania wysokości mandatów nakładanych przez drogówkę. Do dzieła ep-osłowie.

Avatar
kpinamspl (niezalogowany) | 23.07.2009 16:31#61

no i to jest sprawa którą powinna się zająć UE przecież tak nie może do ku*** być.
za dużo zarabiamy żeby można było sobie pozwolić na pakiet rodzinny????, my jako szlachta powinniśmy płacić pewnie za wersje box na każde stanowisko...
prędzej zamówię eng wersje na ebay czy gdzieś niż kupie w polsce..

Avatar
Karol (niezalogowany) | 23.07.2009 16:32#62

No i powiedzcie mi, no kur... jak tu nie piracić!!!??? Ile można być d***???!!! Przecież te wszystkie ceny są znacznie za wysokie jak na polski rynek! Gdyby Windows 7 Home Premium OEM kosztował ok. 150zł to stawiam całą wypłatę, że piractwa (jeśli chodzi o systemy operacyjne) byłoby o 50% mniej!

Avatar
edelmann (niezalogowany) | 23.07.2009 16:42#63

Powiem tak to dla mnie będzie szok, jak to zrobią to lepiej Ballmer niech się nie pokazuje w Polsce bo mu chyba dam w zęby, rany jeszcze niech pare takich świństw niech zrobią polakom to rozpocznę kampanię na rzecz linuksa, kiedyś bardzo ceniłem MS i to do niedawna, ale to już zahacza o narodową dyskryminację względem innych Państw europejskich .

Avatar
DUŻY ŻÓŁW (niezalogowany) | 23.07.2009 16:43#64

Nas i tak zawsze microszit wy***

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 23.07.2009 16:43#65

I to ma być dobre traktowanie klientów? Jeszcze sprawa nie jest przesądzona, ale chciał bym przeczytać wypowiedź jak już się to okaże prawdą np:. Nezumiego na temat takiego mącenia w informacjach? To ma służyć podgrzewaniu atmosfery, czy Microsoft po prostu przywykł do robienia idiotów z ludzi?

Avatar
D@nex (niezalogowany) | 23.07.2009 16:43#66

To już przegięcie...a potem straszą policją bo piracimy...ciekawe kogo będzie stać na zakup systemu, który będzie kosztował 500zł?

Avatar
Mani@fest (niezalogowany) | 23.07.2009 16:44#67

Pozdrowienia dla Użytkowników MS WINDOWS! Ale Was ta firma "kocha" ;)

Avatar
irysek :) (niezalogowany) | 23.07.2009 16:45#68

ale za rok lub więcej, gdy będą service-packi to system będzie jeszcze lepszy i potanieje ;)

Avatar
Mateusz (niezalogowany) | 23.07.2009 16:46#69

@Cedar

więc użytkownicy będą mieli w "głębokim poważaniu" M$ :DDD

Rosjanie zrobią wersję taką, że nikt nie będzie się musiał martwić o nic :D

jak M$ użytkownikom, tak użytkownicy M$ :D

Avatar
hmm (niezalogowany) | 23.07.2009 16:47#70

jeśli w innych krajach Unii będzie ten pakiet dostępny MS pewnie zostanie ukarany przez Komisje Europejską

Avatar
Łukasz (niezalogowany) | 23.07.2009 16:48#71

No więc co zrobi w takim razie przeciętne polskie gospodarstwo ?
Ściągnie pirata...

Avatar
been (niezalogowany) | 23.07.2009 16:52#72

A później będą narzekać, że w Polsce jest dużo piratów!

Avatar
been (niezalogowany) | 23.07.2009 16:52#73

A później będą narzekać, że w Polsce jest dużo piratów!

Avatar
szefo (niezalogowany) | 23.07.2009 16:53#74

Walić ich, no to będzie torrent family pack - zresztą ja zwykle....

Avatar
bit (niezalogowany) | 23.07.2009 16:53#75

Jeżeli by tak było to właśnie wtedy Komisja Europejska ma pole do popisu. Powinni zareagować i wymusić wprowadzenie pakietu rodzinnego tak jak wymusili wprowadzenie WindowsXP N, Visa N no i 7 N.

Avatar
redelek (niezalogowany) | 23.07.2009 16:54#76

Brawo brawo M$. Oby tak dalej i Ubuntu będzie na czele. Jeszcze jeszcze więcej obostrzeń !!!!!

Avatar
bri (niezalogowany) | 23.07.2009 16:54#77

Bez licencji też można windowsa zainstalować na wielu komputerach (xp, niewiem jak z innymi), żaden problem, można też mieć bezpłatnego widowsa.

Avatar
sir artur (niezalogowany) | 23.07.2009 16:57#78

no to ja w takim razie sciągnę pirata z sieci, skoro MS traktuje Polskę jak zaścianek Europy.

