Wkrótce funkcja kopiuj-wklej w Windows Phone 7

05.01.2011 14:37, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Już wkrótce użytkownicy Windows Phone 7 będą mogli skorzystać z funkcji kopiuj-wklej. Pojawiły się też nowe aplikacje dla systemu, umożliwiające korzystanie z e-booków i obsługę iTunes.

Informacje na temat aktualizacji Windows Phone 7, podał blog Windows Phone Secrets. Aktualizacja systemu Microsoftu ma nosić nazwę kodową NoDo, czyli No Donuts, co miałoby być aluzją do wersji Donut systemu Android. Wprowadzona zostanie oczekiwana funkcja kopiuj-wklej, pojawi się także obsługa procesorów Qualcomm MSM 7x30. Następne aktualizacje Windows Phone 7 mają wprowadzić Internet Explorera 9 z silnikiem Trident 5, jak również obsługę HTML5 i Silverlighta. Według wcześniejszych informacji, większe aktualizacje systemu Microsoftu pojawią się na jesieni tego roku, a także pod koniec 2012.

Ukazały się też nowe aplikacje dla Windows Phone 7. Użytkownicy smartfonów z systemem Microsoftu mogą czytać e-booki zakupione w sklepie Amazon.com dzięki klientowi Amazon Kindle. Pojawił się również program iTunes Remote, umożliwiający sterowanie programem iTunes z poziomu Windows Phone 7. Za jego pomocą możemy nie tylko odtwarzać czy zatrzymywać utwory, ale również przeglądać informacje na temat albumów z poziomu smartfona. Aplikacja ta jednak, w odróżnieniu od Amazon Kindle, jest płatna.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (59)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DiamondBack | 05.01.2011 14:39#1

ŁAŁ to jest feature! Kto by pomyślał, takie coś w smartphonie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 05.01.2011 14:44#2

W moim telefonie z przed 7 lat jest taka opcja...

Avatar
macpil (niezalogowany) | 05.01.2011 14:45#3

a tak strasznie czepiali się iOS...! sami wprowadzają dopiero przeszło 2 lata później...

Avatar
Inżynier (niezalogowany) | 05.01.2011 15:02#4

A ja w dalszym ciągu nie wiem na co się zdecydować - Windows Phone czy Androidd ..hmm

Avatar
Paulus1 (niezalogowany) | 05.01.2011 15:03#5

Wooooow no naprawde niesamowite wydarzenie no njormalnie fieste organizujemy.Teraz tylko czekac na SweeT troletke kiedy zacznie chwalic swoje badziewie zwane Windowsem.Ale dziecko pewnie jeszcze z Przedszkola nie wrociło.Badaz co badz take rewelacje nie ciesza kiedy to jest w tych czasach podstawa.A samo podejscie microsoftu nie napawa optymizmem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ikropka | 05.01.2011 15:05#6

Funkcja kopiuj/wklej wkrotce w windows phone - to cos niesamowitego :)
Niesamowity krok naprzod.

Z pewnoscia te kilka tysiecy swiadomych uzytkownikow - to jest moje zdanie i bez wycieczek typu zrodla - (nie liczac rozdanych deweloperom) tego telefonu czekalo na ten feature :)

Avatar
TomaszL (niezalogowany) | 05.01.2011 15:06#7

i tera wszyszcy będą piracić i kopiować:/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 05.01.2011 15:08#8

Zarówno MS jak i Apple robią wielki szum wokół swoich "wynalazków", a ludzie ulegają sile reklamy. Ostatni obiekt ślinienia się nad iPadem zdecydowanie nie udziela się grafikom bo w tym świecie podobne, choć może mniej "wybajerowane" rozwiązania znane były sporo przed iPadem. Choćby tablety LCD WACOM. Trochę rozsądku i rozwagi wszystkim życzę, a dodając też coś ze swojego podwórka nadmienię że Kopiuj -> Wklej dużo wcześniej dostępne było w Symbianie, jak i wielozadaniowość, którą to Apple serwuje swoim fanbojom jako "najnowszą nowość" i planuje goleniu ich z kasy. A jeśli po wydaniu kilki tys. zł okaże się że to jednak "kupa" to polecam na osłodę stwierdzenie szefa Apple, w którym mówił, że nikt nie jest doskonały i ich sprzęt też :D

