„Woz” docenia Androida, ale...

17.01.2012 18:17, Autor: Tomasz Janusz (tomick), Kategoria: Felieton
NewsImage

Dawny współpracownik Steve'a Jobsa i współzałożyciel Apple, Steve Wozniak skrytykował ograniczenia platformy jaką stworzyło Apple na potrzeby urządzeń mobilnych.

Moim głównym telefonem jest iPhone. Kocham piękno tego urządzenia, jednak naprawdę chciałbym na nim móc robić to, co na Androidzie. Naprawdę bym chciał. - stwierdził Wozniak. Największym problemem dla Steve'a Wozniaka jest Siri, której jakość wyników wyszukiwania jest gorsza od tej, która była dostępna w AppStore przed premierą iPhone 4S. Uważa, że komendy głosowe działają lepiej w Androidzie, który w dodatku oferuje darmową nawigację samochodową.

Wozniak zaznacza, że aby skorzystać z iPhone trzeba mu poświęcić na początku mniej czasu, niż w przypadku telefonów z Androidem. To jednak nie przekreśla platformy od Google, gdyż na Androidzie użytkownik może pracować na kilka różnych sposobów. Androida można dostosować do potrzeb użytkownika, w dodatku fragmentacja, która z jednej strony jest jego największym problemem bywa również zbawieniem — klient może wybrać nakładkę, która najbardziej mu odpowiada.

Problemem jest również tempo w jakim przyjmowane aplikacje do straganu Apple. Wozniak rozmawiał z programistą serwisu Foursquare, który stwierdził, że biurokratyczny proces akceptacji aplikacji spowalnia programistów. W Android Markecie programiści mogą szybciej naprawiać błędy w aplikacjach i wydawać stosowne aktualizacje.Wraz z premierą iPhone 4S oraz iOS 5 pojawiły się problemy z zbyt szybkim zużywaniem się baterii, co również dotknęło współtwórcę Apple.

Wypowiedź Wozniaka o Androidzie utrzymana jest w zupełnie innym tonie niż ten w jakim wypowiadał się (według niedawno wydanej biografii) Steve Jobs. W przeciwieństwie do Wozniaka, Jobs dążył do zniszczenia platformy mobilej Google. „Woz” docenia zalety obu platform — zarówno jako zwykły użytkownik jak również jako entuzjasta nowych technologii.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (39)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 17.01.2012 18:27#1

Jedyne czego użytkownik Androida może pozazdrościć Apple'owi to jest przede wszystkim dbałość o użytkownika... Apple dba o każdego klienta, Apple interesuje się każdym, aby otrzymał najlepszej jakości sprzęt, oprogramowanie. Google ma gdzieś, że ktoś wydaje pieniądze na ich produkty. Nie ważne czy 500, 1000 czy 1500zł i tak Google ma gdzieś i zostawia użytkowników ze starym oprogramowaniem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WOJEK64 | 17.01.2012 18:29#2

@Mayron
Nie Google (chociaż ono pewnie też) a dystrybutorzy sprzętu, bo to od nich należy support.

Avatar
@Mayron (niezalogowany) | 17.01.2012 18:29#3

Eeeee... co ma do tego google. Aktualizacje wydaje producent telefonu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LoonyFox | 17.01.2012 18:36#4

Czuję się obco kiedy słowo defragmentacja nie jest używane w kontekście pamięci dyskowych...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 17.01.2012 18:40#5

"Eeeee... co ma do tego google. Aktualizacje wydaje producent telefonu."

Gdyby Google się zainteresowało to by coś zrobili bo nie wierze w to, że własnego systemu nie potrafią zaktualizować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LoonyFox | 17.01.2012 18:44#6

Miałem oczywiście na myśli słowo odwr. czyli fragmentacja ;)

@Mayron
A może nie jest im na rękę? Telefon sprzedany to pieniądz zaklepany. A rezursy trza ładować w nowe modele, aby wyglądały lepiej na tle konkurencji, updejtowanie jest kosztowne, zwłaszcza, że trza wziąć pod uwagę "pomysły" operatora GSM sprzedajacego telefonkę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Onlinemaster | 17.01.2012 18:54#7

Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z ostatnio popularną "fragmentacją Androida", dla mnie fragmentacja to może być plików na dysku...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lck* | 17.01.2012 18:58#8

@mayron, nie masz racji, a dowodem na to jest m.in. Asus i Android 4.0.*

Transformer Prime był dostępny pod koniec grudnia, ale nie dla każdego. Asus miał ponad 2 miesiące na przygotowanie Androida 4.0 dla Transformera Prime, jednak ten pojawił się w przedsprzedaży z Androidem 3.2.*. Dopiero po 3 miesiącach pojawiła się aktualizacja dla tego Tabletu/a (kur* nigdy nie wiem jak to się odmienia).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dominikc | 17.01.2012 19:05#9

@Onlinemaster
Wiele urządzeń ma różną wersję systemu.
http://developer.android.com/resources/dashboard/platform-versions.html

Avatar
jawiemkto (niezalogowany) | 17.01.2012 20:10#10

Nie! Android to system otwarty więc Google nie nakaże tej firmie czy tej firmie aktualizacji. To jest jak z Linux na komputery jest mandriva, open SUSE, Ubuntu, kubuntu itp. Canonical nie nakaże ci instalacji ubuntu zamiast mandrivy. Oni tylko są od tego żeby dopilnować pewnych spraw itp.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 17.01.2012 20:19#11

"@mayron, nie masz racji, a dowodem na to jest"

Spójrz na to jakie wersje androida są w użytku, ile czasu mija zanim dany model dostanie aktualizacje i nie zapominaj, że spora ilość tych aktualizacji nie dostanie mimo, że specyfikacja sprzętowa nie robi żadnego problemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DiamondBack | 17.01.2012 20:24#12

Steve Jobs przypominał mi Kim Dzong ila

Avatar
Nomad1692 (niezalogowany) | 17.01.2012 20:40#13

@Mayron
"Spójrz na to jakie wersje androida są w użytku, ile czasu mija zanim dany model dostanie aktualizacje i nie zapominaj, że spora ilość tych aktualizacji nie dostanie mimo, że specyfikacja sprzętowa nie robi żadnego problemu."
Ale o tym nie decyduje Google, tylko producenci sprzętu, co więcej Google nawet starało się to jakoś rozwiązać, tzn zobowiązało twórców sprzętu do 18 miesięcznego wsparcia, ale jak widać twórcy sprzętu nic sobie z tego nie robią.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
thomasg73 | 17.01.2012 20:59#14

Woźniakowi odwala na starość, zszedł na ciemną stronę, przekupczyk.... ciekawe ile mu za tą reklamę zapłacili.... dobrze że tego S.J. nie słyszy...

@diamondblack zastanów się czasami nad tym co piszesz....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Goldeneye | 17.01.2012 21:20#15

@thomasg73
"Odwaliło mu", ponieważ wyraża własną opinię zamiast wymyślać pieśni pochwalne na temat Apple?

Zastanów się czasami nad tym co piszesz....

Avatar
Akv (niezalogowany) | 17.01.2012 21:28#16

Więcej takich wyważonych wypowiedzi chciałbym słyszeć na codzień.

Avatar
Ciekawski123 (niezalogowany) | 17.01.2012 22:55#17

Ciekawe czy tak samo wypowiedział by się gdyby Jobs żył?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 17.01.2012 22:56#18

Woz jest hakerem,a tego typu ludzie przestali lubić Apple od jakichś 30 lat, Jobs skupił się na zadowoleniu jakichś 99,9 % ludzi..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 17.01.2012 23:37#19

pozatym on powiedział coś takiego:

Google Translate:

Woz twierdzi, że nadal uważa, że ??iPhone firmy Apple jest najlepszą ogólną smartphone, ale mówi, że istnieją sposoby, w których Android skoczył przed Apple.