Avatar
misiek440 (niezalogowany) | 23.07.2009 16:59#79

Nie jestem wielkim zwolennikiem Linuxa, jak i Windowsa ale jak widzę cenę 500zł w Vobisie to myślę, że sobie odpuszczę i zostanę przy debianie + XP(Dla Dwóch gier I Paint Shop Pro). A jak tylko wine zacznie obsługiwać PSP to w ogóle zrezygnuje z oprogramowania M$ bo to jakieś zdzierstwo jest. Nie lepiej byłoby sprzedawać go po 100zł(wtedy myśle że kupiło by go 5x więcej osób). Za 499 to mogę sobie kompa poskładać na którym zrobię większość podstawowych czynności(Nie licząc gier i półprofesjonalnych zastosowań). Jak dla mnie Cena zaporowa strasznie. A co do tego pakietu to przykład jak M$ dba o klienta w Polsce.

Avatar
Henry (niezalogowany) | 23.07.2009 16:59#80

Panie i Panowie - chcecie wszechstronnej licencji na trzy komputery? zaopatrzcie sie w system MacOSX. Sprawdzalem dzis ceny i okazuje sie, ze pudelkowa wersja tegoz systemu na trzy komputery [licencja rodzinna] kosztuje ok 600zl, co nie jest kosztem duzym w rozlozeniu na trzy maszyny. Pomijam juz praktyczne aspekty posiadania systemu roznego od systemow Windows na komputerach, bo wydaja mi sie oczywiste.

Avatar
radko11 (niezalogowany) | 23.07.2009 17:01#81

Im bliżej premiery tym bardziej druzgoczące wieści...Polska..boga-ta kraina

Avatar
Falco (niezalogowany) | 23.07.2009 17:02#82

I niech spadają. I tak bym nie kupił tego shitu a piratem nie jestem i nie kradnę nawet jeśli jest to Microsoft. Jak się obudzą będzie już za późno. Linuks jest w pakiecie globalnym na wszystkie komputery.

Avatar
hmmsuwałki (niezalogowany) | 23.07.2009 17:03#83

Jureczek - bo nie chcieliśmy być 51 stanem a zachciało sie nam być czlonkiem organizacji przypominającej ZSRR gdzie jedno się mówi a 2 robi...... albo w ogołe

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 23.07.2009 17:07#84

@Jureczek
możesz kupić jako obywatel UE wersję Niemiecką, Francuską lub Włoską :D chociaż (kierując się stereotypowymi powiedzonkami) najbardziej pasowała by wersja Czeska :P

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 23.07.2009 17:11#85

Swoja droga ciekawe dlaczego akurat w Polsce ma nie byc? Potem beda sie dziwic ze ktos ich pozwie znowu za nierowne traktowanie klientow.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 23.07.2009 17:17#86

Henry - a doliczasz do tego taka drobnostke jak komputery Apple? Bo instalowanie Mac OSXa na "zwyklych PC" jest nielegalne...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.07.2009 17:20#87

To się zdziwią jak im znowu nagle piractwo wzrośnie :D

Avatar
Rafał (niezalogowany) | 23.07.2009 17:27#88

I jak zwykle... biedni mają pod górkę. A później się dziwią, że u Nas takie piractwo. Oprogramowanie w Polsce jest ZAWSZE droższe niż w innych "normalnych" krajach. A porównując te ceny do siły nabywczej społeczeństwa wychodzi na to, że u Nas wszystko jest 4-5 razy droższe.

Avatar
zaikis (niezalogowany) | 23.07.2009 17:28#89

Dużo osób i tak kupi. Zawsze mnie to zastanawiało: Gdyby w jakimś kraju zachodnim system kosztował powiedzmy 500 euro (adekwatnie do zarobków) to już widzę jak by się ludzie pukali w czoło. A w Polsce? 500 zł i i tak kupują. Czy jesteśmy frajerami że dajemy się tak doić?

Najlepsza recepta to konto na ebayu i zakup z zagranicy - czy z licencją na jedno czy na trzy -zawsze wyjdzie taniej.

Avatar
beevvy (niezalogowany) | 23.07.2009 17:41#90

Pff, jeśli w jakimkolwiek innym kraju UE będzie ten pakiet rodzinny, to zaraz skargi napłyną i odpowiednie organy UE wymuszą na MS wprowadzenie takiego pakietu w całej Unii, bo AFAIK takie jaja są wbrew prawu unijnemu...

