Alior Bank ma poważną awarię. Nie działa logowanie do bankowości (aktualizacja)

Strona główna Aktualności
Alior Bank ma poważną awarię, fot. Getty Images
Alior Bank ma poważną awarię, fot. Getty Images

O autorze

Alior Bank zmaga się z poważną awarią. Od kilkunastu minut nie ma możliwości zalogowania się do bankowości internetowej Alior Online, a w efekcie nie są dostępne jakiekolwiek funkcje.

Obecnie system pokazuje komunikat o błędzie, natomiast jeszcze kilka minut temu użytkownicy mogli zauważyć, że po wpisaniu hasła system po prostu ich nie logował. To mogło być interpretowane jako złe wpisanie hasła lub numeru klienta.

Co więcej, klienci nie mogą się również dodzwonić na żadną infolinię Alior Banku, bo numer jest "zajęty". To poważny problem, szczególnie w razie konieczności zastrzeżenia karty płatniczej. Skargi pojawiają się już na Facebooku, gdzie klienci skarżą się nie tylko na webowy system logowania do bankowości, ale także na aplikacje mobilne, w tym Alior Trader.

Niestety, w tym momencie nie wiadomo, jak długo potrwa awaria, jakie są jej przyczyny i czy klienci muszą się także liczyć z utrudnieniami na przykład podczas płatności kartami w sieci lub korzystania z bankomatów. W tym przypadku problem wygląda jednak na wyjątkowo poważny – rzadko kiedy obserwujemy bowiem jednoczesne kłopoty z tak wieloma usługami banku na raz, w tym z infolinią.

Aby uzyskać szczegóły, skontaktowaliśmy się z Biurem Prasowym Alior Banku. Gdy tylko otrzymamy dodatkowe informacje, niniejsza publikacja zostanie zaktualizowana.

Aktualizacja, godz. 10:24

Alior Bank zaktualizował swój wpis na Facebooku, w którym informuje teraz, że awaria może potrwać kilka godzin. Klienci muszą się więc uzbroić w dużo cierpliwości.

Aktualizacja, godz. 11:15

Joanna Błaszczyk z Biura Prasowego Alior Banku udzieliła nam krótkiej informacji związanej z awarią. Jej treść zamieszczamy poniżej:

Bankowość internetowa Alior Online i BusinessPro, a także Kantor Walutowy oraz aplikacja Alior Mobile są aktualnie niedostępne z powodu awarii. Klienci mogą płacić kartami w sklepach i w internecie, a także wpłacać i wypłacać pieniądze z bankomatów. Przelewy można zlecić w oddziałach. Trwają intensywne prace nad jak najszybszym przywróceniem prawidłowego działania systemów.

Jednocześnie Alior Bank zaznacza, że awaria nie dotyczy infolinii. Wcześniejszy problem klientów z dodzwanianiem się musiał więc być tylko zbiegiem okoliczności.

Aktualizacja, godz. 14:40

Alior Bank podaje, że problemy już nie występują. "Awaria została usunięta. Klienci mają swobodny dostęp do wszystkich systemów bankowości internetowej i aplikacji mobilnej" – poinformował nas Rzecznik Prasowy Alior Banku.

© dobreprogramy
s