Avatar
Raid (niezalogowany) | 05.01.2011 15:29#9

@WODZU
Widziałem Wacoma w działaniu u zaprzyjaźnionego grafika, naprawdę fajna maszynka ale nie rozumiem od jakiej strony próbujesz go porównać do iPada? Jedno do drugiego ma się jak piernik do wiatraka pod każdym względem, a już przede wszystkim pod względem celu funkcjonalnego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 05.01.2011 15:29#10

WODZU masz rację. Poza tym cieszcie się że nie każą wam za tą rewolucyjną nowość płacić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
darasz89 | 05.01.2011 15:35#11

jeśli następna aktualizacja wprowadzi blue-screeny to system osiągnie 100% możliwości twórczej programistów MS :D
a tak na serio... Android miał to chyba w standardzie... nie mówię już o "normalnych" telefonach :)
ale cóż, nie wolno się śpieszyć... a nóż udoskonalą jakoś tą nową funkcję? :)

Avatar
update (niezalogowany) | 05.01.2011 15:37#12

Centralny mechanizm aktualizacji to podstawa.

Jego brak to największy problem w konkurencyjnym Androidzie. Przykładowo kilka dni temu znaleziono krytyczny błąd w Androidzie 2.2 powodujący że czasami SMS'y wysyłane są do złych osób. Błąd został potwierdzony przez Google i oznaczony jako krytyczny.

Nie ma go jednak jak naprawić. Aktualizacja wszystkich telefonów do wersji 2.3 może zabrać kilka miesięcy. Część telefonów wciąż ma wersje 1.6 i 2.1 - szansa na szybką aktualizację do 2.3 jest zerowa.

http://www.chip.pl/news/oprogramowanie/systemy-operacyjne/2011/01/android-ma-pow...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limonus | 05.01.2011 15:38#13

@MiL-
"Poza tym cieszcie się że nie każą wam za tą rewolucyjną nowość płacić."

Heh, aż się uśmiałem. To by był już szczyt chamstwa :)

Avatar
appleNAndroidOwner (niezalogowany) | 05.01.2011 15:41#14

@ DiamondBack Wyjąłeś mi to z ust.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
aganiok | 05.01.2011 15:43#15

@ikropka: „to jest moje zdanie i bez wycieczek typu zrodla”

Skoro bez źródeł, to każdy może napisać: „brednie wypisujesz”. I każdy będzie miał rację.


Btw: Wygląda na to, że w twoim urządzeniu przenośnym nie ma polskich znaczków. Z punktu widzenia odbiorców twoich wiadomości to większy „fail” niż brak copy/paste w WP7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Razi | 05.01.2011 15:43#16

e-booki w urządzeniu mobilnym.. NORMALNIE XXII WIEK! Ja jakoś e-booki, co prawda w formie tekstowej ale już na SE k500i czytałem. I niekoniecznie musiały pochodzić ze specjalnego sklepu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 05.01.2011 15:45#17

innowacyjna funkcja. Tyle lat. Panowie. Pewexy się skończyły i śmiało możemy powiedzieć: AMERYKAŃSKI BADZIEW. Małymi kroczkami i dojdziemy do celu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 05.01.2011 15:47#18

@Razi
serwisy oferujące dzwonki za 10 zł mają się dobrze, więc kretynów jest niemało. Znajdą się koneserzy ebooków za potrójną cenę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 05.01.2011 16:17#19

Prawie jak w iPhone

Avatar
rosół (niezalogowany) | 05.01.2011 16:23#20

Ja już miałem coś takiego w Sony Ericssonie:D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 05.01.2011 16:57#21

A do czego służy ta funkcja kopiuj-wklej?