Avatar
sdr (niezalogowany) | 23.07.2009 17:45#91

Krotko mowiac - poziom piractwa w naszym kraju nie spadnie bo podejrzewam ze kilka osob by sie na taka familijna oferte skusilo, coz skoro MS uwaza ze lepej nic nie zarobic........ wcale im ten kryzys tak nie doskwiera

Jestemy poprostu potraktowani jak 3 swiat dla ktorego czesc "dobrodziejstw" nie bedzie jeszcze dluugoo dostepna. Szkoda gadac

Avatar
laston (niezalogowany) | 23.07.2009 17:47#92

Nie no co to ma być? Oni myślą, że my się tymi złotówkami podcieramy?

No i potem niech ktoś powie, że jest w Polsce piractwo to go na miejscu utłuke. Niestety Windows 7 Rapdisare Edition z pakietem rodzinnym na nieskończoną ilość komputerów pójdzie w obieg ...

Avatar
pat (niezalogowany) | 23.07.2009 18:04#93

W kraju, gdzie pewnie 90% Windows w domach to piraty, taka oferta powinna być obowiązkowa. Dziwna polityka MS.

Avatar
Cogito (niezalogowany) | 23.07.2009 18:07#94

To wina naszych spolegliwych polityków, którzy robią z Polski frajera - nie robią tego za darmo. Efekt jest taki, że nikt nas nie szanuje! Nie mamy w świecie atencji.

Avatar
nico64 (niezalogowany) | 23.07.2009 18:14#95

Pakiet rodzinny będzie w krajach w których używa się linuksa,a w polsce jest tylu fanboyów windowsa że i tak kupią ile by on nie kosztował a jak nie będzie stać to trzeba będzie ukraść bo nie wypada nie mieć ,więc nie narzekać tylko kupować :).

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 23.07.2009 18:22#96

Po raz kolejny narzekania, jak to wszyscy krzywdzą Polaków.

Po pierwsze: język polski jest 23 pod względem popularności, wiec nie dziwcie się, że może być 20 innych, a go nie.

Po drugie: ilu z narzekających ma oryginalny system już teraz? To nie jest tylko i wyłącznie kwestia ceny, a mentalności. Nawet, gdyby MS wypuścił system za symboliczne 1PLN to i tak większości malkontentów nie chciałoby się tyłków ruszyć do sklepów.

Wersje OEM (albo i Home) nie są przesadnie drogie i wystarczają do wielu zastosowań, ale "NIE". Malkontenci muszą mieć super wypas Ultimate za bezcen. W przeciwnym przypadku: MS zdziera i trzeba piracić.

Ehhh.. to samo tyczy się wszelakich "fotoszopów", gier i czegokolwiek.

Avatar
Kecarg (niezalogowany) | 23.07.2009 18:28#97

Wyluzujcie. Według mnie ten pakiet rodzinny jest do niczego nie potrzebny. Jedna kopia starczy przecież na kilka komputerów. Można ją spokojnie zainstalować na trzech (a nawet więcej) komputerach. Jeśli już to wersja Home Premium powinna być sprzedawana tylko w pakiecie rodzinnym tak jak to jest z Officem dla Użytkowników Domowych.
Ale po części się z wami zgadzam, że MS sam sobie szkodzi ale mi to bez różnicy. Ja już sobie zamówiłem wersję HP a pakietu rodzinnego i tak bym nie kupił.

Z drugiej strony trochę nie wierze w tego newsa. Dlaczego nie miało by być pakietu rodzinnego tylko w PL - jeśli już to w całej europie.

Avatar
nyczaj100 (niezalogowany) | 23.07.2009 18:30#98

Moim zdaniem już komentarze do tego artykułu powinny Microsoftowi wystarczyc do zmiany decyzji. A swoją drogą w tym wypadku Komisja Europejska powinna zadbać o jednakowe traktowanie wszystkich rynków UE.

Avatar
Nawski (niezalogowany) | 23.07.2009 18:58#99

Metoda na Microsoft jest prosta: nie kupować i nie używać niczego młodszego od XP (a to tylko dlatego, że jest software, dla którego jest to minimum). Osobiście nie zamierzam wchodzić w nic nowszego, dopóki np. Adobe mnie do tego nie zmusi - bo po co? Dla mnie system to tylko środowisko do uruchamiania aplikacji.

Avatar
czeslaw (niezalogowany) | 23.07.2009 18:58#100

@alojzy - polacy maja kasy maja, zobacz sobie chociaz jakimi samochodami jezdza twoi sasiedzi albo jakie maja chaty pobudowane. Takie gadanie bez sensu.

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 23.07.2009 19:19#101

A później ludzie się dziwią, że w Polsce wskaźnik piractwa wzrasta, jak 80% użytkowników komputerów ma Windowsa z P2P-shopu w atrakcyjnej cenie 0zł+koszt przesyłki w postaci abonamentu za internet i prądu :)

Pozdrawiam!

Avatar
Jacek (niezalogowany) | 23.07.2009 19:40#102

fenixproductions : Ale ***. Choc rozumiem cie po czesci to jednak nie myslisz racjonalnie.

Avatar
soohy (niezalogowany) | 23.07.2009 19:45#103

Jak czytam komentarze, to dochodzę do wniosku, że większość woli ukraść niż mieć legalnie i za darmo.

Avatar
spo (niezalogowany) | 23.07.2009 19:47#104

W krajach zachodnich, gdzie zakup legalnej wersji to niewielki wydatek (w stosunku do pensji) są tego typu promocje.

W krajach jak Polska, gdzie jeszcze trąbi się co krok o fali piractwa - odbierają nam szansę zakupu legalnego oprogramowania w przystępnej cenie.

Gdzie tu logika?

A pisanie, że nawet dla Polaków, nawet gdyby Siódemka była za 1PLN, to i tak by narzekali i piracili jest bzdurą. Wielu znajomych kupiło Office'a 2007 w wersji domowej z licencją na 3 stanowska. Można?

Avatar
piszczyk^3 (niezalogowany) | 23.07.2009 19:51#105

W kraju piratów taka decyzja raczej nikogo nie zmartwiła.
Po zakończeniu wsparcia dla XP przesiadam się na Linuksa albo Google Chrome OS.

Avatar
ExExEx (niezalogowany) | 23.07.2009 19:51#106

Ach,pewnie teraz hakerzy szukają luk w systemie WGA...

Avatar
all (niezalogowany) | 23.07.2009 20:04#107

@ Do Wszystkich

Pieniądze , Pieniądze i tylko Pieniądze !!!
Dlyczego ci ktąrzy mają ich najwięcej - zawsze muszą najgłośniej o nich krzyczeć ??? - Czy To Nie Jest Kryptoreklama ??? :-/
Nie Liczą Się Pieniądze - Liczą Się Uczucia !!!
Nasz Kochany Microsoft Windows 7 JEST BEZCENNY - czyli nie ma na niego ceny i dlatego powinien być rozdawany ZA DARMO :-)

aha : a jeżeli by MS zaczął ściemę z W7 ? to
zapraszamy : http://www.debian.org -
I WSZYSTKO JASNE :-)))

Avatar
Adi (niezalogowany) | 23.07.2009 20:20#108

I historia rodem z Visty znów się powtarza.

Najpierw co dziennie 2 newsy o nowym OS, same pozytywne komentarze, a tuż przed rozpoczęciem sprzedaży użytkownicy zauważaja… hmmm coś tu chyba jednak nie pasuje.

Avatar
Xelos (niezalogowany) | 23.07.2009 20:38#109

znowu nas olali...

Avatar
Karol (niezalogowany) | 23.07.2009 20:55#110

@fenixproductions: człowieku ja mam oryginała XP HE, którego kupiłem za 249zł (ok. 1,5roku temu) + legalnego Win7 RC 7100. I to nie jest tylko kwestia mentalności że ludzie wolą załatwić sobie pirata niż kupić oryginał za 500zł! Dopóki będziemy cenami oprogramowania dostawali w *** to piractwo się nie skończy! Dlaczego za granicą przedsprzedaż Win7 jest za 50USD a u nas za 500zł??? To jest chore!!! Mam dosyć naciągania w Polsce! Następny system to Linux, bo nie będę wydawał półrocznych oszczędności na płytę z napisem Windows 7! POLSKA TO CHORY KRAJ: ZARABIASZ 1200 A 500 ZŁ MASZ WYDAĆ NA WINDOWS-a! ***!

Avatar
michal1985 (niezalogowany) | 23.07.2009 21:12#111

chciałbym się zapytać o to jaki jest powód dla którego tutaj niemożna wprowadzić wersji rodzinnej a gdzie indziej można? konkretny powód? Wg mnie jest to jawna dyskryminacja bo na dobrą sprawę na całym świecie można wprowadzić taki pakiet a tym bardziej na terenie całej UE. podsumowując, MS nie lubi Polski i Polaków. Jeśli rzeczywiście nie chcą wprowadzić tutaj u nas pakietu rodzinnego, przydałby się bojkot tego systemu. Może wtedy się nauczą, ze klientów się nie wybiera.

Avatar
alucard (niezalogowany) | 23.07.2009 21:17#112

Parę dni temu na WP, czy Onecie był na ten sam artykuł tak samo zatytułowany, z tym że to dotyczyło całej UE. Jak zwykle manipulowanie faktami przez kontrowersyjne nagłówki i niepełne informacje.

Avatar
Kruku (niezalogowany) | 23.07.2009 21:27#113

Jak zwykle - Polska jest traktowana przez nieRząd, firmy i obywateli jUeSeJ jako kraj końca świata. No kij z nimi!