Avatar
Gadoma20 (niezalogowany) | 18.01.2012 0:12#20

w końcu ktoś po ludzku podszedł do konkurenta... może w końcu apple pójdzie po rozum do głowy i przestanie "niszczyć konkurencje" swoimi chorymi patentami na wszystko

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Linux Master | 18.01.2012 0:14#21

w apple korzystasz z tego co jest tak jak w windows

w androidzie który naley do google i opiera się na linuxie modyfikuejsz system

dlatego android jest dla ludzi myślących i ogarniających telefon, a apple ma być proste " dla blondynki "

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
faloxx | 18.01.2012 0:35#22

linux master -> twoje rozumowanie jest błędne. Iphone jest dla myślących ludzi. Kupujesz, używasz, nie wnikasz w szczegóły. Masz czas na ważniejsze i przyjemniejsze rzeczy. Proste wcale nie znaczy, dla blondynki. I żeby nie było, sam mam htc z androidem i nie zamieniłbym go, ale taki argument, to jest na poziomie podstawówki, albo nawet przedszkola.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jas_fasola | 18.01.2012 0:54#23

@Mayron
Coś wiesz ale coś nie dokońca, akurat wersja Androida zależy od telefonu, jak byś troszke poczytał to dowiedział byś się że na starym już Galaxy i5700 czy G1 nie uruchomisz Androida 4. Ale idąc dalej tym tropem to tak samo na iPhonie 1 czy 2 iOS5 też nie uzyskasz. Więc zanim napiszesz znowu o aktualizacjach oprogramowania na telefon poczytaj jak to jest naprawdę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mifczu | 18.01.2012 7:32#24

Ostatnio sporo artykułów/przemyśleń o Apple które stawiają tą firmę w niezbyt dobrym świetle. A co z Apple funami w redakcji?

Avatar
dav_ubuntu (niezalogowany) | 18.01.2012 9:53#25

Wszyscy doceniają Androida bo jest po prostu najlepszy, a słuchawki mają nie wygórowane ceny i kropka.

Avatar
Aleks,,,,, (niezalogowany) | 18.01.2012 9:53#26

@jas_fasola
Na g1 nie uruchomisz 4.0?
To może ty, bo mój śmiga na nim już od listopada :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TrustNoOne | 18.01.2012 10:30#27

@ Linux Master - popieram,
@ faloxx - Apple w większości nie używają osoby "myślące".

W związku z moją ostatnią pracą miałem możliwość sprawdzenia jak to jest z osobami co używają iOS i Andka. Ci co mają iP to w ogóle nie mieli pojęcia o jego specyfikacji (ot, iPhone 3GS, 4, 4S i "to jest super"...). Ci co mają Androida wierz mi, grzebali, szukali wszędzie aby telefon był maksymalnie dostosowany do nich. Fakt iOS działa szybciej bo jest pisany tylko dla jednego fona a nie jak Android dla wielu jednak 0,1sekundy mnie nie zbawi... :/ W Polsce i Europie Wschodniej Apple to coś co ma tzw. "klasa wyższa" gdyż lubią się przechwalać, mieć wodotryski w telefonie etc... Android? Ble i jest tani... Nic nie pokona mojego iPhone itd... Fakt Apple trochę lepiej dba o klientów jak przyjdzie do naprawy sprzętu (choć i tutaj się uśmiałem jak znajomej z Europy Wschodniej serwis Apple powiedział, że dysk jej się zepsuł bo ściągnęła film z torrenta... Coś powiedzieć musieli). Inna sprawa gdy zapytałem dlaczego zakupiła sobie MacBook'a Pro ( i wydała ponad 1000$) to odrzekła, że z powodu braku wirusów... Pojawił mi się uśmiech na twarzy... :) MacBook Pro, który ona posiada ma dużo gorsze parametry od moich Asus'ów (wybrałem tę markę już po raz n-ty gdyż nigdy się na tym sprzęcie nie zawiodłem a i cenowo jest nieźle), zapłaciła więcej a i tak się skopał... Wiadomo, zdarzyć się może. Co do wirusów... Nie posiadam bo zanim coś zrobię to to sprawdzę, nie wchodzę też na dziwne strony itp, antywira cały czas mam zaktualizowanego, co jakiś czas skanuję kompy w pełni. Sieć też mam zabezpieczoną.

