Blog (1)
Komentarze (0)
Recenzje (0)
@HakonCzym jest backup? 3 powody, dla których warto zlecić tworzenie kopii

Czym jest backup? 3 powody, dla których warto zlecić tworzenie kopii

08.08.2022 14:44, aktualizacja: 12.09.2022 07:04

Wiele firm odeszło już od papierowej archiwizacji dokumentów. Większość danych przechowywanych jest w plikach komputerowych. Jest to z pewnością ogromne ułatwienie pracy, jak i utrzymania porządku. Tak jak kiedyś wszystkie papiery wartościowe znajdowały się pod kluczem w archiwum, tak teraz nie powinno się zapominać o zabezpieczeniu ich w systemie. Niestety wiele firm ogranicza się do nadania hasła dostępu do plików, zapominając, że jest to absolutne minimum, a na niebezpieczeństwo w Internecie jesteśmy narażeni cały czas.

Na pewno zabezpieczyłeś swoje mieszkanie, dom, firmę i w końcu siebie w postaci polisy ubezpieczeniowej, albo wynająłeś firmę ochroniarską na wypadek włamania. Ale czy pomyślałeś o danych swojej firmy? Czy w przypadku awarii sprzętu, ataku hackerskiego albo np. pożaru, posiadasz kopie zapasowe dokumentacji?

Jeśli tak, to świetnie! Mamy nadzieję, że regularnie aktualizujesz backup.

Jeśli nie, to już spieszymy z pomocą i wyjaśniamy czym jest zarządzany backup.

Zarządzany backup polega na dublowaniu stanu systemu wraz z danymi i przechowywania ich na innych nośnikach przez określony czas. Dane Twojej firmy zostają na swoim miejscu, ale ich zaszyfrowana kopia umieszczona jest w innym miejscu.

Regularne kopiowanie danych pozwoli Ci spać spokojnie a w wypadku awarii sprzętu, błędów, ataków czy też katastrof masz pewność, że Twoje firma nie traci cennych informacji.

Kopie zapasowe przechowuje się w miejscu niedostępnym dla osób niepożądanych – na dysku zewnętrznym lub w chmurze. Hakon Software oferuje przechowywanie kopii bezpieczeństwa w bezpiecznej chmurze. Dostęp do Internetu oraz dane autoryzujące wraz z kluczem szyfrującym wystarczą, abyś miał do nich dostęp.

Dlaczego warto posiadać zarządzany backup?

  1. Gwarancja bezpieczeństwa danych.
  2. Szybka interwencja i odzyskanie danych.
  3. Uniknięcie wysokich kosztów związanych z przywracaniem danych oraz utraty reputacji w oczach klientów.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)