@spo:
Otóż to! I tak było, tak jest i tak będzie!

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 23.07.2009 22:30#114

@Karol
Nadal upieram się, że to bardziej kwestia moralności. Znam bowiem wielu ludzi, którzy używają np. TheBat!, ale żaden z nich nie kupił "Komputer Świat Expert" z tym programem bowiem stwierdzał "A po co?". Znam kilku fanów gry Painkiller, którzy nigdy jej nie kupią bowiem "ściągnąłem i działa". Niestety, takie zachowanie to codzienność dla wielu użytkowników. Zważ również na to, że wielu ludzi woli spiracić fotoszopę by obrobic fotki cioci z imienin, tudzież ściągnąć MS Office by coś zanotować, pomimo całej masy darmowych alternatyw. Dziwnym trafem *muszą* używać najlepszych / najdroższych rozwiązań. To nie jest kwestia braku pieniędzy, a moralności.

Jednakże wielu z tych, którzy nigdy nie kupią i tak narzeka, że za drogo.

Rozumiem, że kupiłeś swój system, zatem masz prawo do bycia niezadowolonym. Samemu natomiast kupiłem XP Pro BOX za 1300PLN zarabiając 2k nie dlatego, że mnie "stać", ale dlatego, iż uważam, że MS zasłużyło sobie na te pieniądze. Poza tym długo na to zbierałem, ale nie muszę mieć wszystkiego "na zaraz". Troszkę cierpliwości i jednak "można". W wielu przypadkach wystarczy nieco się postarać, a nie wiecznie narzekać. Wiem, że dla wielu ludzi posiadających rodziny może to być dość duży wydatek w budżecie, ale spora część wypowiadających się tutaj nie wyda takich pieniędzy dla samej zasady, bo "MS ssie".

Masz częściowo rację, że Polska to chory kraj, ale nie ze względu na wysokość zarobków tylko na samo podejście ludzi do kwestii pieniędzy i wieczne krytykanctwo. Panuje niezdrowy zwyczaj narzekania na wszystko. Jęczenie nie zmienia świata, ale staranie się o poprawienie go. Dodaj do tego postawę "bo mi się należy".

A propos cen: MS ma pełne prawo do dyktowania ich według własnego widzimisię. Nie musi oferować promocji ludziom, którzy go krytykują bez powodu. To akurat obusieczny miecz. To do producenta należy decyzja, czy będzie oferował promocje dla lojalnych użytkowników, czy też wychodził na przeciw tym co (delikatnie mówiąc) "robią go w bambuko". Samemu wybrałbym pierwsze rozwiązanie i "w poważaniu" miał tych drugich. Wychodzi również na to, że MS ma podobne zdanie ;)

Avatar
klaudi (niezalogowany) | 23.07.2009 23:54#115

No to sobie .. Po Narzekaliście !! . Czytając wasze komentarze dochodzę do wniosku że i tak KUPICIE po tych cenach co wam za oferowali h ehe ehhhe ja złotówki nie płace w necie !! tego fizycznie nie ma to tylko 0 lub 1 .

Avatar
tencoprotestuje (niezalogowany) | 24.07.2009 0:02#116

"Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie" co to ma znaczyć nieoficjalnie, gdzie u kogo ? Wróżki ? Teraz wszyscy zaczną narzekać z powodu kompletnie niesprawdzonej informacji, a bo to znów mają nas w d**ie. Wątpię aby microsoft postąpił w ten sposób, biorąc na uwagę fakt, że polski klient ma się raczej dobrze. Nie licząc SP2 do Visty, na której polonizacje trzeba było czekać 2 miesiące to nie pamiętam innych przypadków kiedy to by nas olali. Prawdziwe olewanie to jest to co SONY robi z użytkownikami PS3 w europie (w tym w Polsce).

Avatar
anonimowy123 (niezalogowany) | 24.07.2009 0:07#117

Kupić 3 Windowsy to około 1200zł to można już mieć nowego kompa.
Microsoft trochę przesadza.

Avatar
UBUNTOWIEC (niezalogowany) | 24.07.2009 0:50#118

A ja mam to ... w Ubu. :) Cóż W2k pewnie jeszcze posłuży do wykończenia kompa czyli z 10 latek. Finansujcie "bogaci" Polacy M$.

Avatar
Marsik (niezalogowany) | 24.07.2009 0:58#119

I bardzo dobrze :D
skloni to mnie jak i innych szczesliwych posiadaczy XP do pozostania przy swoim szczesliwym systemie :P

Avatar
infanticide (niezalogowany) | 24.07.2009 1:09#120

Brawo Microsoft! Daliście przykład jak zachecać do piractwa :/ Trzy Windowsy do domu- 1500 zł = nowy komputer z 4-rdzeniowym procesorem

Avatar
korsarz (niezalogowany) | 24.07.2009 2:07#121

"większość woli ukraść niż mieć legalnie i za darmo."
Większość woli ukraść niż musieć chodzić do kafejki 20km od domu by poskanować parę rysunków...