Avatar
farenhajt (niezalogowany) | 05.01.2011 17:05#22

a już za cztery lata będzie wytnij/wklej, ho ho ho

Avatar
TOmek900 (niezalogowany) | 05.01.2011 17:09#23

W końcu dorówna Windowsowi 3.11 !!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
thomasg73 | 05.01.2011 17:16#24

A tak się nabijali z iOS.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 05.01.2011 17:18#25

ALE URWAŁ...
czasem nie rozumiem microsoftu, dodają nowe funkcje, a o starych potrzebnych zapominają

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 05.01.2011 17:31#26

Generalnie posunięcie MS o wcześniejszym wydaniu WP7, ale bez niektórych funkcji było dobre.

Wydali wcześniej, wcześniej zaczęli zarabiać, wcześniej usłyszeli opinie użytkowników i w końcu wcześniej programiści zaczęli pisać aplikację.

Google i Apple też tak robią.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hah9319 | 05.01.2011 17:34#27

Ło matko takie coś to powinno być w standardzie i bez jakiegoś wielkiego "halo"!!! Teraz widać jak na dłoni jakim beznadziejnym systemem jest Windows Phone 7. No ale cóż dla niektórych funkcja "kopiuj-wklej" to zbyt wiele roboty i zbyt duże osiągnięcie technologiczne by dodać je w pierwszej wersji systemu ^^

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klausass | 05.01.2011 17:34#28

No no ... jeszcze trochę i słoik z ogórkami odkręci.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 05.01.2011 18:05#29

Niech ta śmieszna firma przestanie się kompromitować. Smartphone za ponad 2 tyś. a brakuje śmiesznej funkcji, którą posiadają chyba wszystkie telefony.
No cóż, jaka firma takie funkcje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 05.01.2011 18:27#30

@Inżynier:
Bierz Androida, bo na WP7 nie wgrasz nic z poza Windows Marketplace, w którym to za dużo nie ma programów, a już na pewno darmowych.

Avatar
Hehehebeeeee (niezalogowany) | 05.01.2011 18:34#31

Uwaga już niedługo specjalny serwis pack do windows phone 7 microsoft zapowiada nowe wspaniełe funkcje miedzy innymi: wytnij, zmień czcionkę, pogrubienie i uwaga super funkcje podkreśl. Service pack 1 do windows phone 7 zostanie wydany okolo 2012 roku w cenie 999,99$.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
penguin | 05.01.2011 18:48#32

"Następne aktualizacje Windows Phone 7 mają wprowadzić Internet Explorera 9 z silnikiem Trident 5, jak również obsługę HTML5 i Silverlighta."

hmmm o ile dobrze zrozumiałem; system oparty na Silverlight nie obsługuje Silverlighta w przeglądarce?

ciekawe... :>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 05.01.2011 19:11#33

coz nowa funkcja w kilka miesiecy (i pewnie pare innych) a goggle nie potrafi od 2 lat zrobic wysylania sms-ow. Na WP7 mozna przynajmniej SMS-a wyslac do danej osoby, na android sie wysle, tylko do kogo? ciiekawe kiedy wlasciciele telefonow z androidem dostapia zaszczytu bycia pewnym do kogo wysylaja sms-a.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 05.01.2011 19:17#34

W końcu w Windowsie rewolucyjna funkcja!

Avatar
Admc (niezalogowany) | 05.01.2011 19:19#35

@StawikPiast
Dzwine, ja jakoś wysyłam SMSy z Androida bez problemu. Błąd, który opisujesz występuje u znikomej części użytkowników Jeżeli u ciebie występuje ten błąd to współczuję i podaję rozwiązanie: Otworzyć Android Market i wgrać dowolną aplikację do wysyłania SMSów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hah9319 | 05.01.2011 19:22#36

@StawikPiast
Nie za bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Sam jestem użytkownikiem androida od ponad 2 miesięcy i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie można było wysyłać SMS lub żeby on nie dochodził do określonego odbiorcy. Android ma kilka wad ale co do SMS i wykonywania połączeń nie mam żadnych zastrzeżeń.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
shino | 05.01.2011 19:29#37

Tyle co mam do powiedzenia na temat nowatorskiej funkcji: a świstak na to niemożliwe...