Co do aktualizacji systemu w telefonach w Polsce... Heh, zależy to przede wszystkim od Producenta Systemu, następnie Producenta Telefonu no i co ważne od Operatora (niestety).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 18.01.2012 11:01#28

@TrustNoOne

Nie wiem jak w Europie ale w USA jest tak że jeżeli Apple się popsuje wymieniają na nowe, nie robią z tym żadnych problemów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 18.01.2012 11:12#29

@TrustNoOne

Dodaj do tego że po roku twój "lepszy" Asus mimo lepszych parametrów działa wolniej od MacBooka który który sprzętowo jest słabszy. Ludzie to nie Windows żeby do sprawnego działania wymagane było 3 GB Ram i mocna karta graficzna. Mac na słabszych parametrach działa lepiej niż Windows na mocniejszych. Mac`a kupują ludzie którzy chcą mieć przedewszystkim dość kłopotów z komputerem. Instalowałem ostatnio CZYSTY Windows na Toshibie C660 bo na tym dołączonym nie dało się pracować, było tyle śmieci od producenta. Nie wspomnę o tym że po instalacji Windows 7 nie działała mi karta sieciowa ani krta od WLAN!! Dobrze że miałem drugi komputer bo inaczej musiałbym szukać innego komputera aby dościągnąć potrzebne sterowniki. Dalej nie było również wesoło bo na stronie Toshiby na 3 stronach po 15 plików na każdej- w wiekszości były to niepotrzebne śmieci od producenta typu program do Bluetooth czy aplikacja czy dysk działa prawidłowo... PARANOJA. Dla kogoś kto się wógóle nie zna na komputerach to czarna magia. łącznie SAME STEROWNIKI jakie ściągłem ważyły 550 MB!!!!!!! a i tak nie ściągałem niepotrzebnych śmieci tylko sterowniki. Kupujesz Mac`a podłączasz do prądu i wszystko działa. Zero zmartwień o sterowniki, o to że system będzie zasyfiony crapware.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 18.01.2012 11:22#30

A co do sprawy czy osoby "myślące" używają sprzętu od Apple czy nie, to uwierz mi są ludzie na tym świecie którzy mają skończone wyższe studia, mają tytuł doktora i używają sprzętu Apple bo nie chcą się "bawić" w trafienie na odpowiedni sterownik na stronie (na dodatek na PL stronie są szczegoly podane w języku angielskim) (Toshiba), czy też wyrzucanie crapware.

Avatar
Celt (niezalogowany) | 18.01.2012 11:25#31

Aleks,,,,, a jakim cudem na twoim fonie śmiga od listopada, skoro nie udostępniono wtedy jeszcze kodu wersji 4.0 Andorida. Nie ładnie tak ściemniać. Tym bardziej, że właśnie w tym momencie się ośmieszasz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TrustNoOne | 18.01.2012 11:46#32

@ szczepaniak5315 - bez przesady... W Polsce studia obecnie coś znaczą? Nie mam na myśli kierunków takich jak medycyna (także wet), oraz prawo. Pozostałe kierunki i "uniwerki" (w większości) to śmiech na sali, istnieją aby "profesorowie" mieli gdzie pracować i aby kolejny studenciak z dyplomem w ręku poszedł pracować na infolinię czy fastfooda... Uogólniam teraz ale taka jest prawda. Dla przykładu sprawdźcie języki obce naszych studentów... Gdzie nawet język angielski leży... Dla porównania dodam, że Europa Płd i Zach (Włochy, Hiszpania, Portugalia) to leserzy, studenci z krajów Europy postkomunistycznych są rządni wiedzy i bardzo często potrafią komunikować się w kilku językach. Znam takie osoby i po studiach i po odpowiednikach naszych techników - nie ma znaczenia, dobrze mówią w kilku językach. Trochę odbiegłem od tematu.. ;) Chciałem tylko zarysować przykład, że studia (w Polsce) o niczym nie świadczą obecnie. Tak na prawdę nie lubię wypowiadać się na forach bo nie chcę mi się pisać (za dużo do wyjaśniania), wolę rozmawiać w cztery oczy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TrustNoOne | 18.01.2012 13:27#33