Avatar
januszek (niezalogowany) | 24.07.2009 8:30#122

Eee... to raczej wskazuje na słabość polskiego oddziału MS-a, którego pracownicy najwyraźniej nie potrafią skutecznie negocjować wewnątrz korporacji na rzecz "własnego" rynku... ***** po prostu ;)

Avatar
Kipisz (niezalogowany) | 24.07.2009 8:55#123

A co Wy byście zrobili na miejscu M$? Przecież to kraj wcześniej kupiony i bez żadnej alternatywy i strategii rządowych. Polska to taka bezradna DOJNA KROWA. Ja się nie dziwię strategii M$ w naszym kraju. W Rosji i innych krajach gdzie się pamięta o alternatywie wolnego oprogramowania będzie inaczej. Nasz kraj został "sprzedany" M$ jeszcze za Kwaśniewskiego i będziemy za to płacić jeszcze długo, długo... O strategii rozwoju informatycznego w naszym kraju decydowali i decydują "konie trojańskie" M$.

Avatar
Shevchenko1987 (niezalogowany) | 24.07.2009 9:41#124

Czyli:
1) XP forever,
2) Linux przybądź.
3) albo TFP. ;-)

*TFP - Torrent Family Pack ;-)

Avatar
novi (niezalogowany) | 24.07.2009 10:18#125

@fenixproductions
Wiesz, masz trochę racji bo my Polacy faktycznie mnóstwo narzekamy - z tym trudno się nie zgodzić. Problem w tym, że faktycznie trudno nie narzekać przy takim stosunku cen do zarobków, i to cen wszystkiego - tu dopiero widać jak biednym krajem jesteśmy i na jak mało przeciętny polak może sobie pozwolić. Nie mówię o tych którym się poszczęściło i zarabiają tyle co zachód Europy, bo tych zdecydowanie mniej. Może więc budzić gorycz takie traktowanie konsumentów, kiedy z jednej strony firmy wciąż narzekają na piractwo a z drugiej robią wszystko by to piractwo prowokować. Po taniej wersji Office home miałem nadzieję że chociaż Microsoft jest firmą która to rozumie i wychodzi oczekiwaniom Polaków naprzeciw. Teraz, w świetle takich newsów o W7 nie jestem już tego taki pewien.

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 24.07.2009 10:23#126

@korsarz
Taaa... a niektórzy wolą kraść niż chodzić do pracy. To takie męczące.

Szkoda słów na takie tłumaczenia się.

Avatar
michal1985 (niezalogowany) | 24.07.2009 12:14#127

@januszek
zgadzam się, na pewno trochę racji w tym jest. Mogliby przynajmniej przedstawić centrali, że jednak warto u nas wprowadzić taki pakiet, bo wg mnie to byłoby dobre posunięcie i na pewno byłoby duże zainteresowanie tym pakietem choćby tak jak z office 2007 :)

Avatar
pitek (niezalogowany) | 24.07.2009 13:00#128

oczywiście ze taki gigant jak MS może stosować dowolne praktyki ,w tym i cenowe,oczywiście ze może sie obrażać na krytykę,ale jeśli ktoś zna choć minimalnie prawa ekonomi to nie bedzie wypisywał takich bzdur o obusiecznym mieczu
przypomnę co było na rynku przeglądarek,z systemem jest ciut gorzej to fakt,ale MS tez musi wiedzieć ze dla przecietnego Kowalskiego system to tez pieniadze,o które pobić się mozna w korporacjach,na rynku prywatnym cena powinna byc adekwatna własnie do tego rynku,zreszta takie regionalizacje juz obecnie sa stosowane
my mamy "problem" bo jestesmy w EU,wiec moze do EU się zgłosic po dofinansowanie

