reklama

Adobe kończy wsparcie Acrobata X i Readera X w listopadzie

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Zgodnie z ogólnymi zasadami, firma Adobe świadczy wsparcie techniczne dla swoich produktów przez 5 lat od udostępnienia klientom. 15 listopada upłynie wyznaczony termin od wydania Adobe Acrobata X (10.x) i Adobe Readera X (10.x), o czym firma dziś przypomniała. Wraz z tymi programami otwarta została usługa acrobat.com, ale dziś pod tym adresem znajdziemy Document Cloud.

Koniec wsparcia dla tych produktów oznacza, że nie będzie już można zwrócić się o pomoc do obsługi technicznej Adobe w sprawie tych produktów oraz że firma nie będzie już rozprowadzać programów. Nie będą także wydawane żadne aktualizacje programów, poprawki bezpieczeństwa czy dodatki dla żadnej z wersji.

Oczywiście użytkownicy, którzy polubili te wersje programów i nie chcą sięgać po nowsze, mogą wciąż z nich korzystać, ale robią to na własne ryzyko. Jeśli w programach znajdą się nowe błędy bądź luki narażające ich bezpieczeństwo, Adobe nie będzie już się nimi zajmować. Pod tym względem warto przenieść się na nowsze wersje oprogramowania.

Adobe oczywiście przekonuje, że doskonałym wyjściem jest „przesiadka” od razu na wersje DC (Document Cloud) programów do pracy z dokumentami PDF, czyli Adobe Acrobata Pro DC do edycji dokumentów i darmowego Adobe Acrobat Readera DC, dostępnego także na urządzenia mobilne, do przeglądania i wypełniania formularzy. Korzystanie z tych programów zapewni użytkownikom dostęp do najnowszych pomysłów firmy Adobe oraz oczywiście chmury.

Jeśli chcecie przetestować możliwości Adobe Acrobat Readera DC, możecie pobrać go z naszej bazy programów dla Windowsa i Maków. Aplikacje mobilne są dostępne dla systemów Android, Windows Phone i iOS.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama