reklama

Adobe przejmuje DemDex, chce wkroczyć na rynek reklam

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Adobe ogłosiło dziś przejęcie kolejnej firmy. Tym razem w oko Adobe wpadł młody startup zajmujący się zbieraniem danych behawioralnych — DemDex. Szczegółowe warunki przejęcia nie są znane.

DemDex to projekt, który zajmował się przechwytywaniem danych o zachowaniach użytkowników na stronach internetowych m.in. na zlecenie firm zajmujących się reklamą w Sieci. Informacje zebrane przez DemDex są przechowywane w należącej do niego bazie zachowań. Zachowanie każdego użytkownika zostaje przeanalizowane pod kątem szeregu czynników demograficznych i behawioralnych aby uzyskać specyficzny profil („traitweight” — waga różnych cech). Analiza zachowań odwiedzających strony pozwala lepiej poznać ich potrzeby i przyzwyczajenia, a dzięki temu dużo lepiej przygotowywać kierowane do nich wiadomości reklamowe. Rozwiązanie stworzone przez DemDex jest wyjątkowe, ponieważ baza zachowań i profili jest przenośna a kontrolują ją sami reklamodawcy i właściciele stron. Usługę można zintegrować z dowolnym serwerem reklam używanym na danej stronie.

Technologia stworzona przez DemDex będzie włączona do Online Marketing Suite, który powstał na bazie innego projektu kupionego niedawno przez Adobe — Omniture. Taki krok pozwoli Adobe zaistnieć na rynku reklam internetowych, który jest wyceniany na 109 miliarda dolarów. Połączenie technologii DemDex i istniejących już produktów Adobe pozwoli na dostarczanie zoptymalizowanych reklam. Metoda zbierania danych stosowana przez DemDex opiera się na identyfikowaniu anonimowych ciasteczek, z których użytkownik może w każdej chwili zrezygnować.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieKosztuje prawie milion złotych rocznie. Aplikacja mObywatel oferuje bardzo mało