@ szczepaniak5315 - w USA zapewne tak jest jak piszesz, nie w Polsce... Tutaj dla szpanu ludzie kupują... Bo to Apple... W Europie to różnie bywa. Co do problemów z Asusem i Windowsem. Asus działa jak działał (bezproblemowo), Windows? Heh no tutaj fakt trzeba pilnować ale ja nie jestem dzieckiem, nie instaluję wszystkiego co popadnie, nawet na zainstalowanym przez Producenta Windowsie usuwam wszystkie bajery bo mi to nie jest potrzebne... Mam czysty system (Windows jako główny z racji, że do pracy jest mi potrzebny, Linux gdy jestem w trasie gdyż bateria mi prawie 2x dłużej trzyma niż na Windzie a i internet szybciej działa, nie wspomnę, że Linux widzi więcej sieci WiFi). Tak więc każdy mój komputer działa identycznie jak na początku (czas otwarcia, zamknięcia aplikacji, czas procesowania danej sprawy, itd...), Windows uruchamia się jedynie minimalnie dłużej (co jest zrozumiałe).
Mnie Apple nie zachwyca (tylko kilka spraw podoba mi się ale nie zachwyca), Zdecydowanie wolę inne produkty i inne systemy. No ale każdy musi dopasować wszystko pod siebie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
virusek_ | 18.01.2012 14:07#34

@Mayron

Większość userów tutaj ma racje, to producenci sprzętu nie Google wprowadzają fragmentacje platformy przez brak aktualizacji. Zobacz telefony Googla (Nexusy) one są zawsze aktualne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 18.01.2012 14:45#35

Tak narzekacie na te aktualizacje systemu, ale ja w moim HTC nie mam problemów. Jak kupujecie niszowy telefon (smatrfon) z androidem to powinniście się cieszyć, że macie możliwość kupna, bo przy dominacji Apple raczej mało kto by miał telefon z tyloma możliwościami. Jak się płaci to można wymagać, ale ja na szczęście nie muszę, bo mi to jest dawane bez łaski, no ale to przy droższych telefonach,...

Avatar
kocurxtr (niezalogowany) | 18.01.2012 15:05#36

dla mnie największa wadą smart'ów jest to, ze bardzo szybko wyczerpuja sie aku, po doświadczeniach ze smartami obecnie mam nokię E52- dziesiątki minut rozmów dziennie, aktywny BT, GPS i Wi-FI, przegladnie netu, poczta itd itp... i trzyma kilka dni... bez BT i GPS - około tygodnia...
pokażcie mi smarta któren to potrafi ...
dopóki aku nie będą działały kilka dni, nikt nie namówi mnie na smart'a...
co mi po telefonie, z którego nie mogę zadzwonić ?

Avatar
asad (niezalogowany) | 19.01.2012 0:08#37

@kocurxtr choć nie przepadam za tym to chyba idealnym smartem dla Ciebie będzie jakaś lepsza nokia z symbianem - one ponoć potrafią wytrzymać kilka dni (N8 np.)

Avatar
jrozan (niezalogowany) | 19.01.2012 12:54#38

Wiele głupot pojawiło się w komentarzach. Ad rem. Google licencjonuje półotwartą platformę producentom smartów, pozostawiając im kwestie związane z integracją hardu, wsparcia itd. Dlatego Samsung ma w dupie nabywców Galaxów, a HTC raczej nie. Google tak naprawdę puszcza oko do zorientowanych, nie przejmując się tak bardzo rootami, które de facto umożliwiają nieoficjalny upgrade systemu. Apple robi świetne technologicznie telefony mając na uwadze ich pełną integrację z iOs- dlatego to lepiej działa i wyglada. Zgadzam się z Wozniakiem, Google ma duże szanse na zwycięstwo, pod warunkiem, że znajdzie producenta wysokiej klasy smarfonow. HTC niestety z tej roli wypadło, a kolaboracja z Szajsungiem jest bardzo szkodliwa. Nexus z Samsungiem to był błąd.

Avatar
Celt (niezalogowany) | 19.01.2012 23:49#39

kocurxtr ale przecież Noka E52 to też smart, tyle że z innym systemem (Symbian) no i bez dotykowego wyświetlacza (choć ten jest także mniejszy od większości dotykowców). Więc chyba pisząc smart miałeś na myśli dotykowe wyświetlacze a nie smartphony.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av