Avatar
merge (niezalogowany) | 05.01.2011 19:45#38

Co za kompromitacja, ciekawe kiedy obsługa wideo rozmów będzie. Jak będą tak dodawać te funkcje po kawałku to im wyjdzie taki sam ulepek jak WM6.5. Ja bym brał Androida WM i MS won, aż się nie nauczą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 05.01.2011 19:45#39

penguin - nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, ale wersja na której bazuje oprogramowanie na wp 7, a wersja dla przeglądarki różnią się, oczywiście nie numerkiem, ale poziomem dostępu do funkcji.

Avatar
V for V (niezalogowany) | 05.01.2011 19:54#40

Zapominacie że:
It's Not a Feature, It's a Bug.

Avatar
hhhhh (niezalogowany) | 05.01.2011 20:15#41

Tak trole 3 miesiące po premierze, ale nareszcie jakby wieczność było trzeba czekać! Na dodatek update gratisowy gdzie u apple trzeba było wyskoczyć z 20$ i czekać 2 lata..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 05.01.2011 20:17#42

@StawikPiast
Twój post nie wnosi nic do tematu prócz trollingu w celu wywołania kolejnej wojny...

Avatar
bitx (niezalogowany) | 05.01.2011 20:30#43

To tak jakby kupić 5 drzwiowy samochód i dopiero po paru miesiącach móc korzystać z tylnych drzwi. Dla mnie to śmieszne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 05.01.2011 20:37#44

Microsoft odkryl koło gratulacje ale inni byli szybsi i mądrzejsi :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
aganiok | 05.01.2011 20:42#45

@Garhuy: „Twój post nie wnosi nic do tematu prócz trollingu w celu wywołania kolejnej wojny...”

Natomiast twój post z g. 19.17 wnosi mnóstwo i wcale nie jest trollingiem.
I jeszcze liczysz na to, że znajdziesz tutaj idiotę, który w to uwierzy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 05.01.2011 21:47#46

@penguin:
Swoją drogą takie oparcie aplikacji dla telefonu na Silverlight jest zdziebko niepoważne, to jakby Adobe stworzył własny system mobilny i kazał programować we Flash'u.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
maxpayneau | 05.01.2011 21:55#47

Wkrótce funkcja ugotuj mi bigos ;) To jest cofanie się w rozwoju żeby robić z tego event. Dotykowe ikony latające w 3D jak w matrixie - dlaczego tego jeszcze nie ma?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
penguin | 05.01.2011 22:19#48

@przemek1234
gadasz niebywałe bzdury, pozbawione logicznego sensu.
co niepoważnego jest w tym oparciu swojego systemu operacyjnego na swojej technologii?

silverlight to akurat jedna z lepszych technologii Microsoftu, no i ma oparcie w .NET. a ponieważ nie jest to żaden "silverlight portable", tylko pełnoprawna wersja- możliwości są ogromne, a wygoda dla programisty jest naprawdę wysoka. nie dziwota, że aplikacji przybywa w takim tempie.

a przybywałoby w jeszcze większym... tak naprawdę lekkim nieporozumieniem jest sam system, a nie jego baza. android to taki windows w świecie telefonów; można na nim wszystko. mac osx to bajer dla nastolatków; bberry to urządzenia nakierowane biznesowo

a WP7? mam wrażenie, że ma stanowić konkurencję dla iPhone, co jest moim zdaniem bez sensu. tego się prawie nie da zrobić i o wiele lepiej zrobiliby chyba celując w biznes.

no ale ja się tam nie znam na marketingu.

postuluję poczekać; android do wersji 2.0 też był ledwo-używalny. sam korzystam dopiero z wersji 2.2 i wreszcie jestem zadowolony ze stabilności i funkcjonalności.

także WP7- pożyjemy, zobaczymy.