Avatar
korsarz (niezalogowany) | 24.07.2009 13:05#129

@fenixproductions - męczące jest to, że, przynajmniej u mnie, sprzęt zewnętrzny, np. drukarki i skanery, działa tylko pod Windows. Gdyby nie to, bez problemu przesiadłbym się na Linuksa. A czasami muszę zdrukować jakiś referat na studia... Albo zeskanować jakiś schemat czy coś. Do tego jeśli lubię czasami coś narysować, to nie ma mocnych - potrzebny jest skaner, bo jednak wygodniej mi rysować ołówkiem niż myszką (a potem przerobić GIMPem - obrysować szkic, nałożyć kolory, wkleić w jakieś tło, plus jeszcze parę innych rzeczy).
Nie mówię już o profesjonalnych grafikach, którzy potrzebują skanera DO PRACY.
Windowsa mam legalnego (350zł, czy coś koło tego, nie pamiętam dokładnie). Alternatywy były tylko takie:
- ściągnąć dziurawego jak ser szwajcarski pirata którego nie da się zabezpieczyć i którego nie wolno aktualizować, bo będzie mnie blokował przy następnym logowaniu
- zainstalować dowolną dystrybucję Linuksa, optymistycznie zakładając, że któraś MUSI dać się zainstalować na moim laptopie (Acer Aspire 5735Z - instalacja Ubuntu nie udała się, płytki zostały przez maszynę zignorowane)... I latać ileśtam kilometrów za "miasto" do najbliższej kafejki za każdym razem, kiedy muszę coś zdrukować lub zeskanować. Czyli praktycznie co tydzień od pażdziernika do końca czerwca.
I tak źle i tak niedobrze.

Avatar
ajax (niezalogowany) | 24.07.2009 17:22#130

Jestem za kontrolami w domu :)
Sprawdzać legalność systemu operacyjnego ;)

Avatar
Jędrek (niezalogowany) | 24.07.2009 18:35#131

@ajax Jestem za kontrolami w domu :)
Sprawdzać legalność systemu operacyjnego ;)

Chyba wczorajsza burza mózg ci poraziła.

Avatar
radek (niezalogowany) | 24.07.2009 21:35#132

ja zostaję na XP, dopóki nie zrobią czegoś wartego takiej ceny.

Avatar
Ubuntowiec (niezalogowany) | 24.07.2009 22:59#133

ajax myślisz że M$ zależy na tych kontrolach? Mylisz się głeboko! paradoks polega na tym, że właśnie dzięki piratom M$ jest ... znany i potrzebny. Niewielu jest takich co używa Linuks jak Ty czy ja. Wolą pirata, ajak już mają kasę wybiorę M$. A dlaczego to korsarz napisał.

Avatar
kris (niezalogowany) | 25.07.2009 10:25#134

Wkurza mnie ten M$, powinni dawno splajtować.
A Win7 to ja mam gdzieś, wolę poczekać na Ubuntu 9.10.

Avatar
One (niezalogowany) | 25.07.2009 10:54#135

@korsarz: Co Ty chrzanisz o tym skanowaniu i drukowaniu. W domu drukuję i skanuję na 3 drukarkach (2x laser + 1 plujka) i 2 skanerach i nie ma najmniejszych problemów, bo pod SANE jest znacznie lepiej, bo starsze modele (choćby przez backporty) są bardzo długo obsługiwane pod każdą, nawet najnowszą dystrybucją, a pod win32 dobra obsługa skończyła się na win2000, pod XP już były problemy ze zgodnością sterownika, a pod NT6.x można zapomnieć i kupować nowy skaner. Ale jeśli kupujesz jakieś wynalazki których producent utajnia specyfikację, nie sprawdziłeś tego to pretensje można mieć do producenta sprzętu i do samego siebie.

A co do polityki PL oddziału MS - gratulacje po prostu panowie - gorzej chyba się nie dało. Z newsów które się pojawiają, mam wrażenie że uważa się, że Polacy tak kochają Wielkiego Brata z USA, że sami wejdą bez mydła za dowolną cenę. Jak jest w praktyce pokazuje skala piractwa w PL i będzie chyba jeszcze gorzej przy tych cenach - niekomu, chyba włacznie z MS Polska nie zależy na użytkownikach domowych, a potem czyta się jakieś opowieści jako o nalotach UB i kolejnych falach paniki i nienawiści do MS. Nie kij tylko marchewka byłaby IMHO lepsza. Tymczasem MS Polska widzi chyba tylko kij.
Powiem tak - miałem kupić trójpak domowy Win7 HP po niezłych doświadczeniach z win7 beta/RC, ale MS Polska stara się robić chyba wszystko by mnie do tego zniechęcić - najpierw chore ceny przedsprzedażowe w Vobisie (klawiatury nie chcę, zresztą nie wziołem MS Wireless Optical 1000 (mysz+klawiatura) jaką mogłem dostać w zeszłym roku za free tylko wypełniając kupon, bo kupiłem 22" monitor LG - była letnia promocja z peryferiami. A teraz info o braku trójpaka rodzinnego. Chrzanić to - zostaję przy obecnej bazie WinXP Home + WinXP PRO + 2x Win2000 (plus już nie używane licencje na win95 i NT4) oraz linux oczywiście, a miłem zrobić upgrade systemu korzystając z tego wielopaka - zostanę na przeszło 10 letnim nadal stabilnym systemie, jakim jest win2000 PRO. Ot i cała nowoczesność w wykonaniu MS.
A to że cena i ilość licencji ma znaczenie dowodzi choćby to, że dopiero co wczoraj kupiłem trójpak domowy MS Office 2007 (BTW: co to za pomysł z wycięciem Outlooka - dla użytkownika smartfona z WindowsMobile to nieporozumienie, bo one note to nie to) tylko dlatego że były te 3 licencje i trafiłem przypdkowo na wyprzedaż likwidacyjną (50%) w sporej sieci handlowej - i tak korzystam na codzień od blisko 10 lat tylko z OpenOffice, ale przy cenie wyprzedażowej 128,83 zł warto mieć na desktopie i laptopie MS Office 2007 choćby jeśli trafi się delikwent przesyłąjący jakiś plik w docX, który trzeba na szybko odczytać, zredagować (notatki przed egzaminem itp - już to się zdarzało niestety).
O to właśnie chodzi - przy rozsądnej cenie bardzo rozszerza się baza sprzedaży, bo nie o to chodzi by przeciętnie zarabiający człowiek nad Wisłą oszczędzał ze 3 miesiące na coś takiego jak system operacyjny (poza największymi miastami płace nadal standardowo są poniżej 2000 zł brutto, a rachunki za media (choćby gaz) wcale nie mniejsze przez to.