Avatar
thorgal (niezalogowany) | 05.01.2011 22:57#49

z tym kopiuj-wklej to faktycznie obciach

planuje kupic smartfona ale drazni mnie jedna rzecz - portale spolecznosciowe (fejsbuk, twiter i inne g***no) - mozna je jakos usunac/odinstalowac zeby nie widziec ich ikonek???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 06.01.2011 1:26#50

thorgal@
Nie chcesz mieć w swoim telefonie :fejsbuk, twiter i inne g***no"? Ale przecież jak wciska naiwniakom pewna reklama w TV, telefon który ma "fej-zbuk" jest "zaawansowany technologicznie". Wygląda na to że mój SAGEM myX501 któremu pozwoliłem przejść na emeryturę też był "zaawansowany technologicznie" bo odpalał w swojej przeglądarce fej-zbuk. Tylko czekam aż sieci komórkowe będą nieświadomym naiwniakom wciskać wyszukiwarkę Google w telefonie za dodatkowe 500zł :D Panowie od marketingu - macie moje 100% poparcie, naiwniaków trzeba golić z kasy i stosować manipulacje jakich sam pan Lis z TVP i pani Olejnik nie powstydziliby się :)
A tak dla ścisłości thorgal, zgadzam się z Tobą, nie każdy chce mieć ten shit w telefonie. Wystarczy że do laptopa, za którego nierzadko płaci się ciężkie pieniądze, dostaje się masę pierdół, ledwie działających antywirusów, 5 wersji Acrobat Readera, chipsów, coli i parasolek do koktajli.

Avatar
Taka Prawda (niezalogowany) | 06.01.2011 9:12#51

tu link dla wszystkich piszących o cudownym androidzie: http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/android-ma-powazny-problem-nie-umie-popraw...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo55 | 06.01.2011 10:54#52

@thorgal
W Androidzie da się - wgrywasz root i instalujesz program Titanium Backup - on daje ci możliwość "zamrażania" aplikacji - ich pliki co prawda zostają, ale system przestaje je "widzieć" - tak jakby ich nie było - ja tak np. pozbyłem się Twittera - zbędna mi rzecz, bo nie używam tego serwisu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DustInMadness | 06.01.2011 11:08#53

Zdumiewające, czego dziś można dokonać ;-)

- Imponujące. Jaki przypadek dziś mamy?
- Poród.
- A co to takiego?
- Wydobywanie dziecka z brzucha kobiety.
- Zdumiewające, czego dziś można dokonać.
- Widzę, że macie aparat, który robi: "Ping!". To mój ulubiony.

Avatar
adencja (niezalogowany) | 06.01.2011 12:03#54

Wow, w moim Sony Ericssonie Spiro jest taka opcja. A telefonik nie ma ż a d n e g o systemu operacyjnego.
Matko, ludki z Microsoftu tę funkcję uznają za jakąś sensację... :/
PS.W mojej komórce można też zaznaczać dowolne części różnych tekstów. W telefonach z Windows Phone coś takiego pewnie udostępnią za jakiś rok i jeszcze zareklamują to, że niby rewolucyjne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 06.01.2011 14:00#55

@penguin:
Co z tego, że wygodne dla programisty jest samo zrobienie programu, jak za publikację musi on zapłacić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
penguin | 06.01.2011 15:17#56

@przemek1234

Ty masz w ogóle jakąś styczność z programowaniem komercyjnym, lub środowiskiem, które się tym zajmuje?

zawsze, nie tylko w mobilnych marketach microsoft, google i apple, wypuszczenie aplikacji na rynek wiąże się z kosztami. takie życie :)

można nie lubić firmy Microsoft, sam potrafię wymienić masę rzeczy, za które wiele osób stamtąd powinno potracić głowy. ale potrafię je uargumentować z sensem i przykładem. w przeciwieństwie do Ciebie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 07.01.2011 0:07#57

@adencja
"Wow, w moim Sony Ericssonie Spiro jest taka opcja. A telefonik nie ma ż a d n e g o systemu operacyjnego."

Poważnie? To co nim steruje? Strumień plazmy?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
alchenix | 07.01.2011 3:00#58

Ooo kurczę kopiuj/wklej to musi być fantastyczna funkcja ależ ta technika poszła przodu ^^


Avatar
bialy23 (niezalogowany) | 07.01.2011 15:10#59

wchodze na ten post i od razu szukam tej dziewczynki ctrl+f sweet i O.o nie ma :D,

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av