Avatar
Toni (niezalogowany) | 25.07.2009 11:54#136

W końcu to ich strata mam w domu dwa kompy w jednym dobry stary XP w drugim Linux myślałem że kupię sobie wersję rodznną siudemki i zainstaluję na obydwu jeśli nie będzie to mozliwe to pozostanę przy tym co mam a Microsoft będzie kilkaset złotych do tyłu ale to ich wybór zdaje się że ta firma robi wszystko aby udowodnić swoim klientom w Polsce że nie jest w stanie racjonalnie działać.

Avatar
Ubuntowiec (niezalogowany) | 26.07.2009 19:24#137

Siła M$ w Polsce to Wasze piraty z których nie zrezygnujecie, bo musicie używać gierek. A poza tym w szkołach uczą głównie na informatyce Windy i MS Office. Ilu z Was ma obie pozycje legalne? Ja paru osobom zainstalowałem np. Oo. I ciekwostka wyszła z tego, bo jednak wolą to "badziewie" darmowy Oo. A dlaczego? Odpowiedźcie sobie sami i spytajcie się nauczycieli. Znajomość głównie M$ i MSOffice wymuszają leniwi nauczyciele. W tym nauczyciele akademiccy. I tak to się toczy. W Polsce przy takim podejściu nigdy nie będzie taniego systemu M$.

Avatar
MotU (niezalogowany) | 26.07.2009 21:23#138

Miałem zamiar nabyć tą wersję. Tak samo jak wcześniej nabyłem pakiety Office 2003 i 2007. Dając przystępną cenę i oferując jej sprzedaż w Polsce, Microsoft zarobiłby jednocześnie obniżając poziom piractwa. Jeśli pogłoski niestety się potwierdzą, trzeba będzie uczciwie stwierdzić, że Microsoft swoimi działaniami podnosi poziom piractwa w naszym kraju.

Avatar
golfi (niezalogowany) | 06.11.2009 17:45#139

My jesteśmy po prostu za bogaci

Avatar
Ślonzok (niezalogowany) | 09.11.2009 20:01#140

Nie martwcie się rodacy, nasz naród jest bardzo zdolny. Juz niedługo pokaże się na rynku nasz rodzimy system operacyjny, który wszystkie dotychczasowe położy na łopatki

Avatar
Anty fan Microsoftu (niezalogowany) | 30.11.2009 23:17#141

I piraci z Microsoftu myślą, że jak podniosą ceny to ludzie rzucą się do sklepów. W Irlandii w sklepie PC Word po zapytaniu o cenę Win 7 gościu zaoferował mi Win 7 Ultimate z trzema licencjami za 350 euro. A na stronie „amazon.co.uk” Microsoft Windows 7 Ultimate, Full Version (PC DVD) za jedyne 165.58 funta. Wystarczy kalkulator do ręki i kupować za granicą a w wersji Ultimate jest wersja językowa do wyboru. Po prostu Polacy dają się okradać. I wszystko w temacie.

Avatar
Anty fan Microsoftu (niezalogowany) | 30.11.2009 23:29#142

Zapomniałem o najważniejszej sprawie. Przecież Piraci z Microsoftu muszą dać zarobić Piratom z Polski. Zobaczycie jak na bazarach pojawią się Chińskie wydanie Win 7 które będą się aktywowały na Chińskich serwerach.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Polecamy
Test ultrabooka Acer Aspire S3

Centymetr przyjemności
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av